در این مقاله آموزش نصب کاغذ دیواری روی کاشی را توضیح خواهیم داد. کاغذ دیواری یکی از محبوب‌ترین پوشش‌ها برای دیوار است. امروزه عموم جامعه کاغذ دیواری را برای فضای منزلشان انتخاب می‌کنند. دلیل این محبوبیت تنوع خوب و بالا در طرح و رنگ می‌باشد که تنواسته نظر اکثر مردم را با هر سلیقه‌ای به خود جلب کند.

 در صورتی که خانه در حال ساخت باشد به راحتی می‌توان کاغذ دیواری مورد نظر را انتخاب کرد و روی دیوارها نصب کرد. اما در صورتی که منزل در مرحله بازسازی و نوسازی باشد حتما باید به جنس دیوار و سطح توجه شود. همان‌طور که می‌دانید زیرساز برای کاغذ دیواری خیلی مهم است. روی بعضی از دیوارها امکان نصب کاغذ دیواری وجود ندارد.

در مطالب قبلی در مورد نصب کاغذ دیواری روی دیوار رنگی و گچی صحبت کرده‌ایم. حال زمان آن رسیده است که به سوال پر تکرار شما پاسخ دهیم.

آیا می‌شود روی کاشی، کاغذ دیواری نصب کرد؟

با راشین در ادامه همراه باشید تا در مورد این موضوع صحبت کنیم.

شما می‌توانید با رعایت نکات و انجام چند مرحله ساده، روی کاشی و سرامیک کاغذ دیواری نصب کنید.

همانطور که می‌دانید اولین مرحله چه در رنگ آمیزی دیوار چه کاغذ دیواری آماده‌سازی دیوار و زیر ساز مناسب است.

 

1-زیرساز مناسب:

مهم‌ترین مرحله آماده‌سازی دیوار با پوشش کاشی است. این کار باید با دقت و ظرافت انجام شود تا بتوان مراحل بعدی را انجام داد. اول باید تمام ناهمواری‌های موجود روی دیوار را صاف کنید تا دیوار یک دست شود. حتی می‌توانید کاشی را از دیوار جدا کنید ولی نیازی به این کار نیست. انجام مرحله زیر سازی روی کاشی هم قابل اجرا است.

نصب کاغذ دیواری روی کاشی

در مرحله‌ی زیرسازی چند تا کار باید انجام شود:

سطح روی کاشی باید کاملا تمیز و عاری از هرگونه چربی باشد.

کاشی‌ها با استفاده از بتونه باید کاملا یکدست شده باشند.

باید درز بین کاشی‌ها حتما پر شود.

با استفاده از سمباده سطحی صیقل و صاف آماده کنید. اجازه بدهید تا خشک شود.

 

2-کاغذ دیواری را برش دهید:

اول با متر دیوار را اندازه بگیرید و بعد کاغذ دیواری را برش دهید. فقط توجه داشته باشید حدود 5 سانتی‌متر بیشتر از اندازه‌ای که زدید برش دهید. در صورتی که کاغذ دیواری مورد نظرتان طرح‌دار هست، حتما در زمان برش توجه کنید طرح روی کاغذ دیواری خراب نشود.

 

3-کاغذ دیواری را روی کاشی بچسبانید:

بعد از مرحله‌ی برش کاغذ دیواری نوبت به چسباندن کاغذ دیواری روی کاشی‌ می‌رسد. اما برای اینکه چسب کاغذ دیواری خشک نشود سعی کنید رول به رول اینکار را انجام دهید. یعنی اول یک رول را برش دهید و بچسبانید بعد بروید سراغ رول بعدی.

نصب کاغذ دیواری روی کاشی

 

نتیجه گیری

در این مطلب شما نحوه‌ی نصب کاغذ دیواری روی کاشی را آموزش دیدید. متوجه شدید با رعایت نکات و اصول نصب، می‌توانید تنوع دلخواهتان را ایجاد کنید و از پوشش کاغذ دیواری روی دیوارها لذت ببرید.

با تشکر از همراهی شما با سایت راشین.

 

1.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *