در سال‌های اخیر پارکت لمینت به دلیل ماهیت همه کاره، قیمت مناسب و نصب آسان، یک کفپوش بسیار محبوب به شمار می‌رود. همان‌طور که اشاره کردیم یکی از دلایل محبوبیت این کفپوش نصب آسان آن است. این نصب آسان به دلیل سیستم کلیک آن است. اگر نمی‌دانید که سیستم کلیک پارکت لمینت چیست؟ نگران نباشید چون این مقاله را دقیقا برای شما نوشته‌ایم.

سیستم کلیک پارکت لمینت

امروزه اکثر پارکت لمینت‌ها مجهز به سیستم کلیک هستند. منظور از سیستم کلیک، شیارها و زبانه‌هایی است که دورتادور هر یک از پانل های لمینت وجود دارد. این شیارها باعث می‌شود که هنگام نصب لمینت، بدون نیاز به چکش و یا چسب و تنها با یک کلیک، قطعه ها در یکدیگر چفت شوند. زمانی که شیارها به درستی در یکدیگر چفت ‌شوند، هیچ‌گونه درز و فاصله‌ای بین قطعات ایجاد نمی‌شود. این عامل مانع از نفوذ رطوبت به لایه‌های زیرین و افزایش طول عمر لمینت می‌شود. این سیستم ضمن نصب سریع، جابه‌جایی پانل ها را نیز امکان‌پذیر می‌کند و از این‌رو پارکت لمینت به کفپوش شناور نیز معروف است.

اهمیت سیستم کلیک پارکت لمینت

در صورت ضعیف بودن سیستم کلیک پارکت لمینت، زبانه‌ها و شیارها به خوبی در یکدیگر چفت نمی‌شوند. این عامل منجر به لق زدن و صدا دادن لمینت می‌شود و به طور کلی طول عمر لمینت را کاهش می‌دهد. از این‌رو کیفیت سیستم کلیک پارکت لمینت از اهمیت بالایی برخوردار است. از طریق اندازه‌ی کلیک‌ها، و ارتجاعی بودن آن، می‌توان به کیفیت سیستم کلیک پارکت لمینت پی برد. اگر کلیک‌ها کوچک و کوتاه باشند هنگام اتصال دچار مشکل می‌شوند و به سادگی در هم قفل نمی‌شوند. از سوی دیگر، نرم و انعطاف‌پذیر بودن شیارها حالت فنری به آن‌ها می‌دهد و آن‌ها را از حالت خشک و شکنندگی درمی‌آورد.  به همین دلیل اندازه و داشتن قابلیت ارتجاعی کلیک‌ها مهم است.

انواع سیستم کلیک پارکت لمینت

پارکت لمینت‌ها دارای انواع مختلف کلیک هستند. در این میان برخی از تولیدکنندگان به طور خاص روی سیستم کلیک لمینت کار می‌کنند که جزء بهترین قفل‌های لمینت به شمار می‌روند. در این بین می‌توان به برند یونیلین بلژیک، اف ان اتریش و ولنگه اشاره کرد.

به طور کلی بهترین سیستم‌های کلیک پارکت لمینت شامل موارد زیر است:

  • کلیک ولنگه تکی (Single click)
  • کلیک ولنگه جفت یا دوبل (Double click)
  • کلیک قوسی یا آرک کلیک (Arc click)
  • یونی کلیک (Unilin click)
سیستم کلیک پارکت لمینت

ویژگی سیستم کلیک

سیستم کلیک یونی توسط شرکت یونیلین تولید می‌شود که مهم‌ترین مزیت آن، ارتجاعی بودن کلیک است. زیرا با داشتن این ویژگی زبانه حالت نرم پیدا می‌کند و میزان شکنندگی قفل کاهش پیدا می‌کند. همچنین به دلیل کیفیت بالا، نصب در مدت زمان کوتاهی صورت می‌گیرد. ضمن این‌که به دلیل خاصیت ارتجاعی امکان نصب لمینت در مکان‌هایی مانند پله وجود دارد. برخلاف سیستم کلیک یونی، کلیک‌های ولینگه به دلیل این‌که حالت نرمی ندارند حتما باید در یک زاویه‌ی خاص و توسط نصاب حرفه‌ای نصب شوند. با این حال مقاومت بسیار بالایی دارند. کلیک‌های ولینگه به دو صورت تکی و جفت تولید می‌شوند.

سخن آخر

همان‌طور که مطالعه کردید، سیستم کلیک پارکت لمینت نقش به سزایی را در سرعت بخشیدن به نصب پارکت لمینت دارد. علاوه بر نصب سریع، به دلیل عدم نیاز به چسب و میخ و مواد خاصی، نصب بدون کثیف‌کاری انجام می‌گیرد. هنگام خرید پارکت لمینت حتما به کیفیت کلیک پارکت لمینت توجه کنید. لازم است بدانید که پارکت لمینت‌هایی که در سال‌های اخیر تولید می‌شوند به دلیل به کارگیری تکنولوژی روز، از کیفیت بهتری برخوردار هستند.

اگر همچنان سوالاتی در رابطه با سیستم کلیک پارکت لمینت دارید می‌توانید از دانش و تخصص دوستان ما بهره ببرید. ضمن این‌که کلینیک ایده‌آرای راشین به عنوان یکی از تولیدکنندگان پارکت لمینت در ایران، پارکت لمینت لکسون را تولید و عرضه می‌کند. لمینت لکسون دارای کلیک‌های ولنگه است و به دلیل آغشته بودن به پارافین، حالت نرم و ارتجاعی دارد.

به این مقاله رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *