هر وقت یک محصول با استقبال زیادی مواجه شود و به اصطلاح بازارش داغ شود، آرام آرام سروکله‌ی برندهای متفرقه پیدا می‌شود. پارکت لمینت نیز از این امر مستثنا نبوده و امروزه شاهد انواع برندهای متفرقه و بی‌کیفیت در بازار این کفپوش هستیم. در این مقاله می‌خواهیم به پارکت لمینت متفرقه و معایب آن بپردازیم.

پارکت لمینت متفرقه چیست؟

پارکت لمینت جزء کفپوش‌های پرطرفداری است که به دلیل ظاهر زیبا و مزایای بسیاری که دارد بین مردم از محبوبیت بالایی برخوردار است. این استقبال زیاد از پارکت لمینت باعث شکل‌گیری بازارهای متفرقه و بی‌نام و نشان می‌شود. درواقع همواره سودجویانی وجود دارند که کارشان رصد کردن بازار و تولید و عرضه‌ی ماشینی و سریع محصولات بی‌کیفیت در بازار محصولات پرطرفدار است. این برندها سعی می‌کنند محصولات بی‌کیفیت‌شان را با کم‌ترین قیمت به بازار عرضه کنند تا به فروش برسند. ولی از آنجایی که هیچ گربه‌ای محض رضای خدا موش نمی‌گیرد، محصولات این برندها معایب بسیاری دارد. در ادامه شرح کاملی از این معایب را مطرح می‌کنیم.

خرید پارکت لمینت با کیفیت این تضمین را به شما میدهد که تا مدت طولانی از آن استفاده کنید و همچنین هنگام نصب هم دچار مشکل نشوید.

اگر پارکت لمینت متفرقه خریداری کنید و صرفا هنگام خرید به قیمت آن توجه کنید تا کیفیت آن، خواهید دید که بعد از گذشت مدت زمان کمی مشکلاتی از قبیل صدا و جیرجیر، تاب برداشتن و بیشتر شدن شکاف میان درزها به سراغتان می آید.

پارکت لمینت متفرقه

معایب پارکت لمینت متفرقه

به دلیل این‌که در تولید پارکت لمینت‌های متفرقه هیچ‌گونه دانش، تخصص و تکنولوژی به کار نمی‌رود، نتیجه‌ی کار بسیار ضعیف و بی کیفیت است. درواقع هر وقت دیدید که قیمت یک محصول پرطرفدار و محبوب از متوسط بازار کم‌تر است بدانید که یک جای کار می‌لنگد. پس با ما همراه باشید تا این معایب را یکی‌یکی بررسی کنیم

  • کیفیت پایین

اولین و مهم‌ترین ایراد پارکت لمینت متفرقه، کیفیت بسیار پایین آن است. به طور کلی عاملی که منجر به مطرح شدن و سر زبان افتادن یک برند می‌شود، بالا بودن کیفیت محصولاتش است. برندهای شناخته شده و معتبر به طور تخصصی روی یک محصول کار می‌کنند و از مواد اولیه‌ی باکیفیت برای تولید محصول استفاده می‌کنند. ضمن این‌که با داشتن نیروهای متخصص و آموزش‌دیده و برخورداری از تکنولوژی روز، مدام تلاش می‌کنند تا کیفیت محصول خود را افزایش دهند. در حالی که برندهای متفرقه به این موضوع هیچ اهمیتی نمی‌دهند.

کیفیت پایین پارکت لمینت متفرقه خیلی زود و حین نصب لمینت خودش را نشان می‌دهد. به دلیل پایین بودن کیفیت کلیک، تایل‌ها به خوبی در یکدیگر چفت نمی‌شوند. در نتیجه بین تایل‌ها درز و شکاف می‌افتد که با نفوذ رطوبت و گردوغبار، پارکت لمینت در مدت کوتاهی از بین می‌رود.

  • دروغ‌های تجاری در مورد درجه سختی پارکت لمینت متفرقه

در جریان باشید که یکی از مهم‌ترین فاکتورهای باکیفیت بودن پارکت لمینت، میزان درجه‌ی سایش آن است. پارکت لمینت در کلاس‌های متعددی از سطح سایش یا درجه‌ی سختی تولید می‌شود کهاین درجه سختی بنابر نوع کاربری فضای مدنظر، تعیین می‌شود. اصولا پارکت لمینت متفرقه چون از مواد باکیفیتی تولید نمی‌شود و به نوع روکش آن توجهی نمی‌شود فاقد هرگونه درجه سایش است. عدم برخورداری از درجه سایش استاندارد منجر به این می‌شود که لمینت خیلی زود در اثر فشار و خراشیدگی آسیب ببیند. در این صورت لمینت متورم می‌شود و سطح آن دچار ترک‌خوردگی می‌شود.

  • مقاومت پایین پارکت لمینت متفرقه در برابر رطوبت

یکی از ویژگی‌های پارکت لمینت، مقاومت آن در برابر آب و رطوبت است؛ چیزی که پارکت‌های چوبی فاقد آن هستند. البته که این به معنای ضدآب بودن آن‌ها نیست و نیاز به مراقبت و نظافت درست و اصولی دارد. ولی با این‌حال روکش پارکت لمینت، مقاومت آن را در برابر آب بالا می‌برد و مانع از نفوذ آب و رطوبت به داخل لمینت می‌شود. نکته ای که در برندهای متفرقه پارکت لمینت به هیچ‌وجه رعایت نمی‌شود. خودتان بهتر می‌دانید که رطوبت دشمن اصلی محصولات چوبی است و در مدت کوتاهی منجر به متورم شدن آن و از کارافتادگی کفپوش می‌شود.

پارکت لمینت متفرقه
  • پارکت لمینت‌های متفرقه مغزی ضعیفی دارد

پارکت لمینت از چندین لایه‌ی متفاوت تشکیل می‌شود که در این بین لایه‌ی HDF اهمیت بالایی دارد. زیرا این لایه منجر به افزایش مقاومت لمینت می‌شود و به نوعی استحکام آن را تعیین می‌کند و از آن به عنوان مغزی یاد می‌شود. لازم است بدانید که ایجاد استحکام لازم توسط این لایه هزینه‌ی بالایی دارد و واضح است که یک برند متفرقه هیچ‌وقت زیربار چنین هزینه‌ای نمی‌رود. به همین دلیل پارکت لمینت متفرقه از استحکام کمی برخوردار است و در اثر فشار دچار ترک‌خوردگی و فرورفتگی می‌شود. ضمن این‌که مغزی باکیفیت در اثر تغییرات دمایی و انبساط و انقباض دچار تغییر سایز و در نهایت شکستگی نمی‌شود. در حالی که برای پارکت لمینت متفرقه هر آن ممکن است که این اتفاق رخ دهد.

  • پارکت لمینت‌ متفرقه نظافت سختی دارد

نظافت پارکت لمینت همیشه از اهمیت بالایی برخوردار است و در تولید آن نیز به سادگی نظافت توجه ویژه‌ای می‌شود. به این دلیل از موادی برای تولید لمینت استفاده می‌شود که مقاومت بالایی در برابر جذب آلودگی و چربی‌ها داشته باشد. همچنین در صورت جذب آلودگی نیز به سادگی و با یک دستمال نم‌دار تمیز شود. در‌حالی‌که یکی‌دیگر از نقص‌های پارکت لمینت متفرقه جذب آلودگی است زیرا سنگ‌بنای اولیه‌ی آن درست چیده نشده و از مواد اولیه‌ی بی‌کیفیتی تولید می‌شود.

  • سیستم کلیک در پارکت لمینت متفرقه کیفیت پایینی دارد

تایل‌های پارکت لمینت از نقاط اتصال یا اصطلاحا کلیک در یکدیگر چفت می‌شوند. اندازه‌ی این نقاط و کیفیت آن‌ها اهمیت زیادی دارد زیرا باید به گونه‌ای باشد که بدون هیچ شکستگی و ترک‌خوردگی در یکدیگر چفت شوند. علاوه بر آن باید قدرت تحمل فشار را نیز داشته باشند تا بعدها دچار شکستگی نشوند. زیرا در صورت از بین رفتن این نقاط اتصال، درز و شکاف بین تایل‌ها ایجاد می‌شود و راهی برای نفوذ رطوبت محیط و آلودگی به داخل لمینت باز می‌شود.

با این توضیحات به نظر نمی‌رسد که یک برند متفرقه و بی‌نام ونشان که تنها به فکر سود خود است به این موضوع اهمیتی بدهد. در نتیجه اکثر پارکت لمینت‌های متفرقه دارای سیستم کلیک ضعیفی هستند.

سیستم کلیک پارکت لمینت
  • پارکت لمینت متفرقه نصب دشواری دارد

یکی دیگر از معایب پارکت لمینت متفرقه که همان ابتدای کار خودش را نشان می‌دهد، نصب سخت و دشوار آن است. دلیل این امر به خاطر کیفیت پایین نقاط اتصال است. طوری که تایل‌ها به درستی در هم‌ فرو نمی‌روند و همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم به مرور زمان مشکلات زیادی را ایجاد می‌شود. 

  • برندهای متفرقه پارکت لمینت خدمات پس از فروش ندارند

برندهای متفرقه  هویت خود را نمایان نمی‌کنند و هیچ آدرس و تلفن ثابتی را ارائه نمی‌دهند تا در صورت بروز مشکل به آن‌ها مراجعه کرد. درواقع هیچ‌گونه خدمات پس از فروش که جزء بدیهیات برندهای معتبر است را ندارند.

سخن آخر این که تنها برگ‌برنده‌ی برندهای متفرقه‌، قیمت پایین آن‌ها است که خب واضح است که هیچ ارزانی‌ بی‌علت نیست. درواقع شما با خرید پارکت لمینت متفرقه با دست‌های خود کیفیت را سر می‌برید و متوجه‌ی هزینه‌های آتی برای تعمیر و تعویض آن نیستید. بهتر است که کیفیت را فدای قیمت پایین نکنید و با یک جستجوی ساده‌ی اینترنتی با برندهای معتبر آشنا شوید و از آن‌ها خرید نمایید.

پارکت لمینت متفرقه

همچنین شما می‌توانید از دانش و تخصص دوستان ما در ایده‌ آرای راشین کمک بگیرید و با انواع برندهای معتبر، قیمت، و… اطلاعات کسب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *