یکی از راه‌های ایجاد ظاهری زیبا و جذابیت بخشیدن به فضای مدنظر، استفاده از انواع دیوارپوش‌ است. همین امر منجر شده تا امروزه دیوارپوش‌های گوناگونی در طرح و رنگ‌های متنوع تولید ‌شود و در دکوراسیون فضاهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. در این میان انواع دیوارپوش سه بعدی جلوه‌ی خاصی به فضای شما می‌بخشد که در این مقاله قصد پرداختن به این موضوع را داریم.

بین انواع قدیمی‌ دیوارپوش‌ها مانند سنگ، کاشی و کاغذدیواری، دیوارپوش سه بعدی با طرح ‌و‌ رنگ متنوع، به عنوان نسل جدیدی از دیوارپوش‌ها به شمار می‌رود. به طور کلی دیوارپوش‌ها انقلاب عظیمی در صنعت دکوراسیون ایجاد کرده‌اند و در این میان نقش انواع دیوارپوش‌ها را نباید نادیده گرفت.

انواع دیوارپوش سه بعدی

این مدل دیوارپوش دارای انواع گوناگونی است و از مواد و مصالح مختلفی ساخته می‌شود. در ادامه به طور خاص به هر یک از انواع دیوارپوش می‌پردازیم.

  • دیوارپوش سه بعدی بتنی

از نمونه دیوارپوش‌های سه بعدی که در چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است، دیوارپوش بتنی است. ابتدا این دیوارپوش از طرح‌های کمی برخوردار بود و به مرور زمان به تعداد طرح‌هایش افزوده شد. تفاوت این محصول با سایر محصولات بتنی در وزن کم آن است که به دلیل مواد به کار رفته در آن است. این دیوارپوش تنها در یک رنگ تولید می‌شود. ولی به دلیل رنگ‌پذیری به سادگی با سایر عناصر دکوراسیون هماهنگ می‌شود و از این رو قابل استفاده در مکان‌های مختلف است. اندازه‌ی تایل‌های این دیوارپوش با توجه به ابعاد پروژه متفاوت است ولی به طور معمول در اندازه‌های 30 در 30 تا 60 در 60 تولید می‌شود. البته که تایل‌هایی در اندازه‌های 50 در 90 و 120 در 120 نیز در بازار وجود دارد . دیوارپوش بتنی مقاومت بالایی در برابر حرارت، فشار و ضربه دارد و از این‌نظر دارای طول عمر بالایی است.

دیوارپوش سه بعدی
  • دیوارپوش چرمی 

قطعا دیوارپوش چرمی در بین سایر دیوارپوش‌های سه بعدی پرچم‌دار است و طرفداران زیادی دارد.  این دیوارپوش ضمن ایجاد ظاهری زیبا و چشم‌نواز، دارای خاصیت آکوستیک است و از این‌رو در برابر صدا عایق است. به همین دلیل در استودیوهای موسیقی، سالن‌های سینما و آمفی‌تئاترها کاربرد دارد. ضمن این‌که در منازل مسکونی از این دیوارکوب برای تی وی وال و یا دیوار پشت تخت می‌توان استفاده کرد.

  • دیوارپوش فومی

از ساده‌ترین، مقرون به صرفه‌ترین و در عین‌حال پرطرفدارترین دیوارپوش‌‌های سه بعدی، دیوارپوش فومی است. این دیوارپوش از جنس پلی اورتان است و از این‌رو قابلیت شستشو دارد و به سادگی می‌توان با یک دستمال نم‌دار تمیز می‌شود. دیوارپوش فومی دارای طرح و رنگ‌های بسیاری است که با حالت سه بعدی خود، ظاهر زیبایی را به دیوارهای فضای مدنظر شما می‌بخشد.

این دیوارپوش به دلیل انعطاف و حالت نرمی که دارد و همچنین آنتی باکتریال بودن برای دیوارهای اتاق کودک و مهدکودک‌ها گزینه‌ی بسیار مناسبی است. ولی با این وجود، فقط مختص این فضا نیست و قابل استفاده در بخش‌های مختلف خانه و همچنین، ورودی هتل‌ها، سالن‌های زیبایی، باشگاه‌ها و … است.

ذکر این نکته نیز لازم است که به هیچ وجه نگران نصب این دیوارپوش نباشید زیرا ساده‌ترین شیوه‌ی نصب را بین دیوارپوش‌ها دارد.

دیوارپوش سه بعدی
  • دیوارپوش پلیمری

از این دیوارپوش می‌توان به عنوان نسل جدیدی از دیوارپوش‌های سه بعدی یاد کرد. زیرا در عین داشتن مزایای سایر دیوارپوش‌‌های سه بعدی، در طراحی و تولید آن نواقص آن‌ها نیز برطرف شده و در قالب یک دیوارپوش کامل‌ و بی‌نقص‌ به بازار ارائه می‌شود.

  • دیوارپوش آجری

آجر از آن دسته محصولاتی است که همواره برای دکوراتیوسازی فضا از آن استفاده می‌شود. از دلایل اصلی محبوبیت این دیوارپوش، ایجاد فضایی گرم و دوستانه است. ضمن این‌که آجر از آن دسته از محصولات حوزه‌ی دکوراسیون است که به سادگی با انواع سبک‌های دکوراسیون هماهنگ می‌شود. امروزه این دیوارپوش در طرح و رنگ‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شود و با حالت سه‌ بعدی خود، ظاهر چشم‌گیری به فضای شما می‌بخشد.

دیوارپوش سه بعدی

مزایا

دلایل محبوبیت دیوارپوش سه بعدی به دلیل مزایای خاص آن است. البته با توجه به وجود انواع دیوارش سه‌بعدی، هر یک از آن‌ها با توجه به جنس و متریال خاصش دارای ویژگی‌های منحصر به فردی خودش است. با این حال می‌توان به طور کلی ویژگی‌های دیوارپوش سه بعدی چنین برشمرد.

  • قابل شستشو
  • ضد آب و رطوبت
  • عایق صوتی و حرارتی
  • طرح و رنگ متنوع
  • نصب آسان و سریع
  • وزن کم

کاربرد

دیوارپوش سه بعدی به دلیل نمای خاصی که به محیط می‌بخشد بسیار مورد علاقه است و از این‌رو برای دکوراتیوسازی مکان‌های مختلف استفاده می‌شود. در ادامه به کاربرد دیوارپوش‌های سه بعدی می‌پردازیم.

  • فروشگاه‌ها و مراکز خرید

از جمله مکان‌هایی که دیوارپوش سه بعدی در آن نصب می‌شود و جلوه‌ی ویژه‌ای به فضای مد نظر می‌بخشد، فروشگاه‌ها و مراکز خرید است. همان‌طور که می‌دانید، زیبایی ظاهری مراکز خرید برای جلب توجه خریداران بسیار مؤثر است. از این‌رو یکی از راه‌های تأثیرگذاری بر ذهن مخاطب نوع دکوراسیون فروشگاه شما و به طور خاص استفاده از دیوارپوش‌های سه بعدی است.

  • سالن‌های آرایشی و زیبایی

ماهیت سالن‌های زیبایی و آرایشی بر زیبایی استوار است و به همین دلیل دکوراسیون این سالن‌ها بسیار مهم است. شما می‌توانید با استفاده از انواع  سه بعدی جلوه‌ی خیره‌کننده‌ای به سالن آرایشی خود ببخشید. در انتخاب دیوارپوش برای سالن آرایشی به سادگی نظافت آن توجه داشته باشید.

  • شرکت‌ها و دفاتر کار

در این مکان‌ها دیوارپوش بیش‌تر برای اتاق مدیریت و لابی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دیوارپوش‌های دفاتر کار و شرکت‌ها ضمن داشتن ظاهری زیبا باید جلوه‌ی رسمی نیز داشته باشند.

  • منازل مسکونی

منازل مسکونی یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی است که برای دکوراسیون آن می‌توان از انواع دیوارپوش استفاده کرد. شما می‌توانید به کمک این دیوارپوش‌نمای خاصی به بخش‌های مختلف خانه‌تان ببخشید. عمده‌ترین بخش‌های خانه که برای دکوراسیون آن‌ها می‌توان از آنها استفاده کرد شامل موارد زیر است.

  1. دیوار پشت تلویزیون
  2. دیوار اتاق خواب
  3. بین کابینتی
  4. اتاق پذیرایی
  5. سرویس بهداشتی

قیمت

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم دیوارپوش سه بعدی دارای انواع گوناگونی است که از نظر جنس و مواد و مصالح متفاوت از هم هستند. به همین دلیل قیمت‌های آن‌ها نیز با یکدیگر فرق دارد. به طور کلی دیوارپوش فومی پاین‌ترین قیمت و دیوارپوش چرمی بالاترین قیمت را دارد.

با گشت کوتاهی در دنیای دکوراسیون با انواع دیوارپوش مواجه می‌شویم. دیوارپوش‌هایی با ویژگی‌های خاص که هدف تمامی آن‌ها در درجه‌ی اول پوشاندن دیوار و بعد زیبایی‌بخشی به آن است. 

در این بین ما در این مقاله به طور خاص به دیوارپوش سه بعدی پرداختیم و سعی کردیم شما را با انواع آن آشنا کنیم. در نهایت امیدواریم که مطالب ارائه شده منجر به افزایش شناخت شما از دیوارپوش‌های سه بعدی شده باشد.

به این مقاله رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *