در این مقاله در مورد انتخاب بهترین پرده برای اتاق خواب توضیح خواهیم داد. هنگام انتخاب پرده اتاق خواب، عواملی که باید در نظر گرفته شوند، فراتر از زیبایی ظاهری هستند. انتخاب‌های طراحی داخلی که در اتاق خواب خود انجام می‌دهید، می‌تواند بر خواب شما تأثیر بگذارد. این مسئله به نوبه خود بر سلامت جسمی و روانی شما تأثیر می‌گذارد. طبق مطالعات انجام شده، نور مهمترین عامل خارجی تاثیرگذار بر خواب است و پرده‌های اتاق خواب را برای یک استراحت خوب شبانه مهم‌تر می‌کند.

پرده‌ها نه تنها اتاق را زیبا می‌کنند، بلکه می‌توانند در ریتم شبانه روزی ما نیز نقش داشته باشند. ساعت درونی ما است که به بدن ما می‌گوید زمان استراحت فرا رسیده است.

قدرت پرده‌های اتاق خواب را دست کم نگیرید. ما با سه کارشناس به نام‌های مگ پیرسی، موسس و صاحب MegMade، کاترین امری، متخصص بهبود خانه و سبک زندگی، و بروک مک‌رینولدز، طراح ارشد لوکس در Modsy صحبت کردیم. از آنها برای انتخاب پرده برای اتاق خواب بهترین توصیه را خواستیم. پیش از این، ما این روند را برای شما بر اساس پارچه، رنگ، سبک و موارد دیگر تقسیم کردیم.

ابتدا کاترین امری چند نکته کلی می گوید: «به عنوان یک قاعده، پرده‌ها باید چهار تا شش سانت بالاتر از قاب پنجره شما نصب شوند. هنگام اندازه‌گیری دقت کنید که اگر اندازه‌های استاندارد پرده برای شما کار نمی‌کند، خودتان اندازه گیری کنید و پرده ای قابل تنظیم سفارش دهید. پیرسی می‌گوید، پرده‌های محرمانه معمولاً برای اتاق خواب ترجیح داده می‌شوند، «به‌ویژه در اتاق‌هایی که کودکان کوچک یا افرادی که به نور حساس هستند». اما اگر می‌خواهید حسی سبک و مطبوع داشته باشید، همیشه می‌توانید از یک زیر پرده‌ای برای پشت پرده‌هایتان استفاده کنید.»

بهترین پرده برای اتاق خواب را چگونه انتخاب کنیم؟

 

انتخاب بهترین پارچه پرده

جنس پنبه:

هنگام انتخاب پرده‌های اتاق خواب، از جنس پرده‌ها شروع کنید. پنبه رایج‌ترین گزینه است. امری می‌گوید: «پنبه سبک، قابل تنفس است و مراقبت از آن آسان است. اگر راحتی را ترجیح می‌دهید پارچه قابل شستشو با ماشین لباسشویی را انتخاب کنید.

 

جنس ابریشم:

با این حال، اگر می‌خواهید فضایی لوکس داشته باشید، پارچه‌ای سنگین‌تر و مجلل‌تر را در نظر بگیرید. پارچه‌های بافت‌دار مانند ابریشم یک انتخاب عالی هستند. امری می‌گوید: “ابریشم نور را برای ظاهری مجلل و مطبوع از خود عبور می‌دهد. با این حال، مراقبت از آن سخت‌تر است و گران‌قیمت است.” پیرسی می‌افزاید: «ابریشم آسیب آب و اشعه ماوراء بنفش را سریع‌تر از پارچه‌های دیگر نشان می‌دهد». بنابراین مهم است که هنگام خرید این را در نظر داشته باشید.

 

جنس مخمل:

البته یکی از برجسته ترین ایده‌ها برای پرده‌های اتاق خواب، مخمل است. امری توضیح می‌دهد: “مخمل سنگین و عالی برای عایق بندی پنجره‌های شما در برابر بادهای سرد و روزهای گرم تابستان است.” مک‌رینولدز می‌افزاید: «این پرده برای کسانی که دیر می‌خوابند یا اتاق‌هایی با نور مستقیم خورشید ایده‌آل است». پیرسی می‌گوید: در حالی که پارچه‌ای عالی برای حفظ حریم خصوصی است، «مخمل به راحتی گرد و غبار را جمع می‌کند». بنابراین هشدار داده شود که این نوع پارچه به نگهداری بیشتری نیاز دارد.

بهترین پرده برای اتاق خواب را چگونه انتخاب کنیم؟

جنس پلی استر:

اگر به دنبال استایلی هستید که راحت باشد، به سراغ جنس پلی استر بروید. مک‌رینولدز می‌گوید: «پلی‌استر مقرون‌به‌صرفه، کم‌هزینه و برای کسانی که برای اولین‌بار خانه‌ای می‌خرند، عالی است. این جنس از پارچه قابل اشتعال می‌باشد و بوها را به خود جذب می‌کند. این می‌تواند از نظر برخی یک مشکل تلقی شود. اما اتاق خواب شما یکی از کم احتمال‌ترین اتاق‌هایی است که بر خلاف آشپزخانه در معرض آتش سوزی باشد.

 

جنس کتان:

اگر سبکی سبک و سازگار با محیط زیست ترجیح می‌دهید، پرده‌های کتانی اتاق خواب را انتخاب کنید. مک‌رینولدز می‌گوید: کتان سازگار با محیط زیست است و از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها جلوگیری می‌کند.

امری توضیح می‌دهد: این جنس گرانتر از پنبه است و می تواند به راحتی چروک شود.

 

رنگ و الگو را در نظر بگیرید

پیرسی می گوید: «به این فکر کنید که چه رنگ‌هایی فضای شما را تکمیل می‌کنند. در بیشتر موارد، رنگ‌های با تناژ سرد به خوبی با سایر رنگ‌های سرد هماهنگ می‌شوند و بالعکس. امری پیشنهاد می‌کند اگر اتاق خواب شما در معرض نور خورشید است از رنگ‌های روشن اجتناب کنید. او توضیح می‌دهد: “نور طبیعی با گذشت زمان رنگ را محو می‌کند.” مک‌رینولدز می‌گوید در مورد پرده‌های طرح‌دار، بهتر است آن‌ها را به‌عنوان هنر دیواری در نظر بگیرید. او می‌گوید: «پرده‌های طرح‌دار وقتی به‌طور کامل کشیده می‌شوند، می‌توانند تأثیری مشابه یک اثر هنری داشته باشند. بنابراین در طول فرآیند انتخاب به آن توجه داشته باشید.

بهترین پرده برای اتاق خواب را چگونه انتخاب کنیم؟

 

گیره‌های پرده

تعدادی گیره روی پرده‌ها وجود دارد که می‌تواند به ابعاد پنجره‌های شما اضافه کند. مک‌رینولدز سبک‌های مختلف را ترسیم می‌کند، که از چین‌های چین‌دار شروع می‌شود. “این مدل گیره زدن به پرده یک ظاهر کلاسیک درست می‌کند که برای اتاق خواب‌های بروز و سنتی مناسب می‌باشد.” مک‌رینولدز می‌گوید: یا از گرومت‌ها استفاده کنید، این هدر دارای حلقه‌های فلزی است که به بالای پارچه متصل شده‌اند و میله در آن قرار می‌گیرد. در نهایت گزینه سوم جمع هستند. “این مدل یک گروه استاندارد می‌باشد که دارای چین‌های مشخصی در امتداد بالای پرده ندارد. ظاهری غیر رسمی‌تر است و برای پنجره‌های کوچک‌تر عالی است.”

در این مقاله نحوه‌ی انتخاب بهترین پرده برای اتاق خواب را توضیح دادیم.

برگرفته از سایت: www.marthastewart.com

به این مقاله رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *