ماربل شیت جزء دیوارپوش‌های محبوبی است که این روزها بسیار از آن‌ها استفاده می‌شود. از جمله دلایل محبوبیت این دیوارپوش مزایای متنوع و کاربردهای بسیار آن است. در این مقاله به کاربردهای ماربل شیت در فضاها و مکان‌های مختلف می‌پردازیم.

ماربل شیت چیست؟

ماربل شیت نوعی سنگ مصنوعی است که از آن عمدتا به عنوان دیوارپوش استفاده می‌شود. این سنگ مصنوعی از پی وی سی و پودر سنگ ساخته می‌شود و شباهت زیادی به سنگ طبیعی دارد. یکی از دلایلی که ماربل شیت را به یک محصول منحصربه‌فرد تبدیل می‌کند، تنوع طرح و رنگ آن است. این ویژگی آن را به یک محصول کاربردی تبدیل کرده است.

کاربرد ماربل شیت

ماربل شیت دارای کاربردهای متعددی است و همین عامل آن را به یک محصول محبوب و پرطرفدار تبدیل کرده است. این محصول در مکان‌های مختلفی مانند مراکز درمانی، تجاری، منازل مسکونی، استخرها، هتل‌ها و تالارهای پذیرایی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه به طور کامل به کاربرد ماربل شیت در مکان‌ها و فضاهای مختلف می‌پردازیم.

  • کاربرد ماربل شیت در منازل مسکونی

از گذشته‌ها استفاده از سنگ در دکوراسیون خانه کاربرد زیادی داشته است. ماربل شیت نوعی سنگ مصنوعی به شمار می‌رود که حس سنگ طبیعی را القا می‌کند. از این‌رو ماربل شیت به دلیل طراحی و رنگ‌های خاص و چشم‌نوازی که دارد در منازل مسکونی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله مصارف ماربل شیت در منازل مسکونی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. آشپزخانه
  2. تی‌وی وال
  3. سرویس بهداشتی
  4. سالن پذیرایی
  5. راهروها
  6. آسانسور
  7. پارکینگ
  8. سرستون‌ها
  9. میز مبلمان
  • کاربرد ماربل شیت در مراکز تجاری

مراکز تجاری جزء مکان‌های پرتردد به شمار می‌روند و از این‌رو نیازمند نظافت سریع و آسان هستند. همچنین بسیاری از این مراکز مانند سالن‌های زیبایی، مراکز تولید مواد غذایی نیازمند محیطی بهداشتی هستند. از این رو ماربل شیت، دیوارپوش مناسبی برای این مکان‌ها به شمار می‌رود. زیرا علاوه بر قابل شستشو بودن و نظافت آسان، آنتی‌باکتریال و ضد حریق است و برای مراکز تجاری گزینه‌ی بسیار مناسبی به شمار می‌رود.

کاربرد ماربل شیت
  • کاربرد ماربل شیت در مراکز درمانی

بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، مطب‌ها جزء آن دسته از مکان‌هایی هستند که به دلیل تردد بالا و همچنین وجود انواع آلودگی و عفونت‌ها، نیازمند شستشوی مداوم هستند. ماربل شیت جزء آن دسته از دیوارپوش‌هایی است که برای این مکان‌ها بسیار مناسب است. زیرا هم قابلیت شستشو دارد و هم آنتی‌باکتریال است.

  • کاربرد ماربل شیت در استخر

امروزه استفاده از ماربل شیت به دلیل مقاومت در برابر رطوبت و زیبایی چشم‌گیری که دارد در استخرها متداول است. ضمن این‌که ماربل شیت عایق حرارت است و در متعادل کردن دمای محیط استخر کاربرد زیادی دارد. همچنین ضدباکتریال بودن ماربل شیت از ویژگی‌های مهم آن به شمار می‌رود که این ویژگی آن را برای استخرها کاربردی می‌کند. زیرا این ویژگی مانع از رشد قارچ می‌شود.

  • کاربرد ماربل شیت در فروشگاه‌ها

فروشگاه‌ها جزء مکان‌های پر رفت‌وآمد به شمار می‌روند و نیاز به نظافت مرتب دارند. همچنین جابه‌جایی قفسه‌ها و کالاها در فروشگاه‌ها زیاد است. در نتیجه لازم است تا از دیوارپوشی برای این مکان‌ها استفاده شود که ضمن نظافت آسان، ضد خش و ضربه نیز باشد. در نتیجه ماربل شیت دیوارپوش مناسبی برای این مکان‌ها به شمار می‌رود.

  • کاربرد ماربل شیت در هتل‌ها و تالارهای پذیرایی

برای هتل‌ها و تالارهای پذیرایی، زیبایی و خاص بودن دکوراسیون، اصل اساسی و مهمی به شمار می‌رود. ماربل شیت از طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی برخوردار است و جزء آن دسته از محصولات لوکس و خاص در صنعت دکوراسیون محسوب می‌شود. از این‌رو چشم‌اندازی زیبا و لاکچری به تالارهای پذیرایی و هتل‌ها می‌بخشد. درضمن ماربل شیت محصولی ضدحریق و ضد ضربه است که این ویژگی استفاده از آن را در این مکان‌ها بیش‌تر می‌کند.

کاربرد ماربل شیت

ماربل شیت یک نوع سنگ مصنوعی است که عمدتا به عنوان دیوارپوش مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از مزیت‌های مهم این دیوارپوش کاربردهای متنوع آن است که آن را برای مکان‌های مختلف کاربردی و قابل استفاده می‌کند. همان‌طور که در بخش‌های قبلی مقاله ذکر شد، این دیوارپوش در مکان‌های مختلفی به کار می‌رود. علاوه بر این برخورداری از طرح و رنگ متنوع، آن را تبدیل به یک محصول لوکس و چشم‌نواز می‌کند.

شما می‌توانید در وب سایت ما انواع ماربل شیت در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف را ملاحظه نمایید. در صورت داشتن هرگونه سوال نیز می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *