در این مقاله بازسازی و ساخت خانه دوبلکس را با هم بررسی می‌کنیم. از آنجایی که قیمت املاک و مستغلات محلی همچنان در حال افزایش است، بسیاری از صاحبان املاک استرالیا تصمیم به ساخت خانه‌های دوبلکس برای سرمایه گذاری در دارایی‌های خود می‌کنند. دو برابر کردن خانه‌ها در یک بلوک، ارزش سهام آن را افزایش می‌دهد و می‌تواند جریان درآمد اضافی برای آنها ایجاد کند.

این که آیا این اولین بار است که در مورد دوبلکس می‌شنوید یا در حال برنامه‌ریزی برای ساخت خانه دوبلکس خود هستید، به خواندن این مقاله ادامه دهید. ما همه‌ی رازها را که برای ساخت موفقیت آمیز پروژه خود باید بدانید را فاش خواهیم کرد. به علاوه تمام ابزارهایی را که برای برنامه ریزی و هماهنگی پروژه خود نیاز دارید ارائه می‌دهیم.

 

خانه دوبلکس چیست؟

دوبلکس‌ها سازه‌های مسکونی هستند که دارای دو واحد مستقل با دیوار مشترک و سقف مشترک هستند. هر واحد دارای ورودی و امکانات رفاهی (مانند آشپزخانه، حمام) است. همان امکاناتی که در یک خانه مجردی معمولی پیدا می‌کنید.

این سازه‌ها بر روی عنوان اراضی یکسان یا مجزا هستند. این انعطاف‌پذیری به صاحبان خانه‌های دوبلکس اجازه می‌دهد:

  • یک خانه یا هر دو خانه را برای اجاره بگذارند.
  • فروش یک یا هر دو خانه به صورت جداگانه برای سود.

 

طراحی و چیدمان دوبلکس محبوب

خانه‌های دوبلکس در اشکال و پیکربندی‌های مختلفی وجود دارند. این دو خانه می‌توانند در کنار هم یا یکی روی دیگری به یکدیگر متصل شوند و می‌توانند دارای پلان‌های متقارن یا نامتقارن باشند، البته تا زمانی که شبیه به یک واحد مجزا به نظر برسد.

در استرالیا، دوبلکس‌های یک طبقه و دو طبقه در کنار هم بسیار محبوب هستند زیرا هر دو خانه جذابیت خیابانی دارند. بسیاری از صاحبان خانه‌ها طرح‌های دوبلکس بالا و پایین و جلو و عقب را نیز در نظر می‌گیرند.

بازسازی و ساخت خانه دوبلکس

مواد دوبلکس و پرداخت

واحدهای دوبلکس می‌توانند همدیگر را در داخل و خارج منعکس کنند. این دو واحد می‌توانند پوشش داخلی و خارجی یکسانی داشته باشند. طراحی و ساخت دوبلکس‌هایی مانند این آسان‌تر و در نتیجه مقرون به صرفه‌تر است.

از نظر طراحی بیرونی، بهترین دوبلکس‌ها دارای پالت رنگ و متریال یکنواخت هستند، اما شما آزادید که برای تمایز، نمای متفاوتی به خانه دیگر بدهید. با این حال، می‌تواند بر هزینه کلی تأثیر بگذارد.

دوبلکس‌ها با نماهای نامتقارن و دارای متریال بیرونی متفاوت، تا زمانی که پالت رنگی و زبان معماری یکسانی داشته باشند، مشکلی ندارند. ایجاد کنتراست بیش از حد با جزئیات طراحی یک کار خیر است. خانه های دوبلکس باید به طور هماهنگ در کنار هم قرار گیرند. این دو خانه وقتی منسجم باشند بزرگتر به نظر می‌رسند.

به خاطر داشته باشید که بهترین طراحی و چیدمان خانه دوبلکس برای شما، طراحی متناسب با نیاز، بودجه و شرایط شما است.

 

آیا دوبلکس برای شما مناسب است؟

دوبلکس‌ها واحدهای چند خانواری یا نوعی املاک و مستغلات چند خانواده هستند، به این معنی که برای اسکان چندین خانواده در یک بلوک هستند.

در استرالیا، ما متوجه چند سناریو متداول مالکیت دوبلکس شده‌ایم. اگر می‌توانید با یک یا چند مورد از این موارد ارتباط برقرار کنید، پس ساختن یک دوبلکس می‌تواند یک تصمیم هوشمندانه برای شما باشد.

 

1-شما در یک واحد زندگی می‌کنید، از واحد دیگر برای اسکان خانواده بزرگ خود استفاده کنید

ما اغلب با این سناریوی زندگی مواجه می‌شویم زیرا بسیاری از خانواده‌ها در حال حاضر به دنبال ساخت خانه‌های چند نسلی هستند.

به عنوان صاحب خانه دوبلکس، شما در واحد مورد نظر خود زندگی می‌کنید. سپس خانواده خود را به اشغال واحد دیگر دعوت کنید. این ترتیب زندگی کمک می‌کند:

  • بزرگسالان مستقر والدین سالخورده خود یا یکی از اعضای خانواده که نیاز به مراقبت بیشتری دارند را بپذیرند و از آنها مراقبت کنند.
  • والدین می‌توانند به فرزندان خردسال خود استقلال بدهند، اما همچنان از آنها حمایت کنند تا زمانی که برای خانه و آینده خود پس انداز کنند.
  • شما همچنین گزینه‌ای برای ایجاد مشارکت با یکی دیگر از اعضای خانواده دارید. این استراتژی به بسیاری از خانواده‌های بزرگ کمک می‌کند تا صاحب خانه شوند.

 

2-شما در یک واحد زندگی می‌کنید و می‌توانید واحدهای دیگر را به مستاجر، اجاره دهید

به عنوان مالک دوبلکس، شما در واحد مورد نظر خود زندگی می‌کنید. سپس دیگری را اجاره می‌دهید.

بسیاری از صاحبان دوبلکس در سراسر کشور از این به عنوان یک استراتژی برای کمک به بازپرداخت وام‌های موجود خود استفاده می‌کنند. آنها از پرداخت اجاره مستاجر برای کاهش یا جبران پرداخت‌های ماهانه وام مسکن خود استفاده می‌کنند.

 

3-قصد دارید ملک اجاره‌ای داشته باشید

شما به عنوان مالک و سرمایه گذار املاک، یک دوبلکس را بازسازی می‌کنید و یا می‌سازید تا بتوانید تمام واحدها را برای اجاره بلند مدت قرار دهید. این استراتژی درآمد ثابتی برای شما فراهم می‌کند که می‌توانید از آن برای پرداخت بدهی‌ها، تامین مالی پروژه بعدی خود یا خرید املاک بیشتر برای ادامه رشد املاک و مستغلات خود استفاده کنید.

در برخی موارد، مالک بدون بدهی زندگی می‌کند. زیرا پرداخت‌های اجاره مستاجران برای پوشش هزینه وام مسکن به اندازه کافی است. وقتی وام‌ها پرداخت می‌شود، ساخت خانه دوبلکس به یک دارایی درآمدزا تبدیل می‌شود.

 

مزایای ساخت دوبلکس

در حال حاضر، شما شروع به دیدن مزایای ساخت یک دوبلکس کرده‌اید. احتمالاً شما نیز ایده‌ای در مورد نحوه استفاده از آن در آینده دارید.

علاوه بر این، در اینجا برخی از مزایای دیگر ساخت و بازسازی یک دوبلکس وجود دارد:

1-دوبلکس‌ها قابلیت منعطفی برای مالکیت دارند

در استرالیا دو نوع مالکیت برای دوبلکس‌ها اعمال می‌شود.

رایج‌ترین و محبوب‌ترین آنها دوبلکس با عنوان توررن است. در اینجا فقط یک نفر صاحب مالکیت زمین و مالک دوبلکس است.

اگر قصد ساخت خانه دوبلکس جدید را دارید، این نوع مالکیت زمین را انتخاب کنید. اگر بعداً تصمیم به فروش واحد دیگر گرفتید، باید آن را به عنوان یک طبقه تغییر دهید.

دوبلکس‌های با عنوان طبقات، دارای دو مالک هستند که مالکیت زمین جداگانه دارند. اکثر لایه‌های دوبلکس با عنوان دوبلکس در کنار هم به هم متصل شده‌اند و دارای پلان‌های متقارن هستند. مالکان نیز مسئولیت‌های تعمیر و نگهداری خانه را به اشتراک می‌گذارند.

بازسازی و ساخت خانه دوبلکس

2-دوبلکس‌ها از خانوارهای چند نسلی پشتیبانی می‌کنند

ساخت خانه دوبکلس به عنوان یک املاک و مستغلات چند خانواده، به خانواده‌های بزرگ این امکان را می‌دهند که در کنار حفظ حریم خصوصی و استقلال خود، نزدیک به هم زندگی کنند. جایی برای عزیزان شما وجود دارد که نیاز به مراقبت بیشتر و نظارت مکرر دارند. کودکانی که به اندازه کافی بزرگ شده‌اند تا از خانه خارج شوند، می‌توانند به اولین ملک اجاره‌ای خود که دقیقاً همسایه است نقل مکان کنند.

 

3-دوبلکس‌ها می‌توانند منبع درآمد پایداری باشند

گرفتن مستاجر برای یک یا هر دو واحد دوبلکس شما یک راه عالی برای کسب درآمد از اجاره است. اگر به دنبال ایجاد یک سرمایه گذاری درآمدزا در املاک و مستغلات هستید و زمین شما شرایط لازم برای ساخت یک دوبلکس را دارد، این می‌تواند یک فرصت طلایی برای شما باشد.

پس از دانستن تمام این مزایا، بسیاری از صاحبان خانه متوجه می‌شوند که ساخت یک دوبلکس بسیار منطقی است.

 

ملاحظات هزینه برای ساخت یک خانه دوبلکس

بودجه بزرگترین نگرانی بسیاری از صاحبان خانه در هنگام ساخت یک دوبلکس است. در اینجا ما به سوالات مربوط به هزینه‌های ساخت دوبلکس شما پاسخ می‌دهیم.

آیا ساخت یک دوبلکس از ساخت یک خانه معمولی گران‌تر است؟

بله، هزینه آن بیشتر از ساخت یک خانه خانوادگی است. اما ارزش آن به سرعت دو برابر می‌شود! همچنین ساخت خانه دوبلکس در مقایسه با ساخت دو خانه مستقل در دو قطعه زمین مجزا ارزان‌تر است.

همانطور که قبلاً ذکر شد، این صرفه جویی در هزینه از به حداکثر رساندن یک بلوک و ساخت دو ملک متصل بر روی آن حاصل می‌شود. با ساخت خانه دوبلکس، برای ساخت خانه دوم نیازی به خرید زمین همسایه ندارید.

برنامه‌ریزی عاقلانه، ساخت خانه دوبلکس هنوز یک پروژه واحد است. یک قرارداد ساختمانی همیشه ارزانتر از دو قرارداد است.

 

سایر ملاحظات هزینه:

به خاطر داشته باشید که دستمزد متخصصان طراحی و پیش نویسی که برای یک پروژه ساخت خانه دوبلکس به آنها نیاز خواهید داشت با یک پروژه خانه تک متفاوت است. اما هزینه‌های کلی نیروی کار و هزینه‌ها هنوز کمتر از ساخت دو خانه جداگانه است.

تقسیم زمین به ویژه زمانی که قصد دارید واحدها را به طور جداگانه در آینده بفروشید، مهم است. هزینه‌های نقشه برداری زمین، هزینه‌های شورا، هزینه‌های قانونی، هزینه‌های دفتر مالکیت زمین و غیره را در نظر بگیرید.

هزینه‌های ساخت خانه دوبلکس کمی گران‌تر از یک خانه خانوادگی است. اما ارزش آن را دارد زیرا یک خانه دوبلکس بلافاصله پس از ساخت، صاحب سهام می‌شود.

یک خانه دوبلکس هنوز بزرگتر از یک خانه خانوادگی است. پس برای ساخت آن به مصالح ساختمانی بیشتری نیاز دارید.

ساخت خانه دوبلکس در واقع ساخت دو خانه است پس به این معنی است که کار و حقوق نصاب پنجره، برق، لوله کش، نجار، کابینت ساز و غیره را نیز دو برابر می‌کنید.

واحدهای دوبلکس دارای خدمات برق، آب، گاز و اینترنت مجزا هستند. هزینه واقعی نصب این سرویس‌ها را دو برابر کنید.

دانستن همه این ملاحظات هزینه از قبل به شما کمک می‌کند تا بودجه خود را برای ساخت خانه دوبلکس آماده کنید و از تلف کردن بودجه خودداری کنید.

جدا از بودجه، ما همچنین باید ارزیابی کنیم که آیا بلوک زمین شما برای ساخت دوبلکس مناسب است یا خیر.

 

مسائل و نگرانی های رایج در مورد ساخت خانه دوبلکس

اگر اجازه ساخت خانه دوبلکس را دارید، تصمیم بگیرید که پروژه خود را جلو ببرید و برنامه ریزی را شروع کنید! طراحی و پیش نویس نقشه‌های خانه، بخشی جدایی‌ناپذیر از فرایند ساخت است. در اینجا، ما به مشکلات رایجی که صاحبان خانه دوبلکس دارند می‌پردازیم. خبر خوب این است که می‌توانیم با طراحی مناسب به همه آنها بپردازیم!

بازسازی و ساخت خانه دوبلکس

جهت مناسب برای نور پردازی خوب

در اینجا چند راه حل طراحی برای ساخت خانه دوبلکس وجود دارد:

حیاط خلوت باید رو به شمال باشد تا هر دو خانه از مقدار مناسبی از نور روز برخوردار شوند.

در ساخت خانه دوبلکس پنجره‌های رو به شمال اجازه ورود نور روز به خانه را می‌دهند.

در صورت امکان، یک نورگیر نصب کنید تا قسمت‌هایی از خانه که در طول روز تاریک می‌شوند را روشن کند.

یک عقب گرد ساختمان را در ساخت خانه دوبلکس در نظر بگیرید تا نور بیشتری به واحد تحت الشعاع نفوذ کند.

یک فضای خالی در مرکز خانه با یک پنجره عظیم رو به شمال، نور را تقویت می‌کند و حس بیشتری از فضا ایجاد می‌کند.

 

 سر و صدا و حریم خصوصی

سر و صدا و حریم خصوصی دیگر نباید مشکلی ایجاد کنند. زیرا قوانین ساختمان فعلی ما به اندازه کافی به این مسائل پرداخته است.

هنگام طراحی ساخت خانه دوبلکس خود، طراحی را انتخاب کنید که قوانین محلی ساختمان و محدودیت‌های شورای مربوطه را به طور دقیق می‌داند. این کار مجدد را به حداقل می‌رساند و در زمان و هزینه شما صرفه جویی می‌کند.

به طور کلی ساخت خانه‌ دوبلکس نیازمند توجه به خیلی از موارد است که برخی از آن‌ها را ما در بالا اشاره کردیم.

شرکت راشین امیدوار است خواندن مقاله ساخت خانه دوبلکس برای شما مفید بوده باشد.

برگرفته از سایت:dream.space.com

به این مقاله رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *