دیوارپوش طرح آجر

آجر یکی از عناصر اصلی دکوراسیون به شمار می‌رود. و به دلیل گرما و صمیمیتی که ایجاد می‌کند دارای محبوبیت بالایی است. دیوارپوش‌های آجری زیبایی منحصربه‌فردی به محیط می‌بخشند. و در فضاهای مختلف نیز کاربرد دارند. با توجه به محبوبیت آجر امروزه انواع دیوارپوش‌های طرح آجر با متریال‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود. در این مقاله قصد پرداختن به انواع دیوارپوش طرح آجر را داریم.

دیوارپوش آجری جزء آن دسته از دیوارپوش‌ها به شمار می‌رود. که کاربرد گوناگونی دارد و در فضاهای متنوعی به کار می‌رود. زیرا دیوارپوش آجری به سادگی با سایر متریال‌ها هماهنگ می‌شود و همچنین حسی از صمیمیت و گرما را نیز منتقل می‌کند. 

از این‌رو در منازل، کافه‌ها و رستوران‌ها، دفاتر کار و فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دیوارپوش در منازل مسکونی کاربرد فراوانی دارد و نمای چشم‌گیری به فضای خانه می‌بخشد. این فضاها شامل موارد  زیر می‌شود:  

فضاهای مناسب دیوارپوش طرح آجر

  • تی وی روم
  • دیوار پشت شومینه
  • سالن پذیرایی
  • بین کابینتی
دیوارپوش طرح آجر

به دلیل محبوبیت دیوارپوش‌های آجری، انواع مختلفی از دیوارپوش‌ طرح آجر در جنس‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود. که شامل موارد زیر می‌باشد.

انواع دیوارپوش آجری

  • سه ‌بعدی

دیوارپوش سه بعدی از جنس پلیمر است و دارای برجستگی‌های متوسطی است. و جزء دیوارپوش‌های کلاسیک به شمار می‌رود. دیوارپوش سه بعدی طرح آجر در رنگ سفید تولید می‌شود. ولی قابل رنگ‌آمیزی است.

  • پی وی سی

نوع دیگری از دیوارپوش طرح آجر، دیوارپوش پی وی سی است. از مزایای این دیوارپوش داشتن قابلیت شستشو و نظافت ساده است.

  • فایبرگلاس

دیوارپوش آجری فایبرگلاس یکی از مدرن‌ترین انواع دیوارپوش‌ها است. که به صورت برجسته تولید می‌شوند و با پیچ و روپلاک روی دیوار نصب می‌شوند. این دیوارپوش وقتی با دیوارهای ساده و بدون طرح تلفیق شود نمای بی‌نظیری را ایجاد می‌کند.

  • فومی

یکی از انواع دیوارپوش‌های آجری که روز‌به‌روز به محبوبیت آن افزوده می‌شود، دیوارپوش طرح آجر فومی است. این نوع دیوارپوش به دلیل مزایای گسترده‌ در مدت زمان کوتاهی با استقبال زیادی مواجه شد. این مزایا شامل نصب آسان، عدم نیاز به نصاب حرفه‌ای، قیمت پایین و قابلیت شستشو و … است. این نوع از دیوارپوش‌ها در ابتدا بیش‌تر در آشپزخانه‌ها و در فضای بین‌کابینتی مورد استفاده قرار گرفت. ولی به دلیل جنس خاص و کاربردی بودنش آرام آرام در فضاهای دیگر نیز استفاده شد.

در واقع بین انواع طرح‌های دیوارپوش فومی، طرح آجر آن از محبوبیت بالایی برخوردار است. به دلیل تداعی کردن زیبایی و داشتن حس گرمای آجر . دیوارپوش آجر فومی دارای رنگبندی متنوعی است که در این بین رنگ سفید آن جزء رنگ‌های پرفروش است. این رنگ از دیوارپوش آجری به سادگی با رنگ‌های دیگر هماهنگ می‌شود. ضمن این‌که جوان‌پسند است و در سبک دکوراسیون مینیمال و مدرن بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نصب دیوارپوش طرح آجر فومی 

دیوارپوش فومی در بین محصولاتی با نصب فوری طبقه‌بندی می‌شود. زیرا برای نصب آن نیازی به نصاب حرفه‌ای نیست. شما با کمی صبر و حوصله و رعایت نکاتی به راحتی می‌توانید این دیوارپوش را نصب کنید. دیوارپوش فومی قابلیت نصب بر سطوح مختلف را دارد. و از این نظر هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد. برای نصب ابتدا لازم است که متناسب با متراژ فضای  مدنظرتان تایل فومی تهیه نمایید. 

اگر سطح شما نیاز به زیرسازی خاصی دارد، سطح را یکدست نمایید. سپس دیوار را کمی مرطوب کنید. قسمت‌هایی که یک تکه هستند را به راحتی می‌توانید نصب کنید. و در صورت نیاز نیز با قیچی یا کاتر تایل‌ها را به تکه‌های مدنظر خود برش بزنید. سپس چسب پشت تایل را جدا کنید و با فشار آرام و یک‌دست نصب را شروع کنید. در نهایت نیز با دستمال مرطوب سطح دیوارپوش را تمیز کنید. 

توجه کنید که دیوارپوش فومی برای مکان‌هایی که در معرض ابزارهای تیز و برنده هستند مناسب نمی‌باشد. همچنین این دیوارپوش‌ها مناسب فضاهای داخلی هستند و برای فضای بیرون به هیچ ‌وجه پیشنهاد نمی‌شوند.

مزایای دیوارپوش آجری فومی

  • طول عمر بالا
  • ضد آب و رطوبت
  • ضد حریق
  • نصب آسان
  • ضد ضربه و نشکن
  • برخورداری از طرح و رنگ متنوع
  • کاربرد در فضاهای مختلف
  • عایق صوتی و حرارتی
  • ضخامت کم

قیمت دیوارپوش آجری

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، دیوارپوش طرح آجر انواع متعددی دارد. که قیمت آن‌ها نیز با توجه به نوع جنس و مواداولیه‌ی آن‌ها متفاوت است. از این‌رو نمی‌توان قیمت یکسانی برای آن در نظر گرفت. ولی به طور کلی قیمت دیوارپوش طرح آجر فومی از سایر نمونه‌ها کم‌تر است.

در بین انواع طرح‌های دیوارپوش، طرح آجری جزء طرح‌های محبوب به شمار می‌رود. به دلیل این محبوبیت انواع دیوارپوش‌ با مواد اولیه و جنس متفاوت با طرح آجر تولید می‌شود. 

در این بین دیوارپوش آجری فومی بیش‌ترین محبوبیت را در بین خریداران دارد.

 قیمت این محصول نسبت به سایر دیوارپوش‌ها بسیار کم‌تر است و نصب بسیار آسانی نیز دارد. شما می‌توانید انواع دیوارپوش‌های فومی را در بخش محصولات سایت راشین مشاهده نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *