قیمت پارکت لمینت از عوامل مؤثر در تصمیم‌گیری برای خرید است. به طور کلی لمینت کفپوش ارزانی به شمار می‌آید ولی در این بین هزینه برندهای مختلف متفاوت است. به طور کلی هزینه میانگینی برای این کفپوش وجود دارد. با این حال قیمت برخی از اجناس موجود در بازار از قیمت میانگین بسیار کم‌تر است و به عنوان پارکت لمینت ارزان شناخته می‌شوند. حالا سوال این‌جاست که دلیل این قیمت پایین چیست؟ و اصلا چرا نباید جنس ارزان بخریم.

معایب پارکت لمینت ارزان چیست؟

به دلیل ظاهر زیبا و ویژگی‌های منحصربه‌فردش امروزه اقبال بلندی پیدا کرده و به عنوان یک کفپوش محبوب از آن یاد می‌شود. به همین دلیل بازار این کفپوش پررونق، کیفیت، رنگ و قیمت متنوعی را تجربه می‌کند. با این وجود نباید فریب پایین بودن قیمت آن را خورد و باید به معیارهای دیگر نیز توجه داشت. معیارهایی که باید از آن‌ها برخوردار باشد شامل کیفیت بالا، برند معتبر، برخورداری از نظافت آسان، طول عمر بالا و ... است. تمامی این معیارهای قیمت را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند. در ادامه به هر یک از این ویژگی‌ها به طور کامل می‌پردازیم.

کیفیت پایین
برند نامعتبر
درجه سایشی
مقاومت پایین در برابر رطوبت
نظافت دشوار
نصب دشوار

یکی از معایب مهم کیفیت بسیار پایین آن است. درواقع پایین بودن قیمت به دلیل مواد بی‌کیفیتی است که در آن به کار رفته است. واضح است که هرچه مواد اولیه‌ی باکیفیتی برای تولید استفاده شود، هزینه نهایی بالاتر خواهد شد. برای سنجش کیفیت پارکت لمینت باید چندین مورد را بررسی کنید، از نوع مغزی آن گرفته تا کیفیت سیستم کلیک آن. به طور کلی لمینت‌ها از سه نوع مواد نئوپان، ام دی اف و یا اچ دی اف ساخته می‌شوند. در این بین مقاومت اچ دی اف بالاتر از دو مورد دیگر است. پس یکی از دلایل ارزانی به نوع مغزی آن مربوط می‌شود. ضمن این‌که کیفیت سیستم کلیک نیز مطرح است. در واقع برای نصب نیازی به چسب و میخ نیست. آن‌ها به وسیله‌ی شیارهایی که دور‌تا‌دور وجود دارد در یکدیگر چفت می‌شوند. اگر کیفیت این زبانه‌ها خوب نباشد به سادگی می‌شکنند و در نهایت منجر به درز انداختن پارکت لمینت پس از نصب می‌شوند. پس لازم است پیش از خرید جنس  قیمت پایین از کیفیت سیستم کلیک آن اطمینان حاصل کنید.

تولید پارکت لمینت با کیفیت و مقاوم، دارای اصول و استاندارد‌های خاصی است. این اصول توسط یک برند نامعتبر که فقط به دنبال سود کردن و بستن بار خود است رعایت نمی‌شود. این‌ درحالی است که برندهای معتبر هیچ‌گاه کیفیت را فدای سود زودبازده نمی‌کنند، درنتیجه قیمت این برندها بالاتر از برندهای متفرقه است. ضمن این‌که اصولا برندهای متفرقه به دلیل مشخص نبودن هویت‌شان خدمات پس از فروش ندارند. پس یکی دیگر از مواردی که در بررسی هزینه باید به آن توجه کنید برند تولیدکننده است. 

کفپوش لمینت‌ در کلاس‌ها و دسته‌های مختلفی تولید می‌شود و هر کلاس نیز مناسب کاربری خاصی است. در واقع هر کدام از این کلاس‌ها نشان‌دهنده‌ی میزان سایش و درجه‌ی سختی آن است. جنس  ارزان اصولا به دلیل کیفیت پایین روکش از درجه‌ی سایشی مناسبی برخوردار نیست. در نهایت خیلی زود دچار آسیب می‌شود.

لمینت نسبت به پارکت چوبی دارای مقاومت نسبی در برابر آب و رطوبت است. البته این به معنای ضدآب بودن آن نیست و نیاز به مراقبت دارد. با این‌حال کفپوش ارزان به دلیل کیفیت پایین روکش از این مزیت برخوردار نیست. در چنین حالتی امکان متورم شدن آن در طول زمان و بر اثر نفوذ آب وجود دارد.

نظافت کفپوش‌ها همیشه یکی از معیارهای مهم در انتخاب آن‌ها است. به همین دلیل طراحان و تولیدکنندگان نیز آن را به عنوان یک اصل اساسی در نظر می‌گیرند. محصول استاندارد، لمینتی است که غیرجاذب باشد و آلودگی‌ها را به خود جذب نکند. از سوی دیگر باید امکان نظافت آسان را نیز داشته باشد. لمینت‌های باکیفیت با یک دستمال نم‌دار به سادگی تمیز می‌شوند ولی نمی‌توان با این اطمینان درباره‌ی شیوه نظافت پارکت لمینت ارزان صحبت کرد. 

شیوه‌ی نصب پارکت لمینت بستگی زیادی به کیفیت آن دارد. بالا بودن کیفیت لمینت به معنی برخورداری از سیستم کلیک بسیار باکیفیت است. در نتیجه نصب به سادگی و بدون هیچ آسیبی به زبانه‌های لمینت صورت می‌گیرد. درحالی‌که اگر زبانه‌های لمینت کیفیت مناسبی نداشته باشند حین نصب دچار شکستگی و آسیب می‌شوند. از آن‌جایی که هیچ ارزانی بی علت نیست می‌توان این احتمال را داد که نصب پارکت لمینت ارزان دشوارتر و طولانی‌تر است.

محبوبیت و چشم‌نوازی لمینت از یک سو و وضعیت نابه‌سامان اقتصادی از سوی دیگر ممکن است شما را در رابطه با قیمت پارکت لمینت دچار شک کند.

در نهایت ترغیب به خرید پارکت لمینت ارزان شوید.

ما در این مقاله سعی کردیم به دلایل پایین بودن قیمت پارکت لمینت اشاره کنیم و با آگاهی‌بخشی، شما را در انتخاب‌تان کمک کنیم.

با تمام این‌ها به این نکته نیز توجه کنید که امکان دارد یک برند معتبر پارکت لمینت‌های با کیفیت خود را با قیمت پایین‌تری بفروشد.

با این حال لازم است که پیش از خرید یک سنجش و بررسی کلی انجام دهید.

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *