در این مقاله در مورد بهترین کابینت گوشه آشپزخانه توضیح خواهیم داد. آشپزخانه‌ها مهمترین مکان‌ها در هر خانه‌ای هستند  و چیدمان آن‌ها نیز اهمیت بسیار بالایی دارد. در مقاله‌های پیشین در سایت راشین، در مورد نحوه دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه صحبت کرده‌ایم و همچنین در مورد کابینت‌ها توضیحاتی داده‌ایم.

در هر آشپزخانه‌ای، بعضی فضاهای کوچک وجود دارند که شاید به نظر بلا استفاده باشند یا کاربردی نباشند، مثل گوشه‌های آشپزخانه.

شاید در مورد کابینت گوشه‌ی آشپزخانه چیزهایی شنیده باشید. منظور از این کابینت‌ها، این است که در گوشه‌ها و کنج آشپزخانه، کابینت نصب می‌شود و باعث می‌شود که یک فضای بی‌استفاده و کوچک تبدیل به فضایی کاربردی شود.

آشپزخانه‌ها جایی هستند که هر چقدر فضای ذخیره‌سازی بیشتری داشته باشند برای ما بهتر است. توسط این فضاها همیشه یک آشپزخانه مرتب و منظم و در عین حال زیبا خواهیم داشت.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به شما ایده‌هایی در مورد کاربردی کردن گوشه‌های آشپزخانه معرفی کنیم.

این مقاله را مطالعه کرده سپس هوشمندانه انتخاب کنید 

 

گوشه‌های آشپزخانه فضای ترسناکی در طراحی آشپزخانه هستند. زیرا بیشتر کابینت‌های گوشه‌ای آشپزخانه ناهنجار و دست و پا گیر هستند.

بنابراین وسایلی را که استفاده نمی‌کنیم به گوشه‌های پشتی این کابینت‌ها می‌بریم و آن جا را تبدیل به گورستان قابلمه‌ها و تابه‌ها می‌کنیم.

با این حال، ایده‌های جدیدی وجود دارد که عملکرد کابینت‌های گوشه آشپزخانه را به گونه‌ای بهبود می‌بخشد که آنها را به فضاهای ذخیره سازی ایده آل تبدیل می‌کند. بنابراین، اگر به طور کلی به بازسازی و نوسازی یک آشپزخانه جدید فکر می‌کنید، ارزش این را دارد که بدانید چگونه از آن فضاهای پیچیده در آشپزخانه خود استفاده کنید.

بهترین_کابینت_آشپزخانه

انواع کابینت گوشه ای آشپزخانه 

از آنجایی که این فضا یک مشکل رایج است، طراحی کابینت‌های زیادی وجود داشته است که سعی در استفاده بهینه از این فضای گوشه دارد.

بهترین کابینت گوشه آشپزخانه

محبوب‌ترین مدلهای کابینت گوشه‌ای آشپزخانه 

  • مدل گوشه‌ای پایه:

این کابینت نوعی کابینت تکی است که در گوشه قرار می‌گیرد و دارای یک درب لولایی دوتایی با لولای بند، است که اجازه می‌دهد درب باز شود و صاف قرار گیرد. بسیاری از افراد با اضافه شدن یک سوزان تنبل برای بهبود دسترسی در پشت کابینت از این فضا نهایت استفاده را می‌برند.

  • طرح پایه کور:

این گزینه دارای دو کابینت پایه است که در کنار هم قرار گرفته‌اند. یک کابینت بلندتر است و در گوشه قرار می‌گیرد و توسط یک در قابل دسترسی است. با این حال، این گزینه چندان محبوب نیست. زیرا دسترسی به موارد موجود در پشت کابینت گوشه، دشوار است. برخی از گزینه‌های جدید برای کاهش این مشکل جابجایی واحدهای ذخیره سازی است، که در گوشه کور نصب شده‌اند.

  • کشوهای گوشه‌ای:

این گزینه در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین کابینت‌های گوشه‌ای برای طراحی آشپزخانه تبدیل شده‌اند. این یک کابینت گوشه‌ای است که شبیه دو کابینت با 3 کشو است. اما در واقع یک کابینت است و کشوها با زاویه 90 درجه به هم متصل می‌شوند.

  • گوشه‌های زاویه پایه: 

این کابینت‌ها در گوشه‌ای با زاویه قرار می‌گیرند. بنابراین، گاهی اوقات طراحان آشپزخانه از این کابینت به عنوان پایه استفاده می‌کنند، اگر سینک یا فر در گوشه ای قرار گرفته باشد.

بهترین کابینت گوشه آشپزخانه

محبوب‌ترین مدلهای کابینت‌ بالایی آشپزخانه 

بسیاری از این کابینت‌ها به استثنای کشوهای گوشه‌ای در قسمت بالایی، قابل استفاده هستند. با این حال، ایده‌های منحصر به فردی برای کابینت گوشه بالایی نیز وجود دارد.

  • قفسه‌های باز:

قفسه‌ها را می‌توان به گونه‌ای در گوشه قرار داد که دسترسی را افزایش دهد.

  • طرح مستقیم:

اگر در طراحی کابینت آشپزخانه خود انعطاف بیشتری دارید، می‌توانید از یک کابینت بلند و صاف در گوشه فضای کابینت بالایی استفاده کنید بدون اینکه نیازی به چسباندن کابینت‌های دیگر به آن باشد. علاوه بر این، این امکان را به شما می‌دهد که بدون مانع از کابینت دیگر به این کابینت دسترسی داشته باشید.

الهام از کابینت گوشه آشپزخانه

ایده‌های شگفت انگیز زیادی برای کابینت‌های گوشه آشپزخانه وجود دارد. دلیلی ندارد که از این فضای موجود بهترین استفاده را نکنید.

  • طرح مورب

طراحان از این گوشه آشپزخانه در نهایت پتانسیل خود استفاده کرده‌اند. کابینت آشپزخانه پایه گوشه، کابینت گوشه‌دار با سه کشو می‌باشد.

همچنین، طراحی آشپزخانه، کابینت بالایی را برای قرار دادن مایکروویو و تلویزیون باز گذاشته است. قفسه باز در بالا دارای کتاب‌های آشپزی است. آن ظاهر رنگارنگ و بافتی را برای آشپزخانه فراهم می‌کند.

  • قفسه‌های گوشه‌ای را باز کنید

قفسه‌ها راهی عالی برای دید کامل در گوشه هستند. به عنوان مثال، این راه حل گوشه‌ای در این آشپزخانه به سبک التقاطی به خوبی کار می‌کند.

بعلاوه، نیمه دیوارها تعریف کافی برای جدا کردن انباری گوشه‌ای را ارائه می‌دهند. قفسه‌های چوبی رنگ و بافت جدیدی به این طراحی آشپزخانه می‌بخشد.

بهترین کابینت گوشه آشپزخانه

  • قفسه‌های بالایی

اگر اتاق ندارید یا میل به قفسه‌های گوشه‌ای کامل ندارید، فقط قفسه‌های بالایی را امتحان کنید. این قفسه‌های بالایی می‌توانند کم عمق باشند و جذابیت بصری بیشتری را در آشپزخانه ایجاد کنند.

علاوه بر این، می‌توانید موارد خاص را به نمایش بگذارید یا از ظروف استفاده شده استفاده کنید. در هر صورت، قفسه‌های باز همه چیز را تغییر می‌دهند و ظاهری چشمگیر به هر آشپزخانه‌ای می‌بخشند.

  • مدل بلند

البته، قفسه‌های باز برای همه کار نمی‌کنند، اما بیشتر مردم جلوه بصری را در آشپزخانه‌، را دوست دارند. در عوض، به جای قفسه‌های باز، یک کابینت بالایی با درهای شیشه‌ای در نظر بگیرید.

  • مدل بالایی شیشه‌ای زاویه‌دار

در اینجا یکی دیگر از گزینه‌های کابینت بالایی وجود دارد که در این طراحی معمولی و مدرن آشپزخانه به خوبی کار می‌کند. این آشپزخانه دارای یک کابینت زاویه‌دار با نمای شیشه‌ای است که برای نمایش ظروف رنگارنگ ایده‌آل است و در عین حال همه چیز را از چربی و گرد و غبار دور نگه می‌دارد.

 

 

  • طرح گوشه منحنی

اگر کابینت زاویه‌دار با سبک آشپزخانه شما سازگار نیست، سبک‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید. این کابینت منحنی را در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید سبک طراحی آشپزخانه را ارتقا دهید، این یک گزینه عالی است و سفارشی‌تر و هدفمندتر از کابینت گوشه‌ای استاندارد به نظر می‌رسد.

  • قفسه‌ها را بیرون بکشید

یکی از بهترین ایده‌های کابینت گوشه کور این است که قفسه‌ها را بیرون بکشید تا به تمام فضای موجود در پشت کابینت دسترسی داشته باشید. به این ترتیب، می‌توانید اقلامی را در گوشه‌ی پشتی که به همان اندازه در دسترس شما هستند، ذخیره کنید. یکی از بهترین گزینه‌ها برای این طراحی، واحد گوشه جادویی است.

  • کشوهای گوشه‌ای

یونیت‌های کشو گوشه‌ای یکی از گزینه‌های گران قیمت برای کابینت‌های پایه گوشه‌ای هستند. با این حال، آنها به شما این امکان را می‌دهند که دسترسی کنترل شده‌ای به هر بخش از کابینت داشته باشید که سازماندهی بهتری نسبت به سایر گزینه‌های موجود ارائه می‌دهد.

 

کابینت بالایی شیشه‌ای
کابینت گوشه آشپزخانه

Lazy Susan 

 

  • تنبل سوزان درج

یکی از محبوب‌ترین و ماندگارترین ایده‌ها برای استفاده از کابینت‌های گوشه‌ای، سوزان‌های تنبل هستند. آنها برای هر کابینت بودجه و اندازه‌ای در دسترس هستند.

  • سوزان تنبل کشویی

این یک فرم لوکس‌تر از طراحی سوزان تنبل است که برای حداکثر دسترسی و قابلیت استفاده، منحنی می‌شود و به بیرون می‌لغزد.

نتیجه

گوشه‌ها در آشپزخانه‌ها یک واقعیت زندگی هستند و باید یاد بگیریم که چگونه در طراحی آشپزخانه خود به بهترین شکل از آن‌ها استفاده کنیم. در واقع طرح‌های کابینت گوشه آشپزخانه راه زیادی را پیموده‌اند.

ایده‌های جدید شگفت انگیزی وجود دارد که کارایی کابینت آشپزخانه شما را افزایش می‌دهد. بنابراین، اگر در حال طراحی یک آشپزخانه جدید هستید یا فقط به دنبال راه‌هایی هستید که می‌توانید برای کارایی بیشتر بازسازی کنید. راه‌هایی را بررسی کنید که بتوانید از گوشه‌های خود بهترین استفاده را ببرید.

برگرفته از سایت: www.homedit.com

به این مقاله رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *