قیمت یک محصول همیشه یکی از معیارهای اصلی برای خرید آن به شمار می‌رود. در این میان برای خرید پارکت لمینت نیز نمی‌توان از قیمت چشم‌پوشی کرد. همان‌طور که می‌دانید عوامل مختلفی منجر به تفاوت قیمت پارکت لمینت در بازار می‌شود. یکی از این عوامل بسیار مهم، کیفیت پارکت لمینت است. به دلیل اهمیت این موضوع در این مقاله قصد داریم به نقش کیفیت روی قیمت پارکت لمینت بپردازیم.

اهمیت کیفیت پارکت لمینت

اگر سری به بازار پارکت لمینت زده باشید، احتمالا متوجه این موضوع شده‌اید که  لمینت‌ها علیرغم شباهت ظاهری از قیمت‌های متفاوتی برخوردار هستند. اگر جریان را جویا شده باشید احتمالا همگی فروشنده‌ها روی یک مورد خاص تاکید کرده‌اند و آن چیزی نیست جز کیفیت بالای لمینت‌های گران‌تر. درواقع با افزایش کیفیت، قیمت پارکت لمینت نیز افزایش پیدا می‌کند. اما منظور از کیفیت چیست؟ به عبارت دیگر، وقتی از کیفیت پارکت لمینت حرف می‌زنیم دقیقا از چه چیزی حرف می‌زنیم؟

کیفیت پارکت لمینت تحت‌تاثیر عوامل مختلفی است و باید بسیاری از معیارها دست به دست هم ‌دهند تا بتوان گفت که یک پارکت لمینت باکیفیت است. در ادامه به این موارد و نقش هر یک از آن‌ها در کاهش یا افزایش قیمت پارکت لمینت می‌پردازیم.

برای برقراری ارتباط و دریافت مشاوره رایگان و تخصصی

با ما  در ارتباط باشید.

اهمیت نوع روکش

یکی از موارد مهمی که کیفیت لمینت را تضمین می‌کند نوع روکش آن است. درواقع روکش به عنوان بیرونی‌ترین لایه‌ی پارکت لمینت در مواجهه با انواع آسیب‌ها است و از این نظر باید کیفیت مناسبی داشته باشد. در صورت بی‌کیفیت بودن این لایه، پارکت لمینت دچار خط‌وخش، ضربه و سایش خواهد شد. ضمن این‌که روکش باکیفیت مانع از نفوذ رطوبت به لایه‌های درونی پارکت لمینت می‌شود. در نتیجه روکش مناسب منجر به بالا رفتن کیفیت و در نهایت منجر به افزایش قیمت پارکت لمینت می‌شود.

ضریب مقاومت سایشی

جالب است بدانید که پارکت لمینت‌ها دارای یک کد اختصاری هستند که نشان‌دهنده‌ی میزان مقاومت آن‌ها است. اصولا این کد با توجه به نوع کاربری از AC1 تا AC6 متغیر است. به طور کلی اعداد بزرگ‌تر نشان‌دهنده‌ی مقاومت بیش‌تر لمینت در برابر رطوبت، خط‌وخش، ضربه، سایش، آلودگی و … است. با توجه به مقدار این کد می‌توان به کیفیت آن پی برد و قیمت را نیز با توجه به آن سنجید.

با کیفیت بودن سیستم کلیک

همان‌طور که می‌دانید یکی از ویژگی‌های اعجازانگیز پارکت لمینت‌ نصب آن‌ توسط فشار دست و بدون نیاز به چسب و هر‌گونه وسیله‌ی اضافی است. درواقع دورتادور هر قطعه پارکت لمینت شیارهایی وجود دارد که به شکل نر و ماده در یکدیگر فرو می‌روند و فرآیند نصب انجام می‌گیرد. به این شیوه‌ی نصب کلیک کردن گفته می‌شود. در چنین حالتی مهم است که سیستم کلیک از کیفیت مناسبی برخوردار باشد تا زبانه‌ها دچار شکستگی و درز نشوند. هرچه زبانه‌ها بلندتر و ضخامت مناسبی داشته باشند، از کیفیت مناسبی برخوردارند. ضمن این‌که سیستم کلیک پارکت لمینت‌ باکیفیت دارای ولنگه است و همچنین پارافین خورده می‌شود تا به سادگی دچار شکستگی نشود. در نهایت کیفیت این سیستم کلیک منجر به افزایش قیمت پارکت لمینت می‌شود.

میزان ضخامت

برای سنجش کیفیت لمینت نباید از ضخامت آن غافل شد. به طور کلی پارکت لمینت‌های موجود در بازار دارای ضخامتی بین 8 تا 12 میلی‌متر دارند. هر چه ضخامت بیش‌تر شود چگالی افزایش پیدا می‌کند و فشردگی مواد نیز بیش‌ترمی‌شود. البته که تعیین ضخامت با توجه به نوع کاربری و میزان رفت‌وآمد تعیین می‌شود. اصولا برای کاربری‌های تجاری و اداری از پارکت لمینت‌هایی با ضخامت بیش‌تر استفاده می‌شود. در منازل مسکونی با تردد پایین نیاز چندانی به استفاده از پارکت لمینت ضخیم نیست، زیرا با افزایش ضخامت سطح لمینت زبرتر و خشن‌تر می شود. لازم است بدانید که افزایش ضخامت پارکت لمینت بر عایق کردن کف از نظر صدا و حرارت مؤثر است.

بررسی برند

از عوامل بسیار مهم در تعیین کیفیت پارکت لمینت که قیمت آن را نیز تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، برند تولید‌کننده‌ پارکت لمینت است. امروزه تولیدکننده‌های بسیاری دست به تولید این محصول زده‌اند و تا چشم کار می‌کند بازار پر از پارکت لمینت متفرقه است. اهمیت این موضوع از آن جهت است که یک برند معتبر هیچ‌گاه اعتباری که سال‌ها با پوست‌انداختن در بازار به دست آورده با عرضه‌ی یک محصول بی‌کیفیت نابود نمی‌کند. پس همواره با تولید و عرضه‌ی محصول باکیفیت سعی می‌کند تا نام‌ونشان خود را بر سر زبان‌ها زنده نگه ‌دارد. با این توضیحاتی که ارائه شد واضح است که یک برند معتبر تمامی معیارهای کیفی را رعایت می‌کند. پس تعجبی ندارد اگر قیمت محصولی که به بازار عرضه می‌کند بالاتر از نمونه‌های بی‌کیفیت باشد.

نوع فوم یا لایه زیرین لمینت

یکی دیگر از مواردی که بر قیمت پارکت لمینت تاثیر می‌گذارد، کیفیت لایه‌ی زیرین پارکت لمینت است. درواقع پیش از نصب پارکت لمینت یک لایه‌ی فومی پهن می‌شود که کیفیت آن، بر قیمت تمام شده‌ی پارکت لمینت موثر است.

روش نصب پارکت لمینت

چگونگی نصب پارکت لمینت به طور خاص با کیفیت آن ارتباط ندارد ولی در قیمت تمام شده‌ی آن بسیار مؤثر است. زیرا حتی اگر بهترین نوع پارکت لمینت را نصب کنید ولی اصول نصب درست انجام نگیرد، در نهایت لمینت درز می‌دهد و به مرور زمان مشکلات بسیاری به وجود می‌آید.

با توجه به آن‌چه‌که شرح آن رفت، یکی از عوامل مؤثر در تفاوت قیمت‌ پارکت لمینت‌های موجود در بازار، سطح درجه‌ی کیفی آن‌ها است. کیفیت پارکت لمینت بر اساس عوامل مختلفی سنجیده می‌شود.

 با کنار هم قرار گرفتن معیارهای مختلف است که می‌توان ادعا کرد یک لمینت از کیفیت بالایی برخوردار است یا نه. لازم است که پیش از خرید پارکت لمینت با این معیارها آشنا شوید تا هنگام خرید، دچار سردرگمی نشوید و انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

اگر قصد خرید پارکت لمینت دارید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، پیشنهاد ما مراجعه به بخش محصولات وب‌سایت راشین است. شما می توانید در آن جا انواع پارکت لمنیت در درجه‌های کیفی مختلف در طرح و رنگ‌های گوناگون را مشاهده نمایید.

در صورت داشتن هرگونه پرسش نیز بر روی دانش و تخصص کارشناسان ما حساب کنید. 

در نهایت امیدواریم که با مطالعه‌ی این مقاله متوجه نقش کیفیت بر افزایش قیمت پارکت لمینت شده باشید. از همراهی شما بسیار سپاس‌مندیم.

بیشتر بدانید :

  • هنگام خرید پارکت لمینت باید به چه مواردی توجه کنیم؟
  • فوم پارکت لمینت چیست؟
  • مراحل نصب پارکت لمینت
5/5 - (2 امتیاز)

1 نظر در “تاثیر کیفیت بر قیمت پارکت لمینت

  1. آنیل گفت:

    با سلام و خسته نباشید

    ممنون از مطلب مفید شما

    با ارزوی موفقیت و کسب کار فراوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *