یکی از راه‌های ایجاد جذابیت و زیبایی در دکوراسیون منزل استفاده از دیوارپوش کاغذی یا به طور دقیق کاغذ دیواری است. کاغذ دیواری از نمونه دیوارپوش‌هایی است که تنوع طرح و رنگ بسیار زیادی دارد و روز‌به‌‌روز نیز مدل‌های جدیدی از آن به بازار عرضه می‌شود. از این‌رو در این مقاله می‌خواهیم به جدیدترین مدل های کاغذ دیواری می‌پردازیم.

کاغذ دیواری در بین انواع دیوارپوش، از تنوع رنگ و طرح بسیاری برخوردار است. به این دلیل ممکن است حین خرید و انتخاب آن سردرگم شوید. پس لازم است پیش از خرید معیارهایی را در نظر بگیرید و بر اساس آن دست به انتخاب بزنید تا در نهایت از یک خرید موفق لذت ببرید. در ادامه به تعدادی از معیارهای مهم که باید در انتخاب به آن توجه کنید اشاره می‌کنیم.

معیارهای تاثیر‌گذار در انتخاب کاغذ دیواری

کاغذ دیواری جدید
  •  سبک دکوراسیون

یکی از معیارهای بسیار مهم و قابل توجه در انتخاب، سبک دکوراسیون است. همان‌طور که می‌دانید هر سبکی ملزومات خاص خود را دارد و نمی‌توان از هر طرح و رنگی برای هر سبکی استفاده کرد. برای مثال ترکیب دکوراسیون کلاسیک با کاغذ طرح گیاه یا اشکال هندسی یک ترکیب کاملا متناقضی است و از نظر ظاهری بسیار نازیبا است. از این‌رو بهتر است یک شناخت کلی نسبت به سبک‌های دکوراسیون داشته باشید.  سپس بر اساس آن اقدام به خرید و نصب کاغذ دیواری منزل خود کنید تا در نهایت دکوراسیونی زیبا و دلنشین داشته باشید.

  • ابعاد منزل

نکته‌ی دیگری که هنگام خرید باید به آن دقت داشته باشید، ابعاد و اندازه‌ی منزل و فضایی است که قصد پوشش‌دهی آن را دارید. اگر فضای شما کوچک است پیشنهاد می‌شود که کاغذ خود را از بین رنگ‌های روشن و خنثی انتخاب کنید. در این صورت ضمن ایجاد محیطی آرام، به دلیل بازتاب نور فضایی روشن‌تر و به ظاهر بزرگ‌تر خواهید داشت. ولی اگر فضای مدنظر شما بزرگ است و نور مناسبی نیز دارد، می‌توانید از رنگ‌های تیره و براق و طرح‌های شلوغ استفاده کنید. درواقع زمانی که فضای شما بزرگ است آزادی عمل بیش‌تری دارید و راحت‌تر می‌توانید چیدمان مدنظرتان را طراحی کنید.

همان‌طور که می‌دانید کاغذ دیواری جزء دیوارپوش‌های بسیار قدیمی به شمار می‌رود و قدمت بسیاری دارد. ولی با این حال به دلیل مزایایی که دارد همچنان پرطرفدار است. در این بین طراحان این محصول بیکار ننشسته‌اند و روز‌به‌روز طرح‌ها و رنگ‌های جدیدی از آن را به بازار عرضه می‌کنند. در این بخش می‌خواهیم به تعدادی از مدل‌های جدید بپردازیم.

انواع مدل‌های جدید کاغذ دیواری

طرح‌های کلاسیک

طرح‌های کلاسیک  همواره مورد توجه بسیاری از افراد است. این طرح‌ها مناسب سبک دکوراسیون کلاسیک است و در کنار سایر عناصر، فضای مجللی را ایجاد می‌کند. در ادامه به مدل‌های جدید کاغذ مناسب سبک کلاسیک اشاره می‌کنیم.

  • داماسک

طرح داماسک به طرح‌هایی گفته می‌شود که پر از گل و بوته است. از اسلیمی‌های پیچ‌درپیچ و بته جقه گرفته تا طرح‌های ساده‌تر در رنگ‌های مختلف. نوع دیگری  که از جنس مخمل برجسته هستند و بسیار مناسب دیوارهایی هستند که نقص زیادی دارند. این نوع از کاغذ جلوه بسیار مجللی را به فضای شما می بخشد.

  • پتینه

کاغذ دیواری پتینه، طرح ساده‌ای دارد و دارای رنگ‌های طلایی، کرم طلایی، نقره‌ای و طوسی نقره‌ای است. رنگ‌های این نوع  تناسب بالایی با سبک کلاسیک دارد. اصولا از پتینه به دلیل طرح ساده‌ و هماهنگ‌ شدن آسان با سایر عناصر دکوراسیون، در سبک دکوراسیون کلاسیک و شلوغ استفاده می‌شود.

  • فویلی

کاغذ دیواری فویلی جزء مدل‌های جدید به شمار می‌رود که طرح‌ها بر روی یک ورقه‌ی فلزی خیلی نازک چاپ می‌شود. به این دلیل نمایی براق و فلزی در فضای مدنظر ایجاد می‌کند و تطابق زیادی با سبک دکوراسیون کلاسیک دارد. این نوع  چشم‌اندازی خیره‌کننده ایجاد می‌کند.

کاغذ فویلی به دلیل سطح براقی که دارد نور را منعکس می‌کند و منجر به افزایش نور محیط می‌شود. به همین دلیل گزینه ‌مناسبی برای فضاهای کوچک با نور کم به شمار می‌رود. نصب این نوع  نیاز به زیرسازی مناسب دارد زیرا به دلیل بازتاب بالای نور، فرورفتگی‌ها و برجستگی‌های دیوار را نشان می‌دهد.

طرح‌های مدرن

از جمله طرح‌های مدرن  می‌توان به طرح‌های هندسی و گل و گیاه  با رنگ‌های شاد و روشن اشاره کرد. به طور کلی بهتر است برای فضاهای شلوغ از طرح‌های ساده‌تر و برای فضاهای ساده و خلوت از طرح‌های شلوغ استفاده کرد.

  • طرح هندسی

از نمونه مدل‌های جدید ، طرح هندسی است. این مدل کاغذدر سبک دکوراسیون مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع  دارای اشکال مستطیل، مربع، مثلث و چندضلعی‌ها هستند. از  طرح‌های هندسی ساده می‌توانید برای پوشاندن کل دیوارهای فضای مدنظرتان استفاده کنید و از طرح‌های شلوغ برای یک یا دو دیوار.

  • خطی

کاغذدیواری‌های خطی جزء مدل‌های جدید هستند که طرفداران بسیاری دارد. اگر سقف فضای شما کوتاه است، دیوار آن را با کاغذ خطوط عمودی بپوشانید تا فضا را از نظر عرضی بزرگ‌تر نشان ‌دهد. کاغذ با خطوط افقی نیز فضا را از نظر طولی بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

  • طرح‌های منظم

یکی دیگر از مدل‌های جدید کاغذ دیواری مدرن، طرح‌های منظم است. طرح این نوع از کاغذها کاملا منظم است و متقارن است. به دلیل این‌که این طرح  بیش‌تر در رنگ‌های تیره تولید می‌شود، مناسب دفاتر اداری و فضاهای رسمی است.

  • طرح‌های الهام گرفته از طبیعت

طرح‌های طبیعی مانند گل، گیاه و طرح چوب و سنگ از نمونه طرح‌هایی هستند که از طبیعت الهام گرفته شده‌اند. این نوع طرح‌ها حس بودن در طبیعت و سرزندگی طبیعت را القا می‌کنند. پیشنهاد می‌شود که برای فضاهای کوچک از کاغذ دیواری‌هایی با پس زمینه‌ی روشن که گل‌های ریز دارد استفاده کنید. همچنین کاغذهایی با طرح‌های درشت نیز مناسب فضاهای بزرگ است. طرح‌های درشت برگرفته از گیاهان گرمسیری است که حس و حال مناطق استوایی را تداعی می‌کنند.

نوع دیگری از مدل‌های جدید که برگرفته از طبعیت است، کاغذ طرح چوب و یا بامبو است. این نوع از کاغذ دیواری از لایه‌ی نازک چوب بامبو بر روی کاغذ تولید می‌شود. کاغذ دیواری طرح چوب بامبو بسیار سازگار با محیط زیست است و برای طرفداران محیط‌زیست گزینه ‌مناسبی به شمار می‌رود. رنگ این کاغذ دیواری رنگ طبیعی چوب بامبو است و از کرم تا قهوه‌ای متغیر است. لازم به ذکر است که این نوع کاغذ دیواری به دلیل بافت خاصی که دارد، قابلیت شستشو ندارد.

نتیجه 

همان‌طور که مطلع هستید کاغذ دیواری از نمونه‌دیوارپوش‌هایی است که علیرغم قدمت بالایی که دارد با طرح و رنگ  بسیار متنوع هم‌چنان دل می‌برد. به همین دلیل طرفداران زیادی دارد. در این بین طرح‌ و رنگ آن نیز مدام بروز می‌شود. در این مقاله ما به تعدادی از مدل‌های جدید کاغذ دیواری پرداختیم. شما می‌توانید برای مشاهده‌ی انواع مدل‌ کاغذ دیواری به بخش محصولات وب سایت ما مراجعه کنید. همچنین فراموش نکنید که کارشناسان ما آماده‌ی پاسخگویی به سوالات و ابهام‌های ذهنی شما در حوزه‌ی دکوراسیون هستند. 

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *