در هر ساختمانی همه عواملی که وجود دارد در جلوه ی بهتر و زیبا تر دکوراسیون ، تاثیرگذار هستند. و باید به تک تک آن ها توجه کرد ، برای مثال شیرآلات شاید در وهله اول خیلی مهم به نظر نرسد. ولی قطعا زمانی که دکوراسیون شما در حال تکمیل  است. کمبود شیرآلات زیبا و کاربردی و مناسب به چشم می آید.

ما در این مقاله سعی کردیم تا  نکاتی برای شما بررسی کنیم . که بتوانید شیرآلات مناسب فضایتان  را انتخاب کنید و خریدی درست و مناسب نیاز خود داشته باشید.

انتخاب یک شیر آب برای پروژه های ساختمانی مسکونی همیشه آنقدر که به نظر می رسد ساده نیست. انواع مختلفی از سبک ها، مواد و عملکردها برای انتخاب وجود دارد. از خانه های خصوصی کوچک گرفته تا ساختمان های مسکونی در مقیاس بزرگ، در اینجا نحوه یافتن شیرآلات مناسب برای هر فضایی مورد بررسی است.

حمام ها و آشپزخانه ها در منازل مسکونی نیاز به ترکیبی از ویژگی ها و عملکردهای مختلف دارند. از جمله جدیدترین فناوری ها تا اطمینان از عملکرد طولانی مدت و ارائه یک محیط بهداشتی.

برای یافتن تعادل مناسب بین دوام، طراحی، استانداردهای ایمنی خاص و خواسته‌های مربوط به بهره‌وری انرژی. انتخاب شیرآلات مناسب به متخصصان واگذار می‌شود.

وسایل شیرآلات ممکن است از نظر جنس و قیمت متفاوت باشند. خواه تمرکز شما بر روی طراحی باشد یا عملکرد خاص، مانند سرعت جریان آب و کنترل دما. در اینجا 3 سوال ضروری وجود دارد که به شما کمک می کند. اولویت های خود را مشخص کنید و انتخاب درستی کنید.

شیرآلات
  1. چه کسی از شیر آب استفاده خواهد کرد؟

با پیدا کردن اینکه چه کسی از شیر آب استفاده میکند و مهمترین نیازهای آنها چیست؟  شروع کنید. آیا پروژه ساختمان شما کودکان کوچک یا افراد مسن با نیازهای خاص. مانند دسترسی، ایمنی، بهداشت یا بهره وری انرژی را در خود جای خواهد داد؟

  1. دسترسی و ایمنی

انتخاب رنگ مناسب، طراحی ارگونومیک یا موادی که به راحتی در دسترس است. می تواند به طور عمده دسترسی و ایمنی را برای افراد مسن و افراد با بینایی محدود بهبود بخشد.

برخی از مدل ها به مدیریت دمای آب کمک می کنند. و به طور قابل توجهی خطر حوادث سوختگی را کاهش می دهند.

برای خانواده‌های دارای فرزند، مدل‌های دکمه ای سازگار با محیط زیست و عملکرد قفل آب گرم، می‌تواند یک انتخاب مناسب برای کودکان باشد. قفل ترکیبی دکمه اکو/آب گرم نه تنها خطر سوختن دست‌های کودکان را در زیر آب داغ کاهش می‌دهد، بلکه به صرفه‌جویی در مصرف آب نیز کمک می‌کند.

  1. بهداشت و بهره وری انرژی

اگر در حال برنامه ریزی یک پروژه ساختمانی با استانداردهای بهداشتی و بهره وری انرژی بالا هستید. شیرآلات بدون لمس ( حسی ) هوشمند راه پیش رو هستند.

مدل‌های شیر آب با ویژگی‌های بدون لمس می‌توانند مصرف آب را تا ۵۰ درصد کاهش دهند. در عین حال به کاهش خطر انتقال باکتری از دست‌ها به سطوح اتصالات کمک کنند.

هنگامی که اولویت ها و الزامات خاص خود را مشخص کردید. تعیین جستجوی خود و ایجاد یک پایه خوب برای گفتگو با فروشندگان آسان تر خواهد بود.

شیرآلات

4. ابعاد و پارامترهای اطراف شما چیست؟

در مرحله بعد، ابعادی را که شیر باید در آن قرار بگیرد را بررسی کنید. شیر آب در کجا قرار خواهد گرفت؟ آیا وسایل باید روی دیوار یا سطوح دیگر نصب شوند؟

  • شیرآلات مناسب آشپزخانه

برای یک شیر آب آشپزخانه، به چیدمان کلی آشپزخانه فکر کنید. اگر نیاز به شستن قابلمه ها و تابه ها وجود دارد. استفاده از یک شیر آب با دهانه کشش می تواند فضای بیشتر و انعطاف پذیری بیشتری برای جابجایی تجهیزات بزرگتر در اطراف فراهم کند.

اگر شیر آب در یک جزیره آشپزخانه قرار دارد، می‌توانید روی یک شیر آب با دهانه بلندتر و طراحی متمایز سرمایه‌گذاری کنید تا ظاهر را کامل کند.

اگر کابینت‌ها بالای سینک نصب می‌شوند یا فضا محدود است، یک شیر آشپزخانه با بدنه پایین‌تر می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد.

  • شیرهای حمام

اگر شیر حمام را مشخص می کنید، دوباره به ابعاد خود نگاه کنید. و مطمئن شوید که فضای کافی بین حوضچه و بقیه وسایل اتاق وجود دارد.

اگر در حال برنامه‌ریزی یک اتاق خدمات یا رختشویی هستید. آنها برای چه کارهایی از آن استفاده خواهند کرد؟ از خود بپرسید که آیا منطقی است که یک شیر آب دستشویی با یک دریچه ماشین لباسشویی یکپارچه یا دوش دستی یکپارچه برای عملکرد بیشتر قرار دهید.

اگر خود را در یک حمام کوچک می بینید، ممکن است. یک شیر آب کم حجم و کم فضا برای ابعاد شما مناسب تر باشد.

در همه موارد، تاسیسات و مبلمان اطراف، مانند کابینت ها. پارامترهای مهمی هستند که می توانند به شما در تعیین ارتفاع شیر و نوع کنترل شیر آب کمک کنند. به عنوان مثال، آیا باید از بالا استفاده شود یا از طرف.

5. ظاهر و نوع سینک

 وقتی صحبت از ظاهر شیر شما می شود. به نوع شیر آب، محل قرارگیری دستگیره ها و نوع سینکی که برای پروژه شما بهترین کار را دارد فکر کنید. تطبیق مناسب شیر و سینک می تواند. طراحی کلی شما را کامل کند و برای اطمینان از بهینه ترین عملکرد ضروری است.

آیا به دنبال یک سینک هستید. که در کانتر ادغام شده باشد یا یک سینک ظرفشویی ایستاده آزاد؟

شیرآلات

سینک یکپارچه

مدل‌های سینک یکپارچه گزینه‌های زیادی را برای نوع شیرآلات باز می‌کنند. زیرا بدنه‌های شیرهای کوتاه نیز به همان اندازه به خوبی کار می‌کنند.

با این حال، مطمئن شوید که هواکش را با اندازه سینک مطابقت دهید. تا اطمینان حاصل شود که آب به طور یکپارچه در سینک جریان می یابد. و فضای کافی برای شستن دست ها وجود دارد. انتخاب مدل شیر آب با هواکش قابل تنظیم را در نظر بگیرید.

  • به خصوص در نصب سینک های بزرگتر، مانند سینک های دوبل، دهانه های چرخشی می توانند. انعطاف پذیری بیشتر و استفاده قابل تنظیم را تضمین کنند.
  • برای سینک ظرفشویی به سوراخ های نصب توجه کنید. اگر سوراخ های نصب شیر آب در سینک  باشد. می توانید بین طیف وسیعی از شیرهای آب کوچک انتخاب کنید.
  • اگر هیچ سوراخ نصبی روی سینک وجود ندارد. می‌توانید به سراغ شیر آب با اندازه بدنه بالاتر یا وسایل نصب روی دیوار بروید. شیرآلات بلند با دهانه های چرخشی به ویژه در محیط های شهری محبوب هستند و فضای بیشتری را برای مانور تجهیزات بزرگتر ارائه می دهند. در عین حال، آنها می توانند ظاهری ظریف و فوق العاده را به اتاق در ساختمان های خصوصی بیاورند. این ممکن است به شرایط نصب مناسب در پشت دیوار و همچنین به اندازه کافی طولانی نیاز داشته باشد.
  • هر پروژه اولویت های متفاوتی دارد. صرفه جویی در مصرف انرژی، بهداشت یا ایمنی و دوام، مطمئن شوید که تمرکز خود را تنظیم کنید، اطراف خود را بشناسید. و قبل از تصمیم گیری خود را از گزینه های آنها آگاه کنید.
  • برای هر یک از انواع ساختمان های مسکونی، از خود بپرسید که آیا باید به دنبال طراحی برجسته باشید. یا ظاهری ساده که فضای داخلی اطراف را تکمیل می کند.

برگرفته از سایت :

stories.oras.com

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *