آشپزخانه بدون دستگیره در سال‌های اخیر به دلیل تمایل روزافزون به فضای داخلی صاف و براق، تجدید حیات سریعی را تجربه کرده است. و با توجه به اینکه هر بازسازی خانه یک سرمایه گذاری بزرگ است، همچنین یک گزینه عالی در دراز مدت است. می توانید مطمئن باشید که زیبایی و سادگی یک آشپزخانه بدون دستگیره از مد نمی افتد.

اشپزخانه های بدون دستگیره بسیار ساده و در عین حال شیک و زیبا هستند. با این حال، مهم است که مزایا و معایب یک آشپزخانه بدون دستگیره را قبل از اقدام به آن بسنجید.

آشپزخانه بدون دستگیره چیست؟

طراحی آشپزخانه بدون دستگیره در کابینت، کمد یا کشو، ظاهری تمیز و بی‌نظم ایجاد می‌کند که کاملاً مدرن و مینیمال است. اگرچه این یک مفهوم ساده است، اما چندین نوع طراحی آشپزخانه بدون دستگیره وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید و هر کدام به روشی متفاوت باز می شوند.

دستگیره به شکل جی

در این مدل دستگیره ، یک منحنی به شکل “J” در کابینت آشپزخانه تعبیه شده است تا انگشتان به راحتی به آن قلاب شوند و باز شوند.

کابینت بدون دستگیره

بدون دسته واقعی

برخلاف دستگیرده به شکل جی ، یک کابینت آشپزخانه بدون دستگیره واقعی ، فاقد هر گونه دسته داخلی است. در عوض، یک ریل پشت در یا کشو وجود دارد که فضایی را برای انگشتان برای گرفتن و باز کردن وسایل ایجاد می کند. این واحدها را می توان از بالا یا از کنار باز کرد.

فشار برای باز کردن

به‌جای گرفتن و کشیدن در یا کشو آشپزخانه، طراحی بدون دستگیره فشاری ، به این معنی است که فقط یک لمس سبک از دست شما (یا پا برای کابینت‌های پایین) تنها چیزی است که برای باز شدن آن لازم است.

کابینت بدون دستگیره

آیا یک آشپزخانه بدون دستگیره برای من مناسب است؟

مانند تمام عناصر طراحی آشپزخانه، نکته کلیدی این است که سبکی از نظر زیبایی شناسی دلپذیر اما بسیار کاربردی انتخاب کنید که کاملاً با سبک زندگی خاص شما سازگار باشد. حتی اگر متقاعد هستید که آشپزخانه بدون دستگیره در خانه شما فوق‌العاده به نظر می‌رسد، یا در مورد عملی بودن آن شک دارید، قبل از تصمیم‌گیری در مورد مزایا و معایب آن، مطمئن شوید.

جوانب مثبت

  • ایمنی بهبود یافته

غذای داغ، چاقوهای تیز، گازهای بالقوه خطرناک و وسایل برقی ، آشپزخانه شما می تواند مکانی کاملا خطرناک باشد. خوشبختانه، طراحی بدون دسته به ایمن شدن آن تا حد ممکن کمک می‌کند.

  • طراحی زیبا

نمی توان انکار کرد که این طراحی آشپزخانه جایگزینی براق برای کابینت های دسته دار است و اگر می خواهید زیبایی تمیز و معاصری داشته باشید، آن را ایده آل می کند. سطوح صاف و صاف مطمئناً آشپزخانه شما را زیبا و ساده جلوه می دهد. همچنین مواد، رنگ‌ها و تزئینات زیادی برای انتخاب وجود دارد که اطمینان حاصل می‌کند آشپزخانه شما کاملاً مطابق با سلیقه شما است.

  • فضای اضافی

برداشتن دستگیره ها از آشپزخانه شما فوراً فضای بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد زیرا هیچ آویزانی از کابینت شما وجود ندارد. این ایده به ویژه اگر به فکر طراحی یک آشپزخانه اوپن هستید، بسیار ارزشمند است. علاوه بر کمک به احساس سبک و مطبوع مورد نظر شما، استفاده از وسیله های آشپزخانه را نیز آسان میکند.

جوانب منفی

  • افزایش زمان تمیز کردن

نظافت آشپزخانه بدون دستگیره کمی بیشتر طول می کشد زیرا گرد و غبار و خرده ها به سرعت در شکافی که برای باز کردن در یا کشو می کشید جمع می شود. در صورت انتخاب یک روکش براق، ممکن است اثر انگشت بیشتر نمایان شود، زیرا شما و خانواده‌تان باید بیشتر جلوی کابینت‌ها را لمس کنید. با این حال، فشار برای باز کردن کابینت بدون دسته، فرآیند تمیز کردن را از جنبه دیگری سریع‌تر می‌کند، زیرا هیچ دسته‌ای ناخوشایند برای تمیز کردن اطراف یا پشت ندارید.

  • هزینه های بالاتر

اگرچه ممکن است فکر کنید برداشتن دستگیره‌ها منجر به داشتن آشپزخانه ارزان‌تری می‌شود، اما برای ایجاد مکانیسم‌هایی که اجازه می‌دهد درها و کشوها بدون آن‌ها باز شوند، به مهارت‌های تخصصی نیاز است. بنابراین کابینت آشپزخانه بدون دستگیره قیمت بیشتری خواهد داشت. علاوه بر این، اینها نیز باید توسط یک متخصص نصب شوند و هزینه را افزایش دهند.

  • مسائل عملی

به طور کلی، استفاده از آشپزخانه بدون دستگیره نباید سخت تر باشد، اما عواملی وجود دارند که می توانند این طراحی را کمی ناخوشایند کنند. برای مثال، اگر ناخن‌هایتان بلندتر باشد، گرفتن در یا کشو بدون دستگیره می‌تواند دشوارتر باشد. طراحی بدون دسته نیز می تواند برای کسانی که مشکلات قدرتی یا حرکتی که دستشان را تحت تاثیر قرار می دهد، مانند آرتریت، غیر عملی باشد. و در نهایت، به این فکر کنید که سبک زندگی شما چقدر شلوغ است و آیا هنگام عجله در آشپزخانه خود دلتان برای داشتن دستگیره تنگ نمی شود.

آشپزخانه بدون دستگیره برای شما مناسب است؟

اکنون از مزایا و معایب اصلی آگاه هستید، احتمالاً تا حدودی تصور می کنید که آیا آشپزخانه بدون دستگیره برای شما مناسب است یا خیر. برای طراحی تمیز، جادار و جاودانه، مطمئناً باید در نظر گرفت.

برگرفته از سایت: www.harveyjones.com

به این مقاله رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *