در این مقاله تاثیر رنگ طوسی در دکوراسیون را توضیح خواهیم داد. رنگ سفید و بژ را فراموش کنید. وقتی صحبت از رنگ‌های خنثی به میان می‌آید، رنگ طوسی در چند سال گذشته جز رنگ‌های داغ بوده است و محبوبیت آن هنوز کاهش نیافته است. این رنگ زمانی که با غم و اندوه همراه بود، محبوبیت خود را در بین طراحان برتر به دست آورد که از تطبیق پذیری و پیچیدگی آن قدردانی می‌کنند. با عمق بیشتری نسبت به رنگ سفید، سایه به عنوان پس زمینه‌ای پیچیده برای هر فضایی عمل می‌کند. جای تعجب نیست که افراد مشهوری مانند الن دجنرس، آدام لوین، بروک شیلدز و کارگردان تیت تیلور همه رنگ طوسی را در خانه های خود به نمایش می گذارند.

از مشکی تقریباً تا نقره‌ای کم‌رنگ، سایه‌ای از خاکستری وجود دارد که متناسب با هر فضایی باشد. رنگ سرد در هر فضایی از آشپزخانه تا اتاق خواب کاربرد دارد. هر سبکی از مبلمان، آثار هنری و لوازم جانبی را تحسین می‌کند. خاکستری حتی در اتاق کودکان نیز کاربرد دارد و فضایی را ایجاد می‌کند که از آن بزرگتر نشوند. این رنگ در کنار تزئینات و سقف‌های سفید کلاسیک زیبا به نظر می‌رسد، یا می‌توان آن را از بالا به پایین اعمال کرد تا حس آرامش را به ارمغان آورد. روکش‌های براق حسی لوکس می‌بخشد و با انعکاس نور، درخشندگی ملایمی به فضا می‌بخشد.

ما فضاهایی را گردآوری کرده‌ایم که از رنگ برای جلوه‌های خیره‌کننده استفاده می‌کنند، و همچنین برخی از اتاق‌هایی که با سنگ مرمر، پارچه یا بتن ناهموار ظاهر را یک قدم جلوتر می‌برند. همانطور که این اتاق‌ها ثابت می‌کنند، یک ظاهر شیک جدید فقط چند لایه رنگ با شما فاصله دارد.

 

1-آشپزخانه نیروگاه‌های صنعت مد

آشپزخانه نیروگاه‌های صنعت مد مارک لی و اد فیلیپوفسکی، که تیرهای اصلی استعماری خود را حفظ کرده است (اکنون بازسازی شده و خاکستری شسته شده است)، دارای پشتی از جنس استنلس استیل، کابینت لاکی و رنگ قلیایی است.

رنگ طوسی در دکوراسیون

 

2-اتاق نشیمن دیوید کلینبرگ طراح

در اتاق نشیمن همپتون دیوید کلینبرگ طراح، که در مه مه توسط بنجامین مور نقاشی شده است. عکس دارن آلموند بالای یک کنسول قدیمی که بالای آن یک لامپ فرانسوی دهه 1950 قرار دارد، آویزان شده است. قفسه کتاب گردویی توسط David Kleinberg Design Assoc است. صندلی‌های حصیری Bielecky Brothers با نوار Zimmer + Rohde پوشانده شده‌اند.

رنگ طوسی در دکوراسیون

 

3-آشپزخانه پنت هاوس

در آشپزخانه پنت هاوس منهتن طراحی شده توسط رافائل د کاردناس، کابینت با رنگ Thundercloud Grey توسط بنجامین مور رنگ آمیزی شده است. آن دارای سخت افزار سفارشی توسط R. Butler & Co. اتصالات سینک توسط Waterworks می‌باشد.

رنگ طوسی در دکوراسیون

 

4-آپارتمان طراحی شلتن و تاثیر رنگ طوسی در دکوراسیون

آپارتمان شهر نیویورک دکتر کلیفورد هودیس و همسرش، جین هرتزمارک هودیس، یکی از مدیران شرکت Estée Lauder، توسط Shelton، Mindel & Assoc طراحی شده است. صفحه‌های تاشو سفارشی در کنار آینه لاین واترین دهه ۱۹۵۰ در اتاق نشیمن قرار گرفته‌اند که دیوارهای آن به رنگ خاکستری دریاچه نقره‌ای بنجامین مور نقاشی شده‌اند. مبل جوناس و نیمکت‌های کلاسیک کارل مالمستن (در سمت راست) با بالش‌هایی با پوشش پارچه‌های طرح‌دار Fortuny برجسته شده‌اند.

آپارتمان طراحی شلتن

 

5-سوئیت اصلی و رنگ طوسی در دکوراسیون

سوئیت اصلی Hudises با رنگ خاکستری استرلینگ بنجامین مور نقاشی شده است. تخت با دامن پارچه‌دار، کتانی متوک و پرتاب رزماری هالگارتن پوشیده شده است. آینه ستارگان قدیمی Line Vautrin است و میزهای خواب با طراحی سفارشی با لامپ‌های قدیمی Lisa Johansson-Pape پوشانده شده‌اند.

 

6-دیوارهای تخته مهره به رنگ طوس

دیوارهای تخته مهره به رنگ خاکستری بنجامین مور (همانند وسایل سقفی فیس) رنگ آمیزی شده‌اند. دیوارکوب‌ها از Circa Lighting و نیمکت Oly با پوست بز پوشیده شده است.

 

7-اتاق مهمان

اتاق مهمان در آپارتمان منهتن معمار استیون هریس و طراح داخلی لوسین ریس رابرتز به رنگ خاکستری کلاسیک بنجامین مور نقاشی شده است. دارای دیواری از آثار هنری، از جمله چندین اثر رابرتز است. این چهارپایه از صندلی Chippendale ایرلندی ساخته شده است.

 

8-اتاق نشیمن

در اتاق نشیمن خانه‌ای در کانکتیکات که توسط جو ناهم طراحی شد. دیوارهای نقاشی شده با رنگ طوسی با بنجامین مور سن آنتونیو گری. به جای نقاشی می‌توان از کاغذدیواری برای دیوارها استفاده کرد. صفحه ابریشمی اندی وارهول و یک جفت لامپ کف کارلو ناسون در دهه 1960 را با هم کنار زدند. یک مبل رون آراد و یک میز کوکتل کارل اسپرینگر لوسیت از لوبل مدرن در کنار صندلی‌های راحتی Gio Ponti دهه 30 قرار گرفته‌اند. فرش قرن 19 از فرش‌های Beauvais است. مجسمه روی چمن، کار پیتر کافین است.

اتاق نشیمن

 

9-اتاق نشیمن سبک کارلوس

در اتاق نشیمن سبک کارلوس موتا در شهر نیویورک، دیوارها با DKC-7 دونالد کافمن نقاشی شده‌اند. یک مبل تکه‌دار و کم پشتی سفارشی فضا را قاب می‌کند. آن شامل یک میز کوکتل لاکی با طرح خود موتا و یک جفت ژان میشل فرانک می‌شود. عکس در مقیاس بزرگ توسط تاد ابرل و فرش ابریشمی توسط کارینی لانگ است.

 

10-اتاق خواب اصلی یک خانه شهری

اتاق خواب اصلی یک خانه شهری در منهتن که توسط معماران و دکوراتور استودیو Leroy Street، کریستین مارکاتوس لو، طراحی شد. در مه خاکستری بنجامین مور نقاشی شده است. چهار پوستر و یک صندوقچه متعلق به اواخر دهه 60 است. یک صندلی راحتی، با طراحی پارچه جرج اسپنسر وجود دارد.

 

11- رنگ طوسی در نرم کردن دکوراسیون

بروس شوستاک، طراح داخلی، از رنگ خاکستری روشن برای نرم کردن اتاق نشیمن خانه روستایی شیک و رسمی خود در حدود 1817 در شمال نیویورک استفاده کرد. رنگ زیبا، قطعات تاریخی اتاق را به نمایش می‌گذارد. از جمله آثار لویی شانزدهم، نقش برجسته قرن نوزدهمی از جورج واشنگتن، میز پمبروک نیویورک در حدود سال 1805. مجسمه نیم تنه معاصر توماس جفرسون که توسط Sculpture House Casting ساخته شده است.

 

12-خانه دراماتیک و تاثیر رنگ طوسی در دکوراسیون

با کمک طراح مارک هادوی، آدام لوین، بازیگر اصلی Maroon 5، خانه خود در هالیوود هیلز را به یک پد مجردی دراماتیک تبدیل کرد. حمام اصلی مینیمالیستی با سنگ مرمر خاکستری خنک طراحی شده است. دارای یک وان پنجه‌ای عتیقه و یک میز ساده پل مک کاب است.

 

13-واحد شهری خیره‌کننده

مایکل اس. اسمیت، طراح داخلی، یک خانه مسکونی مرتفع مشرف به پارک مرکزی نیویورک را به یک واحد شهری خیره کننده برای یک جفت مشتری قدیمی تبدیل کرد. در حمام مهمان، او سنگ مرمر آشر مخطط Ann Sacks را با جلوه‌ای خیره کننده نصب کرد.

واحد شهری خیره‌کننده

 

14-نرم کردن خطوط تیز آپارتمان با رنگ طوسی در دکوراسیون

در یک ساختمان آپارتمانی Beaux Arts در سانفرانسیسکو، طراح سوزان تاکر و معمار اندرو اسکورمن، خانه‌ای را برای کارآفرین گری شانسبی و همسرش O.J. برای نرم کردن خطوط تیز آپارتمان، اسکورمن یک سرسرای انحنادار طراحی کرد. راهروی ورودی طوسی آرام، با کف مرمر بلژیکی آن، به قاب‌بندی اتاق نشیمن غرق در آفتاب کمک می‌کند.

 

15-تاثیر دیوار گچی رنگ طوسی در دکوراسیون 

ریچارد شاپیرو، فروشنده عتیقه‌فروشی، برای اقامتگاه ساحلی خود در مالیبو، کالیفرنیا، از دیوارهای گچی شبیه سنگ‌های فرسوده استفاده کرد. برای اینکه «ظاهر، سن و هاله یک سازه بسیار قدیمی و بادگیر از مدیترانه یا دریای اژه را تداعی کند». در کتابخانه، ظاهر دیوارها با توجه به نور بسیار متفاوت است و فضا را جذاب و اسرارآمیز می‌کند.

 

16-اتاق خواب پناهگاه شیک

الن دی جنرس و پورتیا دی روسی، ستاره‌های باهوش طراحی، خانه‌ای پرجنب‌وجوش و پر از هنر در بورلی هیلز ایجاد کردند. اتاق خواب اصلی یک پناهگاه شیک و آرام با دیوارهایی با پوشش فلانل خاکستری گرم است.

 

17- دیوارهای طوسی نقاش ایتالیایی

در حالی که دوبلکس پاریس استفانو پیلاتی، طراح مد، پر از رنگ و گنجینه‌ای از عتیقه جات و مصنوعات است. اتاق خواب اصلی او به طرز هنرمندانه ای خالی است. دیوارهای خاکستری ملایم نقاشی ایتالیایی قرن هجدهم که توسط مادرش به پیلاتی داده شده است را برجسته می‌کند.

 

18-خانه فوق مدرن

در یک خانه فوق مدرن در جزیره مرسر واشنگتن، معمار سیاتل، اریک کاب، ریتم و بافتی به دیوارهای اتاق نشیمن با بتن قالبی تخته‌ای اضافه کرد. به نظر می‌رسد مجسمه آن گاردنر در بالای فضا شناور است.

خانه فوق مدرن

 

19-اتاق نشیمن خانه شهری

دیوید فلینت وود، دکوراتور، اتاق نشیمن خانه شهری بروک شیلدز بازیگر زن در نیویورک را در چلسی گری دنج بنجامین مور نقاشی کرد. پرتره‌های دو دختر شیلدز در کنار یک اثر قلب شکل کیت هارینگ است که هدیه‌ای از طرف این هنرمند بود.

اتاق نشیمن خانه شهری

 

20-چوب کاج با رنگ طوسی تاثیر آن در دکوراسیون

آری ال کوپلمن، رئیس سابق شانل، و همسرش، کوکو، خانه رویایی خود را در جزیره نانتاکت ماساچوست بازسازی کردند. آن را با مجموعه‌ای از عتیقه جات قابل توجه خود پر کردند. دفتر کار از چوب کاج پوشیده شده است. آن با رنگ خاکستری کم رنگ ظریف است. میزبان یک صندلی میز و میز تحریر انگلیسی قرن نوزدهمی و یک آینه روبه‌رو از رابرت یانگ عتیقه‌ها است.

شرکت راشین امیدوار است خواندن مقاله رنگ طوسی در دکوراسیون برای شما مفید بوده باشد.

برگرفته از سایت: www.architecturaldigest.com

به این مقاله رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *