کفپوش از عناصر اصلی دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود و به همین دلیل امروزه انواع گوناگونی از کفپوش‌ها در بازار وجود دارد. در این بین پارکت لمینت جزء محبوب‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود. محبوبیت این کفپوش به خاطر مزایای بسیار آن است. حالا سوال این‌جاست که مزایای استفاده از پارکت لمینت چیست؟

پارکت لمینت چیست؟

پیش از پرداختن به مزایای پارکت لمینت و دلایل استفاده از آن لازم است یک توضیح کوتاهی از آن ارائه دهیم. پارکت لمینت نوعی کفپوش است که شباهت بسیار زیادی به پارکت دارد و بسیاری از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که هر دو آن‌ها یکی هستند. ولی واقعیت این است که پارکت از الوارهای چوب ساخته می‌شود و پارکت لمینت از خمیر چوب تولید می‌شود. این کفپوش از چندین لایه ساخته می‌شود که اصلی‌ترین لایه‌ی‌ آن که حکم مغزی را دارد، HDF است. این کفپوش از طریق شیارهایی که دورتادور آن تعبیه شده‌، در یک‌دیگر چفت می‌شوند و نصب انجام می‌گیرد.

بی‌جهت نیست که پارکت لمینت امروزه محبوبیت بسیار بالایی پیدا کرده است و افراد بسیاری کف خانه یا محل کار خود را با این کفپوش می‌پوشانند. در ادامه به طور کامل به مزایای پارکت لمینت و قابلیت‌هایش می‌پردازیم.  

زیبایی ظاهری

پیش از هر چیز باید به زیبایی‌های ظاهری پارکت لمینت بپردازیم. لمینت از ظاهری زیبا و منحصر به‌فرد برخوردار است که علاوه بر زیبا کردن محیط منجر به تمیز و مرتب دیده شدن فضای شما نیز می‌شود. ظاهر این کفپوش به شدت اغواکننده است و از دلایل اصلی محبوبیت آن به شمار می‌رود. ضمن این‌که پارکت لمینت از تنوع طرح و رنگ بسیاری برخوردار است و همین عامل، زیبایی آن را بیش‌تر می‌کند.

نصب آسان

از مهم‌ترین مزایای پارکت لمینت، نصب آسان و سریع آن است. این کفپوش بدون نیاز به چسب و میخ و ابزار خاصی و تنها با یک کلیک نصب می‌شود. درواقع برعکس پارکت‌های چوبی که با چسب به کف می‌چسبند و بعد از نصب نیز نیاز به ساب و لاک دارند، لمینت نصب آسانی دارد. پارکت لمینت به وسیله‌ی شیارهایی که دورتادور آن تعبیه شده است به شکل نر و ماده در یکدیگر چفت و یا به اصطلاح کلیک می‌شوند. در این حالت بدون هیچ نوع کثیف‌کاری، کفپوش شما با سرعت بالا و در زمان اندک نصب می‌شود. 

قابل تعویض و جابه‌جایی

همان‌طور که پیشتر متوجه شدید پارکت لمینت از طریق شیارهایی که دورتادور خود دارد نصب می‌شود. به همین دلیل تایل‌های آن  به راحتی جدا می‌شوند. این ویژگی نیز از دیگر مزایای پارکت لمینت است زیرا این کفپوش را قابل تعویض و جابه‌جایی می‌کند. در صورتی که به هر دلیلی یکی از تایل‌های پارکت لمینت شما آسیب ببیند می‌توانید آن را با تایل جدید تعویض کنید. همچنین در صورت اسباب‌کشی به مکان جدید می‌توانید پارکت لمینت را نیز مانند هر وسیله‌ی دیگری جمع کنید و به محل جدید منتقل کنید.

مقاومت بالا در برابر آب، رطوبت و خط‌و‌خش

مقاوم بودن کفپوش از معیارهای مهم و اساسی هنگام خرید آن به شمار می‌رود. به طور کلی پارکت لمینت، کفپوش مقاومی است. به همین دلیل هنگام برشمردن مزایای پارکت لمینت حتما به مقاومت بالای آن در برابر آب، رطوبت و خط‌وخش اشاره می‌شود. دلیل مقاومت بالای آن، برخورداری از چندین لایه‌ی پوششی است. البته که مقاومت پارکت لمینت به سطح کیفیت، درجه‌ی سایش و نحوه‌ی مراقبت از آن بستگی دارد.

دوام و طول عمر بالا

قطع به یقین یکی از مزایای پارکت لمینت، دوام و طول عمر بالای آن است. البته که پارکت لمینت‌ها دارای مقاومت‌های متفاوتی هستند. درواقع مقاومت و طول عمر پارکت لمینت با توجه به درجه‌ی سایش، میزان تردد و کیفیت آن سنجیده می‌شود. به طور کلی با مراقبت درست و اصولی از پارکت لمینت، طول عمر بالایی خواهد داشت. 

نگهداری آسان

نگهداری و مراقبت از پارکت لمینت بسیار آسان است و نیاز به کار چندانی ندارد. فقط باید از ریختن آب و مایعات روی آن جلوگیری کنید. در این حالت پارکت لمینت شما عمر درازی خواهد داشت. 

قیمت مناسب

قیمت همیشه از معیارهای مهم برای خرید یک محصول به شمار می‌رود. به همین دلیل از مهم‌ترین مزایای پارکت لمینت، قیمت مناسب آن با توجه به تنوع رنگی، کیفیت و سایر مزایای آن است.

عدم آسیب به کف

یکی از پیش‌شرط‌های نصب پارکت لمینت، پهن کردن فوم زیر آن است. درواقع پیش از نصب، یک لایه فوم روی کف پهن می‌شود و سپس نصب آغاز می‌گردد. این لایه‌ی فومی علاوه بر مزیت‌های دیگری که دارد مانع از آسیب وارد شدن به کف اصلی می‌شود. ضمن این‌که دیگر نیازی به چسب‌کاری نیست. به همین دلیل می‌توان عدم آسیب به کف را نیز جزء مزایای پارکت لمینت دانست.

القا احساس طبیعی

به دلیل شباهت بالای پارکت لمینت به پارکت، حس چوب طبیعی را تداعی می‌کند و از این نظر احساس نشاط و بودن در طبیعت را به ذهن القا می‌کند.

سبک و کم وزن

در میان مزایای پارکت لمینت باید به وزن کم و سبک بودن آن نیز اشاره کرد. به طور کلی پارکت لمینت نسبت به سایر کفپوش‌ها مانند پارکت، سنگ و سرامیک سبک‌تر است و از این نظر حمل‌و‌نقل و نصب آن نیز راحت‌تر است.

آنتی باکتریال و غیرآلرژیک

این ویژگی پارکت لمینت برای افرادی که آلرژی دارند و به آلودگی و گرد و غبار هستند بسیار مهم است. ضمن این‌که اگر بچه‌ی کوچک دارید با انتخاب پارکت لمینت به عنوان کفپوش از سلامت او مراقبت کنید. آنتی باکتریال بودن این کفپوش به دلیل روکش خاصی است که دارد. این روکش ضد باکتری و ضد حشره است و آلودگی‌ها را نیز جذب نمی‌کند.

مزایای پارکت لمینت

لطفا جهت دریافت مشاوره تخصصی به صورت کاملا رایگان با مشاورین مجموعه راشین در ارتباط باشید.

برای برقراری ارتباط روی دکمه زیر کلیک کنید.!!!

تنوع در طرح و رنگ

امروزه پارکت لمینت‌های بسیار متنوعی از نظر طرح و رنگ به بازار عرضه می‌شود. این تنوع پاسخ‌گوی تمامی سلیقه‌ها است و از این نظر به هیچ وجه نگران نباشید چون قطعا بین رنگ‌های چشم‌نواز این کفپوش، رنگ مورد علاقه‌ی خود را پیدا خواهید کرد.

عایق صدا و حرارت

از جمله معضلات آپارتمان‌نشینی، انتقال صدا به طبقات زیرین است. این مشکل زمانی که بچه‌ی کوچک و یا حیوان خانگی داشته باشید بیش‌تر خودش را نشان می‌دهد. از این‌رو می‌توانید به وسیله‌ی پارکت لمینت از انتقال صدا جلوگیری کنید. لایه‌ی فومی که زیر پارکت لمینت پهن می‌شود مانند یک عایق عمل می‌کند و مانع انتقال صدا و حرارت می‌شود. علاوه بر صدا، پارکت لمینت در برابر حرارت هم عایق است و سرما و گرما را در خود جذب نمی‌کند. درواقع با حفظ حرارت خودش منجر به متعادل شدن دمای محیط می‌شود.

قابل اجرا برای کاربری‌های مختلف

پارکت لمینت به دلیل داشتن تنوع طرح و رنگ و برخورداری از انواع درجه‌ی سایشی، امکان استفاده در مکان‌ها و کاربری‌های گوناگون را دارد. این کفپوش از منازل مسکونی تا دفاتر اداری، مراکز تجاری، رستوران‌ها و هتل‌ها و کافه‌ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این‌رو از جمله مزایای پارکت لمینت می‌توان این ویژگی‌ را نیز برشمرد.

نظافت آسان

نظافت پارکت لمینت بسیار آسان است زیرا روکش این کفپوش به گونه‌ای است که آلودگی را در خودش جذب نمی‌کند. به طور کلی با نظافت روزانه و با یک دستمال نرم و نم‌دار می‌توانید پارکت لمینت خود را تمیز کنید. پس جا دارد که نظافت آسان را نیز جزء مزایای پارکت لمینت برشمریم.

قطع به یقین آگاهی از مزایای یک محصول کمک بزرگی به شناخت کامل آن می‌کند.

 ضمن این‌که هرگونه شک و تردید در رابطه با آن محصول را از بین می‌برد.

 به همین دلیل در این مقاله به مزایای پارکت لمینت پرداختیم تا اگر برای خرید این کفپوش دچار تردید هستید با خیالی راحت‌ و دلی قرص اقدام به خرید کنید.

4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *