آشپزخانه یکی از مهم ترین فضا هایی است که شما از آن انرژی می گیرید. اغلب محلی است که خانواده و دوستان در آن جمع می شوند. بکارگیری اصول فنگ شویی در آشپزخانه این انرژی را افزایش می دهد. برای فهمیدن دلیل آن به ادامه مطلب مراجعه کنید.

فنگ شویی

1- اجاق گاز و مکان آن

اجاق گاز نشان دهنده نحوه تغذیه شما است. یکی از مهمترین مواردی که باید در مورد اجاق گاز خود در نظر بگیرید، موقعیت مکانی آن است. هنگامی که جای آن درست باشد ، می توانید در را در حالی که در حال آشپزی در اجاق گاز خود هستید، اطراف را ببینید، بدون اینکه در یک راستا با در باشید. این به شما این امکان را می‌دهد که کنترل زندگی و حرفه خود را در دست داشته باشید و افراد، انرژی‌ها یا فرصت‌هایی را که ممکن است در راه شما قرار گیرند، ببینید.اغلب امکان تغییر موقعیت اجاق گاز وجود ندارد. در این صورت، می‌توانید آینه‌ای را در مکانی اضافه کنید که به شما امکان می‌دهد هنگام آشپزی، در را پشت سر خود ببینید.

فنگ شویی در آشپزخانه

2- مشعل های خود را دو برابر کنید

در فنگ شویی، مشعل های اجاق گاز بیشتر نشان دهنده فرصت ها و منابع ثروت بیشتر است. این به نوبه خود باعث رفاه و موفقیت بیشتر در حرفه شما می شود. برای افزایش فرصت های ثروت، تعداد مشعل ها را افزایش دهید! اگر قصد خرید یک اجاق گاز جدید را دارید، بهتر است به دنبال اجاق گازی باشید که بیشترین مشعل را داشته باشد و متناسب با اندازه آشپزخانه شما باشد.اگر به دنبال یک اجاق گاز جدید نیستید، یک راه آسان برای دوبرابر کردن تعداد مشعل های روی اجاق گاز این است که این کار را با انرژی و با بازتاب انجام دهید. یک آینه یا شی آینه ای را در جایی قرار دهید که بتواند مشعل های اجاق گاز شما را منعکس کند.

3- استفاده از سنگ کوارتز در یخچال

یخچال شما همچنین یک وسیله مهم در آشپزخانه شما است زیرا نشان دهنده نحوه تغذیه شماست. یکی از راه‌های تقویت این امر این است که یک کریستال کوارتز شفاف درون آن قرار دهید تا مواد غذایی را که غذای شما به شما می‌دهد تقویت کند. این به شما کمک می کند که یخچال شما پر از انرژی روشن و مثبت باشد.

4- اهمیت یخچال در فنگ شویی در آشپزخانه

این نکته ای است که احتمالاً قبلاً آن را میدانستید ، به این فکر کنید که باز کردن یک یخچال تمیز و منظم در مقابل چه حسی دارد. یک یخچال نامرتب پر از مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته حس بد و انرژی منفی را منتقل میکند.

فنگ شویی
فنگ شویی در آشپزخانه

 به علاوه، مواد غذایی تاریخ گذشته و یا موادی که خورده نمیشوند به طور غیر ضروری فضا را اشغال می کنند. هر چیزی را که تاریخ مصرف آن تمام شده است در سطل زباله  بیندازید و از پاک کننده های غیر سمی برای پاک کردن گرد و غبار یا کثیفی که جمع آوری کرده اید استفاده کنید.تمیز نگه داشتن اجاق گاز نیز مهم است، زیرا همانطور که قبلا ذکر کردیم، اجاق گاز شما نشان دهنده شغل، ثروت و منابع شماست. هر روز یک لحظه برای پاک کردن اجاق گاز خود از جمع شدن انرژی راکد در این منطقه از خانه و زندگی شما جلوگیری می کند.

5- اقلام شکسته یا خرد شده

اقلام شکسته یا خرد شده مانند لیوان ها و بشقاب ها را از خانه خود بردارید. اقلام شکسته به انرژی شکسته تبدیل می شوند و تصور می شود که بدشانسی می آورند. اگر چیزی است که واقعاً دوست دارید یا برای شما معنی دارد، آن را تعمیر کنید. در غیر این صورت، آن را رها کنید.

6- پاکسازی فضا با نمک و فنگ شویی در آشپزخانه

گاهی اوقات می توانید از نمک و آب برای پاک کردن آشپزخانه خود استفاده کنید. نمک یک کریستال است و می تواند انرژی های منفی و راکد را جذب کند. حتما از نمک مرغوب و آب تمیز استفاده کنید. زمانی را برای پاک کردن تمام سطوح خود اختصاص دهید و در عین حال تصور کنید که نمک در حال جذب انرژی دشوار یا منفی است.

7- از پاک کننده های غیر سمی استفاده کنید

بسیاری از لوازم تمیزکننده معمولی دارای مواد شیمیایی مضر و سمی هستند که در صورت امکان باید از مصرف آنها اجتناب کرد. شما می خواهید به ویژه مراقب وسایل نظافتی خود در آشپزخانه، جایی که در حال تهیه و مصرف غذا هستید، می‌توانید پاک‌کننده‌های غیرسمی بخرید یا خودتان با موادی مانند جوش شیرین، سرکه و روغن‌های ضروری درست کنید.

8- بهترین رنگ ها برای فنگ شویی در آشپزخانه

به طور کلی سفید بهترین رنگ برای فنگ شویی در آشپزخانه است زیرا نشان دهنده پاکی و تمیزی است.

همچنین می‌توانید بهترین رنگ‌های فنگ شویی را از منظر پنج عنصری در نظر بگیرید و آن‌هایی را انتخاب کنید که بیشتر از شما در آشپزخانه حمایت می‌کنند:

 خاکی مانند قهوه ای و زرد برای تغذیه و ثبات

 رنگ چوب مانند آبی و سبز برای رشد، انعطاف پذیری و سرزندگی

رنگ های آتشین مانند قرمز و نارنجی روشن برای الهام و اشتیاق

 خنثی مانند مشکی و آبی سرمه ای برای ارتباطات اجتماعی

 فلزی مانند سفید و خاکستری برای دقت و لذت

رنگ ها در فنگشویی

برگرفته از سایت : www.thespruce.com

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *