در هر خانه ای داشتن فضاهایی مخفی برای ذخیره سازی خیلی مهم است چرا که میتوان از آن فضاها نهایت استفاده را برد. بهترین استفاده از فضای زیر پله به عنوان فضایی مناسب جهت ذخیره سازی است. بارعایت یک سری نکات ، تبدیل به فضایی مناسب برای ذخیره سازی کرد.

در این مقاله ما چند راهکار برای استفاده از فضاهای زیر پله ، برایتان آورده ایم در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا این ایده های جذاب را با هم بررسی کنیم.

1- ذخیره سازی مخفیانه

هر خانه ای می تواند از فضای ذخیره سازی استفاده کند .  بعضی از فضاها  اغلب نادیده گرفته میشود یکی از این فضاها ، فضای موجود در زیر راه پله است، که مکانی ایده آل برای نصب کشوها و کابینت ها فراهم می کند.

2- اتاق بازی کوچک

مکانی را برای بچه ها در نظر بگیرید تا بتوانند بدون اینکه اسباب بازی هایشان در خانه پخش کنند، بازی کنند. این فضای موجود در زیر پله ها ، میتواند یک مخفیگاه سرگرم کننده برای بچه ها باشد.

پارکت لمینت راه پله

3- گوشه دنج

یک گوشه دنج مانند محیط خالی زیر پله ها فضای مناسبی را برای یک نیمکت راحت و قفسه کتاب فراهم می کند. بالش‌های کرکی و یک لامپ اضافه کنید تا این مکان را به بهترین نقطه برای مطالعه تبدیل کنید .

4- فضای رختشویی

امروزه شاید همه ی خانه ها دارای اتاق رختشویی نباشد. شاید تا به حال به اهمیت این موضوع فکر نکرده باشید، اما فضای نگهداری ماشین لباسشویی و خشک کن ممکن است در تمام مدت زیر پای شما بوده باشد و شما ازین فضا استفاده نکرده باشید.با استفاده بهینه ازین فضا نه تنها لوازم خانگی دور از دید قرار می گیرند، بلکه این فضا مکانی را برای نگهداری لوازم لباسشویی شما فراهم می کند.

5- ذخیره سازی عالی

با قفسه‌ها و کابینت‌های داخلی، شما مکانی عالی  برای قرار دادن کوله‌پشتی، کتاب و سایر ملزومات روزمره دارید.

6- محیط کار کوچک

اگر همیشه خواهان یک محیط کوچک کاری در منزل خود بوده‌اید اما فکر می‌کنید که فضای کافی ندارید، فضای زیر پله‌ها پیشنهاد عالی برای شماست، درست مانند تصویر زیر ، یک صندلی محکم، یک میز کار متصل به دیوار، و قفسه های اضافی، یک دفتر کار خانگی جمع و جور و کاربردی ایجاد می کند.

 

پارکت لمینت راه پله

7- نصب کشو

راهروی باریک ممکن است برای نگهداری مبلمان مناسب نباشد، با این حال شما هنوز به جایی نیاز دارید که کلیدها، کیف‌ها، کفش‌ها و غیره خود را بگذارید. میتوانید با نصب کشو در زیر پله‌ها فضا را گسترش دهید. این فضا حتی بهتر از یک میز کنسول یا کوچک میباشد زیرا وسایل شما را از جلوی دید ،پنهان میکند.

8- فضای کوچک راحتی

یک فضای کوچک و ساده که با بالش‌ها انباشته شده و از بالا با چراغ دیوارکوب روشن می‌شود، فضای مناسبی برای مطالعه کتاب مورد علاقه تان است و مکانی کاربردی برای نشستن و بستن کفش‌هایتان می‌سازد. 

9- استفاده به عنوان گالری

قفسه های طاقچه ای که در پله ها تعبیه شده است، مکان مناسبی برای نمایش عتیقه جات و وسایل تزئینی ارزشمند است. 

10- مکانی برای حیوانات

همه افراد خانه از جمله حیوان خانگی خانواده دوست دارند فضای کمی برای خود داشته باشند، . در این تصویر میبینید که ، مکانی آرام برای سگ و همچنین ذخیره سازی مناسب برای اسباب بازی ها و لوازم فراهم شده است.

پارکت لمینت راه پله

 

برگرفته از سایت: www.bobvila.com

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *