در این مقاله طراحی خانه کلاسیک را توضیح خواهیم داد. طراحی داخلی کلاسیک را می‌توان با نام دیگری هم معرفی کرد. مثلا طراحی داخلی سنتی اگرچه ظاهری ساختار یافته و بافت قدیمی دارد، ولی همیشه مد می‌باشد و قدیمی نمی‌شود و برای طراحی هال و پذیرایی مناسب و راحت است. طراحی داخلی به سبک کلاسیک دارای یک سری نکات می‌باشد که در این مقاله می‌خواهیم به آن بپردازیم.

 

پیدا کردن نکات اصلی

در طراحی داخلی کلاسیک نکته اصلی آن در تقارن و تناسب اجزاست. مثلا تعیین جایگاه اثاث و وسایل خانه و چیدمانش یک نکته اساسی دارد.

طراحی خانه کلاسیک

ست کردن اجزا و تقارن آنها باهم در طراحی خانه کلاسیک

ست کردن اجزا و حفظ تقارن دکوراسیون دقیقا مثل زمانی است که شما از آینه استفاده می‌کنید. به طور مثال دو تا مبل تک نفره راحتی را روبروی هم قرار دهید و میز جلو مبلی را بین آنها قرار بدهید. تعیین جایگاه و چیدمان آن یکی از نکات کلیدی در این سبک می‌باشد. مثلا دو میز جلو مبلی می‌بایست کنار هم قرار بگیرند و سعی کنید دو تا از صندلی‌های نهارخوری را در گوشه‌ی اتاق روبروی هم چیدمان کنید. این سبک از طراحی حس تعادل و هارمونی را به فضا می‌دهد.

طراحی خانه کلاسیک

از رنگ‌ها استفاده کنید

طراحی خانه کلاسیک دارای اجزای سنتی می‌باشد و می بایست از رنگ‌های طبیعی مثل زرد، آبی، سبز و قهوه‌ای استفاده کرد تا رنگ‌های برجسته و پررنگ، مثلا رنگ سفید بهترین گزینه برای طراحی داخلی کلاسیک می‌باشد و برای چیدمان مبل بهتر است دو مبل هم رنگ و کوسن مشابه همین رنگ در فضایی روشن در مقابل مبل راحتی با رنگ خنثی قرار بگیرد. تکرار رنگ‌ها در سراسر فضای اتاق حس هارمونی بودن را به فضا می‌دهد.

 

اکسسوری و هنر

تعیین جایگاه اکسسوری‌ها نکته بسیار مهمی در انسجام بخشی فضا دارد. مثلا قرار دادن یک عکس هنری بالای طاقچه و ست کردن دو تا لوستر یکسان و مشابه در اطراف بهترین چیدمان در سبک کلاسیک می‌باشد. این موضوع برای کوسن‌ها هم صدق می‌کند مثلا ست کردن دو رنگ با هم و قرار دادن آن‌ها مقابل هم مصداق همین سبک می‌باشد.

طراحی خانه کلاسیک

شرکت راشین امیدوار است مقاله طراحی خانه کلاسیک برای شما مفید بوده باشد.

برگرفته از سایت:www.homestolove.com.au

به این مقاله رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *