سبک بوهو ترکیبی متنوع از رنگ‌ها، الگوها و بافت‌ها را در خود جای می‌دهد. زیبایی شناسی آرام و الهام گرفته از جهانی خاص، قوانین طراحی سنتی را می‌شکند تا ظاهری لایه‌ای و شخصی ایجاد کند. با این ایده‌های تزئینی بی‌نظیر، حال و هوای آرام این سبک را بپذیرید.

با راشین همراه باشید تا روش‌های پذیرش عناصر بوهو را توضیح دهیم.

 

18 روش برای پذیرش عناصر جسورانه سبک بوهو

1-ایده های اتاق خواب بوهو

الگوهای پررنگ و رنگارنگ از ویژگی‌های بارز دکوراسیون خانه بوهمی هستند. با استفاده از فرش‌های طرح‌دار، پتو و بالش، سبک بوهو را در اتاق خواب خود بگنجانید. الگوهای مختلفی (مانند راه راه یا شیبوری) را انتخاب کنید. اما به یک پالت رنگ مشابه بچسبید تا ظاهر یکدست باشد.

 

2-سبک ساده بوهمی

سبک بوهمی فرصتی برای آزمایش با رنگ‌های زنده و اکسسوری‌های عجیب و غریب فراهم می‌کند. اما همچنین می‌تواند هوای آرام‌تر و پیچیده‌تری به خود بگیرد. شما می‌توانید از طریق انتخاب الگوها و بافت‌ها، دکور بوهو را به روش‌های کوچکتر در فضای خود بگنجانید. در این اتاق خواب، بالش‌های حاشیه‌دار و کاغذدیواری الهام‌گرفته از داماسک، طعم بوهو را معرفی می‌کنند. اما رنگ‌بندی سیاه و سفید آن را صیقلی نگه می‌دارد.

سبک بوهو در دکوراسیون

3-دکور بوهمی در فضای باز

یک فضای بیرونی به سبک بوهو ایجاد کنید که برای عصرهای آرام و سرگرمی آرام مناسب است. گزینه‌های نشستن معمولی را انتخاب کنید که راحتی را بهینه می‌کند. مانند کوسن‌های کف و تخت خواب. چند قالیچه طرح‌دار زیر آن بچینید تا یک تکه چمن به یک اتاق دنج در فضای باز تبدیل شود. فقط مطمئن شوید که همه فرش‌ها و پارچه‌های مبلمان برای استفاده در فضای باز رتبه بندی شده‌اند.

 

4-ایوان الهام گرفته از بوهمیایی

این ایوان با عناصر و نقش‌های مراکشی خود نمونه‌ای بی‌نظیر از سبک بوهمی است. یک کاناپه بلند، که با منسوجات حاشیه‌دار پوشانده شده است، به سمت یک پوف چرمی همه کاره کشیده می‌شود تا مکانی دنج برای خواندن کتاب یا پذیرایی از مهمانان فراهم کند. حلقه‌ها و لوسترها که در ارتفاع‌های مختلف آویزان شده‌اند، چشم را به سمت بالا می‌آورند. در حالی که صفحه‌ نمایش تاشو مزین به حریم خصوصی می‌دهد.

 

5-دکور بوهمی فضای کوچک

با تبدیل یک فضای کوچک به دو طبقه سقف‌های زاویه‌دار را به حداکثر برسانید. سبک بوهمی التقاطی برای ملافه‌ها و مبلمان نامتناسب ایده آل است. بنابراین برای تزیین فضا، یافته‌های عتیقه یا مقرون به صرفه را جمع آوری کنید. در اینجا، دیوارهای تخته‌ای سفید کاری شده اجازه می‌دهد تا الگوهای سرگرم کننده و رنگ‌های روشن در کانون توجه قرار گیرند.

 

6-دفتر خانه التقاطی

به راحتی می‌توانید سبک‌ها را با دکوراسیون غیرمتعارف ترکیب کنید. در این دفتر خانه، یک فرش کرک مراکشی با یک میز بازیابی شده، تخت‌خواب پر از پر، کتابخانه مکعبی مدرن، و لهجه‌های دهه 70 ترکیب می‌شود. دیوارها و کف سفید به قطعات پر جنب و جوش‌تر اجازه می‌دهد تا در فضا ظاهر شوند.

سبک بوهو در دکوراسیون

7-اتاق نشیمن بوهو

منسوجات و آثار هنری دو راه آسان برای القای سبک بوهو به فضای شما هستند. یک فرش رنگارنگ را روی فرش موجود خود بپوشانید. سپس بالش‌های پرتابی گلدوزی شده، چاپ بلوک، مهره‌ای یا منگوله دار تهیه کنید. با آویزان کردن یک گالری از طراحی‌ها و نقاشی‌های قاب شده جالب به دیوارهای خود رنگ بیافزایید.

 

8-بوهو با مدرن ملاقات می‌کند

پس زمینه خنثی از سفیدهای خامه‌ای و چوب‌های گرم اجازه می‌دهد تا انتخاب‌های دکور غیر معمول به نقطه کانونی تبدیل شوند. این فضای ناهار خوری عمدتاً خنثی، صندلی‌های سیمی صورتی را با صندلی‌های سفید مدرن و مجسمه‌ای ترکیب می‌کند. هر دو سبک به یک میز ناهارخوری سنتی‌تر کشیده شده‌اند. عناصر باقی‌مانده، مانند چراغ آویز کره‌ای سیاه رنگ، اندک هستند، اما بسیار جذاب هستند.

 

9-دکور رنگارنگ بوهو

اگر کسی هستید که سبک‌های مختلف را دوست دارید، دکوراسیون خود را با تمرکز بر روی یک رنگ متمرکز کنید. در این اتاق خواب، بسیاری از عناصر (پرده‌های سایبان، لحاف، بالش، و آثار هنری) دارای الگوهای قوی و متنوع هستند. وقتی ترکیب شوند، به خوبی با هم کار می‌کنند. زیرا همه آنها عمدتاً دارای یک سایه صورتی تند هستند.

 

10-ایده‌های خنثی بوهو

سبک بوهمی نباید بسیار رنگارنگ باشد. هنگامی که عناصر مناسب جمع آوری و لایه بندی شوند، حتی ترکیبی از رنگ‌های قهوه‌ای می‌تواند حال و هوای هنری را القا کند. رنگ‌های چوبی و رنگ‌های قهوه‌ای مایل به قهوه‌ای بر این فضای غذاخوری بی‌نظیر حاکم است. یک فرش قدیمی دارای رنگ‌های صورتی و نارنجی است و گیاهان طراوت را ایجاد می‌کنند.

 

11-بوهو شیک پیچیده

سبک بوهمی اغلب به عنوان بی‌بند و بار، زنانه و آرام شناخته می‌شود. اما راهی وجود دارد که می‌توان با ظرافت این سبک را از بین برد. الگوهای سرگرم کننده و رنگ‌های جسورانه‌ای را که دوست دارید در آغوش بگیرید. اما آنها را با پس زمینه‌ای تیره و غنی از زغال چوب یا قهوه‌ای شکلاتی آرام کنید. هنگام انتخاب پارچه، پارچه‌های ابریشمی و مخملی مجلل را انتخاب کنید. در نهایت، یک لمس طلایی با یک چراغ فلزی اضافه کنید.

بوهو شیک پیچیده

12-استفاده از فضای خالی دیوار

از فضای خالی دیوار با تبدیل آن به یک مکان مناسب برای سرو کوکتل استفاده کنید. مطابق با سبک بوهو، به جای شیشه یا فلز، به دنبال یک گاری میله‌ای باشید که از چوب حصیری یا چوب ساخته شده است. یک فرش قرمز و سفید گرافیکی، گیاهان گلدانی، و یک صندلی روکش‌دار این فضای نشیمن را مشخص می‌کند. در حالی که آثار هنری سرگرم‌کننده و دیوارکوب عجیب و غریب بالای گاری بار رنگ و جذابیت را به آن اضافه می‌کند.

 

13-ایده‌های اتاق نشیمن بوهمی

ترکیب سبک بوهمی در خانه به معنای شروع دوباره نیست. با هدف قرار دادن یک منطقه اصلی، مانند کف یا دیوار، سبک آرام را با دکوراسیون موجود خود ترکیب کنید. در این اتاق نشیمن، یک جفت فرش (یک پوست حیوانی که روی یک فرش بزرگ‌تر از جوت قرار گرفته است) به فضای کلی کمک می‌کند گام بزرگی به سمت سبک بوهمی بردارد. بالش‌های شاد مبلمان سنتی را تازه می‌کنند و درخت انجیر برگ کمانچه‌ای به گرما می‌افزاید.

 

14-آویزان کردن یک کاغذ دیواری

با آویزان کردن یک کاغذ دیواری پویا، مانند چاپ گل یا گیاه شناسی، روی یک دیوار برجسته، تاثیر فوق العاده‌ای داشته باشید، بدون اینکه چیزی را خراب کنید. برای متعادل کردن شلوغی الگو، اشکال گرد آرام در سراسر آینه، چراغ‌ها و میز ناهارخوری این اتاق ناهارخوری تکرار می‌شوند. یک پالت رنگی مبتنی بر همان رنگ چوب گرم ظاهر را متحد می‌کند.

 

15-اتاق کودکان بوهو

برای اتاق بازی یا فضای کودکان، ترکیبی از قطعات دکور حیوانات، نمایی جوان از سبک بوهمی را ارائه می‌دهد. آثار هنری، نورپردازی، و حتی یک اسب گهواره‌ای ساده، موضوع را گسترش می‌دهند. کاغذدیواری با طرح‌های روشن تأثیر می‌افزاید. در حالی که یک گلدسته عجیب و غریب تزئینی را فراهم می‌کند که می‌توان آن را به دلخواه تغییر داد.

 

16-دکوراسیون اتاق خواب بوهمیایی

یک پارچه خیره کننده را با آویزان کردن آن به دیوار اتاق خواب خود به نمایش بگذارید. وقتی پشت تخت در مرکز قرار می گیرد، جایگزینی شیک برای سر تخت می‌شود. کلید این است که آن را بالا آویزان کنید. بنابراین تا آنجا که ممکن است الگوی چاپ بزرگ نمایش داده شود.

دکوراسیون اتاق خواب بوهمیایی

 

17-تزئین آسان بوهو

یک پارچه متمایز با الهام از بوهمی، مانند ایکات یا چاپ سوزنی، راهی آسان برای القای سبک التقاطی در هر فضایی است. علاوه بر این دامن رومیزی ایکات آبی جسورانه، یک گردنبند قومی قاب‌بندی شده، تزئینات معماری نجات‌یافته، و آثار هنری گرافیکی همگی به ایجاد حسی چند لایه و جمع‌آوری شده به این ورودی غیرمتعارف کمک می‌کنند.

 

18-دکور سبک بوهمیایی

این اتاق خواب زیبا دارای چندین عنصر کلاسیک بوهو است. از جمله بالش سوزن دوزی سوزنی، آینه آفتابی و دامن میز حاشیه دار. با این حال فضا به دلیل سقف رنگ آمیزی شگفت انگیز به رنگ سبز جنگلی احساس تازگی می‌کند. دوزی از رنگ‌های سفید مطبوع، رنگ‌های چوبی غنی، و لهجه‌های طلایی گرم از انتخاب رنگ ماجراجویانه جلوگیری می‌کند.

برگرفته از سایت:www.bhg.com

به این مقاله رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *