اگر به تازگی کسب‌وکار خود را راه‌ انداخته‌اید و یا به فکر بازسازی مغازه‌ی خود هستید حتما ذهن‌تان درگیر این است که چه کفپوشی را انتخاب کنید. ما در این مقاله به دنبال یافتن پاسخی برای سوال کفپوش مناسب مغازه را چگونه انتخاب کنیم؟ هستیم. پس پیشنهاد می‌دهیم که با ما همراه شوید تا با هم به پاسخ برسیم.

اهمیت کفپوش  مغازه

برای شما هم پیش آمده که جنسی را از مغازه‌ای خریداری کنید و بعد از گذشت زمانی کوتاه فقط دکوراسیون آن مغازه یادتان مانده باشد؟ یا یکی از اطرافیان‌تان از شما آدرس مغازه‌ای را بخواهد و شما شروع به آدرس‌دهی از طریق نوع دکوراسیون داخلی و خارجی آن کنید؟  

کل ماجرا این است که در دنیای پر زرق‌وبرق و رقابتی کسب‌وکار، شما زمانی می‌توانید موفق عمل کنید که خریداران را تحت‌تاثیر قرار دهید. در این میان شما باید از ذهن و بازی‌های آن برای تحت‌تاثیر قرار دادن مشتری‌های خود کمک بگیرید. همان‌طور که می‌دانید اولین قدم برای تأثیرگذاشتن بر روی مشتریان، ایجاد فضایی خاص و منحصربه‌فرد است. دکوراسیون مغازه‌ی شما باید به گونه‌ای باشد که مانند یک کارت دعوت از فاصله‌ی دور مشتریان را به درون خود بخواند.

 سپس لحظات گرم و به یادماندنی را برای آن‌ها فراهم کند. از‌آن‌جایی‌که ذهن چیزهای زیبا و لحظات خوب را به سختی فراموش می‌کند، به کمک دکوراسیون مغازه‌تان می‌توانید تا مدت‌ها در ذهن مشتری‌های خود باقی بمانید.

تا این‌جا متوجه اهمیت دکوراسیون در جذب مشتری و میزان فروش شدید. حالا لازم است بدانید که کفپوش نقش به‌سزایی را در دکوراسیون ایفا می‌کند و به عنوان یک عنصر کلیدی به شمار می‌رود.

نکات مورد توجه در انتخاب کفپوش مغازه چیست؟

در انتخاب کفپوش برای مغازه نمی‌توان از هر نوع کفپوشی استفاده کرد. کفپوش مناسب مغازه دارای ویژگی‌های خاصی است که در این بخش به این نکات می‌پردازیم.

  • دکوراسیون فضای مدنظر

در انتخاب کفپوش برای مغازه باید دکوراسیون مغازه‌ی خود را در نظر بگیرید و با توجه به آن اقدام به نصب کفپوش کنید. در این بخش باید به سبک و رنگ دکوراسیون خود توجه نمایید که در ادامه به این دو مورد به طور کامل می‌پردازیم.

  1. سبک دکوراسیون

یکی از موارد مهمی که در انتخاب کفپوش مناسب مغازه باید به آن توجه داشته باشید دکوراسیون فضای مدنظرتان است. این‌که فضای شما از چه سبک دکوراسیونی پیروی می‌کند اهمیت بالایی دارد. اگر شما قصد دارید که فضایی کلاسیک ایجاد کنید کفپوش را می‌توانید از بین پارکت و یا پارکت لمینت انتخاب کنید ولی اگر قصد ایجاد فضایی مدرن و مجلل دارید، کفپوش اپوکسی و سنگی گزینه‌ی مناسب‌تری است.

  1. رنگ دکوراسیون

رنگ نیز یکی دیگر از معیارهای مهمی است که هنگام انتخاب کفپوش برای مغازه باید به آن توجه داشته باشید. آیا شما قصد دارید که به فروشگاه خود جلوه‌ی خیره‌کننده‌ای ببخشید طوری که از فاصله‌ی دور بدرخشد و افراد را به خود جلب کند؟ و یا این‌که بیش‌تر برایتان مهم است که از رنگ‌های طبیعی‌تر استفاده کنید و احساس گرم و اعتماد را به مشتری خود ببخشید؟

به طور کلی انتخاب رنگ کفپوش برای مغازه تحت تاثیر روحیه، سلیقه، نوع مغازه‌ی شما و چیزی که در آن‌جا می‌فروشید دارد. اصولا افراد جوان و با روحیه‌ی بالا از رنگ‌های شاد و خیره‌کننده استفاده می‌کنند. در این صورت می‌توانید از کفپوش‌های اپوکسی و یا وینیلی در طرح و رنگ‌های مختلف استفاده کنید که متناسب با کل دکوراسیون شما باشد. از سوی دیگر اگر فردی آرام هستید و بیش‌تر هدف‌تان این است که از طریق ایجاد احساس گرما و طبیعی بودن اعتماد مشتری خود را جلب کنید می‌توانید از پارکت و یا پارکت لمینت در رنگ‌های گرم استفاده نمایید.

  • میزان تردد

از دیگر مواردی که در انتخاب کفپوش برای مغازه مورد توجه قرار می‌گیرد میزان تردد است. در واقع هنگام انتخاب کفپوش برای مغازه باید به این‌که در مغازه‌ی شما چه میزان رفت‌و‌آمد می‌شود توجه کنید. هر چه میزان تردد بیش‌تر باشد کفپوش در معرض آسیب بیش‌تری قرار می‌گیرد. به همین دلیل باید از کفپوشی که مقاومت بالایی در برابر سایش و رفت‌و‌آمد دارد استفاده کنید. برای نمونه اگر شما در انتخاب کفپوش مناسب مغازه به پارکت لمینت رسیده‌اید و رفت‌وآمد زیادی در فروشگاه خود دارید باید لمینت با درجه سایش AC5 را نصب کنید. در رابطه با سایر کفپوش‌ها نیز باید نوع با کیفیت و مقاوم آن را نصب کنید.

  • نظافت آسان

قطع به یقین در نظر گرفتن میزان آلودگی در انتخاب کفپوش برای مغازه امری مهم و قابل توجه به شمار می‌آید. بین میزان تردد و شلوغ بودن فروشگاه شما با میزان آلودگی آن رابطه‌ی مستقیمی وجود دارد. پس اگر مرکز تجاری شما فضایی پررفت‌وآمد است باید از کفپوش‌هایی برای آن استفاده کنید که به سادگی قابل شستشو و نظافت باشند و همچنین آلودگی و کثیفی‌ها را کم‌تر نمایش دهد. در این بین کفپوش‌های سرامیکی، سنگی و اپوکسی گزینه‌ی مناسبی به شمار می‌روند.

انواع کفپوش مغازه

همان‌طور که می‌دانید انواع کفپوش تولید و به بازار عرضه می‌شود ولی نمی‌توان از هر نوع کفپوش برای مغازه استفاده کرد. کفپوش مناسب مغازه بر اساس ویژگی‌های خاصی انتخاب می‌شود که در ادامه به انواع کفپوش‌ برای مغازه می‌پردازیم.

  • پارکت لمینت

پارکت لمینت جایگزین مناسبی برای پارکت چوبی، سنگ یا کاشی است. بسیار بادوام است و تمیز کردن و نگهداری آن آسان است. به همین دلیل به عنوان کفپوش مناسب مغازه می‌توان از آن استفاده کرد. از جمله مواردی که در استفاده از این کفپوش برای مغازه باید به آن توجه کنید درجه سایش آن است. پارکت لمینت‌ها از نظر درجه سایش‌ در کلاس‌هایAC1   تا AC5 طبقه‌بندی می‌شوند. در این بین، به دلیل تردد بالا در محیط‌های فروشگاهی بهتر است از پارکت لمینت‌هایی با درجه سایش بالا استفاده کنید. از جمله مزایای پارکت لمینت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. قیمت مناسب و مقرون به صرفه نسبت به پارکت چوبی و سنگ
  2. دوام و مقاومت بالا
  3. ضد خط‌و‌خش
  4. مقاومت بالا در برابر رطوبت و آب
  5. نصب ساده و آسان
  6. نظافت آسان
  • پارکت چوبی

یکی دیگر از کفپوش‌هایی که می‌توانید در محیط‌های تجاری از آن بهره ببرید و فضای خاصی را به مغازه و فروشگاه خود ببخشید، پارکت چوبی است. این کفپوش با وجود قیمت بالا، به دلیل ظاهر زیبا و طبیعی خود همچنان طرفداران خود را دارد و از محبوبیت زیادی برخوردار است. از این‌رو بسیاری از افراد آن را کفپوش مناسب مغازه می‌دانند. پارکت چوبی برای مغازه‌های کوچک گزینه‌ی مناسبی است. البته لازم است این را بدانید که پارکت قابل شستشو نیست و حفظ و نگهداری آن دشوار است.

  • کفپوش وینیل

از دیگر کفپوش‌هایی که می‌توان برای مکان‌های تجاری استفاده کرد، کفپوش وینیل است. این کفپوش به دلیل مزایای زیادی که دارد به عنوان کفپوش مناسب مغازه یاد می‌شود و در محیط‌های فروشگاهی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. کفپوش وینیل به دلیل مزایای بسیاری که دارد در انواع محیط‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربرد زیادی دارد. در ادامه به مزایای این کفپوش اشاره می‌کنیم:

  1. ضد آب و قابل شستشو
  2. قیمت بسیار مناسب و مقرون به‌صرفه نسبت به سایر کفپوش‌ها
  3. ضریب مقاومتی بالا در برابر سایش
  4. نصب و نگهداری آسان
  5. مقاومت بالا
  6. نرم و انعطاف‌پذیر
  7. عایق صدا و حرارت

از آن‌جایی که کفپوش وینیل نرم و انعطاف‌پذیر است و ضخامت کمی دارد به سادگی می‌تواند حالت کف را به خود بگیرد. از این‌رو لازم است که پیش از نصب زیرسازی کاملی انجام شود. البته که این کفپوش در ضخامت‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود که باتوجه به نوع کاربری قابل تعیین هستند. از این‌رو با توجه به این‌که مکان‌های تجاری از تردد بالایی برخوردار هستند بهتر است از ضخامت‌های بالاتر استفاده کرد.

  • سنگ

در بین انواع کفپوش برای مغازه باید به سنگ نیز اشاره کنیم. کفپوش‌های سنگی از قدیمی‌ترین ولی در عین‌حال مدرن‌ترین و زیباترین کفپوش‌ها هستند که به عنوان کفپوش برای مغازه نیز به شمار می‌روند. کفپوش‌های سنگی انواع متنوعی دارند و شامل سنگ گرانیت، مرمر، بازالت، تراورتن، سنگ کریستال چینی و… هستند. از دلایل محبوبیت این کفپوش می‌توان به مزایای گسترده‌ی آن اشاره کرد که شامل موارد زیر است:

  1. ضخامت مناسب
  2. طرح و رنگ متنوع
  3. مقاومت بالا در برابر ضربه، سایش و خط‌وخش
  4. کاربرد متنوع
کفپوش مغازه

کفپوش‌ سنگی همراه با کمی نورپردازی جلوه‌ی خاص و خیره‌کننده‌ای به مغازه‌ی شما می‌بخشد. 

ولی از معایب این کفپوش قیمت بالای آن است که امکان استفاده از آن را محدود می‌کند.

  • اپوکسی

در بحث کفپوش مغازه نمی‌توان از کفپوش اپوکسی و جلوه‌ی بی‌نظیری که به محل کار شما می‌بخشد غافل ماند. این کفپوش حالت یک تکه‌ای دارد و بدون هیچ درزی می‌باشد و از این‌رو نظافت آن بسیار آسان است. کفپوش اپوکسی در مکان‌های صنعتی و بهداشتی بسیار پرکاربرد است و از سوی دیگر می‌توان از آن به عنوان کفپوش مناسب مغازه یاد کرد.

در ادامه به طور موردی به ویژگی‌های منحصر به‌فرد این کفپوش اشاره می‌کنیم:

  1. ضد لغزش
  2. ضد آب
  3. ضد جرم
  4. ضد خط‌و‌خش
  5. طول عمر بالا
  6. رنگ‌بندی متنوع
  7. ظاهری زیبا و خیره‌کننده
  8. مقاومت بالا در برابر سایش

با وجود مزایای گسترده، اجرا و نصب کفپوش اپوکسی هزینه‌ی بالایی دارد و از این نظر برای بسیاری از افراد محدودیت ایجاد می‌کند. ولی با همه‌ی این‌ها اگر به دنبال این هستید که مغازه و فروشگاه خود را مدرن و مجلل کنید این کفپوش را به هیچ‌وجه فراموش نکنید.

  • سرامیک

در معرفی کفپوش مغازه جا دارد سراغ کفپوش‌‌های قدیمی‌ ولی پرکابرد نیز برویم. سرامیک جزء همان کفپوش‌های قدیمی است که همچنان نیز در کشور ما کاربرد گسترده‌ای دارد. در واقع بسیاری از افراد در مقابل ظاهر زیبا و خیره‌کننده‌ی کفپوش‌های نسل جدید ترجیح می‌دهند از سرامیک استفاده کنند. سرامیک در مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به مراکز تجاری و فروشگاه‌ها نیز اشاره کرد. قیمت ارزان این کفپوش، آن را کفپوش مناسب مغازه نیز کرده است.  مزایای سرامیک شامل موار زیر است:

  1. قیمت ارزان و مناسب
  2. مقاومت بالا در برابر خط‌وخش
  3. ضد آب و رطوبت
  4. نظافت آسان

البته که در کنار این مزایا باید به معایب آن نیز اشاره کرد. مهم‌ترین نقص این محصول لغزندگی بالا و مقاومت پایین آن در برابر ضربه نیز است.

دکوراسیون واحد تجاری شما صرف‌نظر از کوچک و یا بزرگ بودن نقش مهمی را در جلب‌توجه و جذب مشتری دارد. در این بین از نقش کفپوش نباید غافل شد. کفپوش مناسب مغازه ویژگی‌های خاصی دارد و با توجه به آن‌ها باید دست به انتخاب کفپوش برای مغازه خود بزنیم. 

ما در این مقاله سعی کردیم انواع کفپوش‌ برای مغازه را بررسی کنیم. امیدواریم که این مقاله توانسته باشد پاسخ مناسبی برای دغدغه‌ی ذهنی شما در رابطه با کفپوش مناسب مغازه داده باشد. 

شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت ما انواع کفپوش‌ها را مشاهده نمایید و بعد دست به انتخاب بزنید.

به این مقاله رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *