زمانی که قبول می‌کنید در خانه‌ی خود از یک حیوان نگهداری کنید باید تمام نیاز‌هایش را برطرف کنید و محیط امنی  را برایش بسازید. در این میان انتخاب کفپوش مناسب حیوانات خانگی یکی از چالش‌هایی است که شما با آن مواجه می‌شوید. زیرا باید کفپوشی انتخاب کنید که ضمن داشتن تناسب با دکوراسیون منزل‌تان، مناسب حیوان خانگی شما نیز باشد. به طور کلی کفپوش حیوانات خانگی باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد که در این مقاله قصد پرداختن به آن‌ها را داریم.

کفپوش‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و د راین میان هر کفپوشی مناسب حیوانات خانگی نیست. کفپوش حیوانات خانگی باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد تا هم حیوان اذیت نشود و هم کفپوش شما سریع آسیب نبیند و طول عمر بالایی داشته باشد. در ادامه به این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

ضد خط‌وخراش

حیوانات خانگی زمان زیادی را روی کفپوش می‌گذرانند و مدام در حال دویدن و بازیگوشی هستند. به همین دلیل امکان خراش برداشتن کفپوش در اثر برخورد پنجه‌های حیوان با کفپوش بسیار بالاست. در نتیجه کفپوش حیوانات خانگی باید ضد خط‌وخراش باشد.

نظافت آسان

امکان کثیف شدن کفپوش در صورت وجود حیوان خانگی در منزل بسیار بالاست. امکان ریخته شدن غذا، ادرار حیوان روی کفپوش و … وجود دارد. پس مهم است در صورت داشتن حیوان خانگی از کفپوشی برای خانه‌ی خود استفاده کنید که نظافت آسانی داشته باشد. در این صورت لک و آلودگی به به سادگی از بین برود.

عاری از هرگونه مواد شیمایی و مضر

احتمال ایجاد آلرژی و حساسیت در حیوانات بر اثر تنفس مواد شیمایی بسیار بالاست. ضمن این‌که مواد شیمایی برخی از حیوانات را تحریک می‌کند و حالت عصبی به آن‌ها می‌دهد. پس اگر حیوان خانگی دارید برای حفظ سلامتی حیوان‌تان به این نکته توجه زیادی کنید.

ایمنی بالا

شما در برابر حیوان خود مسئول هستید و باید مراقب سلامتی‌اش باشید. از این نظر باید از کفپوشی استفاده کنید که روکش آن نه آن‌قدر صاف و صیقلی باشدکه منجر به لیز خوردن حیوان شود. و نه آن‌قدر زبر و سخت که  به پوستش آسیب وارد شود.

به طور کلی کفپوش شما باید به گونه‌ای باشد که امکان رخداد حوادث ناگهانی را کاهش دهد. 

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، در صورت نگهداری از حیوان خانگی باید کفپوش شما ویژگی‌های خاصی داشته باشد. در این صورت هم شما و هم حیوان کوچولوی‌تان احساس آرامش خواهید کرد. در ادامه به مناسب‌ترین کفپوش‌ حیوانات خانگی می‌پردازیم.

کفپوش‌های سنگی

انواع سنگ‌ها از دیرباز برای پوشش‌دهی کف به کار می‌روند. این کفپوش به سادگی نظافت می‌شود و از این نظر نگران شیطنت‌های حیوان‌تان نباشید. از سوی دیگر کفپوش‌های سنگی در برابر خراش نیز مقاوم هستند. ولی مسئله این است که سطح سنگ صاف و صیقلی است و احتمال سر خوردن حیوان حین دویدن و بازی وجود دارد. ضمن این‌که به دلیل سرد و یخ شدن  سطح کفپوش سنگی در فصل زمستان امکان بیمار شدن حیوان شما بالا می‌رود. در نهایت اگر کفپوش شما از نوع سنگ است، در گوشه‌ای از خانه  یک مکان گرم و نرم برای استراحت حیوان خود درست کنید.

کفپوش سرامیک

از سرامیک نیز می‌توان به عنوان کفپوش حیوانات خانگی یاد کرد زیرا نظافت آسانی دارد و با یک تی یا یک دستمال نرم تمیز می‌شوند.  به طور کلی سرامیک نیز جزء کفپوش‌های سخت به شمار می‌رود و از این نظر شباهت بسیاری به کفپوش‌های سنگی دارد. به همین دلیل بسیاری از ویژگی‌های سرامیک نیز مشابه سنگ است.

برای جلوگیری از ایجاد خراش روی سرامیک بر اثر  کشیده شدن پنجه‌های حیوان روی آن، بهتر است از سرامیک‌هایی با روکش لعاب‌دار استفاده کنید.

پارکت چوبی

زمانی که حیوان شما روی پارکت چوبی راه می‌رود، حس بودن در طبیعت را به خانه‌ی شما می‌بخشد. ضمن این‌که به دلیل طرح و رنگ گرمی که دارد حس لذت‌بخشی را به حیوان شما نیز می‌دهد. اما از معایب آن می‌توان به خراشیده شدن سطح پارکت در اثر برخورد با پنجه‌های حیوان اشاره کرد. خراشیدگی‌ها ظاهر پارکت را زشت می‌کند و به مرور زمان آن را دچار سایش می‌کند. این مشکل زمانی حادتر می‌شود که امکان تعویض بخش‌های آسیب‌دیده وجود ندارد.

کفپوش حیوانات خانگی

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان و تخصصی، 

با کارشناسان ما در ارتباط باشید.!!!

پارکت لمینت

شاید به جرئت بتوان گفت که بهترین کفپوش حیوانات خانگی، پارکت لمینت است. زیرا ضمن داشتن ظاهر زیبا و گرم پارکت‌های چوبی، از نظافت آسان پارکت‌های سنگی نیز برخوردار است. پارکت لمینت به دلیل فومی که زیر آن پهن می‌شود، سطح گرم و نرمی دارد و عایق صدا و حرارت نیز است. پارکت لمینت‌هایی که روکش‌های باکیفیتی دارند در برابر خط‌و‌خراش مقاوم هستند. برای جلوگیری از سر خوردن حیوان خود روی لمینت بهتر است از لمینت‌هایی با بافت برجسته استفاده کنید. ضمن این‌که پارکت لمینت قابل تعویض است و در صورت آسیب به هر یک از تایل‌ها به سادگی می‌توان آن را تعویض کرد.

پی وی سی

پی وی سی جزء کفپوش‌های پلاستیکی و ضدآب است و لکه و کثیفی را جذب نمی‌کند . به طور کلی کفپوش پی وی سی از نظافت آسانی برخوردار است. ضمن این‌که مقاومت بالایی در برابر خراشیدگی دارد و از این نظر لازم نیست نگران رد پنجه‌های کوچک حیوان خود باشید.

موکت

به طور کلی فرش و موکت از نظر ایمنی بهترین گزینه برای کفپوش حیوانات خانگی به شمار می‌روند. از این‌ نظر شما می‌توانید با خیالی آسوده از آن استفاده کنید. موکت از نظر طرح و رنگ تنوع بالایی دارد و به سادگی با سبک‌های مختلف دکوراسیون هماهنگ می‌شود. به طور کلی موکت‌هایی با پرز کوتاه بهتر از موکت‌های پرز بلند هستند. زیرا پنجه‌ها و ناخن‌های حیوان در پرزهای بلند موکت گیر می‌کند. با تمام این‌ها مهم‌ترین نقص موکت، نظافت دشوار آن است.

پیش از خرید کفپوش باید شرایط و نیازهای خانواده‌ی خود را بررسی کنید. در صورت داشتن حیوان خانگی باید شرایط او را هم در نظر بگیرید.

 شیوه‌ی زندگی حیوان شما، قد و اندازه و میزان فعالیت‌هایش در انتخاب کفپوش تاثیرگذار است.

 زمانی که کفپوش شما متناسب با شرایط حیوان‌تان باشد، ضمن حفظ ایمنی و سلامت حیوان ، کفپوشی با طول عمر بالا نیز خواهید داشت.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهی در مورد “کفپوش مناسب حیوانات خانگی

  1. آنیل گفت:

    درود بر شما
    خواستم تشکر کنم از بابت این مقاله ای که گذاشتین.خیلییییییی مفید بود .چون من خودم یکی از نگرانی هام همین بود که اگر کف منزل رو لمینت بزنم برای سگم یه وقت مشکلی پیش نیاد
    لطف میکنین در مورد قیمت و نصب لمینت راهنمایی بفرمایید؟
    ممنون از زحماتتون

    1. rashiinclerk گفت:

      سلام و عرض ادب، بله با شماره 09125948981 تماس بگیرید راهنماییتون کنیم.

  2. محمد گفت:

    مطلب خوب بود
    ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *