معرفی کاغذدیواری مدرن و کلاسیک

کاغذدیواری مدرن و کلاسیک از نمونه‌های خاص و جدید انواع کاغذدیواری برای قسمت‌های مختلف ساختمان هستند. بخش عمده‌ای از تغییر دکوراسیون منزل را می‌توان با ایجاد تنوع رنگ و طراحی دیوار با نصب کاغذدیواری و رنگ‌های پوششی انجام داد. طرح‌های متنوع مثل کاغذدیواری کلاسیک سلطنتی، کاغذدیواری کلاسیک و مدرن همگی از پیشنهادات کاربردی برای هماهنگی قسمت‌های مختلف منزل می‌باشد.                       
این کاغذ دیواری از سبک‌های جدید تغییر دکوراسیون دیوار بوده که در نوع سه بعدی و دیگر طرح‌های نوین انجام می‌شود.     
بیشترین تغییر دکوراسیون منزل و هماهنگی قسمت‌های مختلف ساختمان در طراحی داخلی را می‌توان به رنگ و نوع کاغذدیواری نصب شده اختصاص داد.

کاربری کاغذدیواری مدرن در دکوراسیون داخلی

استفاده از کاغذدیواری مدرن در ساختمان این امکان را برای طراحان داخلی و افراد متخصص در زمینه دکوراسیون داخلی ایجاد می‌کند که هرگونه خلاقیت و نوآوری برای تکمیل کار خود بهره ببرند. علاوه بر این کاغذدیواری مدرن محدودیت کاربرد طرح‌های تکراری و یکنواخت را از بین برده و دست شما را برای هر گونه زیباسازی و ایده‌های نو در دکوراسیون منزل باز می‌گذارد. امکان انتخاب طرح‌های هماهنگ با اتاق و چیدمان لوازم با طرح‌های ساده و شلوغ و رنگ‌های متنوع همگی با تنوع رنگ و طرح به کار رفته در کاغذدیواری مدرن امکان پذیر است.        
 امروزه بیشترین کاربرد تغییر دکوراسیون و تزیین دیوار را می‌توان به نصب انواع کاغذ دیواری مدرن و کاغذ دیواری کلاسیک در منزل اختصاص داد.    بنابراین در صورت رعایت اصول بازسازی ساختمان و تغییرات در دکوراسیون بواسطه نصب کاغذدیواری مثل ترمیم ترک سقف گچی و دیگر بخش‌های دیوار و سقف رعایت شود، می‌توان این سبک را یک متد کاربردی و خاص در طراحی داخلی و نقطه مقابل نقاشی ساختمان مدرن دانست. 

انواع کاغذدیواری مدرن

کاغذ دیواری مدرن پذیرایی

بهترین طرح و مدل کاغذدیواری مدرن برای پذیرایی،بافت دار و یا طرح دار بودن این سبک کاغذدیواری می‌باشد. همچنین با توجه طرح‌های هندسی در کاغذدیواری مدرن و رنگ‌های ملایم و شاد منجر به بخشیدن نظم و آرامش و هیجان به محیط داخلی پذیرایی می‌شود.           
 کاغذ پتینه و بافت دار ،مواردی از سری مدل‌های مدرن در راهنمای انتخاب کاغذ دیواری مدرن پذیرایی می‌باشند.               .
برای دیگر قسمت‌های منزل مثل اتاق خواب و  اتاق کار،بسته به نوع کاربری آنها می‌توان از طرح‌ها و رنگ‌های خاص کاغذ دیواری مدرن که آرام بخش و نظم دهنده هستند بهره برد.              
انتخاب کاغذدیواری مدرن با الگوهای ریز،بافتی را در دکوراسیون خانه ایجاد می‌کند که به هیچ‌ وجه خانه را شلوغ و بهم ریخته نشان نمی‌دهد.              
در طرح‌های جدید کاغذ دیواری‌های مدرن، طرح‌هایی وجود دارد که شبیه به تابلو نقاشی مدرن است. شما می‌توانید از شکل‌های سه بعدی و دو بعدی برای پشت تلویزیون و مبلمان منزل خود استفاده کنید.

کاغذدیواری پذیرایی

انتخاب  کاغذدیواری مدرن برای اتاق خواب

برگزیدن این نوع از کاغذدیواری، برای به وجود آوردن فضای هماهنگ و ست در دکوراسیون اتاق خواب، مناسب است.                            .
اگر شما فردی تنوع پذیر هستید می‌توانید از دو طرح متفاوت برای اتاق خواب خود استفاده کنید.

سبک کاغذدیواری مدرن سه بعدی

درواقع کاغذدیواری مدرن سه بعدی که امروزه از آن تحت عناوینی مثل پوستر سه بعدی یاد می‌شود در سبک‌ها و رنگ‌های مختلف ایجاد و قابل استفاده می‌باشند. این سبک کاغذ دیواری مدرن علاوه بر زیبایی فضای منزل را منحصر به فرد و خاص می‌کند.

معرفی کاغذدیواری های سبک کلاسیک

به‌طور کلی به نوعی از کاغذ دیواری که دارای طرح‌ های پیچیده‌تر مانند گل،طبیعت و الگوهای هندسی است،کاغذ دیواری کلاسیک گفته می‌شود. این ها از نظر ظاهر با کاغذ دیواری ‌های مدرن و مینیمال بسیار متفاوت هستند. به همین خاطر روش استفاده از آن‌ها در تزئین دکوراسیون داخلی محیط نیز متفاوت می‌باشد. مثلا از کاغذ دیواری‌های کلاسیک در محیط‌های شلوغ و دارای طراحی داخلی کلاسیک استفاده می‌شود.درصورتی‌که از طرح‌های مدرن بیشتر در مکان‌هایی با دکوراسیون خلوت و ساده‌ای استفاده می‌کنند.                    
قابل ذکر است که از کاغذ دیواری‌های کلاسیک می‌توان در خانه‌هایی با سبک سنتی نیز استفاده کرد. درصورتی ممکن است که شما از یک طرح مناسب برای کاغذ دیواری‌های کلاسیک خود استفاده کنید. طرح‌های گل‌دار و هندسی از بهترین گزینه‌ها برای این نوع سبک‌های دکوراسیون داخلی به‌شمار می‌آیند.

مزیت استفاده از کاغذدیواری کلاسیک

از مهم‌ترین مزیت استفاده از کاغذ دیواری کلاسیک در محیط‌های داخلی این است که این نوع کاغذ دیواری‌ها می‌توانند فضای خانه شما را بسیار لوکس نشان دهند،چرا که عموماً طرح‌های کلاسیک وقار خاصی دارند.         
چنانچه  به هنرهای کلاسیک علاقه دارید، انتخاب این نوع کاغذدیواری بهترین گزینه برای شما به‌شمار می‌آید.از طرف دیگر کاغذ دیواری‌های کلاسیک می‌توانند حس صمیمت و نوستالژی را در محیط‌های بسیار بزرگ تزریق کنند. به این خاطر است که از این نوع کاغذ دیواری در هتل‌ها و تالارها بسیار استفاده می‌شود

کاربرد کاغذدیواری کلاسیک

کاغذ دیواری‌های طرح کلاسیک در محیط‌های مختلف کاملا به سلیقه و خلاقیت شما بستگی دارد.از این نوع کاغذدیواری در فضاهایی به شرح زیر  استفاده می شود:

تالارها – رستوران های شیک و کلاسیک – رستوران های سنتی – هتل های سنتی – هتل های لوکس – سالن پذیرایی –  اتاق نشیمن

کاغذدیواری کلاسیک سلطنتی

 دیوارپوش‌های دیگر مثل روکش چوب و مواردی در این راستا از قیمت بالایی برای نصب و نگهداری برخوردار است،از این رو استفاده از طرح‌های جدید کاغذ دیواری کلاسیک بهترین جایگزین برای این نوع دیوارپوش‌ها می‌باشد. استفاده از طرح‌های خاص کاغذ دیواری مدرن، کاغذ دیواری کلاسیک و نوع سلطنتی آن این امکان را به شما می‌دهد که با هر سلیقه‌ای بهترین سبک را برای ساختمان انتخاب کنید.

 

تفاوت های بین کاغذدیواری کلاسیک و مدرن

ویژگی کاغذدیواری کلاسیک
  1. مدل گل و بوته 
  2. مناسب فضاهای بزرگ و متراژ بالا 
  3.  شاین دار و پر زرق و برق     
  4.   برجسته و قیمت بالاتر نسبت به سبک مدرن 
  5.  طرح های سنتی و…
کاغذدیواری مدرن
  1. دارای طرح های ساده و مینیمال
  2. قابل استفاده در فضاهای متراژ پایین و کوچک
  3.  طرح های ساده و هندسی و خاص و سفارشی
  4. قیمت پایین تر نسبت به سبک کلاسیک
  5. جهت بزرگ نشان دادن فضای کوچک و…
کاغذدیواری کلاسیک
به این مقاله رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *