امروزه پارکت لمینت یکی از محصولات اصلی در دکوراسیون خانه‌های ایرانی به شمار می‌رود. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که کف خانه‌ی خود را با پارکت لمینت پوشش دهند. از این‌رو در این مقاله می‌خواهیم به جدیدترین پارکت لمینت مناسب خانه‌های ایرانی بپردازیم.

در گذشته استفاده از پارکت که به طور مستقیم از چوب‌های جنگلی تولید می‌شد بسیار رایج بود. اما امروزه به دلیل قیمت بالا و معایب دیگر، پارکت لمینت جایگزین پارکت شد. پارکت لمینت از خمیر چوب فشرده به همراه مواد دیگر در چندین لایه ساخته می‌شود. پارکت لمینت ضمن این‌که فضای خاصی در خانه ایجاد می‌کند از استحکام بالایی نیز برخوردار است. ضمن این‌که قابل تعمیر و جابه‌جایی است و نظافت آن نیز بسیار آسان است.

در کنار تمامی ویژگی‌های پارکت لمینت نباید از ظاهر زیبای آن غافل شد. پارکت لمینت‌های جدید و بروز برخلاف پارکت لمینت‌های اولیه که ظاهری مصنوعی و پلاستیکی‌طور داشتند از ظاهری بسیار جذاب برخوردارند. امروزه انواع مدل پارکت لمینت با طرح‌های جذاب تولید می‌شوند که شباهت زیادی به کفپوش چوبی دارند. این پیشرفت ظاهری به دلیل رشد تکنولوژی تولید و به کارگیری مواد مناسب است. همان‌طور که اشاره کردیم پارکت لمینت‌های امروزی از طرح‌ها و رنگ‌های جذابی برخوردارند که در ادامه به طور کامل به آن‌ها می‌پردازیم.

چه پارکت لمینت مناسب خانه‌های ایرانی است؟

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم پارکت لمینت به یکی از محصولات اصلی برای طراحی خانه به شمار می‌رود. بر این اساس شناخت پارکت لمینت مناسب خانه‌های ایرانی امری ضروری است. برای این کار بهتر است ابتدا با طرح‌ها و رنگ‌های محبوب پارکت لمینت آشنا شوید.

طرح‌های جذاب پارکت لمینت مناسب خانه‌های ایرانی

پارکت لمینت مناسب خانه‌های ایرانی
  •  گردو

یکی از طرح‌های پارکت لمینت که شکوه و اصالت خاصی به خانه‌ی شما می‌بخشد، پارکت لمینت طرح چوب گردو است. چوب گردو با رگه‌های تیره و هاله‌های رنگی، فضای گرم و دوستانه‌ای ایجاد می‌کند. از پارکت لمینت طرح چوب گردو بیش‌تر در سبک دکوراسیون کلاسیک استفاده می شود.

  •  بلوط

یکی دیگر از طرح‌های رایج پارکت لمینت، طرح چوب بلوط است. چوب بلوط به دلیل زیبایی خاصی که دارد در گذشته برای دکوراسیون منزل بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه به دلیل قیمت بالای این چوب از طرح آن بر روی لمینت استفاده می‌شود. درواقع شما می‌توانید با هزینه‌ی کم‌تر از کفپوشی استفاده کنید که ظاهری شبیه چوب بلوط طبیعی دارد و از سوی دیگر ماندگاری‌اش نیز بیش‌تر است. 

از آن‌جایی که درخت بلوط تنوع بالایی دارد، دارای چندین رنگ مختلف است. طراحان نیز از این مزیت استفاده می‌کنند و از تمامی رنگ‌های آن در طراحی پارکت لمینت استفاده می‌کنند.

  •  فندق

از چوب فندق نیز برای طراحی پارکت لمینت بسیار استفاده می‌شود. درواقع به دلیل جلوه‌ی زیبا، القا حس طبیعی و ایجاد فضایی گرم، طراحان پارکت لمینت طرح چوب فندق را بر روی لمینت نیز پیاده کرده‌اند.

  •  سنگ

برای طراحی پارکت لمینت  به غیر از طرح چوب از سایر عناصر طبیعت نیز استفاده می شود. در این میان طرح سنگ، رایج‌ترین آن است. برخلاف پارکت لمینت‌های طرح چوب، لمینت‌های طرح سنگ، احساس سردی را به محیط می‌بخشد. از این‌رو اگر به دنبال ایجاد حس خنکی هستید، این طرح مناسب خانه‌ی شماست.

رنگ‌های محبوب پارکت لمینت مناسب خانه‌های ایرانی

یکی از مزایای پارکت لمینت تنوع رنگی آن است. در این بین بعضی رنگ‌ها از محبوبیت بالایی برخوردارند و به دلیل کاربرد فراوان می‌توان از آن‌ها با خیال راحت استفاده کرد. به طور کلی رنگ‌های پارکت لمینت مناسب خانه‌های ایرانی شامل موارد زیر است.

  1. رنگ‌های تیره
  2. خاکستری
  3. سفید
  4. کرم
  5. طوسی
  6. عسلی
پارکت لمینت مناسب خانه‌های ایرانی

خلاصه‌ی آن‌چه که شرح آن رفت، این است که امروزه پارکت لمینت به یک کفپوش محبوب تبدیل شده است. با این‌حال ممکن است برای بسیاری از افراد این سوال مطرح شود که پارکت لمینت مناسب خانه‌های ایرانی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. جدای از بحث استحکام و سایر ویژگی‌ها، پارکت لمینت مناسب خانه‌های ایرانی، لمینتی با ظاهری جذاب و خیره‌کننده است. در این صورت رنگ و طرح پارکت لمینت اهمیت پیدا می‌کند.

در نهایت شما می‌توانید با مراجعه به بخش محصولات وب سایت ما، پارکت لمینت‌های متنوع در طرح و رنگ زیبا را مشاهده نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *