یکی از فضاهای موجود در آشپزخانه که با انواع دیوارپوش‌ها می‌توان زیبایی و جلوه‌ی خاصی را ایجادکند، فضای بین کابینتی است. دیوارپوش این فضا باید ویژگی‌های خاصی چون قابلیت شستشو، آنتی باکتریال، زیبایی ظاهری و … را داشته باشد. دیوارپوش‌های بین کابینتی پی وی سی تمامی این ویژگی‌ها را دارند. با ما در این مقاله همراه باشید تا به بین کابینتی پی وی سی و ویژگی‌های آن بپردازیم.

بین کابینتی پی وی سی چیست؟

فضای بین کابینت‌ها همواره با محصولات گوناگونی چون سنگ، آجر، کاشی و سرامیک پوشش داده می‌شوند. امروزه محصولات مصنوعی و دست ساز انسان جای انبوهی از محصولات طبیعی را گرفته‌اند. از این‌رو استقبال زیادی از محصولات پی وی سی می‌شود. بین کابینتی پی وی سی به هر محصولی که از جنس پی وی سی باشد و در قسمت بین‌کابینت‌ها مورد استفاده قرار گیرد؛ می‌گویند. دیوارپوش پی وی سی مناسب برای فضای بین کابینت‌ها، دیوار پشت گاز، دیوار پشت سینک است. این دیوارپوش با داشتن انواع طرح و رنگ، فضای خاصی به آشپزخانه‌ی شما می‌بخشد. البته که با توجه به تنوع طرح و رنگ بین کابینتی پی وی سی باید در انتخاب این دیوارپوش توجه خاصی کنید. تناسب داشتن پی وی سی با فضای آشپزخانه و سلیقه‌ی شخصی‌تان از اهمیت بالایی برخوردار است.

ویژگی‌های بین کابینتی پی وی سی

به دلیل این‌که آشپزخانه جزء نقاط مهم و حساس خانه به شمار می‌رود، قابل شستشو و آنتی باکتریال بودن دیوارپوش‌های آن اهمیت زیادی دارد. از این‌رو بین کابینتی پی وی سی دارای ویژگی‌های خاصی است. مجموع این ویژگی‌ها آن را تبدیل به یک محصول پرطرفدار برای فضای بین کابینتی می‌کند. در ادامه به این ویژگی‌ها می‌پردازیم:
قابل شستشو
نصب آسان و سریع و بدون نیاز به زیرسازی
نظافت آسان
ایجاد محیطی سالم و بهداشتی
آنتی باکتریال
قیمت پایین
انعطاف‌پذیر
طول عمر بالا
قابل تعمیر و تعویض
عایق صوتی و حرارتی
ضد حریق
برخورداری از طرح و رنگ متنوع
وزن کم نسبت به کاشی و سنگ و سرامیک

بین کابینتی پی وی سی

معایب 

احتمال تغییر رنگ در صورت قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید
عدم تناسب با محیط زیست به دلیل تجزیه‌ناپذیری
آسیب‌پذیری در برابر شوینده‌های اسیدی
عدم مقاومت بالا در برابر اجسام تیز و برنده

انواع بین کابینتی پی وی سی

برای فضای بین کابینتی، مدل‌های مختلفی از پی وی سی وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. از این‌رو برای داشتن یک خرید مطمئن بهتر است که با انواع مدل‌های بین کابینتی آشنا شوید. در ادامه به هر یک از این موارد به طور کامل می‌پردازیم.

ماربل شیت

یکی از بروزترین و پرکاربردترین انواع بین‌کابینتی پی وی سی، ماربل شیت است. مواد تشکیل دهند‌ه‌ی ماربل شیت شامل پی وی سی و پودر سنگ است. به دلیل پی وی سی به کار رفته‌ در آن، ماربل شیت دارای تمام ویژگی‌های یک بین کابینتی پی وی سی است. از این‌رو این محصول بسیار مناسب محیط آشپزخانه و فضاهای بین کابینتی که نیازمند شستشو هستند می‌باشد. ضمن این‌که ضد حریق و آنتی‌باکتریال است و محیطی امن و سالم در قلب خانه‌ی شما ایجاد می‌کند.
ماربل شیت با داشتن انواع طرح و رنگ به شما این امکان را می‌دهد که خیلی آسان فضای آشپزخانه‌ی خود را تغییر دهید. این سنگ مصنوعی جلوه‌ای زیبا و درخشان به آشپزخانه‌ی شما می‌بخشد و احساس خوشی را برای شما به ارمغان می‌آورد. نکته‌ی قابل توجه‌ای که ماربل شیت را به یک محصول پرطرفدار تیدیل کرده است، امکان نصب آن پشت دیوار اجاق گاز و سینک است.

بین کابینتی پی وی سی

فومی

یکی دیگر از دیوارپوش‌های پی وی سی که در فضای بین کابینت آشپزخانه به کار می‌رود، دیوارپوش فومی است. مواد تشکیل‌دهنده‌ی این دیوارپوش شامل فوم و پی وی سی است. وزن بسیار کمی دارد و نسبت به سایر دیوارپوش‌ها از قیمت بسیار پایینی برخوردار است. قابل شستشو است و پشت چسب‌دار است و نصب بسیار آسانی دارد و نیازی به نصاب ندارد. با توجه به دلایلی که ذکر شد، این محصول برای فضای بین کابینتی بسیار به کار می‌رود. البته که توجه داشته باشید دیوارپوش فومی برای دیوار پشت گاز به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

پارکت لمینت روشن

بین کابینتی پی وی سی مدل پنل

یکی از بین کابینتی‌‌های پرکاربرد، پی وی سی مدل پنل می‌باشد که دارای طرح‌ و رنگ‌های مختلفی است. از طرح آجر گرفته تا سنگ و آلومینیومی در بازار موجود می‌باشد. از نمونه‌های جذاب این بین کابینتی‌ها، مدل سه بعدی است که جلوه‌ی خاصی به آشپزخانه‌ی شما می‌بخشد. ماده‌ی اولیه‌ی این پنل‌ها، پی وی سی است. به طور کلی بین کابینتی پی وی سی مدل پنل را از نظر ویژگی‌های ظاهری و مقاومت می‌توان به سه دسته طبقه‌بندی کرد:

ساده

این نمونه‌ از پنل‌های پی وی سی فاقد تنوع طرح و رنگ هستند و بیش‌تر به صورت سفید مات یا براق به بازار عرضه می‌شوند. به دلیل عدم تنوع در طرح و رنگ محبوبیت کمی دارند. همچنین به دلیل توخالی بودن مقاومت پایینی دارند و در برابر ضربه و خط‌وخش آسیب‌پذیرند.

 پلی استایرن

مهم‌ترین تفاوت این پنل‌های بین کابینتی با نوع ساده‌ی آن در مقاومت بالای پنل‌های پلی استایرن است. دلیل مقاومت بالای این نوع از پنل‌ها به دلیل توپر بودن آن‌ها است که این ویژگی منجر به وزن زیاد آن‌ها می‌شود. همچنین پنل پلی استایرن دارای روکش در طرح‌ها و رنگ‌های متعددی است. این نوع از بین کابینتی‌ها دارای طرح‌های برجسته و سه بعدی است.

 ضد ضربه

همان‌طور که از اسم این بین کابینتی پیداست، مهم‌ترین ویژگی آن مقاومتش در برابر ضربه است. به دلیل مقاومت بالایی که پنل پی وی سی ضد ضربه دارد، قیمتش نیز نسبت به پنل‌های ساده بیش‌تر است. از این نظر مقرون به صرفه و اقتصادی است.

آشپزخانه در خانه‌های ایرانی اهمیت به سزایی دارد و از این‌رو نوع طراحی و وسایلی که در آن به کار می‌رود مهم می‌باشد. یکی از فضاهایی که جلوه‌ی ویژه‌ای به آشپزخانه‌ی شما می‌بخشد، فضای بین کابینت‌ها است که برای این بخش از آشپزخانه انواع دیوارپوش وجود دارد. انواع بین کابینتی پی وی سی از دیوارپوش‌های پرکاربرد در آشپزخانه است که در این مقاله به طور مفصل به آن‌ها پرداختیم. امیدواریم که مطالبی که در این مقاله ارائه شد، به شما در انتخاب دیوارپوش مناسب برای فضای بین کابینتی آشپزخانه‌ی خود کمک کند. از این‌که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید بی‌نهایت سپاسگزاریم.

به این مقاله رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *