در این مقاله ست کردن کاغذ دیواری با پرده را بررسی خواهیم کرد. در واقع راه‌های زیادی برای تطبیق دکورهای منزل وجود دارد. برای مثال شما زمان زیادی را صرف ست کردن وسایل خانه با پرده انجام می‌دهید. اگر شما در اتاق کاغذ دیواری دارید نیاز است بدانید پرده چقدر می‌تواند روی الگوها و طرح‌ها تاثیر بگذارد.

نکات زیر به شما یاد می‌دهد که چطور کاغذ دیواری با پرده می‌تواند مکمل هم باشند.

 

1-ست کردن رنگ‌ها

ست کردن رنگ‌ها شاید ساده‌ترین راه ست کردن کاغذ دیواری با پرده است. شما می‌توانید از رنگ‌های سه بعدی برای پرده استفاده کنید.

برای مثال اگر کل پرده شما سبز است یا حتی اگر تیره است شما می‌توانید از رنگ‌های تک رنگ برای کاغذ دیواری استفاده کنید.

 

2-انتخاب رنگ خنثی برای پرده یا پشت پرده

از دیگر راهکارهای ساده برای پرده، انتخاب رنگ خنثی در پیش زمینه است. در آن صورت شما می‌توانید کاغذ دیواری را رنگ چوب یا بامبو که کاملا طبیعی است، استفاده کنید.

 

3-استفاده از پرده کرکره‌ای

پرده کرکره‌ای مستقیما روی قاب اصلی پنجره نصب می‌شود و باعث می‌شود ارزش خانه‌تان بالا برود. رنگ سفید برای پرده‌های کرکره‌ای، کلاسیک می‌باشد.

اما به طور طبیعی شما می‌توانید تیکه‌هایی از چوب را روی پرده کرکره‌ای اضافه کنید.

ست کردن کاغذ دیواری با پرده

 

4-تکرار رنگ هم در پرده و هم در کاغذ دیواری

این روش بین پرده و کاغذ دیواری تطابق ایجاد می‌کند، اگر هر دو رنگ تکرار شود.

برای مثال اگر کاغذ دیواری‌های شما با یک پیش زمینه کرم و آبی باشند باید در پرده نیز این رنگ وجود داشته باشد. اگر کاغذ دیواری شما از طرح‌های شلوغ و پیچیده یا طرح‌های هندسی باشد برای پرده هم این طرح باید استفاده شود.

ست کردن کاغذ دیواری با پرده

 

5-استفاده از سایه رنگ‌های متفاوت

اگر شما نمی‌خواهید دقیقا رنگ‌ها مثل هم باشند، می‌توانید از طیف سایه‌ای استفاده کنید. مثلا زمانی که شما پرده نارنجی دارید و می‌خواهید با پرده ست کنید و برایتان سخت است که همان رنگ نارنجی را روی پرده هم بیاورید، بهتر است مثلا از نارنجی سوخته ( تیره ) استفاده کنید. چون سایه نارنجی باعث می‌شود که این دو با هم مطابقت داشته باشند.

 

6-تکرار اشکال از یکی به دیگری 

حتما نباید برای ست کردن دقیقا اشکال هر دو یکسان باشند یا به صورت متقارن باشند. مثلا طرح‌ها می‌توانند در جاهای مختلف قرار بگیرند ولی به صورت تکرار همان شکل.

 

ست کردن کاغذ دیواری با پرده

 

7-تضاد در تقارن 

یکی دیگر از نکات برای منطبق کردن الگوها، تضاد در تقارن بین آن‌هاست. مثلا کاغذ دیواری شما اشکالی با گل‌های درشت دارد. شما می‌توانید برای پرده خود همان طرح گل ولی سایز کوچک انتخاب کنید. اما حتما حواستان باشد هم طرح هم رنگ باید یکسان باشد.

شرکت راشین با دارا بودن طرح‌های متنوع پرده و کاغذ دیواری آماده‌ی ارائه خدمات مشاوره و نصب به مشتریان عزیز خواهد بود.

برگرفته از سایت:www.ahshutters.com

به این مقاله رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *