آشپزخانه‌های سفید، حس تمیزی و تازگی را به هر خانه‌ای می‌بخشند، اما بسیاری از صاحبان خانه‌ها نگران این هستند که چگونه کابینت‌ها را بکر و تمیز و سفید مثل روز اول ، نگه دارند. در واقعیت، بهترین راه برای حفظ این درخشش این است که هرگز از آشپزخانه خود استفاده نکنید، اما اگر اصرار دارید که واقعاً آشپزی کنید، احتمالاً با زرد شدن لوازم آشپزخانه، تجمع چربی، و سینک ها و میزهای لکه دار و مخدوش مواجه خواهید شد.

حقیقت این است که برای داشتن یک آشپزخانه کاملا سفید نیازی نیست که اصلا از آن آشپزخانه استفاده نکنید. فقط کمی کوشا باشید و به نکاتی که در ادامه خدمتتان میگوییم توجه کنید و حتما رعایت کنید.

 چرا آن کابینت های سفید درخشان شروع به زرد   شدن می کنند؟

اولین تقصیر را میتوان به گردن آفتاب و نور انداخت . قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید است که باعث زردی یا محو شدن چوب رنگ شده ( سطوح لمینت شده ) می شود. برای محافظت از کابینت خود در برابر نور مستقیم خورشید باید از پارچه های پرده پنجره  کمک بگیرید.

مقصر دوم در واقع اجاق گاز شماست. به محض شروع پخت و پز، آن عطرهای خوش طعم به شکل ذرات غذا یا ذرات چربی به هوا بلند می شوند، و از آنجایی که آنها باید در جایی فرود آیند، چرا روی کابینت های سفید شما نه؟ نتیجه چه میشود؟ کابینت هایی که زرد می شوند.

زرد شدن لوازم آشپزخانه

جلوگیری از زرد شدن کابینت

برای جلوگیری از این امر، نمی توانید اجازه دهید چربی روی کابینت شما جمع شود. به محض اینکه شروع به جوشیدن، کباب کردن یا سرخ کردن عمیق کردید، فن اگزوز یا هود را روشن کنید تا حداقل برخی از آن قطعات کوچک را قبل از رسیدن به سطوح اطراف فیلتر کنید.یادآوری کنیم که از پاک‌کننده‌های ساینده یا پدهای تمیزکننده روی کابینت‌های رنگ‌شده استفاده نکنید، زیرا آن ها می‌توانند سطح را خراش دهند یا کدر کنند. معمولاً یک پارچه نخی نرم که با آب گرم مرطوب شده باشد کافی است.

*در صورت نیاز به تمیز کردن کامل تر، از محلول مایع ظرفشویی ملایم مخلوط با آب گرم استفاده کنید. پس از تمیز کردن، تمام سطوح را با یک پارچه تمیز و مرطوب پاک کنید. بلافاصله با استفاده از یک پارچه نرم و تمیز دیگر خشک کنید.*

روش سفید کردن سینک

سینک‌های سفید تقریباً پنج دقیقه طول می‌کشد تا لطیف به نظر برسند، اما می‌توانید آنها را روشن کنید و لکه‌ها را با سفیدکننده‌های معمولی خانگی پاک کنید. کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که دستمال‌های کاغذی را صاف در کف سینک قرار دهید و آن‌ها را با سفیدکننده خیس کنید. این کار از پخش مستقیم سفید کننده در زهکشی جلوگیری می کند. حوله های کاغذی را نیم ساعت در جای خود بگذارید تا سفید کننده کار خود را انجام دهد، سپس آن ها را بردارید و سینک را کاملا با آب گرم بشویید.

استفاده از پاک کننده طبیعی

برای یک راه حل طبیعی تر، سینک را با نوشابه و آب لیمو پر کنید و اجازه دهید این مخلوط در حین خیساندن لکه ها را از بین ببرد. پس از خالی کردن سینک، آب لیمو را مستقیماً روی هر لکه سرسختی بمالید.کاشی های سفید با دوغاب سفید؟ واقعا؟ این کار به این صورت است که  هرچه کاشی های سفید شما تمیزتر باشد، دوغاب خاکستری تر ظاهر می شود، بنابراین این بخش مهمی از تمیز کردن آشپزخانه سفید شما است. میتوانید جوش شیرین و سرکه را با آب ترکیب کنید تا خمیری ایجاد کنید. در یک بطری اسپری کمی سرکه بریزید. خمیر را روی دوغاب بمالید و سپس مقداری از سرکه را روی خمیر اسپری کنید. با یک پد یا مسواک تمیز کنید و کاملا بشویید.

نکته : لورنا هوردوس، نویسنده این مقاله پیشنهاد می‌کند که رنگ زرد را از این طریق حذف کنید : کمدهای خود را با مخلوطی گازدار از 1 فنجان سرکه، 2 فنجان آب گرم و 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین بشویید. برای سفید نگه داشتن کابینت ها، هر ماه یک “شستشو” با محلول آب گرم و یک صابون ظرف شویی به آنها بدهید.

لمینت ها در  طراحی آشپزخانه به یک انتخاب عالی و اقتصادی تبدیل شده است. اما می تواند لکه دار شود، به خصوص اگر سفید باشد. این فرآیند را برای تمیز کردن لکه های لمینت به شما پیشنهاد می کنیم :

1- یک ماده شوینده خانگی ملایم را با جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیر سفت ایجاد شود. شما باید بتوانید با تقریباً 1 قسمت ماده شوینده به ازای هر 3 قسمت جوش شیرین به قوام مناسب دست یابید.

2- محلول جوش شیرین را مستقیماً روی لکه بمالید و با یک برس نایلونی سفت بشویید. پس از حدود 20 ضربه  با قلم مو قوی ، متوقف شوید تا از ضعیف شدن روکش لمینت جلوگیری کنید.

3- میز را با یک پارچه مرطوب بشویید. لمینت مخصوصاً به رطوبت بیش از حد حساس است، بنابراین پارچه را خیس نکنید. از آب برای پاک کردن جوش شیرین و لکه های باقی مانده استفاده کنید و سپس پیشخوان را خشک کنید.

 

زرد شدن لوازم آشپزخانه


برگرفته از سایت: www.forbes.com

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *