کفپوش پی وی سی به عنوان یک کفپوش ارزان ولی کاملا کاربردی شناخته می‌شود. این کفپوش به دلیل داشتن ویژگی‌هایی مانند قابلیت شستشو، ضدآب بودن و مقاومت بالا امروزه از استقبال زیادی مواجه است. در ادامه با ما همراه باشید تا با نصب کفپوش پی وی سی آشنا شویم.

نصب کفپوش پی وی سی

کفپوش پی وی سی که به کفپوش وینیل نیز معروف است جزء کفپوش‌هایی به شمار می‌رود که از نصب بسیار آسانی برخوردار است. این کفپوش به دو صورت قطعه ای و رولی در بازار وجود دارد که شیوه‌های نصب یکسانی دارند. اصولا کفپوش رولی چون یکپارچه و بدون درز است در مراکز درمانی نصب می‌شود. همچنین مدل قطعه ای بیشتر در ادارات و مراکز تجاری به کار می‌رود. توجه داشته باشید در صورتی که کف شما دارای سیستم گرمایش از کف باشد، امکان نصب وجود ندارد. زیرا در اثر حرارت، چسب در زیر کفپوش شل می‌شود و خاصیت خود را از دست می‌دهد.

مراحل نصب کفپوش پی وی سی

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم ارای کفپوش چندان دشوار نیست و به ابزار خاصی نیاز ندارد. در ادامه به طور کامل به مراحل آن می‌پردازیم.

نصب کفپوش پی وی سی

اولین مرحله پیش از نصب هر نوع کفپوش، آماده سازی بستر و به اصطلاح کف‌سازی است. پیش از اجرا  نیز باید این مرحله انجام گیرد. زیرا بدون آماده سازی کف، بهترین نوع کفپوش نیز آسیب‌پذیر میشوید.

در این مرحله از نصب باید کفپوش قدیمی از لمینت  تا پارکت و انواع کفپوش، از کف جدا شوند. سپس باید سطح به طور کامل هموار شود و برای این کار از مخلوط سیمان و چسب بتن استفاده می‌شود. در این مرحله درز و شکاف‌ها کاملا پر می‌شود.

بعد از انجام زیرسازی باید 24 ساعت فرصت داد تا کف به طور کامل خشک شود. بعد از آن نیز لازم نیست که سریع اقدام به نصب کنید. در واقع باید کف را به طور کامل نظافت کنید و مواد اضافه را کاملا پاک کنید. وجود هرگونه سنگ‌ریزه و آلودگی می‌تواند به کفپوش آسیب وارد کند.

نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه داشت، هم‌دمایی کفپوش با محیط است. برای این کار 24 تا 48 ساعت زمان لازم است که این هم‌دمایی صورت بگیرد. ضمن این‌که دمای مناسب برای نصب 18 تا 25 درجه سانتی‌گراد است. در این دما چسب به طور کامل و بدون مشکل به کف می‌چسبد.

شاید در نگاه اول نوع چسب چندان مهم نباشد. ولی یکی از کارهایی که باید به آن توجه کنید، انتخاب نوع چسب است.  چسبی که برای نصب به کار می‌رود چسب صنعتی است که به چسب فوری معروف است. این چسب بر پایه‌ی تینر است و به این دلیل خیلی زود عمل می‌کند. پس لازم است از نصاب حرفه‌ای کمک  بگیرید تا زمان دقیق چسب کفپوش را تشخیص بدهد.

بعد از انجام تمامی کارهای پیشین نوبت به نصب می‌رسد. در این مرحله ابتدا تصمیم گرفته می‌شود که ورقه‌های کفپوش چگونه کنار یکدیگر قرار بگیرند و چه چیدمانی داشته باشند. سپس کف و پشت ورقه‌ها را چسب بزنید و اجرا را آغاز کنید. در نهایت باید یک تا دو ساعت آن را به حال خود بگذارید تا کاملا خشک شود. نباید به آن‌ها دست بزنید، بر روی آن‌ها راه بروید و اجسام سنگین را روی آن بکشید.

در آخرین مرحله، نوبت به نصب قرنیز می‌رسد. با استفاده از قرنیز درزها و شکاف‌های دیوار به خوبی پوشیده می‌شود. ضمن این‌که قرنیز خواه ناخواه باعث استحکام کفپوش می‌شود. در نهایت نیز وجود قرنیز منجر به زیبایی فضا می‌شود.

به طور کلی نصب کفپوش وینیل ساده است ولی به این معنا نیست که هر کسی می‌تواند دست به نصب این کفپوش بزند. در واقع دارای اصول خاصی است و برای نصب آن باید از نصاب حرفه‌ای کمک گرفت. بعد از نصب کفپوش نیز باید به آن فرصت دهید تا به خوبی خشک شود و سپس اقدام به چیدمان وسایل کنید.

در وب سایت راشین بیشتر بخوانید :

  • نظافت کفپوش پی وی سی
  • راهنمای خرید کفپوش
  • براق نگه داشتن کفپوش
  • انواع کفپوش ساختمان
  • کفپوش رولی و ویژگی هایش
3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *