در این مقاله پنجره اتاق خواب کودکان به همراه 18 ایده کاربردی را توضیح خواهیم داد. انتخاب پنجره ها برای اتاق خواب کودکان یک بخش حیاتی در طراحی اتاق آن‌ها است. اما در این مورد می‌تواند مشکل باشد. شما باید بین زیبایی و کاربردی بودن تعادل ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که کودک شما از نور مناسب در ساعات مختلف روز از طریق یک پانسمان ایمن و شیک برای ویترین لذت خواهد برد.

یک طراحی خوب پرده یا سایه نیز باید به حفظ حریم خصوصی بیافزاید و محیطی راحت برای خواب، بازی و معاشرت ایجاد کند. خوشبختانه، راه‌های بسیار زیبایی برای سبک دادن به پنجره‌ها در اتاق بچه‌ها وجود دارد. خواه آن‌ها سایه‌های طرح‌دار روشن یا پرده‌های رویایی را ترجیح دهند.

 

18 ایده کاربردی در ارتباط با پنجره اتاق خواب کودکان

1-طرح‌های درخشان در تاریکی انتخابی شگفت انگیز است

پنجره‌های اتاق خواب کودکان شیک و کاربردی جزء ضروری برای حفظ حریم خصوصی، گرما و راحتی است.

لوازم جانبی درخشان در تاریکی بخش نوستالژیک دوران کودکی ما هستند. از برچسب‌های دیواری و برگردان‌ها گرفته تا رنگ‌های فلورسنت یا درخشان، این یک روکش اضافی است که به آنها اجازه می‌دهد رویای بزرگ داشته باشند.

اگر می‌خواهید آن را در چیزی کمی کاربردی‌تر بگنجانید، یک پرده درخشان در تاریکی راهی است که باید انجام دهید.

در طول روز، آنها در یک رنگ خاکستری استتار می‌شوند و سپس در شب می‌آیند. کودک شما با شگفتی شگفت انگیزی روبرو خواهد شد. زیرا اتاق او به آسمان پرستاره شب تبدیل می‌شود، البته تا سی دقیقه.

 

2-انتخاب پرده با دیگر لوازم داخل اتاق هماهنگ باشد

بهترین گزینه برای پرده اتاق کودکانه بسیار شیک، هماهنگی است. اگر می‌خواهید یک اتاق خواب زیبا بسازید که مقرون به صرفه باشد. پس بهتر است به صورت سفارشی بروید و طرح انتخابی خودتان که هماهنگی با دیگر لوازم جانبی دارد را انتخاب کنید.

پنجره اتاق خواب کودکان به همراه 18 ایده کاربردی

 

3-پنجره خود را با فضای نشستن هماهنگ کنید

این طرح خاکستری، سبز و زرد مانند طرح‌های رنگی از جنس خنثی است و هنگامی که با طرح صندلی و بالشتک‌های پنجره‌ای منطبق به هم گره می‌خورد، یک روکش منسجم دوست‌داشتنی ایجاد می‌کند.

 

4-در یک اتاق بدون پنجره، گزینه‌های جایگزین را در نظر بگیرید

اگر فرزند شما یک اتاق بدون پنجره در خانه دارد، لازم نیست تمام سرگرمی‌های ایده‌های درمان پنجره کودکان را از دست بدهد.

ایده جالب و خلاقانه، این ایده اتاق خواب دو طبقه پرده‌دار، حریم خصوصی را برای هر دو طرف فراهم می‌کند. اگر یکی از بچه‌ها قبل از دیگری بلند شود، نور مصنوعی یا طبیعی را مسدود می‌کند.

توجه داشته باشید که چگونه ایده پرده راه راه در کنار یک کوسن راه راه و فرش با چاپ گورخر کار می‌کند تا هماهنگی‌هایی را در طرحی رنگارنگ ایجاد کند.

پنجره اتاق خواب کودکان به همراه 18 ایده کاربردی

 

5-با یک روز و شب کور همه کاره باشید

پرده‌های روز و شب گرما را بین دو لایه خود به دام می اندازند و حفظ می‌کنند و به عایق‌بندی خانه و کاهش قبض انرژی شما کمک می‌کنند.

بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از والدین به این ایده برای پنجره کودکان روی می‌آورند. پرده‌های روز و شب با ایجاد ظاهری نرم و امروزی ضمن فراهم کردن حریم خصوصی و کنترل نور، حریم خصوصی را به روشی تقریبا جادویی حفظ می‌کنند.

پنل‌های پارچه‌ای شفاف اجازه ورود نور را می‌دهند، در حالی که چشم‌های کنجکاو و سایه‌های ترسناک را از خود دور نگه می‌دارند.

 

6-با یک کرکره برقی با کنترل از راه دور هوشمندانه عمل کنید

بچه‌های امروزی همه تکنولوژی‌ها را دارند. از گوشی‌های هوشمند گرفته تا کنسول‌های بازی. همین را می‌توان برای فضای داخلی نیز گفت.

علاوه بر از بین بردن خطرات مربوط به طراحی بند ناف، پرده کنترل از راه دور یک روش درمانی مدرن برای پنجره کودکان کوچک است که به شما امتیازات قهوه‌ای نیز می‌دهد.

ایده آل برای کودکان کوچک یا کودکان کم توان، به آنها اجازه می‌دهد نور وارد شده به پنجره‌های سخت را کنترل کنند.

 

7-کودک مبتلا به آلرژی دارید؟ پس یک پرده با روکش مخصوص انتخاب کنید

نیل مکینسون، رئیس تجارت الکترونیک در Swift Direct Blinds می‌گوید: «از هر چهار نفر یک نفر از نوعی تب یونجه یا آلرژی به گرده رنج می‌برد، که اغلب می‌تواند منجر به بد خوابی یا خلق و خوی ضعیف شود.

بنابراین، پارچه‌های تخصصی متشکل از  Pollergen™ می‌توانند به کاهش درد و رنج افراد مبتلا به تب یونجه کمک کنند، زیرا پارچه‌های تخصصی می‌توانند تا 50 درصد از گرده‌های علف را به دام بیندازند و دناتوره کنند. آن را به یک انتخاب ایده آل برای اتاق خواب تبدیل می‌کند.

 

8-کرکره‌های جامد برای شب‌های اولیه و دراز کشیدن مناسب است

برای یک نوزاد تازه وارد یا کودکی که با اولین علامت روشنایی روز از خواب بیدار می‌شود، باید ایده‌های پنجره اتاق خواب را در نظر بگیرید که اضافه کاری دارد.

کرکره‌های جامد گزینه خوبی هستند و بیش از نور از آن جلوگیری می کنند. اتاق را به طور موثر در برابر سر و صدا عایق می‌کنند (ترافیک اگر رو به خیابان است، مهمانی‌های تابستانی در اطراف شما اگر رو به باغ باشد) و از آب و هوا.

البته رنگ‌های سفید یا خنثی در آینده به راحتی می‌توان آن‌ها را تغییر داد. اما گزینه‌های رنگارنگی که می‌توان آن‌ها را دوباره رنگ کرد، انتخابی شاد هستند.

 

9-کرکره های لووردار را برای سطوح نور قابل تنظیم انتخاب کنید

در صورتی که فضای دیوار کافی برای تا زدن کرکره‌های جامد به عقب وجود نداشته باشد، و اگر می خواهید بتوانید یک فضای خصوصی ایجاد کنید. ایده آل اگر اتاق خواب نادیده گرفته شود یا برای تنظیم سطوح نور در طول زمان، کرکره‌های لوور یک نوع جایگزین خوب برای پوشش پنجره هستند. در روز (شاید اتاق خواب رو به جنوب باشد و در طول روز نیاز به فیلتر نور داشته باشد).

کرکره‌های ردیف به ردیف به شما این امکان را می‌دهند که نیمه بالا و نیمه پایین را در طول روز نیز بسته نگه دارید.

کرکره‌های سفید یا خنثی البته با افزایش سن ماندگاری دارند. اما در آینده می‌توانید کرکره‌های رنگارنگ را اسپری کنید.

 

10-برای داشتن ظاهری باهوش و بالغ، پرده‌های ونیزی را انتخاب کنید

اگر کرکره‌ها فراتر از بودجه شما هستند، پرده‌های ونیزی گزینه مقرون به صرفه‌تری هستند که ظاهری مشابه و ساده به شما می‌دهند.

با این حال، یک گزینه خوب برای پنجره‌های کوچک، پرده‌های ونیزی است. زیرا نور زیادی را به اتاق می‌دهند که در غیر این صورت ممکن است بسیار تاریک باشد. در حالی که حفظ حریم خصوصی کامل را تضمین می‌کند.

برای اینکه حداکثر نور و حفظ حریم خصوصی را داشته باشید، پیشنهاد می‌کنم پرده‌های خود را مطابق با نور خورشید تنظیم کنید.

تمیز کردن آسان، آنها در طیف وسیعی از رنگ‌ها و روکش‌ها هستند. اگرچه با رشد فرزند شما و تغییر ذائقه آنها، جلوه‌های سفید یا چوب باقی می‌ماند.

جنبه‌های منفی: اگر پنجره در یک شب گرم و نسیم باز بماند، صدا می‌زنند و به اندازه کرکره‌های پرده‌دار نور را بیرون نمی‌دهند. زیرا نور در بین لت‌ها و اطراف لبه‌ها نفوذ می‌کند.

به علاوه، البته، مانند سایر روش‌های مشابه پنجره، باید مراقب هر طناب‌هایی باشید که بچه‌های کوچک در اطراف هستند.

 

11-پرده رومی احساس هماهنگی ایجاد می‌کند

اگر به ظاهر پارچه‌های چند لایه علاقه دارید، پرده‌های رومی انتخاب خوبی برای اتاق خواب کودکان هستند. آن‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا رنگ‌های پارچه را در جای دیگری از اتاق برای حسی هماهنگ انتخاب کنید. یک روکش ساده را انتخاب کنید تا تزیین مجدد آن آسان‌تر شود.  هر چیزی که طرحی کودکانه داشته باشد، به سرعت تاریخ آن را نیز تغییر می‌دهد.

 

12-الگوی زیبا و علاقه

اگر اتاق خواب اول فرزندتان موقتی است یا اگر اجاره می‌کنید، ممکن است بخواهید از پنجره به عنوان فرصتی برای اضافه کردن رنگ و جذابیت به اتاق استفاده کنید.

در این مورد، پرده رومی گزینه خوبی است. زیرا به شما این امکان را می‌دهد که طرح پارچه را با شکوه تمام به رخ بکشید، چه برآمده یا نه. اگر بودجه‌ای ندارید، انتخاب پرده‌های آماده به جای اندازه‌گیری شده، سرمایه‌تان را بیشتر می‌کند.

پنجره اتاق خواب کودکان به همراه 18 ایده کاربردی

 

13-برای اتاق خواب زیر شیروانی پرده‌های نصب شده را انتخاب کنید

در یک اتاق زیر شیروانی، شما مشکل اساسی پنجره‌های سقف را دارید. توصیه ما؟ وقت خود را برای ساختن پرده‌های خود برای این پنجره‌ها هدر ندهید. آنها همیشه در خاموش نگه داشتن نور شکست می‌خورند و تنها پس از چند هفته مانند ابتدا هوشمند به نظر نمی‌رسند. بهترین و تنها گزینه برای پرده‌های اندازه‌گیری شده است.

 

14-کرکره غلتکی روشن

بدون شک پرده‌های غلتکی بهترین انتخاب شما هستند. اگر بودجه شما تمام شده باشد طیف وسیعی از رنگ‌ها و الگوها برای انتخاب وجود دارد. البته بسیاری از آنها در گزینه‌های خاموشی ارائه می‌شوند. اگرچه نور همچنان به اتاق اطراف لبه‌ها نفوذ می‌کند. با این حال، اگر پرده‌ها را به مخلوط اضافه کنید، این می‌تواند در آینده برطرف شود. مجدداً به مسئله ایمنی بند ناف توجه کنید.

 

15-اجازه دهید نور طبیعی به داخل نفوذ کند

اگر اتاق کودک شما یک پنجره کوچک دارد، رو به شمال است و از آن چشم پوشی نمی‌شود، و اگر نور صبح و عصر کودک شما را اذیت نمی‌کند. باز کردن پنجره، شاید با ساده‌ترین پرده‌های غلتکی سفید گازدار فضا را درست کند. روشن‌تر و بزرگ‌تر احساس کنید.

اجازه دهید نور طبیعی به داخل نفوذ کند

16-دو برابر کنید

اگر به ظاهر یک پنجره بدون لباس علاقه دارید، اما به دلایل واضح، به یک پنجره کاربردی‌تر برای اتاق خواب کودکان نیاز دارید، این راه حل خوبی است. پرده‌های گازدار که با یک کرکره سیاه سفید همخوانی دارند.

 

17-برای یک ویژگی کانونی هوشمند، پرده‌ها را آویزان کنید

دلایل مختلفی برای اضافه کردن ایده‌های پرده اتاق خواب مورد علاقه خود به اتاق کودکتان وجود دارد. طرح‌های تا کف، که درست از پنجره بیرون کشیده می‌شوند، باعث می‌شوند پنجره بزرگ‌تر شود.

 پرده‌های با خط خاموش نور، سر و صدا و پیش نویس‌ها را تقریباً به همان اندازه پرده‌های جامد از خود دور می‌کنند. فرصت خوبی برای اضافه کردن رنگ و طرح به اتاق هستند.

 

18-حفظ حریم خصوصی اتاق کودک

هیچ کس نمی‌خواهد اتاق خواب فرزندش نادیده گرفته شود. اما افزودن لایه‌ای از فیلم پنجره به شیشه‌های پنجره راهی سریع و مقرون به صرفه برای حفظ حریم خصوصی است.

البته، حتی بهترین طرح‌های فیلم پنجره نیز ممکن است به تنهایی این کار را انجام ندهند. اما می‌توان آن را با هر یک از پنجره های اتاق خواب کودکان در بالا تطبیق داد.

 

چگونه پنجره اتاق خواب بچه ها را بپوشید؟

“اگر پنجره اتاق خواب کوچک است، ممکن است ترغیب شوید که از پانسمان پنجره دوری کنید تا مطمئن شوید که اتاق سبک و مطبوع است.

با این حال، باید گفت که انتخاب چند پرده برای پنجره کوچکتان به معنای کاهش نور ورودی به اتاقتان نیست.

پرده‌های ونیز گزینه‌ای عالی برای اتاق خواب‌ها حتی روی یک پنجره کوچک هستند. زیرا به نور زیادی اجازه می‌دهند در اتاق جریان داشته باشد و در عین حال حریم خصوصی کامل را حفظ کنند.

شرکت راشین امیدوار است خواندن مقاله پنجره اتاق خواب کودکان برای شما مفید بوده باشد.

برگرفته از سایت: www.realhomes.com

به این مقاله رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *