مناطق مرطوب همیشه با چالش‌های زیادی مواجه هستند که یک نمونه از آن‌ها انتخاب کفپوش مناسب است. درواقع انتخاب نوع کفپوش با توجه به محل زندگی و شرایط آب‌وهوایی متفاوت است. علاوه‌براین بخش‌های مختلف یک مکان نیز از نظر رطوبت متفاوت هستند و به همین دلیل کف آن‌ها را باید با نوع خاصی از کفپوش پوشاند. رطوبت منجر به کپک‌زدگی و پوسیدگی کفپوش می‌شود و از این‌نظر در مناطق مرطوب باید کفپوش سازگار با رطوبت نصب کرد. در ادامه به انواع کفپوش مناطق مرطوب می‌پردازیم.

نقش رطوبت در انتخاب نوع کفپوش

همان‌طور که می‌دانید کفپوش نقش بسیار زیادی در دکوراسیون داخلی دارد و یکی از عناصر مهم و اساسی آن به شمار می‌رود. به همین دلیل امروزه کفپوش‌های مختلفی با ویژگی‌های خاصی در بازار وجود دارد. نکته‌ی قابل توجه در رابطه با انواع کفپوش‌ این است که هر یک از آن‌ها برای مکان خاصی قابل استفاده هستند و با توجه به ویژگی‌هایی که دارند باید دست به انتخاب آن‌ها زد. از این‌رو انتخاب کفپوش در مناطق مرطوب با چالش‌های بسیاری مواجه است.

به طور کلی مواد اولیه‌ی به کار رفته در کفپوش‌ها یا از مواد معدنی است یا شامل مواد آلی است.

  • مواد معدنی شامل محصولاتی است که از مواد شیمیایی تولید می‌شوند که در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارند. اکثر کفپوش‌هایی که بر پایه‌ی پلاستیک هستند به این شکل تولید می‌شوند. اصولا کفپوش مناطق شرجی از بین کفپوش‌هایی انتخاب می‌شود که مواد اولیه‌ی آن‌ها بر پایه‌ی مواد معدنی باشد.
  • از سوی دیگر برخی کفپوش‌ها شامل مواد آلی هستند که به دلیل وجود کربن در آن‌ها اصطلاحا به آن‌ها ارگانیک گفته می‌شود. این مواد زمانی که در معرض رطوبت قرار می‌گیرند، تجزیه می‌شوند و در نهایت دچار پوسیدگی می‌شوند. واضح است که کفپوش مناطق مرطوب نباید دارای موادآلی باشند.

جالب است بدانید که صنعت دکوراسیون و به طور خاص تولید انواع کفپوش آن قدر رشد کرده است که برای هر مکانی کفپوش مناسبی وجود دارد. پس اگر به دنبال کفپوش سازگار با رطوبت هستید نگران نباشید چون قصد داریم در ادامه به معرفی انواع کفپوش مناطق شرجی می‌پردازیم.

انواع کفپوش مناطق مرطوب

به طور کلی مهم‌ترین ویژگی کفپوش مناطق مرطوب این است که مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته باشد و به نوعی ضدآب باشد. همچنین با توجه به حساسیت بالا، نصب کفپوش مناطق شرجی  باید به گونه‌ای باشد که رطوبت از بین درزهای آن به داخل نفوذ نکند. چنین کفپوشی نه تنها مناسب مناطق مرطوب و شرجی است بلکه در بخش‌هایی از خانه مانند آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام نیز کاربرد فراوانی دارد. در ادامه به معرفی انواع کفپوش سازگار با رطوبت می‌پردازیم.

کفپوش های مناسب مناطق مرطوب

  • ورق وینیل
  • کاشی وینیل
  • تخته کفپوش لوکس وینیل
  • بتن
  • کاشی چینی
  • سرامیک
  • سیمان
  • اپوکسی
  • پارکت لمینت
کفپوش مناطق مرطوب

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی کلیک کنید.

امروزه کفپوش‌های متفاوتی در بازار موجود است و از این نظر متناسب با هر سلیقه‌ای می‌توان کفپوش تهیه کرد. قطع به یقین یکی از مواردی که هنگام خرید کفپوش باید به آن توجه داشت میزان رطوبت مکان مدنظر است.

همه‌ی این مواردی که گفته شد در شرایط مرطوب و شرجی اهمیت بیش‌تری پیدا می‌کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

1 نظر در “کفپوش مناطق مرطوب

  1. مریم گفت:

    مطالب بسیار مفید و کامل بود

    ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *