از جمله سوالات متداولی که هنگام خرید پارکت لمینت در ذهن افراد شکل می‌گیرد. این است که چه لمینتی بخرم بهتر است؟ از کجا باید پارکت لمینت را بخرم؟ چه طرح و رنگی داشته باشد؟ و از همه مهم‌تر نحوه‌ی ست کردن پارکت لمینت با مبلمان چگونه است؟

در مقاله‌های پیشین در رابطه با تمامی سوالات دیگر صحبت کرده‌ایم. این بار قصد داریم به نحوه‌ی ست کردن پارکت لمینت با مبلمان بپردازیم.

نکات قابل توجه در ست لمینت با مبلمان

برای ایجاد هماهنگی بین مبلمان و پارکت لمینت، نیاز نیست که طراح باشید. بلکه با رعایت چند نکته به سادگی می‌توانید هارمونی زیبایی در فضای مدنظر خود ایجاد کنید. این اصول شامل موارد زیر است:

نحوه‌ی ست کردن لمینت با مبلمان

به طور کلی ست کردن پارکت لمینت با مبلمان کار چندان دشواری نیست. زیرا پارکت لمینت‌ها دارای طرح و رنگ متنوعی هستند. و این تنوع دست شما را باز می‌گذارد و دچار محدودیت در انتخاب نمی‌شوید. علاوه بر این چون طرح لمینت الهام گرفته از رنگ و طرح چوب است پس ست کردن  کار چندان مشکلی نیست. به عبارت دیگر لمینت‌ها به دلیل وجه اشتراکی که از نظر ظاهری به عناصر طبیعی چوبی دارند، به سادگی با هر رنگی هماهنگ می شوند.

  • توجه به رنگ‌های خنثی

در سبک دکوراسیون مدرن از رنگ‌های خنثی بسیار استفاده می‌شود. استفاده از این رنگ‌ها دست شما را در انتخاب رنگ سایر اجزای دکوراسیون باز می‌گذارد. زیرا رنگ‌های خنثی به سادگی با سایر رنگ‌ها هماهنگ می‌شود. و ظاهری زیبا را ایجاد می‌کند. در نتیجه شما می‌توانید رنگ کفپوش خود را از بین انواع رنگ‌های خنثی مانند خاکستری، طوسی، کرم، بژ، شنی، کرومی و… انتخاب کنید. در این صورت لازم نیست دیگر نگران ست با مبلمان خود باشید.

ست کردن پارکت لمینت
  • ست کردن پارکت لمینت استفاده از اصل هماهنگی رنگ‌ها

این اصل کاملا برعکس قانون تضاد رنگی است. به این شکل که به استفاده از رنگ‌های هم‌خانواده تاکید می‌کند. طبق این اصل برای ایجاد هماهنگی بیش‌تر و برای ست کردن بهتر است که رنگ‌های آن‌ها از یک خانواده انتخاب شود. برای نمونه اگر مبل‌های شما دارای تنالیته‌ی گرم است رنگ پارکت لمینت نیز باید از بین رنگ‌های گرم انتخاب شود. شما برای ایجاد هماهنگی بیش‌تر می‌توانید به رنگ پس‌زمینه‌ی پارکت لمینت دقت کنید. و با توجه به آن،‌ رنگ مبلمان را انتخاب کنید.

  • استفاده از سبک مینیمال

همان‌طور که می‌دانید سبک مینیمال یکی از پرطرفدارترین سبک‌های دکوراسیون است که در عین سادگی جلوه‌ی جذاب و زیبایی به فضای شما می‌بخشد. ویژگی این سبک در سادگی و دور بودن از تجمل و زرق و برق است. در نتیجه با استفاده از این سبک برای دکوراسیون خود دیگر دغدغه‌ی چندانی بابت ست با مبلمان خود نخواهید داشت. در این سبک اصولا از رنگ‌های سفید و خنثی استفاده می‌شود.

ست کردن پارکت لمینت
  • عدم استفاده بیش از حد از چوب

یکی دیگر از نکاتی که هنگام ست کردن  باید به آن توجه کنید، عدم استفاده‌ی بیش‌از حد از چوب است. همان‌طور که می‌دانید پارکت لمینت دارای  طرح چوب است و حسی از چوب طبیعی را القا می‌کند. در چنین حالتی اگر در سایر المان‌های دکوراسیون شما نیز چوب زیادی به کار رفته باشد فضای شلوغی را ایجاد می‌کند و مانع از خودنمایی کفپوش و مبلمان شما می‌شود.

  • ست کردن مبلمان با گره‌ها و بافت پارکت لمینت

پارکت لمینت‌ دارای بافت‌هایی است که منجر به جذابیت آن‌ می‌شود. در واقع این گره‌های پارکت لمینت است که طرح کلی آن را ایجاد می‌کند و ظاهری زیبا به آن می‌بخشد. برخی از پارکت لمینت‌ها دارای بافت برجسته و برخی نیز از بافتی صاف و صیقلی برخوردارند. یکی از راه‌های ست کردن توجه به این بافت‌ها می‌باشد. درصورتی که پارکت لمینت شما دارای گره‌های برجسته‌ای است بهتر است از مبل‌هایی با بافت براق استفاده کنید. برعکس اگر پارکت لمینت شما سطحی صیقلی و صاف دارد مبل‌هایی با بافت درشت و برجسته، گزینه‌ی مناسبی به شمار می‌رود.

واضح است که یکی از راه‌های داشتن فضایی دلنشین و زیبا، ایجاد هماهنگی بیش‌تر بین عناصر دکوراسیون است. در این بین ست کردن تاثیر زیادی بر روی دکوراسیون شما خواهد داشت. 

به طور کلی ست کردن کار چندان دشواری نیست و با رعایت یکسری اصول، می‌توان به سادگی از پس آن برآمد.

 ما سعی کردیم خیلی ساده و خلاصه در این مقاله به نحوه ست کردن پارکت لمینت با مبلمان بپردازیم.

 در نهایت اگر قصد خرید پارکت لمینت باکیفیت را دارید از شما دعوت می‌کنیم تا سری به بخش محصولات وب‌سایت راشین بزنید.

به این مقاله رای دهید

1 نظر در “ست کردن مبلمان با پارکت لمینت

  1. امین گفت:

    سبک مینیمال بسیار زیبا هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *