کفپوش PVC طرح سنگ چیست؟

ماده اولیه این کفپوش نوعی پلاستیک فشرده موشوم به PVC  است.پلی وینیل کلراید (PVC) کاربرد فراوانی در صنایع مختلف دارد. در ساخت کفپوش های ساختمانی نیز این ماده به وفور استفاده می شود.کفپوش PVC طرح سنگ از ماده اولیه PVC تهیه شده و سپس برای جلوه های ظاهری به صورت متفاوت طراحی شده است.این کفپوش در دو نوع مختلف موجود است.

1-کفپوش PVC طرح سنگ رولی

2-کفپوش PVC طرح سنگ تایل

ر دو محصول با ضخامت های مختلف به صورت چند لایه تولید می شوند. کفپوش پی وی سی نیز مثل پارکت لمینت از پرس 3 یا 4 لایه مختلف شکل می گیرد.

 

لایه های کفپوش پی وی سی

همه محصولات موجود در بازار حداقل دارای 3لایه اصلی،پوششی – دکوری و هسته هستند،که هرکدام در ذیل معرفی میگردد.قابل ذکر است افزودن تعداد لایه های بیشتر موجب افزایش کیفیت کفپوش می شود.

لایه پوششی

رویه کفپوش پی وی سی با یک لایه شفاف و بدون رنگ، پوشش داده شده است. این لایه دارای ضخامت های متنوعی است. لایه های پوششی ضخیم تر در برابر خراشیدگی و ساییدگی مقاومت بسیار بالایی دارند و از کفپوش در برابر صدمات ناشی از رفت و آمد، محافظت می کنند. برخی کفپوش های با کیفیت که برای مکان های عمومی طراحی می شوند دارای دو لایه پوششی هستند. به این ترتیب مقاومت کفپوش تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا می کند.

لایه دکوری

این لایه همان بخشی است که طرح و رنگ کفپوش را مشخص میکند.کفپوش PVC طرح سنگ نیز در این لایه با دیگر کفپوش ها تفاوت دارد.هر طرحی که در این قسمت مورد استفاده قرار بگیرد در نهایت شکل ظاهری و طرح اصلی کفپوش را نشان می دهد.تنوع زیادی در این لایه وجود دارد و روز به روز نیز محصولاتی با طراحی های شکیل تر به بازار عرضه می شود.

لایه هسته

این لایه از جنس PVC با انعطاف و ضخامت زیاد است.ضخامت محصول نهایی به ضخیم بودن این لایه بستگی دارد.هسته PVC کفپوش را در برابر فشار و وزن محافظت می کند.در واقع برای اینکه کفپوش PVC در اثر راه رفتن و فشار و وزن زیاد آسیب نبیند،لازم است تا این لایه از مواد با کیفیت کار شود.

کفپوش طرح سنگ

مزایا کفپوش طرح سنگ PVC

  نفوذ ناپذی در برابر آب و رطوبت(ضدآب)

 جلوگیری از نفوذ آب به   داخل،چون جنس آن پلاستیک   مانند و پلیمری است)

 قابل نصب در سرویس های     بهداشتی

نظافت آسان آن

صرفه جویی در مصرف انرژی

 عایق حرارتی خوبی در تمام   فصول سال (در زمستان گرم،و در  تابستان خنک است)

 سرعت نصب و تعمیر بالا (درصورت آسیب دیدگی)

 مقرون به صرفه  و اقتصادی

 عایق صوتی

 مقاوم در برابر ضربه – فشار (قابلیت انعطاف پذیری)

 دوام و طول عمر بالا

کفپوش PVC طرح سنگ دوست دارحیوانات خانگی

 مواد به کار رفته در تولید کفپوش   پی وی سی،در برابر خش و   خراشیدگی بسیار مقاوم است.   صاحبان حیوانات خانگی و به   خصوص سگ و گربه ها با خرید   این محصول،یک کفپوش مقاوم را   خریداری کرده اند،چون پنجه   حیوانات به هیچوجه نمی تواند   لایه پوششی کفپوش را خراش   دهید و به آن آسیب بزند.همچنین   چون عایق حرارتی  است پس تعادل حرارت   در تمام فصول را دارد.

به این مقاله رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *