پارکت لمینت سفید و براق جزء آن دسته از رنگ‌های محبوب پارکت لمینت است که فضای دلپذیری را ایجاد می‌کند. درواقع این نوع از پارکت لمینت مناسب افرادی است که خواهان ایجاد جلوه‌ای مدرن و شیک در فضای خود هستند.

پارکت لمینت نیز مانند هر محصول دیگری دارای مزایا و معایبی است و از این‌رو پارکت لمینت روشن و براق نیز از این امر مستثنا نیست. در این مقاله قصد داریم که به پارکت لمینت روشن و براق و مزایا و معایب آن بپردازیم.

پارکت لمینت سفید و براق

از وپژگی‌های منحصربه‌فرد پارکت لمینت برخورداری آن از تنوع رنگی گسترده‌ است. از این‌رو پارکت لمینت سفید نمونه‌ای از رنگ‌های محبوب پارکت لمینت است که فضایی آرام، دلپذیر، خاص و زیبایی را ایجاد می‌کند. این کفپوش امکان استفاده در سبک‌های مختلف دکوراسیون را دارد. ضمن این‌که برای فضاهایی که از نور کمی برخوردارند بسیار مناسب است. این نوع از پارکت لمینت زمانی که با رنگ تیره دیوار هماهنگ شود، فضای چشم‌نوازی را ایجاد می‌کند. 

نکته

شاید با شنیدن چوب بلوط سفید فکر کنید که رنگ این چوب روشن است ولی درواقع رنگ تیره‌تری نسبت به افرا و بلوط قرمز دارد. 

ویژگی منحصربه‌فردی که این چوب نسبت به سایر چوب‌ها دارد این است که دارای رنگ قهوه‌ای با تناژ سرد است. 

این ویژگی منجر می‌شود که بلوط سفید نسبت به سایر چوب‌ها از تنوع گستره‌تری برخوردار باشد و بتواند با هر دکوراسیون و سبکی هماهنگ شود.

مزایا

این پارکت لمینت دارای مزایای خاصی است که آن را موردعلاقه‌ی بسیاری از افراد می‌کند. در ادامه به این مزایا می‌پردازیم.

  • پارکت لمینت سفید و براق قابلیت تطبیق‌پذیری با انواع رنگ‌ها را دارد. پارکت لمینت سفید با طیف رنگی گرم تا سرد تطبیق‌پذیر است و به سادگی هماهنگ می‌شود.
پارکت لمینت سفید و براق
  • به دلیل داشتن خاصیت خنثی، قابلیت هماهنگ شدن با انواع سبک‌های دکوراسیون را دارد. درواقع پارکت لمینت سفید امکان ایجاد دکوراسیونی مدرن، مینیمال و حتی سنتی را دارد. البته که این نوع لمینت انتخابی ایده‌آل برای طرفداران سبک مینیمال است.
  • پارکت لمینت سفید نماد تمیزی و پاکی است و استفاده از آن به لحاظ بصری فضا را بازتر و بزرگ‌تر نشان می‌دهد. از این‌رو مناسب فضاهای کوچک است.
  • پارکت لمینت سفید  به دلیل رنگ روشن و سطح براقی که دارد منجر به انعکاس نور و روشن‌ شدن فضا می‌شود.
  • فضایی خیره‌کننده و منحصر به‌فردی را ایجاد می‌کند.
  • ایجاد فضایی شاد و پرانرژی

معایب 

در کنار مزایایی که پارکت لمینت سفید و براق دارد، دارای معایب و نواقصی نیز است که استفاده از آن را دچار محدودیت می‌کند. در ادامه به این معایب اشاره می‌کنیم.

  • پارکت لمینت سفید  به دلیل ظاهر خاصی که دارد به مرور زمان شفافیت خود را از دست می‌دهد.
  • این نوع از پارکت لمینت به دلیل رنگ روشن و سفیدی که دارد زودتر از سایر رنگ‌ها کثیف می‌شود. به همین دلیل به هیچ‌وجه مناسب فضاهایی با تردد بالا نیست.
  • لمینت‌های براق به خصوص رنگ‌های سفید و روشن اصلا گزینه‌ی مناسبی برای نصب در محیطی که نور طبیعی دریافت می‌کند نیست. زیرا که در چنین حالتی، انعکاس نور بسیار شدید می‌شود و چشم را آزار می‌دهد.
  • نیاز به نظافت مکرر به دلیل رنگ روشن و سطح براقی که این نوع لمینت‌ دارد بیش‌تر است.
  • امکان سر خوردن وسایل و افراد بر روی پارکت لمینت براق به دلیل داشتن سطحی صاف و صیقلی بیش‌تر است.

نحوه‌ی نگهداری از پارکت لمینت سفید و براق

نگهداری از این پارکت لمینت به دلیل رنگ روشنی که دارد سخت و دشوار است. زیرا رنگ روشن لک و کثیفی‌ها را بیش‌تر نشان می‌دهد. از این‌رو این پارکت لمینت مناسب فضاهای پرتردد نیست. همچنین اگر بچه‌ی کوچک و یا حیوان خانگی دارید این کفپوش مناسب خانه‌ی شما نیست. ضمن این‌که اگر فرصت و حوصله‌ی نظافت روزانه را ندارید بهتر است که سمت پارکت لمینت رنگ روشن و براق نروید. با این‌حال این نوع از پارکت لمینت به دلیل این‌که کثیفی‌ها را واضح نشان می‌دهند راحت‌تر تمیز می‌شود و نیاز به دقت فراوان هنگام نظافت نیست.

همچنین اگر از پارکت لمینت سفید و براق استفاده می‌کنید حواس‌تان به براق و درخشان نگه داشتن آن باشد. به طور کلی شیوه‌ی نظافت این پارکت لمینت نیز مانند سایر رنگ‌های پارکت لمینت‌ است و باید همان اصول را رعایت کنید.

در نهایت باید گفت که اگر خواهان ظاهری مدرن و دلپذیر برای فضای خود هستید پیشنهاد ما استفاده از این پارکت لمینت است. 

این نوع از پارکت لمینت فضای شما را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان می‌دهد و ضمن این‌که برای فضاهایی با نور اندک بسیار مناسب است.

شما می‌توانید برای دریافت هرگونه مشاوره در رابطه با پارکت لمینت از کارشناسان مجموعه‌ی ما مشاوره‌ی رایگان دریافت کنید. تا درنهایت متناسب با سبک دلخواه و بودجه‌ی مدنظرتان بهترین انتخاب را داشته باشید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *