پارکت لمینت جز کفپوش‌های رایج در بازار است و طرفداران زیادی دارد. به دلیل محبوبیت بالای پارکت لمینت، این محصول با برندهای متفاوت و قیمت‌های متغیر در بازار عرضه می‌شود. به همین دلیل برای بسیاری از خریداران این سوال پیش می‌آید که دلایل تفاوت قیمت پارکت لمینت چیست؟

در این مقاله سعی کردیم به دلایل تفاوت قیمت پارکت لمینت بپردازیم تا با آگاهی از این موضوع به شما عزیزان در یک خرید موفق کمک کنیم.

عوامل مؤثر در تفاوت قیمت پارکت لمینت‌

عوامل متعددی در متغیر بودن قیمت پارکت لمینت نقش دارند که در ادامه هر یک از این دلایل را به طور کامل بررسی می‌کنیم.‌

  • نوع ورق به کار رفته در لمینت

مهم‌ترین و اثرگذارترین موادی که در بهای تمام شده‌ی لمینت نقش دارد، ورقی است که لمینت با آن تولید می‌شود. به همین دلیل در قیمت تمام شده‌ی پارکت لمینت نیز نقش زیادی دارد. در حال حاضر پارکت لمینت از 2 نوع ورق تولید می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • پارکت لمینت دارای  ورق ام دی اف (MDF)

پارکت لمینت‌های دارای ورق ام دی اف، مقاومت کمی در برابر پرس دارد و امکان پرس کردن سنگین را ندارند. اهمیت پرس در این است که هرچه این ورق‌ها با پرس سنگین تولید شوند چگالی بیش‌تری خواهند داشت. داشتن چگالی  بیش‌تر منجر به افزایش مقاومت آن در برابر رطوبت و سایش می‌شود. در نتیجه می‌توان گفت پارکت لمینت تولید شده با ورق ام دی اف نسبت به رطوبت و سایش،  مقاومت کمی دارند.

  •  پارکت لمینت دارای  ورق اچ دی اف (HDF)

به دلیل نواقص ورقه‌های ام دی اف، ورق‌های اچ دی اف تولید شدند. ویژگی مهم این ورق‌ها برخورداری از چگالی بالا است. از این‌رو مقاومت زیادی در برابر رطوبت، سایش و وزن و ضربه دارند. در نتیجه پارکت لمینت‌های دارای ورق‌های اچ دی اف به دلیل داشتن کیفیت بیش‌تر، قیمت بالاتری دارند.

  • تفاوت در کیفیت

کیفیت از عناصر تأثیرگذار در قیمت هر محصولی به شمار می‌رود. پارکت لمینت از نظر مواد اولیه‌ی‌ و نوع تکنولوژی‌ای که برای تولید لمینت به کار می‌رود، از قیمت‌های متفاوتی برخوردار است. از این‌رو قیمت نهایی پارکت لمینت بستگی زیادی به کیفیت آن دارد. 

  • نوع روکش به کار رفته در محصول

عامل دیگری که منجر به تفاوت قیمت پارکت لمینت می‌شود، نوع روکشی است که برای آن به کار می‌رود. روکش به این دلیل اهمیت زیادی دارد که بیرونی‌ترین لایه‌ی پارکت لمینت است و در معرض ضربه، سایش، خط‌وخش و رطوبت قرار دارد. پس با کیفیت بودن آن اهمیت زیادی دارد. در نتیجه هرچه روکش به کار رفته از کیفیت بالایی برخوردار باشد قیمت بیش‌تری خواهد داشت و برعکس.

قیمت پارکت لمینت
  • میزان درجه‌ی سایش

درجه‌ی سایش لمینت با علامت اختصاری AC نشان داده می‌شود. در واقع هنگام تولید، پارکت لمینت  از نظر میزان درجه‌ی سایش در چندین طبقه و دسته تقسیم‌بندی می‌شود. درجه‌ی سایش با کد AC و اعداد 2 تا 5 نشان داده می‌شود که اعداد کوچک‌تر مقاومت کمی در برابر سایش دارند و برعکس. هرچه میزان درجه‌ی سایش بیش‌تر باشد قیمت بالاتر است و هرچه پارکت لمینت درجه‌ی سایش کم‌تری داشته باشد، قیمت آن نیز کم‌تر می‌شود.

  • کیفیت نقاط اتصال یا کلیک لمینت

هر قطعه لمینت دارای شیارهایی است که به آن کلیک گفته می‌شود که از این قسمت قطعه ها در یک‌دیگر قفل می‌شوند. کیفیت کلیک از نکاتی است که هنگام خرید پارکت لمینت باید به آن توجه شود. اگر کلیک پارکت لمینت کیفیت خوبی نداشته باشد، با انقباض و انبساط دچار مشکل می‌شود. زمانی که پارکت لمینت دچار انبساط می‌شود، قفل شکسته می‌شود و زمانی که لمینت دچار انقباض می‌شود به دلیل شکستگی قفل در یکدیگر چفت نمی‌شوند. در نهایت در لمینت درز ایجاد می‌شود که هنگام تردد صدای جیرجیر می‌دهد.

در نتیجه کیفیت خوب کلیک پارکت لمینت از جمله متغیرهایی است که منجر به افزایش قیمت آن می‌شود.

  • برند محصول

امروزه به دلیل محبوبیت زیاد پارکت لمینت، تولیدکننده‌های زیادی دست به تولید این محصول زده‌اند. این امر باعث افزایش پارکت لمینت‌های بی‌کیفیت با برندهای متفرقه در بازار می‌شود. پس لازم است که پیش از خرید درباره‌ی بهترین برندهای پارکت لمینت آشنا شوید. هرچه برند تولیدکننده معتبرتر باشد به معنای استقاده از مواد اولیه‌ی با کیفیت و مرغوب و استفاده از تکنولوژی‌های مطابق روز در تولید است. این عامل بر قیمت پارکت لمینت تأثیر می‌گذارد.

  • کیفیت لایه‌ی زیرین

پیش از نصب پارکت لمینت، لایه‌ای فومی پهن می‌شود و لمینت‌ها روی آن نصب می‌شوند. این لایه‌ی فومی نقش عایق صوتی و حرارتی را دارد. کیفیت این لایه‌ی فومی مهم است و در قیمت پارکت لمینت تأثیرگذار است.

هزینه‌های دیگری نیز وجود دارند که در تفاوت قیمت لمینت‌ها نقش دارند. مانند هزینه‌های حمل‌ونقل، انبارگردانی، روکش بالانس، هزینه‌ی کارتن و …

هدف ما در این مقاله آشنا کردن شما با دلایل تفاوت قیمت پارکت لمینت بود و سعی کردیم که به عوامل اصلی بپردازیم. ولی باید به این نکته نیز توجه کنید که علاوه بر مواردی که ذکر شد، انصاف فروشنده نیز اهمیت بالایی دارد. از این‌رو شناخت کامل فروشنده اهمیت زیادی دارد. در نتیجه صرفا به خریدهای تلفنی و اینترنتی اتکا نکنید و از فروشنده‌هایی خرید کنید که محل ثابتی برای فروش دارند.

شرکت راشین  محصولاتی درجه یک و با کیفیت تولید می‌کند که شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه و شو روم راشین از نزدیک محصولات و کیفیت آن‌ها را ببینید.

به این مقاله رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *