قیمت پارکت لمینت چگونه محاسبه میشود؟

در حال حاضر پارکت لمینت یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کفپوش‌های موجود در بازار است که با برندهای مختلف و قیمت‌های متغیر به فروش می‌رسد. به همین دلیل در این مقاله به نحوه محاسبه قیمت پارکت لمینت پرداخته‌ایم. هدف ما این است که شما پیش از خرید بتوانید دودوتا چهارتایی داشته باشید و سپس با خیال راحت اقدام به خرید پارکت لمینت کنید.

دلیل اهمیت محاسبه قیمت پارکت لمینت

امروزه به دلیل محبوبیت پارکت لمینت، تولیدکنندگان بسیاری اقدام به تولید این محصول می کنند. بنابراین این محصول با توجه به نوع برند و کیفیت از قیمت‌های متنوعی برخوردار است. در نتیجه لازم است که شما از نحوه محاسبه قیمت این محصول اطلاع داشته باشید. این اطلاعات باعث می‌شود که هر زمانی که قصد خرید این محصول را داشتید با آگاهی اقدام به خرید این محصول کنید.
هرچند که هنگام خرید پارکت لمینت، خود فروشنده به محاسبه قیمت آن می‌پردازد. با این‌حال به نفع خریدار است که از نحوه محاسبه قیمت پارکت لمینت آگاه باشد تا به اصطلاح هیچ‌گونه کلاهی سرش نرود.

نحوه محاسبه قیمت پارکت لمینت

پیش از هر چیز لازم است بدانید که قیمت لمینت‌ها با توجه به برند و متراژ آن متغیر است. ولی نحوه‌ی محاسبه قیمت پارکت لمینت به یک صورت می‌باشد. لازم به ذکر است که لمینت‌ها به صورت تکی به فروش نمی‌رسند، بلکه شکل فروش آن‌ها به صورت تایل داخل کارتن است. به این صورت که داخل هر کارتن به طور معمول 8 عدد تایل وجود دارد و اگر شما فقط به 10 عدد تایل نیاز دارید باید دو کارتن لمینت خریداری کنید. اول باید متراژ محیطی که قرار است لمینت شود را به دست آورید. سپس با تقسیم کردن متراژ به دست آمده بر متراژ بسته مورد نظر، تعداد کارتن‌های موردنیاز به دست می‌آید.

اندازه گیری فضا

برای محاسبه‌ی قیمت پارکت لمینت ابتدا باید مساحت فضایی را که قرار است لمینت شود را به دست آورید. به منظور ساده‌تر شدن محاسبه بهتر است که فضا را به قطعات مربع یا مستطیلی تقسیم کنید. بعد از به دست آورن مساحت این ‌قطعات، اعداد به دست آمده را جمع کنید تا مساحت نهایی به دست آید. یک نکته‌ای که در این بین باید به آن توجه داشته باشید در نظر گرفتن میزان پرتی است. پس لازم است که حدود 5 الی 10 درصد از متراژ نهایی را به عنوان پرتی در نظر بگیرید.

محاسبه-قیمت-پارکت-لمینت

مثال کاربردی

در ادامه با ذکر مثالی ساده به شما کمک می‌کنیم تا به محاسبه قیمت پارکت لمینت فضای مدنظرتان بپردازید. با این مثال و با تغییر اعداد آن به اعداد حاصل از اندازه‌گیری‌هایتان به آسانی می‌توانید به طور تقریبی قیمت نهایی را محاسبه کنید.

بعنوان مثال فرض کنید که قصد لمینت کردن کف شرکت خود را دارید. با توجه به محاسبات، متراژی که به دست آورده‌اید برابر است با 70 متر مربع. با فرض خرید پارکت لمینت برند لکسون، هر بسته لمینت لکسون 1،822 مترمربع است.

اکنون شما باید 70 متر مربع را تقسیم بر 1،822 کنید، عدد به دست آمده برابر است با 38،4. در نتیجه شما باید 39 بسته پارکت لمینت خریداری کنید. نهایتا متراژ کلی هر کارتن که 1،822متر است را در قیمت آن ضرب کنید و به این شکل قیمت نهایی هر کارتن به دست می‌آید.
38،4=1،822÷70

ابزار و لوازم مورد نیاز

شما برای پارکت لمینت کردن فضای مدنظر خود علاوه بر خود پارکت لمینت، نیاز به ابزارآلات و لوازم جانبی مانند قرنیز و فوم دارید. از این‌رو برای محاسبه نهایی قیمت پارکت لمینت باید قیمت لوازم جانبی آن را نیز در نظر بگیرید. برای محاسبه فوم نیازی به در نظر گرفتن مقدار پرتی نیست زیرا فوم زیر لمینت نصب می شود و پرتی ندارد. حالا باید متراژ قرنیز موردنیاز را محاسبه کنیم. برای این‌ کار باید دورتادور محیطی که قصد نصب لمینت کردن آن را داریم، اندازه‌گیری کنیم. معمولا ما هر متراژی لمینت نیاز داشته باشیم حدود 60 درصد نیز احتیاج به قرنیز داریم. متراژ را تقسیم بر متراژ شاخه‌های قرنیز می‌کنیم. با این کار تعداد گرده موردنیاز، مشخص می‌شود.

نتیجه

توجه داشته باشید که در این مقاله ما به هزینه‌های اولیه که مربوط به خرید پارکت لمینت می‌باشد پرداختیم. علاوه بر خرید، نصب و حفظ و نگهداری پارکت لمینت نیز دارای هزینه‌هایی است. البته که هزینه‌ی نگهداری پارکت لمینت نسبت به هزینه‌های اولیه‌ی آن بسیار کم‌تر است. 

به طور کلی شیوه‌ی محاسبه‌ قیمت پارکت لمینت چندان کار سختی نیست و به سادگی می‌توانید آن را محاسبه کنید. و با خیالی راحت اقدام به خرید کنید. با این‌همه اگر در نحوه‌ی محاسبه قیمت پارکت لمینت برای فضای مدنظرتان دچار مشکل هستید می‌توانید از دوستان ما در ایده آرای راشین کمک بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *