کفپوش وینیل یا پی وی سی به عنوان یک کفپوش ضد آب و ضد UV شناخته می‌شود که از مقاومت بالایی نیز برخوردار است. در این میان سوالی که پیش می‌آید این است که آیا می‌توان این کفپوش را به عنوان یک کفپوش فضای باز در نظر گرفت؟ آیا امکان نصب کفپوش پی وی سی در فضای باز نیز نصب کرد؟ برای گرفتن پاسخ خود این مطلب را تا انتها بخوانید.

کفپوش وینیل چیست؟

پی وی سی یا وینیل یک کفپوش نرم و منعطفی است که ماده‌ی اصلی آن شامل پلی وینیل کلراید است. کفپوش پی وی سی از سه لایه‌ی اصلی ساخته می‌شود که لایه‌ی اول به عنوان لایه‌ی روکش در برابر نور خورشید و اشعه‌ی X مقاومت بالایی دارد و تغییر رنگ نمی‌دهد. لایه‌ی دوم حکم لایه‌ی مغزی را دارد و مقاومت کفپوش را تعیین می‌کند. لایه‌ی آخر خاصیت چسبندگی دارد و مانع حرکت و انحراف کفپوش از جای خود می‌شود. کفپوش پی وی سی در رنگ و طرح‌های مختلف و به شکل‌های رولی، تایل و کاشی در بازار موجود است.

 این کفپوش ارزان و اقتصادی به دلیل ویژگی‌های منحصر به ‌فردش قابلیت نصب در فضاهای باز را نیز دارد.

بدون شک دلیل این که می‌توان از کفپوش پی وی سی در فضای باز استفاده کرد، به ویژگی‌های قابل توجه آن برمی‌گردد. در ادامه به ویژگی‌های این کفپوش فضای باز می‌پردازیم.

ویژگی‌های کفپوش فضای باز

  1. نظافت راحت
  2. نصب آسان
  3. تعمیر و نگهداری آسان
  4. عایق حرارتی
  5. تنوع طرح و رنگ
  6. دوام و طول عمر

قابلیت شستشو

یکی از ویژگی‌هایی که کفپوش فضای باز باید داشته باشد، قابلیت شستشو است. زیرا فضای باز در معرض بارندگی، گرد‌و‌غبار و آلودگی است و نیاز به شستشو دارد. از این‌نظر هیچ محدودیتی برای کفپوش پی وی سی وجود ندارد. این کفپوش به سادگی و با آب و تی شسته می‌شود.

اجرا و نصب راحت

این‌که کفپوش فضای باز نصب آسانی داشته باشد نکته‌ی مهمی است و همین ویژگی باعث شده که کفپوش وینیل به عنوان یک کفپوش فضای باز جایگزین مناسبی برای سایر انواع کفپوش فضای باز شناخته شود.

تعمیر و نگهداری آسان

امکان آسیب وارد شدن به بخشی از کفپوش فضای باز همیشه وجود دارد و از این نظر نیز کفپوش وینیل برای فضای باز مناسب است زیرا امکان تعمیر و جایگزینی بخشی از آن وجود دارد.

عایق صوتی و حرارتی

فضای باز در معرض تغییرات دمایی است. با در نظر گرفتن این موضوع این‌که کفپوش این بخش حالت متعادلی داشته باشد و سطحی یخ و یا داغ نداشته باشد امری مهم است. شما می‌توانید این ویژگی را  با کفپوش پی وی سی تجربه کنید.

تنوع در طرح و رنگ

کفپوش پی وی سی دارای طرح و رنگ متنوعی است و از این نظر دست شما در انتخاب رنگ و طرح دلخواه خود باز است. از طرح‌های سنگ و چوب گرفته تا شیوه‌ی چیدمان تایل‌ها کنار یکیدیگر را خودتان می‌توانید انتخاب کنید. این کار به شما در هماهنگ کردن کفپوش پاسیو، حیاط و... با داخل خانه‌ی خود کمک می‌کند.

دوام و طول عمر

از آن‌جایی که کفپوش فضای باز در معرض مستقیم بارندگی، نور خورشید و تردد بالا است، لازم است تا مقاومت زیادی داشته باشد. با داشتن مقاومت از عمر طولانی نیز برخوردار خواهد شد. از این نظر کفپوش پی وی سی جزء مقرون‌به‌صرفه‌ترین کفپوش‌های موجود در بازار است که مقاومت بسیار بالایی نیز دارد. 

جهت دریافت مشاوره تخصصی و رایگان با مشاوران ما در تماس باشید.

کفپوش وینیل در فضای باز

اگر به دنبال پاسخ گرفتن به این سوال هستید باید بگوییم که بله امکان نصب و اجرای کفپوش وینیل در فضای باز وجود دارد. در واقع کفپوش پی وی سی یک گزینه‌ی ارزان و عالی است که می‌تواند در فضای باز استفاده شود. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، کفپوش پی وی سی به دلیل مقاومت بالا و نگهداری آسان برای نصب در فضای باز گزینه‌ی مناسبی به شمار می‌رود. درواقع از آن‌جایی که فضاهای بیرونی در معرض تغییرات دمایی، بارندگی، تابش نور خورشید و ... هستند، باید کفپوش این فضا ویژگی‌های خاصی داشته باشد. به این معنی که در برابر سایش، خط‌وخش و پارگی مقاوم باشد. از این‌رو کفپوش وینیل یک گزینه‌ی منحصر به‌فرد برای این فضاها به شمار می‌رود.

ضمن این‌که کفپوش وینیل نسبت به کفپوش‌های رایج در فضاهای باز مانند کفپوش‌های سنگی نرم و منعطف است. از این‌رو خیال‌تان بابت بازی کردن و دویدن بچه‌ها و حیوانات خانگی خود کاملا راحت باشد. زیرا در صورت زمین خوردن دست و پای آن‌ها دچار آسیب‌دیدگی و خراشیدگی نمی‌شود.

استفاده از کفپوش وینیل در فضای باز

اولین کار برای نصب کفپوش وینیل در حیاط، پاسیو و یا ایوان این است که سطح را به طور کامل نظافت کنید. در این حالت آلودگی‌ها سطح از بین می‌رود و چسبندگی کفپوش افزایش می‌یابد. عدم اطمینان از چسبندگی مناسب به احتمال زیاد منجر به چروک شدن کاشی‌های وینیل در پایین خط می‌شود.

در ادامه برای نصب کفپوش پی وی سی در فضای باز باید به تغییرات دمایی توجه داشته باشید. درواقع اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که با تغییرات زیاد دمایی مواجه است، کفپوش وینیل برای آن‌جا مناسب نیست. زیرا تغییرات دمایی منجر به ترک خوردن و آسیب دیدن کفپوش می‌شود. به طور کلی کفپوش پی وی سی تحمل کمی در برابر دمای بسیار بالا دارد. از این نظر این کفپوش برای مناطقی با آب‌وهوای خیلی سرد توصیه نمی‌شود. زیرا احتمال ترک خوردن کفپوش و خارج شدن از موقعیت خود وجود دارد.

در نهایت با توجه به شواهد و قرائن می‌توان چنین نتیجه گرفت که از کفپوش وینیل می‌توان به عنوان کفپوش فضای باز استفاده کرد. درواقع این کفپوش قابلیت نصب برای بخشی از حیاط، پاسیو و ایوان را دارد زیرا این کفپوش کاملا مقاوم، ضد آب و ضد UV است.

ولی با تمام این‌ها به طور کلی پیشنهاد می‌شود برای مصون ماندن کفپوش از تغییرات دمایی از آلاچیق استفاده کنید.

  • راهنمای خرید کفپوش
  • کفپوش اقتصادی
  • انواع کفپوش ساختمانی
3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *