کابینت جلوه‌ی بسیار زیبایی دارد و در زیبایی آشپزخانه بسیار موثر است. هنگام خرید کابینت معمولا سوالی که برای خریداران مطرح می‌شود این است که کابینت مات را خریداری کنند یا کابینت براق. معمولا بیشتر این انتخاب به سلیقه خود مشتری برمی‌گردد.

ولی در صورتی که بخواهید از نظر کاربرد و مزایا و معایب یکی را انتخاب کنید، ما مقاله ای را برایتان اماده کرده‌ایم که با مطالعه ی آن می‌توانید انتخاب درست‌تر و مناسب‌تری داشته باشید.

 

1-کابینت‌های براق آشپزخانه؟

کابینت‌های براق آشپزخانه می‌توانند ظاهری شیک و مدرن به آشپزخانه شما ببخشند. یک روکش براق در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و مواد موجود است که به شما امکان می‌دهد ظاهر آشپزخانه خود را زیباتر کنید.

 

2-چرا کابینت آشپزخانه براق را انتخاب کنید؟

هنگام طراحی یا بازسازی آشپزخانه خود، احتمالاً زیاد به کابینت آشپزخانه فکر نمی‌کنید. با این حال، کابینت‌های آشپزخانه به ظاهر کلی که می‌خواهید برای آشپزخانه خود داشته باشید، کمک زیادی می‌کند.

 

3-مزایا و معایب کابینت‌های براق آشپزخانه چیست؟

مزایای کابینت‌های آشپزخانه براق:

زمان انتخاب کابینت آشپزخانه، ساده تمیز کردن آن همیشه مورد توجه می‌باشد. بالاخره این آشپزخانه است و اتفاقات زیادی در این فضا می‌افتد.

آثار و لکه‌های کابینت‌های براق آشپزخانه را می‌توان با یک پاک کردن ساده با استفاده از یک پارچه مرطوب بدون خش یا میکروفیبر پاک کرد. این کار تلاش شما را برای تمیز نگه داشتن کابینت آشپزخانه به حداقل می‌رساند.

از آنجایی که برای ناپدید شدن تمام لکه‌ها فقط به یک پارچه مرطوب نیاز است، شما زمان کمتری را که برای نظافت کابینت‌های براق آشپزخانه خود صرف می‌کنید.

کابینت‌های براق آشپزخانه نه تنها به راحتی تمیز می‌شوند، بلکه نگهداری از این کابینت‌های آشپزخانه در مقایسه با سایر گزینه‌های کابینت آشپزخانه نیز آسان است.

روکش براق کابینت‌های آشپزخانه درخشندگی آینه مانندی را نشان می‌دهد که نور را منعکس می‌کند. یک روکش براق سطحی صاف را نشان می‌دهد که نور را با الگوی زاویه‌ای در سراسر آشپزخانه پخش می‌کند.

هر چه درخشش روکش بیشتر باشد، توانایی انعکاس نور بالاتر است. بنابراین یک روکش براق برای کابینت آشپزخانه حداکثر بازتاب نور را دارد. با حداکثر بازتاب نور، روکش براق کابینت‌های آشپزخانه شما می‌تواند آشپزخانه شما را بزرگتر از آنچه هست جلوه دهد و احساس کند.

 

انعکاس نور

کابینت‌های براق آشپزخانه شما همچنین می‌توانند نور را منعکس کنند تا آشپزخانه شما بازتر و روشن‌تر به نظر برسد. این بدان معناست که مناطق یا گوشه‌هایی در آشپزخانه شما که نور طبیعی کافی ندارند، روشن‌تر خواهند بود.

روکش‌های براق با خواص ضدآب فوق العاده‌ای همراه هستند. برای اینکه کابینت آشپزخانه خود را در برابر آب و رطوبت مقاوم کنید.

روکش براق ممکن است برخی از آثار انگشت را نشان دهد اما روغن و کثیفی موجود در آشپزخانه را جذب نمی‌کند. بنابراین یک کابینت آشپزخانه با براق بودن برای آشپزخانه شما که رطوبت آن بالا باشد ایده آل است.

ترندها اغلب می‌آیند و می‌روند. اما کابینت‌های آشپزخانه براق ظاهری کلاسیک دارند. با طراحی و رنگ مناسب، کابینت‌های براق آشپزخانه شما می‌تواند حسی مدرن و لوکس را برای آشپزخانه شما ایجاد کند.

پرداخت‌های براق هرگز از مد نمی‌افتد. آنها در دهه 1970 شروع به محبوب شدن کردند و امروزه همچنان ایده آل‌ترین گزینه برای کابینت آشپزخانه هستند که مطابق با آشپزخانه مدرن شما باشد.

کابینت براق یا مات

 

معایب کابینت آشپزخانه براق:

به راحتی قابل مشاهده بودن عیوب، یکی از بزرگترین معایب کابینت‌های براق آشپزخانه است. کثیفی، اثر انگشت، خراش و لکه زمانی که بلافاصله تمیز نشوند به راحتی قابل مشاهده هستند.

کابینت آشپزخانه براق می‌تواند گزینه گران قیمتی باشد. آنها یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای کابینت آشپزخانه هستند.

کابینت‌های براق آشپزخانه مستعد خط و خش هستند. آنها دارای سطوح صاف هستند. بنابراین حتی خراش‌های کوچک را می‌توان به راحتی مشاهده کرد. در حالی که کابینت‌های براق آشپزخانه به راحتی تمیز می‌شوند. شما به تلاش بیشتری نیاز دارید تا مطمئن شوید که هیچ مواد خشن با سطح پرداخت براق بالا برخورد نمی‌کند.

نمی‌توان از اثر انگشت روی سطح کابینت جلوگیری کرد. اثر انگشت تمیز نشده ممکن است زشت به نظر برسد.

 

4- کابینت براق یا مات: کدام پوشش مناسب برای کابینت آشپزخانه شماست؟

انتخاب بین کابینت آشپزخانه مات یا براق همیشه یک معضل است. هر دو تکمیل گزینه‌های خوبی هستند که به جذابیت زیبایی آشپزخانه شما و همچنین بسیاری از ملاحظات دیگر کمک می‌کنند.

صرف نظر از جنس کابینت آشپزخانه، شما می‌توانید انتخاب کنید که روکش مات یا براق باشد. انتخاب پرداخت شما باید شامل جذابیت زیبایی، عملکرد و دوام باشد. همچنین باید در نظر داشته باشید که تمیز کردن آن چقدر آسان یا دشوار است.

قبل از انتخاب بین روکش مات یا براق برای کابینت آشپزخانه خود، با مزایا و معایب هر روکش آشنا شوید.

 

مقایسه:

اگر به دنبال چیز متفاوتی برای کابینت آشپزخانه خود هستید، روکش مات شیک و انتخاب خوبی است. امروزه بسیاری از طراحان و صاحبان خانه کابینت‌های آشپزخانه با روکش مات را انتخاب می‌کنند.

کابینت‌های براق آشپزخانه از دهه 70 محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. اما صاحبان خانه و طراحان هنوز هم این روکش شیک را ترجیح می‌دهند.

کابینت‌های آشپزخانه با روکش مات، نور را منعکس نمی‌کنند. بنابراین برای آشپزخانه‌های سبک سنتی ایده آل هستند. خراش‌های کوچک و اثر انگشت در سطوح مات نیز کمتر قابل توجه است.

روکش براق یا روکش براق نور را منعکس می‌کند تا آشپزخانه شما بزرگتر به نظر برسد. روکش براق نور را منعکس می‌کند تا آشپزخانه شما بزرگتر به نظر برسد.

اگر به دنبال رنگ‌های تیره هستید، کابینت‌های مات آشپزخانه ترجیح داده می‌شوند. زیرا سطوح کابینت شما را صاف نشان می‌دهد. همچنین به کابینت شما ظاهری ثابت می بخشد.

مواد غشایی، اکریلیک و لمینت با روکش‌های براق عرضه می شوند. اگر می‌خواهید کابینت آشپزخانه سفید یا رنگ روشن را نصب کنید، باید روکش براق را انتخاب کنید.

 

تمیز کردن کدام دشوارتر است:

از جنبه منفی، کابینت‌های مات آشپزخانه به سختی لکه‌های چربی یا روغن را تمیز می‌کنند. روکش‌های مات نیز تمایل به جذب و حفظ کثیفی بیشتری دارند که تمیز کردن آن را دشوارتر می‌کند.

کابینت‌های براق آشپزخانه به راحتی با یک پارچه میکرو فیبر و آب تمیز می‌شوند. اگر آشپزخانه‌ای مدرن دارید، روکش براق برای کابینت‌های شما ایده آل است.

اثر انگشت، خط و خش و کثیفی روی سطوح مات خیلی محسوس نیست. با این حال، تمیز کردن این علائم دشوار است.

کابینت‌های براق به سرعت خراشیده می‌شوند. حتی کوچک‌ترین چیزها از جمله اثر انگشت ظاهر روکش را تحت تأثیر قرار می‌دهد. کثیفی هر چقدر هم که روی سطح براق باقی بماند به راحتی قابل مشاهده خواهد بود.

کابینت‌های براق آشپزخانه با کفپوش‌های براق همخوانی خوبی ندارند. درخشش آنها با یکدیگر رقابت خواهد کرد و شما ظاهری نامرتب برای آشپزخانه خود خواهید داشت.

 

5-مات فینیش چیست؟

روکش مات یک روکش محبوب بوده است. خانه‌ دارانی که به این گروه نپیوسته‌اند، از خود می‌پرسند که آیا این روکش بهترین گزینه برای کابینت‌های آشپزخانه است؟ در سال‌های اخیر، کابینت‌های آشپزخانه با روکش مات، بحث شهر بوده است.

کابینت‌های آشپزخانه مات مدرن و شیک در نظر گرفته می‌شوند. در حالی که معمولاً روی آشپزخانه‌های مدرن نصب می‌شوند. برای هر طراحی آشپزخانه‌ای مناسب هستند.

پرداخت مات به عنوان یک سطح صاف یا یک سطح صاف بدون درخشش یا براق توصیف می‌شود. روکش مات برعکس روکش‌های براق است. کابینت آشپزخانه مات در آشپزخانه‌های مدرن رایج است.

کابینت براق یا مات

 

6-مزایای کابینت آشپزخانه مات

روکش مات نور را منعکس نمی‌کند. بنابراین لکه‌ها و خراش‌ها به اندازه‌ای قابل مشاهده نیستند. کابینت‌های مات آشپزخانه در برابر کثیفی، اثر انگشت و علائم مقاوم‌تر هستند. زیرا نور کمی را منعکس می‌کنند یا تقریباً هیچ نوری را منعکس نمی‌کنند.

در نگاه اول هیچ نقصی قابل توجه نیست و اثر انگشت اثری از خود باقی نخواهد گذاشت. اگر نمی‌خواهید یا زمان زیادی برای تمیز کردن سطوح کابینت آشپزخانه خود ندارید، کابینت‌های مات ایده آل هستند.

کابینت آشپزخانه مات برای آشپزخانه‌هایی به سبک سنتی ایده‌آل است.

 

7-معایب کابینت آشپزخانه مات

روکش‌های مات مانند روکش‌های براق نور را منعکس نمی‌کنند. در عوض، مات نور را جذب می‌کند. این بدان معنی است که کابینت آشپزخانه مات شما لکه‌ها را پنهان می‌کند. این پوشش فقط لکه‌ها را پنهان می‌کند. اما از ظاهر شدن آنها روی سطح جلوگیری نمی‌کند. کابینت‌های مات آشپزخانه کثیفی، گرد و غبار، لکه را پنهان می‌کنند.

تمیز کردن کابینت‌های مات آشپزخانه سخت است. زیرا لکه‌ها را جذب می‌کنند. در حالی که تمیز کردن چیزی است که زمان زیادی را صرف آن نمی‌کنید، سطوح مات نسبت به سطوح براق زمان بیشتری برای تمیز کردن نیاز دارند. لکه، کثیفی، گرد و غبار و لکه روی سطح قابل توجه نیست.

اگر کابینت‌های آشپزخانه مات بافت دار دارید، ممکن است نسبت به کابینت‌های براق، کثیفی بیشتری را روی سطح جذب کرده و در خود نگه دارند. بنابراین تمیز کردن آنها ممکن است دشوار باشد. روغن‌ها و گریس‌ها براق هستند بنابراین در کابینت‌های مات آشپزخانه نمایان می‌شوند.

  • کابینت‌های مات آشپزخانه شبیه به یک پروژه ناتمام، کسل کننده به نظر می‌رسند.

روکش‌های مات به دلیل جذب نور، باعث می‌شود که یک ناحیه احساس و فشرده به نظر برسد. اگر می‌خواهید کابینت آشپزخانه شما بزرگ‌تر به نظر برسد، کابینت‌های آشپزخانه مات نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

اگر در آشپزخانه‌تان نور طبیعی ندارید، کابینت‌های مات شما باعث می شود که منطقه تیره‌تر به نظر برسد. برای آشپزخانه‌های کوچکتر، کابینت آشپزخانه مات انتخاب مناسبی نیست.

کابینت براق یا مات

 

8-چگونه کابینت‌های آشپزخانه براق را رنگ کنیم؟

تجدید قوا کردن کابینت‌های براق آشپزخانه یک راه عالی برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه بدون صرف هزینه‌های زیاد است. رنگ آمیزی مجدد کابینت‌های براق آشپزخانه نه تنها ظاهری تازه به کابینت‌های شما می‌بخشد، بلکه ظاهری کاملاً جدید به آشپزخانه شما می‌بخشد. انجام این کار ارزش فروش مجدد خانه شما را نیز افزایش می‌دهد.

با این حال، صاحبان خانه فکر می‌کنند که رنگ آمیزی کابینت‌های آشپزخانه براق دشوار است. آنها فکر می‌کنند که سطوح براق کابینت‌های براق را نمی‌توان بدون آسیب رساندن به روکش رنگ کرد. در حالی که کار بسیار سختی می‌طلبد، اما تمام تلاش‌ها با نتایج نهایی به ثمر خواهد رسید.

روکش‌های براق “لغزنده” و براق هستند که باعث می‌شود یک پوشش جدید درد به آن سخت بچسبد. با آماده سازی مناسب، می‌توانید کابینت‌های براق آشپزخانه خود را رنگ آمیزی کنید.

بازسازی کابینت‌های آشپزخانه با براقیت بالا یک روند محبوب است. اگر بودجه کمی دارید می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید. اگر بودجه شما اجازه دهد، می‌توانید یک متخصص را برای انجام کار استخدام کنید.

 

9-چگونه کابینت‌های براق آشپزخانه را تمیز کنیم؟

بهترین راه برای تمیز نگه داشتن کابینت‌های براق آشپزخانه این است که از آشپزخانه خود استفاده نکنید. آیا این امکان وجود دارد؟ یک آشپزخانه برای استفاده در نظر گرفته شده است.

تمیز کردن و نگهداری کابینت‌های براق آشپزخانه آسان است. بهترین راه برای خلاص شدن از شر پاشیده شدن مواد غذایی، چربی و روغن اجتناب ناپذیری که روی سطح کابینت جمع می‌شوند. استفاده از مواد و ابزارهای تمیزکننده ملایم است.

مواد تمیزکننده خشن و ابزارهای ساینده می‌توانند به براقیت بالای کابینت‌های شما آسیب بزنند و درخشندگی آن‌ها را از بین ببرند.

بسیاری از صاحبان خانه، کابینت‌های آشپزخانه براق را انتخاب می‌کنند. زیرا تمیز کردن و نگهداری از آنها آسان است. تنها چیزی که نیاز دارید یک پارچه میکروفیبر، صابون ملایم (ماده تمیز کننده یا شوینده) است.

شرکت راشین امیدوار است خواندن مقاله کابینت براق یا مات برای شما مفید بوده باشد.

برگرفته از سایت: www.georgebuildings.com

به این مقاله رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *