در این مقاله در مورد انتخاب رنگ دیوار آشپزخانه که مطابق با کابینت باشد، توضیح می‌دهیم. اگر به تازگی کابینت‌های آشپزخانه را تهیه کرده‌اید یا تازه آنها را بازسازی کرده‌اید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که دیوارهای اطراف آشپزخانه خود را ارتقا دهید. اما سوال اینجاست که آنها را چه رنگی می‌کنید؟

بهترین ترکیب رنگ دیوار و کابینت چیست و چگونه بهترین رنگ دیوار را برای کابینت آشپزخانه جدید خود انتخاب می‌کنید؟ اگر قبل از تصمیم گیری به دنبال راهنمایی هستید، ما می‌توانیم کمک کنیم.

این راهنمای کامل به شما کمک می‌کند که رنگ مناسبی را برای دیوارهای خود انتخاب کنید تا مطمئن شوید که آنها کاملاً با کابینت شما مطابقت دارند.

 

انتخاب رنگ دیوار مناسب بر اساس کابینت شما

هنگام انتخاب رنگ دیوار مناسب برای هماهنگی با کابینت آشپزخانه جدید، ابتدا جنس و ظاهر کابینت خود را در نظر بگیرید. در حالی که کابینت‌های چوبی به خوبی با رنگ‌های خاکی و خنثی ست می‌شوند، کابینت‌های فلزی به خوبی با کابینت‌های سرد هماهنگ می‌شوند. کابینت‌های رنگ‌شده می‌توانند طیف وسیع‌تری از گزینه‌ها را ارائه دهند. بنابراین هنگام انتخاب رنگ دیوار، تصمیم خود را بر اساس نوع کابینت‌هایی که در آشپزخانه شما به نظر می‌رسد بهتر است، قرار دهید.

 

رنگ‌هایی که به خوبی با کابینت‌های فلزی جفت می‌شوند

اگر کابینت شما از فلز ساخته شده است، رنگی را پیدا کنید که ظاهر براق و منعکس کننده آنها را تکمیل کند. رنگ‌های معمولی دیوار آشپزخانه ممکن است با کابینت‌های فلزی مناسب نباشند. در عوض، اگر کابینت شما خاکستری متالیک است، آنها را با خاکستری تیره، قرمز یا سفید ست کنید. برای کابینت‌های سفید، بیشتر رنگ‌های سرد به عنوان پس زمینه به خوبی کار می‌کنند. کابینت‌های فلزی برجسته جلب توجه می‌کنند. بنابراین می‌توانید رنگی را انتخاب کنید که به خوبی آنها را برجسته کند یا ظاهر فلزی آنها را کاهش دهد.

انتخاب رنگ دیوار آشپزخانه مطابق با کابینت

طرح‌های رنگ آشپزخانه برای کابینت‌های چوبی

اگر کابینت‌های چوبی را انتخاب کرده‌اید، در نظر بگیرید که کدام رنگ‌ها به خوبی با رنگ‌های گرم چوب مطابقت دارند. رنگ‌های چوب طبیعی مانند بلوط، افرا و گردو وقتی با سایه‌های خاکی ترکیب شوند بهترین ظاهر را دارند. از رنگ‌های تند که می‌توانند با کابینت‌های چوبی تضاد داشته باشند، خودداری کنید. رنگ‌های تند مورد علاقه خود را به قطعات برجسته محدود کنید و برای قسمت‌های بزرگتر اتاق، مانند دیوارها، بیشتر به رنگ‌های خنثی بچسبید.

حتی رنگ‌های خنثی مانند سفید نیز در سایه‌های مختلفی هستند. بنابراین رنگ‌های مختلف را امتحان کنید. اگر مطمئن نیستید که کدام رنگ‌ها دارای ته رنگ گرم هستند تا کابینت‌های چوبی شما را تکمیل کنند، از یک متخصص کمک بخواهید تا هنگام خرید رنگ خود را در جهت درست راهنمایی کند.

 

رنگ دیوار برای کابینت‌های رنگ شده

ممکن است رنگ دیواری بخواهید که به خوبی با رنگ کابینت شما هماهنگ باشد، چه به معنای تقویت رنگ کابینت مورد علاقه شما باشد و چه ترکیب آن با فضای شما.

اگر می‌خواهید رنگ کابینت‌هایتان را برای همه به نمایش بگذارید، رنگ دیواری را انتخاب کنید که بر روی آن تأکید کند. رنگی را با ته رنگی مشابه کابینت خود انتخاب کنید اما چند درجه تیره‌تر. کابینت شما چشم را به خود جلب می‌کند و اتاق جادارتر به نظر می‌رسد. اگر ترجیح می‌دهید کابینت‌هایتان را با پس‌زمینه ترکیب کنید، می‌توانید رنگ دیواری را انتخاب کنید که جلب توجه کند. یک سایه روشن و پررنگ می‌تواند کابینت‌های شما را کمتر به چشم بیاورد.

انتخاب رنگ دیوار آشپزخانه مطابق با کابینت

 

رنگ اشپزخانه را بر اساس طرح انتخاب کنید

هنگامی که بافت و رنگ را در طراحی آشپزخانه خود ترکیب می‌کنید، می‌توانید یک اتاق زیبا و جذاب در خانه خود ایجاد کنید. برای اینکه بدانید چه رنگی ممکن است با کابینت‌های جدید آشپزخانه شما بهترین کارایی را داشته باشد باید تمامی طیف‌های رنگ را در نظر بگیرید.

 

1-رنگ‌های مکمل

رنگ‌های مکمل رنگ‌هایی هستند که مستقیماً روی هم در طیف رنگ قرار می‌گیرند. در آشپزخانه، این دو رنگ می‌توانند هم روشن‌تر و هم تمیزتر از یک طرح رنگی خنثی به نظر برسند.

بسیاری از کابینت‌ها چوبی و قهوه‌ای هستند. بنابراین شما می‌خواهید رنگ‌هایی را که در مقابل قهوه‌ای قرار می‌گیرند در نظر بگیرید. این تن‌ها شامل سایه‌های مختلف آبی و سبز مانند فیروزه‌ای، آبی، آبی روشن، آبی متوسط، خاکستری-سبز و خاکستری ملایم است.

با کابینت‌های چوبی تیره‌تر مانند چوب گیلاس که رنگ کمی متمایل به قرمز دارد، سایه‌های سبز برای دیوارهای شما به خوبی کابینت شما را تکمیل می‌کند. برای کابینت‌های به خصوص تیره مانند آبنوس یا ماهاگونی، رنگ روشن‌تری را برای دیوارهای خود انتخاب کنید تا اتاق باز شود و اتاق را روشن‌تر کند، چیزی مانند آکوامارین، عاج، بژ، آبی یخی، سبز کف دریایی یا زرد کم رنگ.

 

2-هماهنگ کردن رنگ‌ها

به جای رنگ‌های متضاد، می‌توانید سایه‌های هماهنگ آشپزخانه خود را نیز انتخاب کنید. آشپزخانه خود را به عنوان یک کل در نظر بگیرید و رنگ دیواری را انتخاب کنید که کل اتاق را به هم نزدیک کند. شاید رنگ دیوار ایده‌آل شما با  کابینت‌هایتان مطابقت داشته باشد، یا شاید رنگ‌های کم‌رنگی را ترجیح می‌دهید که  کابینت‌های شما برجسته می‌شوند و توجه را به خود جلب می‌کنند، مانند عاج، سالمون، آبی کم رنگ، خاکستری روشن یا زرد ملایم. از رنگ‌های تیره اجتناب کنید. زیرا ممکن است به نظر برسد که اندازه آشپزخانه شما را کوچک می‌کنند و ممکن است با کابینت‌های شما تضاد داشته باشند.

کابینت‌های سفید می‌توانند به خوبی با اکثر رنگ‌های دیوار هماهنگ شوند. برای روشن‌تر کردن و گسترش اتاق خود، رنگ روشنی مانند سفید، زرد یا بژ را انتخاب کنید. یکی از این سایه‌ها احتمالاً آشپزخانه شما را شاد و بکر می‌کند. از طرف دیگر، اگر ترجیح می‌دهید اتاق را تاریک کنید، رنگ‌های تیره‌تر مانند قرمز یا موکا را امتحان کنید.

رنگ دیواری که برای مطابقت با کابینت آشپزخانه جدید انتخاب می‌کنید بستگی به این دارد که چگونه می‌خواهید اتاق کنار هم جمع شود و اهداف شما چیست. آیا می‌خواهید فضا را روشن کنید یا آن را تاریک کنید؟ آیا می‌خواهید کابینت‌های خود را برجسته کنید؟  رنگی که برای آشپزخانه خود انتخاب می‌کنید به آنچه می‌خواهید در اتاق انجام دهید بستگی دارد.

 

نکات اضافی برای انتخاب رنگ دیوار مناسب

اگر هنوز مطمئن نیستید که چه رنگ‌هایی با کابینت‌های جدیدتان به خوبی کار می‌کنند، چند نکته اضافی برای کمک به شما در انتخاب رنگ مناسب برای دیوار آشپزخانه‌تان داریم.

1-الهام بخش را پیدا کنید

هنگامی که می‌خواهید رنگ دیوار را انتخاب کنید، مراقب الهام گرفتن باشید و فعالانه آن را جستجو کنید. ممکن است رنگ دیواری را که دوست یا خویشاوند انتخاب کرده است تحسین کنید. از سوی دیگر، ممکن است نوع طرح رنگی را که نمی‌خواهید کشف کنید.

اینترنت و رسانه‌های اجتماعی نیز می‌توانند فضایی عالی برای جستجوی ایده از رنگ دیوار شما باشند. Pinterest به طور خاص برای کسانی که به دنبال الهام گرفتن هستند طراحی شده است و مجموعه‌ای از تصاویر طراحی خانه را ارائه می‌دهد که می‌توانید آنها را به تابلوی الهام شخصی خود برای آشپزخانه خود سنجاق کنید.

فراتر از Pinterest، می‌توانید وبلاگ‌هایی را که بر طراحی خانه تمرکز دارند نیز جستجو کنید تا ایده‌هایی برای دیوارهای آشپزخانه خود بیابید.

 

2-ته رنگ‌ها را بشناسید

گاهی اوقات وقتی به سایه‌های روشن‌تر نگاه می‌کنیم، نمی‌توانیم بگوییم که ته رنگ یک رنگ چیست. سپس، هنگامی که آن رنگ را برای دیوارهای خود انتخاب می‌کنیم، نتیجه با آنچه انتظار داشتیم بسیار متفاوت است. به عنوان مثال، اگر از رنگ قهوه ای متنفر هستید، احتمالاً خوشحال نخواهید شد که متوجه شوید رنگ دیوار شما دارای ته رنگ قهوه‌ای است.

برای تعیین ته رنگ، به تیره‌ترین سایه آن رنگ خاص در نمونه رنگ نگاه کنید. این سایه همچنین به عنوان رنگ واقعی شناخته می‌شود. حتماً تیره‌ترین سایه را روی نوار رنگ بررسی کنید تا بتوانید قبل از اینکه دیوارهای شما را بپوشاند، ته رنگ دقیق آن را تشخیص دهید.

انتخاب رنگ دیوار آشپزخانه مطابق با کابینت

3-رنگ مناسب را انتخاب کنید

رنگ‌هایی که براق هستند، عیوب را برجسته می‌کنند. اگر می‌خواهید لکه‌های آشپزخانه‌تان را پنهان کنید یا توجه را از آن‌ها دور کنید، رنگی را انتخاب کنید که حداقل درخشندگی ممکن را داشته باشد. هنگام انتخاب پایان خود، چند گزینه برای انتخاب دارید:

مینای براق:

این پوشش براق و تقریباً شیشه مانند به نظر می‌رسد. معمولاً برای سطوح پرتردد مانند نرده استفاده می‌شود.

 

مینای نیمه براق:

اگر به دنبال درخشندگی هستید اما می‌خواهید ظاهری شبیه شیشه نداشته باشید، مینای نیمه براق ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد. این پوشش برای مناطق با رطوبت بالا، کابینت‌ها یا تزئینات عالی است.

 

مینای ساتن:

این روکش درخشندگی کمتری دارد، به راحتی تمیز می‌شود و برای اتاق‌هایی که رطوبت دارند، مانند حمام یا آشپزخانه عالی است.

 

مینای پوسته تخم مرغ:

فقط برای کمی درخشش، این پایان برای شماست.

 

تخت:

اگر به دنبال عدم درخشش هستید، این پوشش را انتخاب کنید. در اتاق‌های کم تردد عالی کار می‌کند.

 

مینای مسطح:

مانند رنگ مسطح، مینای صاف تقریباً هیچ براقی ندارد. علاوه بر این، تمیز کردن آن آسان‌تر است. یک گزینه عالی برای خانه‌ای با حیوانات خانگی یا بچه‌ها.

شین می‌تواند نقش برجسته‌ای در ظاهر رنگ دیوار شما داشته باشد. بنابراین گزینه‌های خود را در نظر بگیرید و تصمیم بگیرید که چه چیزی برای زیبایی آشپزخانه شما بهترین است.

 

4-از تسترها استفاده کنید

تسترها راهی عالی برای انتخاب رنگ دیوار مناسب برای هماهنگی با کابینت آشپزخانه شما هستند. می‌توانید آن‌ها را در چند رنگ یا سایه‌های مختلف بخرید تا تصور بهتری از اینکه دیوارها چگونه به نظر می‌رسند و رنگ آن در زمان‌های مختلف روز که نور به آن می‌خورد، چگونه به نظر می‌رسد. ممکن است بخواهید این نمونه‌های آزمایشی را حداقل برای یک هفته نگه دارید تا ایده خوبی از رنگ در نورها و زمان‌های مختلف روز داشته باشید.

اگر روی دیوارهای سفید آزمایش می‌کنید، روی یک منطقه بزرگ‌تر آزمایش کنید تا ایده دقیقی از نحوه عملکرد رنگ با کابینت‌های جدید خود داشته باشید. این فرآیند ارزان است و به شما امکان می‌دهد قبل از تصمیم‌گیری در مورد سایه ایده‌آل خود، چندین رنگ را همزمان امتحان کنید.

 

5-موارد خنثی

اگر  بخواهید همه چشم‌ها را با رنگی پررنگ به دیوارهای آشپزخانه خود جلب کنید، به رنگ‌های خنثی پایبند باشید. رنگ تند دیوار به خوبی با مبلمان و کابینت خنثی ست می شود. در غیر این صورت، ممکن است بخواهید یک لحن خنثی را انتخاب کنید.

ممکن است فکر کنید خنثی به معنای سفید، خاکستری یا قهوه‌ای است. اما در دکوراسیون منزل، خنثی در واقع به رنگ‌های روشن یا متوسط ​​اشاره دارد که به خوبی با رنگ‌های دیگر مطابقت دارند. خنثی‌ها می‌توانند سرد یا گرم باشند. آنها در ته رنگ‌های مختلفی مانند آبی، سبز، خاکستری، زرد یا قهوه ای وجود دارند. رنگ‌های خنثی سرد رنگ‌های آبی یا سبز دارند. در حالی که رنگ‌های خنثی گرم دارای رنگ‌های قرمز، زرد، نارنجی یا قهوه‌ای هستند. هنگام انتخاب یک سایه خنثی، انتخاب بین رنگ خنثی سرد یا گرم اولین تصمیمی است که می‌خواهید بگیرید.

 

6-یک رنگ را با لوازم جانبی خود جفت کنید

هنگام انتخاب رنگ دیوار، سایر لوازم آشپزخانه خود را فراموش نکنید. چند تخته پوستر را با رنگ دیوار بالقوه خود رنگ کنید و آن را در نزدیکی سایر مبلمان و وسایل موجود در اتاق نگه دارید تا ببینید آیا رنگ به خوبی با آنها مطابقت دارد یا خیر.

اگر می‌خواهید دکوراسیونی دنج برای آشپزخانه‌تان داشته باشید، چوب طبیعی، ملحفه یا اثاثیه را با رنگ‌های گرم نارنجی، قهوه‌ای یا زرد ترکیب کنید. به عنوان مثال، سایه‌های زرد مانند عسلی، موکا، کره‌ای یا شنی می‌توانند برای این حال و هوا خوب عمل کنند. برای آشپزخانه‌ای با وسایل استیل ضد زنگ، سایه‌های آبی مانند آبی، آبی چینی یا آبی یخی را انتخاب کنید.

برای جلوگیری از غلبه بر وسایل یا کابینت آشپزخانه خود، از رنگ روشن دوری کنید.

 

7-یک تم رنگی در سرتاسر خانه ایجاد کنید

هنگام تصمیم گیری فراموش نکنید که رنگ‌های موجود در خانه خود را در نظر بگیرید. شاید بخواهید یک موضوع منسجم در سرتاسر خانه خود ایجاد کنید. شاید آشپزخانه شما بخشی از یک چیدمان باز است و می‌خواهید رنگ دیوار با اتاق‌های مجاور به خوبی کار کند تا از تضاد رنگ‌ها جلوگیری شود. در این صورت، ممکن است بخواهید از سایه‌های مختلف یک رنگ برای افزودن عمق و تمایز بین اتاق‌ها استفاده کنید. ممکن است یک رنگ برجسته از یک اتاق را به عنوان رنگ اصلی دیوار اتاق دیگر انتخاب کنید. این قوام رنگ می‌تواند طراحی خانه شما را منسجم کند.

شرکت راشین امیدوار است خواندن مقاله انتخاب رنگ دیوار آشپزخانه مطابق با کابینت برای شما مفید بوده باشد.

برگرفته از سایت: www.shorelinepaintingct.com

به این مقاله رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *