راهرو به عنوان ورودی خانه نیاز به کفپوشی دارد که در عین زیبایی، مقاوم باشد و از نظافت آسانی نیز برخوردار باشد. به تمام این‌ها ایجاد حس خوشایند هنگام راه رفتن روی آن را هم اضافه کنید. به طور کلی کفپوش راهرو ضمن زیبایی باید کاربردی نیز باشد. بنابراین اگر به دنبال انتخاب کفپوش مناسب راهرو برای رفع تمام نیازهای‌تان هستید، شما را به مطالعه‌ی این مقاله دعوت می‌کنیم.

اهمیت کفپوش راهرو

افراد، بیش‌تر به داخل فضای مسکونی یا اداری خود اهمیت می‌دهند و سعی در چیدمان درستی برای فضای داخلی منزل یا محل کار خود دارند. درحالی که راهرو‌ها و راه‌پله‌ها نیز دارای اهمیت هستند. زیرا به عنوان ورودی و پیش‌درآمدی برای فضای اصلی به شمار می‌روند. این فضا با چینش درست می‌تواند احساس خوب و خوشایندی را القا کند. در چنین حالتی به کسی که در آن‌جا راه می‌رود نوید ورود به یک مکان مطلوبی را می‌دهد. همچنین اگر به دکوراسیون راهرو اهمیت داده نشود، خواه‌ناخواه حسی از آشفتگی و ابهام ایجاد می‌شود. این حس ناخوشایند باعث می‌شود افرادی که در حال تردد در آن‌جا هستند، حس بد را با خود به داخل فضای اصلی ببرند. در این بین یکی از عناصر اصلی دکوراسیون راهرو، کفپوش است که به طور مستقیم روی احساس افراد تاثیر می‌گذارد.

علاوه بر بحث زیبایی‌شناختی، مسائل مربوط به نظافت و مقاومت کفپوش نیز مطرح است. به این معنا که از هر کفپوشی نمی‌توان برای راهرو استفاده کرد. درواقع با توجه به میزان تردد بالا در این بخش، کفپوش موردنظر ضمن داشتن مقاومت بالا باید از نظافت آسانی نیز برخوردار باشد.

کفپوش قابل استفاده در راهرو برای این که طول عمر بالایی داشته باشد باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد. در ادامه به این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

ویژگی‌های کفپوش راهرو

  1. مقاومت بالا
  2. عایق بودن
  3. نظافت راحت
  4. رنگ و طرح مناسب
  5. آنتی باکتریال بودن

برای راهرو انواع مختلفی کفپوش وجود دارد که نصب بهترین کفپوش در قسمت راهرو بستگی زیادی به فضای شما دارد. این که کفپوش را برای راهرو‌های مسکونی می‌خواهید یا برای راهروی فضاهای اداری و تجاری مهم است. در ادامه به انواع کفپوش های قابل استفاده در راهرو می‌پردازیم.

انواع کفپوش راهرو

  1. پارکت لمینت
  2. وینیل
  3. سرامیک

پارکت لمینت مناسب کفپوش راهرو

اگر به دنبال ایجاد فضایی گرم و صمیمانه هستید، پارکت لمینت گزینه‌ی بسیار مناسبی است. این کفپوش با داشتن ظاهری شبیه به چوب، زیبایی خاصی به ورودی منزل یا محل کار شما می‌بخشد.

با این همه پارکت لمینت نسبت به سایر کفپوش‌ها از مقاومت کم‌تری در برابر رطوبت و فشار برخوردار است، همین‌طور نیاز به مراقبت بیش‌تری دارد. پس توصیه می‌شود از آن برای پوشاندن کف راهروهایی با تردد کم‌تر، استفاده کنید.

کفپوش وینیل

در راهرو می‌تواند ظاهری مشابه چوب، سنگ یا کاشی‌های طرح‌دار را ایجاد کند و ظاهری زیبا به راهرو شما ببخشد. این کفپوش حالت نرمی دارد و هنگامی که روی آن راه می‌روید سروصدا ایجاد نمی‌کند. کفپوش وینیل یک کفپوش کاملا متناسب با فضای راهرو است زیرا ضمن داشتن مقاومت بالا از نظافت بسیار آسانی نیز برخوردار است. به تمام این‌ها قیمت مناسب آن را نیز اضافه کنید.

سرامیک

یکی دیگر از گزینه‌های کفپوش مناسب برای راهرو، سرامیک است. سرامیک نسبت به آب و مواد شوینده حساسیتی ندارد و از این نظر نظافت آن بسیار ساده است. ضمن این‌که به عنوان یک کفپوش سخت شناخته می‌شود و مقاومت بالایی در برابر فشار دارد. سرامیک‌ها دارای طرح و رنگ متفاوتی هستند. شما به سادگی می‌توانید با استفاده از طرح‌های مختلف سرامیک یک الگوی خاص و زیبا وسط راهرو خود ایجاد کنید. از این‌رو سرامیک یکی از مناسب‌ترین انواع کفپوش به شمار می‌رود.

با توجه به آن‌چه که ذکر آن رفت متوجه شدیم که کفپوش برای راهرو چرا مهم است و این کفپوش چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. ضمن این‌که با توجه به ویژگی‌های کفپوش، انواع پوشش‌هایی که می‌توان برای این بخش از ساختمان استفاده کرد، کدامند.

1.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *