دیوارپوش اشپزخانه(بین کابینتی) چیست؟

امروزه دیوارپوش آشپزخانه یکی از مهمترین نوع دکوراسیون منزل است که با انتخاب درست نوع آن میتوان یک خانه شیک داشته باشید.از آنجا که میدانید آینه دکوراتیو یکی از کالاهای لوکس در دکوراسیون منزل میباشد پس انتخاب آن برای فضای بین کابینتی سبب زیبایی دوچندان آشپزخانه می شود.

توجه کنید که چند المان باهم انواع دیوارپوش اشپزخانه را مشخص کند. بستگی دارد که سبک منزل شما چگونه است؟ اگر که به بافت سنتی اعتقاد دارید از سرامیک و کاشی بهره مند شوید . آن هم از نوع سنتی آن،نه اینکه سفید رگه طوسی یا هر سبک دیگری رو انتخاب کنید،بلکه صرفا کاشی سنتی، یا بهره گیری از اجرهای سنتی باعث بهبود و زیبایی هر چه بهتر دیوارپوش اشپزخانه میشود. اما در مورد اینکه قرار است منزل به سبک مدرن طراحی و دکور شود . بهتر است با المان هایی همچون دیوارپوش اشپزخانه از سبک های تایل های استیل، دیوارپوش فومی، ورق سنگی. در ابعاد مختلف و نیز کاشی های استیل که همه در انواع دیوارپوش اشپزخانه  دسته بندی میشوند، استفاده کنید.

مواردی که باید هنگام انتخاب دیوارپوش آشپزخانه ( بین کابینتی ) در نظر گرفت:

رنگ بین کابینتی در آشپزخانه (متناسب با رنگ و دیزاین فضای موردنظر)

چیدمان کاشی آشپزخانه

مات و براق بودن 

متراژ دیوار بین کابینتی در آشپزخانه

میزان بودجه

انواع دیوارپوش (بین کابینتی):

سنگی – استیل – چوبی یا ام دی اف  -پی وی سی – کامپوزیت – فومی – سه بعدی اپوکسی –

 چسبی (اقتصادی و ارزان قیمت) – شیشه ای – آینه ای

دیوارپوش آشپزخانه

دیوارپوش طرح سنگ:

سنگهای طبیعی بین کابینتی دارای جنس های متفاوتی است که انواع مختلفی در بازار موجود است.از جمله:

گرانیت – کوارتز – مرمر – مرمریت -تراورتن – ماسه سنگ – آنتیک – گابرو – دیوریت

که هر کدام از انواع ذکر شده با توجه به متراژ و سلیقه ی مشتری قابل استفاده است.

مزایا:

تمیز شدن راحت

عایق حرارتی

طول عمربالا

مقاوم در برابر مواد شیمیایی – رطوبت و ضربه

معایب:

قیمت بالا نسبت به مدل های دیگر بین کابینتی

 استیل:

دیوار پوش بین کابینتی استیل متشکل از نوعی فولاد ضدزنگ است  که دارای ویژگی های بسیاری از جمله:

وزن کم – نصب آسان – ماندگاری بالا – ضدخش – مقاوم در برابر رطوبت و حرارت – ثبات رنگی

چوبی یا MDF:

این نوع دیوارپوش چوبی یک دکور خاص برای دکوراسیون های روستیک می باشد . فقط به دلیل اینکه چوب بعد از تماس با آب باد می کند باید یک روکش ضد آب روی سطح چوب قرار بگیرد. تا علاوه بر آسان شدن مراحل تمیزکاری،ماندگاری بیشتری پیدا کند.از این رو دیوارپوش MDF گزینه مناسب تری است.

کاشی و سرامیک:

 نوع  دیوارپوش کاشی و سرامیک یکی از نمونه های قدیمی ولی پرطرفدار است. که برای هرنوع دکوراسیونی مناسب است.مهمترین ویژگی کاشی و سرامیک، طول عمر بسیار بالای آن ها است.

که اصولا به صورت شیت با سایزها و طرح های مختلف وجود دارد. که متناسب با کابینت های آشپزخانه توسط نصاب یا قبل از نصب کابینت و یا بعد از نصب کابینت با ملات روی دیوار نصب می شود.

با توجه به اینکه برای نصب بین کابینتی کاشی و سرامیک از ملات استفاده می شود . و کثیف کاری زیادی دارد ،توصیه میشود قبل از نصب کابینت جایگاه بین کابینتی را محاسبه و نصب کنید.

پی وی سی : 

دیوارپوش PVC نوعی دیگر از دیوارپوش های آشپزخانه است که به دو صورت تایل و شیت تولید می شود.مدل شیت،دیوار را به صورت سطحی یک دست نمایش می دهد.

از این نوع دیوارپوش به یک روش دیگر هم استفاده می شود.به این صورت که PVC و پودر سنگ با هم ترکیب شود . و یک شیت بنام ماربل شیت تولید می شود که ظاهری شبیه به سنگ مرمر دارد.

دیوارپوش آشپزخانه

کامپوزیت:

این مدل دیوارپوش  با یک لایه آلومینیوم است. که به صورت تایل تولید می شود.از ویژگی های مهم این نوع،می توان به پشت چسب دار بودن تایل ها،مقاوم در برابر رطوبت و حرارت و ضدآب بودن آن اشاره کرد.

 فومی:

دیوارپوش فومی یک جنس مشابه به یونولیت فشرده دارد که بسیار آسیب پذیر می باشد.بنابراین هنگام نصب و تمیزکاری باید حواستان به وسایل تیز و برنده و ضربه به سطح فوم باشد.دیوارپوش فومی در سه مدل تایلی،رولی و پازلی در بازار موجود است. که به راحتی با جدا کردن برچسب پشت آن،می تون آن را نصب کرد.

توصیه می شود ازدیوارپوش فومی بالای سینک و اجاق گاز استفاده نشود. زیرا در برابر رطوبت و حرارت مقاومت زیادی ندارد.همچنین پاک کردن چربی و آلودگی از روی آن بسیار دشوار است

 سه بعدی اپوکسی:

یک نوع دیگر از دیوار پوش ها به نام دیوارپوش اپوکسی در واقع همان استیکر هایی هستند که با تصاویر مختلف در بازار دیده می شود

در واقع برای تولید دیوارپوش اپوکسی تصاویر سه بعدی را در ابعاد مورد نیاز چاپ میکنند. و با مواد مخصوص روی دیوار می چسبانند. و در مرحله بعد روی سطح آن را با اپوکسی می پوشانند .که این امر سبب مقاومت در برابر دما و ضدآب شدن دیوارپوش می شود.

شیشه ای:

مورد دیگر دیوارپوش شیشه ای به دو صورت تایل و ابعاد بزرگتر یک تکه ای قابل استفاده است. و در ضخامت های مختلفی قابل اجراست.

همچنین می توان متناسب با رنگ کابینت از شیشه های رنگی برای فضای بین کابینت استفاده کرد.

لازم است بدانید که به دلیل انعکاس نور در شیشه انتخاب دیوارپوش شیشه ای گزینه مناسبی جهت افزایش نور در آشپزخانه است.

 آینه ای

 آینه ای در دو مدل استفاده می شود.

1-به صورت تایل های آینه ای در سایز های استاندارد

2-قطعه های برش خورده یک تکه در ابعاد مورد نیاز

قابل توجه کسانی که آشپزخانه کوچک دارند،استفاده از بین کابینتی آینه ای سبب بزرگتر نشان دادن فضای آشپزخانه می شود.

به این مقاله رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *