یکی از عناصر اصلی در دکوراسیون مراکز تجاری، کفپوش آن است. زیرا مراکز تجاری از جمله مکان‌هایی به شمار می‌روند که روزانه پذیرای تعداد بسیاری از افراد هستند. از این نظر مهم است که کفپوش به کار رفته در آن عین داشتن زیبایی، ظرفیت تحمل فشار و سایش را نیز داشته باشد. انتخاب کفپوش مناسب برای هر مکانی بر اساس ویژگی‌های خاصی صورت می‌گیرد. از این نظر در این مقاله می‌خواهیم به ویژگی‌های کفپوش مراکز تجاری بپردازیم.

با توجه به تردد بالا و در نظر گرفتن برخی ملزومات، نمی‌توان از هر کفپوشی برای مراکز تجاری استفاده کرد. کفپوش مجتمع تجاری باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

کفپوش مراکز تجاری

ویژگی‌های کفپوش مراکز تجاری

ایمنی یک اصل مهم در کفپوش مراکز تجاری

از آن‌جایی که مراکز تجاری جزء مکان‌های پرتردد به شمار می‌روند و روزانه صدها مشتری به آن‌جا مراجعه می‌کنند، ایمن بودن کفپوش اهمیت پیدا می‌کند. در غیر این صورت حتی با وجود طراحی عالی و زیبا، در صورت بروز یک مشکل کوچک قطعا مشتری هیچ‌وقت پایش را به مرکز شما نخواهد گذاشت.

مراکز تجاری شامل بخش‌های مختلفی مانند راهروها، راه‌پله‌ها، مغازه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ، مراکز تفریحی و… است. پس لازم است که در انتخاب کفپوش هر یک از این بخش‌ها دقت لازم را داشت.

در بحث ایمنی کفپوش باید به میزان لغزندگی آن توجه زیادی داشته باشید. بیش‌ترین مشکلی که در مراکز تجاری رخ می‌دهد، سر خوردن روی کفپوش و شکستگی دست و پا مخصوصا در فصل زمستان و هنگام بارندگی است. برای رفع این مشکل اصولا کفپوش ورودی مراکز تجاری دارای استانداردهای خاصی است که باید رعایت شوند.  علاوه‌بر‌این کفپوشی که در مراکز تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد باید ضد حریق باشد. همچنین از آن‌جایی که احتمال سر خوردن روی پله‌ها نیز وجود دارد، آج پله‌ها باید به گونه‌ای طراحی شوند که حالت چسبنده‌ای داشته باشند. به این شکل احتمال سرخوردن و افتادن کم‌تر می‌شود.

دوام

نکته‌ی دیگری که باید در انتخاب  به آن دقت کرد، دوام و استحکام کفپوش است. مراکز تجاری از ترافیک بالایی برخوردارند و طبیعی است که کفپوش به کار رفته در آن‌ها باید در برابر سایش، فشار، ضربه و مواد شوینده مقاوم باشد. در غیر این صورت کفپوش پس از مدت کوتاهی از بین می‌رود و باید برای تعمیر آن دوباره هزینه‌ کنید.

به دلیل تردد بالا میزان سایش کفپوش زیاد است و باید از کفپوش‌هایی با درجه ی سایشی بالا استفاده کرد. در نظر داشته باشید که بخش‌های ورودی در برابر سایش آسیب‌پذیرتر از سایر بخش‌ها هستند. زیرا بیش‌تر در معرض رفت‌وآمد، شن، گردوغبار و … هستند. ضمن این‌که کفپوش  باید تحمل فشار کالسکه بچه، سبدهای خرید، دستگاه‌های نظافت و … را داشته باشد. همچنین از آن‌جایی که کفپوش مجتمع تجاری به طور مداوم نظافت می‌شود باید در برابر شوینده‌ها نیز از مقاومت مناسبی برخوردار باشد.

کارشناسان ما در مجموعه راشین آماده ارائه هرگونه مشاوره و پاسخ به سوالات شما عزیزان هستند.

لطفا جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید.!!!

کفپوش مراکز تجاری

زیبایی، عاملی موثر در کفپوش  مجتمع تجاری

قطع به یقین زیبایی از معیارهای مهمی است که یک کفپوش تجاری باید آن را داشته باشد. زیرا به هر حال یک مجتمع بزرگ تجاری مرکزی برای خرید، تفریح و وقت‌گذرانی است که بدون شک زیبایی ظاهری راهی برای جلب مشتری است. درواقع مراکز بزرگ تجاری زاییده‌ی دنیای مدرن و سرمایه‌داری است و آن‌چه که در این دنیای جذاب و پیچیده حرف اول را می‌زند ایجاد جذابیت ظاهری است. در این بین ظاهر براق و درخشنده یک کفپوش همراه با انعکاس نورپردازی‌های به کار رفته منجر به جلب توجه می‌شود.

نظافت

از آن‌جایی که مراکز تجاری بسیار پربازدید هستند کفپوش آن‌ها به سرعت آلوده و کثیف می‌شود. پس نیاز است که کفپوش  به طور مرتب نظافت شود تا ظاهر زیبا و جذاب خود را حفظ کند. در وهله‌ی اول بهتر است از کفپوش‌هایی برای پوشش‌دهی کف این مراکز استفاده شود که گردوغبار و آلودگی را به خود جذب نمی‌کند. در مرحله‌ی بعد نیز باید کفپوش مراکز تجاری به سادگی و در زمان اندک تمیز شود. ضمن این‌که نوع شوینده‌ نیز مهم است و کفپوش باید مقاومت بالایی در برابر انواع شوینده‌های شیمیایی داشته باشد.

قیمت

عامل مهم دیگری که در انتخاب کفپوش مراکز تجاری تعیین‌کننده است، قیمت آن می‌باشد. از آن‌جایی که کفپوش مجتمع تجاری متراژ بالایی دارد و فضای بزرگی را در برمی‌گیرد، نمی‌توان به سادگی کفپوش‌های تجاری را قیمت ‌گذاری کرد. به طور کلی قیمت کفپوش مجتمع تجاری با توجه به عواملی مانند نوع کفپوش، جنس، دوام و ماندگاری، شیوه‌ی نصب و … متغیر است.

انتخاب کفپوش مناسب برای مراکز تجاری با توجه به معیارها و ویژگی‌هایی که پیش‌تر اشاره شد، تعیین می‌شود. در این بخش به مناسب‌ترین کفپوش‌ مراکز تجاری می‌پردازیم.

کفپوش مراکز تجاری

انواع کفپوش مراکز تجاری

اپوکسی یکی از گزینه های مناسب برای کفپوش مراکز تجاری

با توجه به ویژگی‌هایی که کفپوش مراکز تجاری باید داشته باشد، می‌توان گفت بهترین و مناسب‌ترین کفپوش مجتمع‌های تجاری، کفپوش اپوکسی است. این کفپوش ضمن داشتن دوام و طول عمر بالا از جذابیت‌های ظاهری نیز برخوردار است. کفپوش اپوکسی مقاومت بالایی در برابر ضربه، فشار، خراش و ساییدگی دارد. ضمن این‌که ضدآب است و به شوینده‌های شیمیایی نیز حساسیتی ندارد.

کفپوش اپوکسی در طرح و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود و از این نظر به سادگی با انواع دکوراسیون هماهنگ می‌شود. ضمن این‌که این کفپوش کاملا یکپارچه و بدون درز است و در نتیجه از نظافت آسانی نیز برخوردار است.

سرامیک

کاشی و سرامیک جزء کفپوش‌های سخت به شمار می‌روند که قابلیت تحمل فشار بالایی را دارند. در نتیجه از سرامیک نیز می‌توان به عنوان کفپوش مراکز تجاری یاد کرد. زیرا در برابر سایش، خط‌وخش و فشار مقاوم است. ضمن این‌که قابلیت شستشو دارد و به سادگی  می‌توان از مواد شوینده برای نظافت آن‌ استفاده کرد. از نظر ظاهری نیز دارای طرح و رنگ‌های متنوعی است و به دلیل سطح براقی که دارد به سادگی نور را منعکس می‌کند. در نتیجه منجر به افزایش نور محیط و درخشندگی بیش‌تر مجتمع تجاری می‌شود. 

پی وی سی به عنوان کفپوش مراکز تجاری

کفپوش پی وی سی نیز از دیگر کفپوش‌های مناسب برای مراکز تجاری به شمار می‌رود. این کفپوش جزء کفپوش‌های ضد آب به شمار می‌رود و در برابر مواد اسیدی و باز مقاومت بالایی دارد. از این نظر قابل نظافت با انواع شوینده‌ها است. ضمن این‌که کفپوش پی وی سی در برابر ضربه، خط‌وخش، سایش و لغزش مقاوم است. با همه‌ی این‌ها مهم‌ترین ویژگی کفپوش پی وی سی قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ی آن است. از آن جایی که مجتمع‌های تجاری متراژ بالایی دارند، میزان مصرف کفپوش‌شان نیز بالا است، در نتیجه کفپوش پی وی سی گزینه‌ی مناسبی محسوب می‌شود.

کفپوش پی وی سی به دو شکل رولی و تایلی در بازار موجود است که هر دو قابل استفاده در مراکز تجاری هستند. لازم به ذکر است که کفپوش پی وی سی از چند لایه‌ی مجزا تشکیل می‌شود. دراین بین هر چه چگالی و ضخامت لایه‌های آن بیش‌تر باشد در برابر سایش و فشار مقاوم‌تر است.

همان‌طور که مطالعه کردید بهترین کفپوش مراکز تجاری، کفپوش‌هایی هستند که ضمن برخورداری از ظاهری زیبا و جذاب، مقاومت بالایی نیز داشته باشند.

 همچنین برخورداری از نظافت آسان و ایمنی بالا نیز در کفپوش‌ مراکز تجاری مهم است.

 با توجه به این ویژگی‌ها، کفپوش‌های اپوکسی، سرامیکی و پی وی سی قابلیت نصب در مراکز تجاری را دارد.

3/5 - (2 امتیاز)

1 نظر در “ویژگی‌های کفپوش مراکز تجاری

  1. امیر محمد گفت:

    با سلام و وقت بخیر

    سپاس از توضیحات تکمیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *