در این مقاله در مورد جدیدترین دکوراسیون با آینه دکوراتیو برای شما توضیح می‌دهیم. آیا به تازگی یک آپارتمان تهیه کرده‌اید و دوست دارید دکور شیک زیبایی را در آن پیدا کنید اما ایده‌ای ندارید؟

اگر می‌خواهید خانه خود را با سبک مدرن تزئین کنید، آخرین ترندی که می‌توانید استفاده کنید آینه‌های دکوراتیو هستند. تزئین دیوارها با آینه واقعاً در طراحی دکوراسیون داخلی منزل شما تاثیر زیادی دارد.

 

دکوراسیون با آینه دکوراتیو

دکوراسیون با آینه در واقع یک هنر است. برای بسیاری، استفاده از آینه همچنان محدود به دیدن چهره‌هایمان در حین لباس پوشیدن در اتاق است. یا اینکه یک نقطه مرجع داشته باشیم که بتوانیم قبل از خروج از خانه نگاه کنیم تا مطمئن شویم که لباسمان خوب است.

اما صادقانه بگویم که آینه‌ها، ایده‌های تزئینی عالی را ایجاد می‌کنند.

امکانات دکوراسیون با آینه فراتر از آن است. از زمان‌های بسیار قدیم، آینه‌ها عناصر فرهنگی بوده‌اند.

آخرین ترندهای روز در دکوراسیون نشان می‌دهد که تزئین دیوار با آینه یک عنصر زیبا و ضروری است. به این ترتیب ما می‌توانیم از طریق قرار دادن آینه‌ها در یک مکان یا مکان دیگر از تمام ویژگی‌های یک خانه حداکثر بهره برداری را ببریم.

با این حال، همه چیز به اندازه، سبک، رنگ، شکل، نور طبیعی اتاق بستگی دارد. همچنین عملکردی که آینه واقعا باید در آن فضا داشته باشد. گاهی اوقات آینه‌ها فقط حضور دارند تا مکان را بزرگتر نشان دهند.

برای همه اینها، در زیر ده ایده کلیدی را فهرست می‌کنیم که با آنها می‌توانید خانه خود را با قرار دادن ساده یک یا چند آینه متحول کنید. آیا می‌خواهید خانه شما خاص باشد و هر گوشه‌ای صدای خاص خود را داشته باشد؟ پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

جدیدترین ایده دکوراسیون با آینه دکوراتیو

ترفندهای بصری

آینه‌ها حس را در فضا ایجاد می‌کنند، تصویر و نور یک فضا را جذاب می‌کنند و به آن جهش می‌بخشد. می‌توان گفت که قرار دادن یک آینه به صورت دکوری در مکانی مانند  اتاق غذاخوری عملکردی مانند افزودن پنجره دارد.

این امر در صورتی امکان پذیر است که آینه را رو به یکی از پنجره‌ها با نور بیشتری قرار دهیم و دید بسیار وسیعی به بیرون داشته باشیم. این کار یک اتاق ناهارخوری ساده را به نمای زیبایی تبدیل می‌کند که احساس خوشایندی از رفاه و وسعت را به ما می‌دهد.

لازم به یادآوری است که یکی از کلیدهای تعادل انرژی خانه در دکوراسیون آن است. بنابراین، با تزئین با آینه به هماهنگی خانه و فضای داخلی خود کمک می‌کنیم.

 

آینه دیواری در مقیاس بزرگ

در دکوراسیون با آینه دکوراتیو اتاق نشیمن خود را تصور کنید. مطمئناً یک میز، چند پنجره، مبلمان، لامپ و چند لوازم دیگر وجود خواهد داشت. خوب، حالا تصور کنید که یکی از دیوارها، ترجیحا دیواری که بلندتر، عریض‌تر و متمرکز به سمت پنجره یا نقطه نورانی است، پر از آینه باشد. وسعت فضا چند برابر خواهد شد! ناگفته نماند ظرافت و تمایزی که تمام این آینه‌ها را به همراه خواهد داشت که کل دیوار را می‌پوشاند.

همچنین، اگر اتاق غذاخوری شما کوچک بود، نقاشی دیواری آینه آن فضا را تکرار می‌کند وسعت کف و سقف را گسترش می‌دهد. اگرچه هر خانه متفاوت است، بنابراین هر اتاق در هنگام استفاده از این ترفند تزئینی، نتیجه متفاوتی خواهد داشت.

جدیدترین دکوراسیون با آینه دکوراتیو

 

عدم تقارن در دکوراسیون دیوار با آینه دکوراتیو

آیا به پازل علاقه دارید؟ تصور کنید اتاق خود را به 20 قسمت تقسیم کرده‌اید، این امر با استفاده از آینه قاب دار امکان پذیر است. البته این نوع آینه‌ها برای اینکه بتوانید هنگام آرایش صورت خود را به خوبی ببینید ایده‌آل نیستند. شما باید به هر مربع کوچک نگاه کنید تا تصویر واضح‌تری از صورت خود داشته باشید.

عملکرد آن صرفاً تزئینی است تا پویایی و سرگرمی را برای اقامت به ارمغان بیاورد. آنها اغلب به صورت دکوری در راهروها یا دیوارهایی استفاده می‌شوند که یک منطقه وسیع را منعکس می‌کنند. درست مثل آن اثر پازل حتی بیشتر است.

جدیدترین دکوراسیون با آینه دکوراتیو

 

آینه‌ها به عنوان بخشی از گالری

ایده بسیار خلاقانه دیگری که به طور فزاینده‌ای در بین زوج‌های جوان مورد استفاده قرار می‌گیرد این است که آینه‌ها را به عنوان واحدهای تزئینی در یک گالری دیواری یکسان در نظر بگیرند.

به عنوان مثال، اگر به تصویرسازی با قاب‌های روستایی علاقه دارید و تعدادی دیوار با آنها تزئین شده است، استفاده از قاب‌های مشابه برای آینه‌ها و قرار دادن آنها در یکی از تصاویر کافی است. انگار همه چیز بخشی از همان مجموعه عکس‌هاست.

آینه ها به عنوان بخشی از گالری ایده بسیار خلاقانه دیگری که به طور فزاینده ای در بین زوج های جوان مورد استفاده قرار می گیرد این است که آینه ها را به عنوان واحدهای تزئینی در یک گالری دیواری یکسان در نظر بگیرند. به عنوان مثال، اگر به تصویرسازی با قاب های روستایی علاقه دارید و تعدادی دیوار با آنها تزئین شده است، استفاده از قاب های مشابه برای آینه ها و قرار دادن آنها در یکی از تصاویر کافی است. انگار همه چیز بخشی از همان مجموعه عکس هاست.

 

سبک تفاوتی را ایجاد کنید

ظاهر یک فضا تا حد زیادی به سبکی که با آن تزئین شده است بستگی دارد. رفتن به یک اتاق کاملا سفید، پر از مبلمان چوبی با رنگ روشن و رومیزی توری، باعث نمی‌شود که ما همان احساس را داشته باشیم، در مقایسه با این که انگار وارد اتاق دیگری با رنگ‌های اشباع شده و مبلمان فلزی شدیم، درست است؟ خب آینه‌ها هم همینطور. آنها باید با محیط هماهنگ باشند. در صورت امکان، تمایزی را اعمال کنید که همه عناصر را متعادل می‌کند.

به عنوان مثال می‌توانیم یک آینه بدون قاب، کاملا صیقلی را در مرکز یک اتاق نشیمن بزرگ قرار دهیم. ما ظرافت، متانت و تمایز را منتقل خواهیم کرد. اما از سوی دیگر، اگر می‌خواهیم فضایی صمیمی و متفکر ایجاد کنیم، می‌توانیم یک آینه کوچک با قاب طلایی به سبک وینتیج قرار دهیم که این احساس صمیمیت را افزایش می‌دهد.

 

اهمیت استاندارد آینه

این یک جنبه فنی‌تر در تزئین دیوارها با آینه است. اما به این دلیل اهمیت کمتری ندارد. گاهی اوقات، یک آینه طراحی زیبا و خیلی گران قیمت می‌تواند یک شکست واقعی به نظر بیاید. به خصوص اگر ندانیم چگونه آن را قرار دهیم. قد و بازتاب همیشه مهم خواهد بود. برخلاف نقاشی‌های هنری که همیشه باید در سطح چشم باشند، آینه‌ها همیشه این استاندارد را ندارند.

آینه‌هایی وجود دارند که به وضوح باید در ارتفاعی قرار داشته باشند که به ما امکان می‌دهد تا بازتاب خود را مشاهده کنیم. درست است، اما بیشتر اوقات آنها باید در ارتفاعی باشند که به آنها اجازه دهد تا حد امکان نور را جذب کنند. ضمن اینکه با انعکاس نواحی بیرونی حس فضا را نیز فراهم می‌کند.

جدیدترین دکوراسیون با آینه دکوراتیو

ترکیبات گرد

آینه‌های دیواری گرد، گزینه‌ای معتبر برای هر دوره و سبکی هستند. ثابت شده است که اشکال گرد گزینه بسیار متنوعی هستند و هر جا که آنها را قرار دهید هماهنگی و ظرافت را به ارمغان می‌آورند. علاوه بر این، شکل‌های گرد همیشه گزینه‌های بیشتری را در اختیار ما قرار می‌دهند تا خلاقیت بیشتری را بتوانیم به خرج دهیم.

به سادگی می‌توانید پنج یا شش آینه گرد را قرار دهید که هر کدام اندازه متفاوتی دارند اما قاب یکسانی دارند و یک نقاشی دیواری شیشه‌ای زیبا خواهید داشت.

 

شکل‌های هندسی

احتمالاً وقتی انتخاب یک آینه را در نظر می‌گیرید، رایج‌ترین آن این است که به قاب آینه مستطیلی، گرد فکر می‌کنید. اما حقیقت این است که گزینه‌های بسیار بیشتری وجود دارد. نکته کلیدی این است که بتوانیم همه عناصر را به خوبی ترکیب کنیم. در عین حال روی چیزی بسیار نوآورانه‌تر تمرکز می‌کنیم.

ما در مورد آینه‌هایی با نقوش هندسی صحبت می‌کنیم. مطمئناً انتخابی که یک عده را راضی می‌کند و یک عده آن را نمی‌پسندند، کاملا بستگی به شخص و سلیقه آن فرد دارد. اما حقیقت این است که یک آینه بزرگ با قاب هندسی طلایی و انعکاس‌های فلزی چندان بد به نظر نمی‌رسد، باز هم همه چیز به محیط بستگی دارد.

 

آینه‌های آویزان

گاهی اوقات یک آینه نباید چیزی را منعکس کند، حتی مجبور نیست توجه را به خود جلب کند. گاهی اوقات مجموعه‌ای از آینه‌های کوچک سفارشی که وظیفه اصلی آن آویزان شدن در یک نقطه کلیدی از خانه است نیز می‌تواند زیبایی را در محیط منتقل کند.

از آینه‌ها طوری استفاده کنید که انگار به دنبال یک عنصر صرفاً تزئینی هستیم. چیزی که ظرافت را به خانه می‌آورد، اما بدون اینکه بقیه عناصر را مبهم کند. در این موقعیت، آینه‌های آویزان به خوبی آینه‌های ورودی کار می‌کنند.

در پایان، در مورد دکوراسیون و تزیین خانه با آینه باید بگوییم تزیین آینه در دکوراسیون داخلی روز به روز محبوب‌تر می‌شود. چه به دلیل گزینه‌های طراحی متعدد و چه به دلیل تعداد ویژگی‌هایی که می‌تواند داشته باشد، یک دیوار پر از آینه می‌تواند بهترین نقطه تزیینی در دکوراسیون منزل شما باشد.

آینه‌های آویزان

شرکت راشین امیدوار است مقاله جدیدترین دکوراسیون با آینه دکوراتیو برای شما مفید بوده باشد.

برگرفته از سایت: decoholic.org

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *