در این مقاله در مورد نقش رنگ سبز در دکوراسیون توضیح خواهیم داد. یکی از مرسوم‌ترین رنگ‌ها در دکوراسیون خانه در حال حاضر، سبز یک سایه فوق‌العاده همه‌کاره است. مخصوصاً وقتی صحبت از دکوراسیون می‌شود. رنگ سبز از پررنگ و روشن تا لطیف و گرم متغیر می‌باشد. آن توانایی تغییر فضای شما را بسته به سایه می دهد. از دیوارها گرفته تا مبلمان و لوازم جانبی، راه‌های بسیاری برای استفاده از این رنگ در دکوراسیون خانه شما وجود دارد.

 

چه نوع رنگی سبز است؟

سبز از آن رنگ‌هایی می‌باشد که می‌تواند هم مد روز و هم سنتی در نظر گرفته شود. رنگی خاکی که تصاویری از چمن سرسبز و هوای تازه را تداعی می‌کند. سبز رنگی است که به راحتی فضای بیرون را به داخل می‌آورد.

 

نکاتی هوشمندانه برای تزئین اتاق نشیمن باریک

وقتی صحبت از فنگ شویی به میان می‌آید، سبز به عنصر چوب تعلق دارد و رنگی آرامش بخش و متعادل کننده است که همه چیز در مورد شروع تازه، جدید و تجدید است.

بسته به سایه می‌تواند هم گرم و هم خنک باشد. اما اغلب در طیف سردتر فرود می‌آید. شما اغلب سایه‌های سرد دیگری را خواهید یافت که “خنکی” را از ته رنگ سبز می‌گیرند. اما در حالی که اکثر سبزی‌ها خنک هستند. طیف وسیعی از سبزها موجود است.آنها در بسیاری از موارد با توجه به اتاق و نور طبیعی احساس متفاوتی به انسان می‌دهند.

رنگ سبز در دکوراسیون

 

اصول تزئین با رنگ سبز در دکوراسیون

چه بخواهید دیوارهای خود را سبز رنگ کنید، از کاغذ دیواری سبز استفاده کنید یا روی یک مبلمان سبز چشم نواز سرمایه گذاری کنید، سایه سبزی که باید انتخاب کنید کاملاً به حالتی که می‌خواهید بسازید و فضایی که می‌خواهید پر کنید بستگی دارد.

 

سبز تیره

رنگ سبز تیره و جواهری پس زمینه‌ای عالی برای یک اتاق نشیمن یا اتاق خواب خوش خلق است. بدون توجه به اندازه فضا، فوراً حس ظرافت و کلاس را ایجاد می‌کند. از آنجایی که رنگ سبز تیره‌تر غنی به نظر می‌رسد، برای فضای بزرگ‌تری که نیاز به زمین یا دیوار برجسته پشت تخت دارد، انتخابی عالی است.

یکی دیگر از راه‌های در آغوش گرفتن ظاهر جواهری، استفاده از یک کاناپه سبز مخملی شاداب یا انبوهی از بالش‌های پرتابی سبز شکارچی در بالای یک مبل چرمی است. رنگ سبز تیره بیانیه‌ای را ایجاد می‌کند. بنابراین حتی یک تکه مبلمان می‌تواند زمینه را برای بقیه اتاق فراهم کند.

 

سبز روشن

از سوی دیگر، یک رنگ پاستلی روشن‌تر یا سبز کم رنگ، اتاق را روشن و مطبوع نشان می‌دهد. این یک سایه عالی می‌باشد، که برای اتاق خواب مهمان یا فضاهای اداری مناسب است. رنگی مثل سبز روشن حس آرامش را در اتاق خواب یا حمام ایجاد می‌کند و به عنوان یک رنگ خنثی به روز عمل می‌کند.

این سایه همچنین یک انتخاب عالی برای رختخواب در یک اتاق مینیمال است به عنوان راهی برای اضافه کردن کمی رنگ بدون حذف از پالت اصلی. مناظر قدیمی اکثرا از سبزه‌های بی‌صدا الهام می‌گیرند و راهی عالی برای افزودن رنگ به خانه سبک مدرن شما باشند.

 

سبز گرم

وقتی صحبت از تزیین با سبزه‌های گرم می‌شود، به دنبال سایه‌هایی با ته رنگ زرد یا نارنجی باشید. رنگ سبز گرمی هم پرانرژی و هم جوان کننده است. این یک انتخاب زیبا برای یک اتاق آرایش یا حتی اتاق مهمان عزیز است. هر فضایی که می‌خواهید رنگ بیشتری اضافه کنید بدون اینکه خیلی پررنگ شود.

 

رنگ‌هایی که با سبز خوب ست می‌شوند

بهترین مورد در رابطه با رنگ سبز این مسئله است که ترکیب آن با رنگ‌های دیگر ساده می‌باشد، به این دلیل که سایه‌های سبز بسیاری وجود دارد.

یکی از محبوب‌ترین پالت‌های رنگی خنثی و سبز است. رنگ‌های سفید شفاف و رنگ‌های کتانی را با رنگ سبز تیره می‌توان ترکیب کرد، این کار برای افزایش کنتراست و جذابیت بصری در فضا بسیار عالی است. در حالی که حس سرزندگی و مدرن را نگه می‌دارند. یک پالت رنگ سیاه، سفید و سبز یک پالت قابل اعتماد و کلاسیک است که تقریباً در هر سبک خانه‌ای عالی به نظر می‌رسد.

اگر حس وینتیج یا التقاطی را انتخاب می‌کنید، رنگ سبز شکارچی را با نارنجی سوخته و روستایی ترکیب کنید. این ترکیب بسیار لذت‌بخش و باعث آرامش می‌شود. این امکان است که سایه‌های سبز روشن‌تری مانند مریم گلی به محیط اضافه کنید تا پالت شما روشن و دلپذیر بماند.

رنگ سبز در دکوراسیون

برای داشتن اتاقی با رنگ‌های جواهری، سایه‌های خاکی غنی سبز را با آبی تیره ترکیب کنید. این پالت برای فضای نشیمن عظیم یا فضایی برای تست مناسب است. به دنبال فرش‌های قدیمی به سبک ترکی باشید که رنگ‌های غنی و عمیق دارند.

استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون منزل می‌تواند حسی خاکی و زمینی به هر فضایی ببخشد. به علاوه، بر خلاف بعضی از رنگ‌ها، رنگ سبز این امکان را دارد که به خوبی در تعداد زیادی از پالت‌های رنگی متفاوت ظهور کند و در عین حال آرام‌بخش و پرانرژی به نظر برسد.

شرکت راشین امیدوار است خواندن مقاله رنگ سبز در دکوراسیون برای شما مفید بوده باشد.

یرگرفته از سایت: www.thespruce.com

به این مقاله رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *