میخواهیم بررسی کنیم که کدام کفپوش مناسبتر است سرامیک یا پارکت چوبی؟

اگر هنوز نمی دانید کفپوش سرامیکی با طرح چوب در مقایسه با پارکت چوبی سنتی چه مزایایی برای منزل شما دارد، از شما دعوت می کنیم این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

فاکتورهای مهم در مقایسه بین سرامیک و پارکت چوبی

1-مقاومت سرامیک در برابر آب بیشتر است یا پارکت چوبی

سنگ ها عملاً مقدار جذب آب صفر دارند. طبق استاندارد ISO10545 این مقدار باید حداکثر 0.5٪ باشد اما مقدار واقعی بسیار کمتر است. و طبق استانداردهای UPEC ، حداکثر سطح مقاومت در برابر آب، به عنوان E3 طبقه بندی می شود.  در عمل، این بدان معنی است که سرامیک را می توان بدون هیچ مشکلی در هر اتاقی با رطوبت بالا استفاده کرد.

سرامیک_یا_پارکت_چوبی

2-مقاومت سرامیک در برابر سایش و خراش نسبت به پارکت

در حالی که چوب به طور کلی یک ماده نسبتاً ظریف است که به راحتی توسط تردد مستمر و زیاد ، سقوط و کشیده شدن اجسام  آسیب می بیند.  اما سنگ یکی از مقاوم ترین موادی است که معمولاً برای کفپوش استفاده میشود.

میدانیم که مقاومت کفپوش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از طرفی پارکت چوبی دارای ظاهری زیباتر است. اما این امکان نیز وجود دارد که کفپوشی از جنس سرامیک و با طرح چوب داشته باشیم. که براحتی بتوانیم حتی در مکان‌های عمومی با تردد بالا، نیز از آن استفاده کنیم.

3-واکنش سرامیک در برابر حرارت

میتوان گفت در سرامیک ها خطر سیاه شدن سطح در اثر تماس با اجسام داغ (ته سیگار، سنگ شومینه و غیره) وجود ندارد. همچنین سرامیک در هنگام قرار گرفتن در معرض شعله  و حرارت، هیچ گاز یا مواد سمی آزاد نمی کند.

4-مقاومت سرامیک نسبت به پارکت در برابر یخبندان و آب و اشعه UV

کفپوش سرامیکی در برابر یخ زدگی و آب و هوای بد کاملاً مقاوم است. بنابراین می توان از آن با خیال راحت در فضای باز استفاده کرد. علاوه بر این، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید هیچ اثر منفی نخواهد داشت زیرا سنگ ها در برابر اثر نور خورشید مقاوم هستند و بنابراین به هیچ وجه باعث تغییر رنگ و تغییر سطح نمی شوند. با این حال هنگام نصب در فضای باز همیشه بهتر است سنگی را انتخاب کنید که از نظر ضخامت و پرداخت مناسب باشد. 

برای مشاوره تخصصی رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

09205948981

09123546813

5-دوام و طول عمر سرامیک 

در واقع سرامیک یک ماده بسیار مقاوم است که در طول زمان دچار هیچ گونه تغییر یا خرابی نمی شود (به شرطی که کفپوش سرامیک مناسب برای هدفی که قرار است استفاده شود و جایی که قرار است نصب شود استفاده شود).

6-ثبات در حفظ شکل ظاهری کفپوش سرامیک

کفپوش سرامیکی ، برای سال‌ها ثابت می‌ماند یعنی روشن یا تیره نمی‌شود، رنگ و ویژگی ظاهری  خود را از دست نمی‌دهد.

7-آیا هم پارکت چوبی هم سرامیک نیاز به تعمیر دارند ؟ 

کفپوش سرامیک نیازی به لاک محافظ یا پولیش، واکس یا روغن ندارد. بنابراین، آن را نباید سمباده زد یا فرآوری کرد.

اما در پارکت چوبی بدلیل استفاده از رنگهای تکمیلی ، بخارات حلال و اجزای دیگر شیمیایی وجود دارند. و به مرور زمان روی شکل ظاهری آن تاثیر میگذارند. بهمین دلیل پس از چندسال حتما نیاز به تعمیر خواهند داشت.

سرامیک_یا_پارکت_چوبی

8-طراحی و ظاهر قابل پیش بینی سرامیک در مقابل پارکت چوبی

مزیت دیگری که نسبتا  کمتر به چشم می آید اما بسیار اهمیت دارد در مورد طرح ظاهری این دو کفپوش است. هنگامی که ما یک چوب طبیعی را در یک مغازه انتخاب می کنیم، بدیهی است که چیزی که به ما تحویل داده می شود ممکن است دقیقا همان طرح را نداشته باشد. چون  درختها ، طرحهای متفاوتی دارند. این ممکن است باعث شود نتیجه نهایی  قابل پیش بینی نباشد. مثلا

  • رنگ آن ممکن است متفاوت باشد 
  • سایه ممکن است روشن تر یا تیره تر باشد
  • گره ها ممکن است بیشتر باشند
  • یا گره ها ممکن است بزرگتر یا کوچکتر باشند

ولی در مقابل کفپوش سرامیکی در فرآیند تولید خود به شدت کنترل می شود و نتیجه همیشه قابل پیش بینی خواهد بود. حالا وقتی سرامیکی با جلوه چوب انتخاب می کنیم، دقیقاً می دانیم که چه چیزی می خریم و چه چیزی به خانه ما می آید. بنابراین، ما بر نتیجه نهایی  کف کنترل داریم.

9-می توانید پوشش های چوبی کمیاب یا منحصر به فرد را تولید کنید

برخی از روکش‌های چوب طبیعی بسیار کمیاب شده‌اند یا با قیمت‌های گزاف به فروش می‌رسند. از سوی دیگر، در مورد کفپوش سرامیکی با طرح چوب ، تنها تا حد بسیار کمی به قیمت فروش چوب اصلی بستگی دارد. در واقع، هزینه آن به سرعت با حجم فروش جبران می‌شود.

10-چرا سرامیک بهداشتی تر از پارکت چوبی است

سرامیک طرح چوب مزایای بسیاری دارد که فهرست آن در حال حاضر طولانی است. اما لازم است به یک مزیت اساسی اشاره کنیم. سرامیک چوبی ماده ای بهداشتی است که به رشد باکتری ها کمک نمی کند. علاوه بر این، فاسد نشدن، ضد آب ، غیر جاذب، عایق است و به راحتی تمیز و ضدعفونی می شود. بنابراین می توان آن را در محیط هایی مانند مدارس، رستوران ها و … نصب کرد.

سرامیک_یا_پارکت_چوبی

11-سازگار با سیستم گرمایش از کف

سرامیک بهترین ماده ممکن برای سازگاری با سیستم گرمایش از کف است. مقدار رسانایی حرارتی آن در واقع عملکرد عالی سیستم را فراهم می کند، برتر از آنچه در ترکیب با سایر مواد عایق به دست می آید که نوعی مانع برای عبور گرما ایجاد می کند.

12-سرامیک را میتوان با پاک کننده های شیمیایی تمیز کرد

در حالی که معمولا آب گرم برای نگهداری روزانه کفپوش کافی است گاهی ممکن است لازم باشد که برای پاک کردن لکه های رنگ یا سیمان، یا ضد عفونی کردن کامل یک منطقه، نیاز به قدرت بیشتری باشد.  در این صورت اگر کفپوش سرامیکی استفاده کرده باشید میتوانید با خیال راحت نظافت از پاک کننده های قوی استفاده کرده و مانند پارکت چوبی نگران آسیب دیدگی آن نباشید.

مطالب مرتبط:

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *