وقتی نوبت به انتخاب کابینت آشپزخانه می‌رسد، گزینه‌های شما محدود به رنگ و محل نصب محدود نمی‌شود. سبک‌های کابینت مختلفی وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید و هر سبک مزایا و معایب خاص خود را دارد.

برای اینکه تصمیم بگیرید که کدام سبک کابینت برای آشپزخانه شما مناسب است، باید چند سوال را در نظر بگیرید. ابتدا، می‌خواهید آشپزخانه شما چگونه باشد؟

سپس فرم را با تابع جفت کنید. الکساکیس می‌گوید: «به‌جز زیبایی‌شناسی، باید به سودمندی هم فکر کنید. کدام سبک کابینت به شما کمک می‌کند تا از فضای خود نهایت استفاده را ببرید و همه چیزهایی را که برای نگهداری نیاز دارید در خود جای دهید؟

هنگامی که موارد را از نظر ظاهر و عملکرد محدود کردید، ممکن است هنوز چند سبک کابینت آشپزخانه را انتخاب کنید. برای کمک به درک همه گزینه‌های خود، ما محبوب‌ترین سبک‌های کابینت آشپزخانه و مزایا و معایب هر کدام را در زیر گردآوری کرده‌ایم.

 

محبوب‌ترین سبک‌های کابینت آشپزخانه

1.کابینت شیکر

کابینت های شیکر از محبوب‌ترین کابینت‌های آشپزخانه هستند. چرا؟ گرین می‌گوید: «این سبک تعادل خوبی بین سنتی و مدرن برقرار می‌کند. تزئینی است، اما سبک تر از یک کابینت به سبک سنتی است.

این تطبیق‌پذیری کابینت‌های شیکر را به یک افزودنی آسان برای بسیاری از آشپزخانه‌ها تبدیل می‌کند و برای هرکسی که طراحی انتقالی را دوست دارد، انتخابی عالی است. آنها به سادگی طراحی شده‌اند و توسط یک در ساده با حاشیه بیرونی برجسته مشخص می‌شوند. این بوم مینیمال فضای زیادی برای خلاقیت ارائه می‌دهد و به شما انعطاف پذیری برای بازی با رنگ‌های مختلف رنگ، سبک‌های سخت افزاری و موارد دیگر را می‌دهد.

راهنمای کامل کابینت آشپزخانه

2-کابینت‌های پایه 

تقریباً در هر آشپزخانه‌ای یافت می‌شود. کابینت‌های پایه در امتداد پایین دیوار شما قرار دارند، درست زیر سینک و میزهای شما. الکساکیس می‌گوید: «وقتی به کابینت آشپزخانه فکر می‌کنید، احتمالاً کابینت‌های پایه همان چیزی هستند که به ذهنتان خطور می‌کند. آنها با انواع مختلفی از جمله قفسه‌هایی برای ظروف یا قفسه‌هایی برای چیدن اقلام عرضه می‌شوند.

کابینت‌های پایه نیز در سبک‌های مختلفی تولید می‌شوند. بنابراین می‌توانید با اطمینان مجموعه‌ای را پیدا کنید که مطابق با زیبایی آشپزخانه شما باشد. تنها نقطه ضعف واقعی؟ از آنجایی که کابینت‌های پایه بسیار پایین هستند. اغلب باید خم شوید تا وسایل را از آنها خارج کنید.

 

3-کابینت اسلب

کابینت‌های اسلب که به دلیل طراحی ساده و ظاهر شیک خود شناخته می‌شوند، مورد علاقه طراحان معاصر و مینیمالیست‌ها هستند. کابینت‌های اسلب کاملاً ساده هستند. بنابراین نباید انتظار داشته باشید که هیچ پانل، جزئیات یا تزئینی را ببینید.

لاولیس می‌گوید: «سبک اسلب عالی است. زیرا روکش می‌تواند واقعاً بدرخشد. چه یک ملامینه براق زیبا یا یک بلوط سفید بریده بریده و یک چهارم». “سخت افزار نیز می‌تواند علاقه زیادی به این سبک اضافه کند.”

لاولیس خاطر نشان می‌کند که از آنجایی که کابینت‌های اسلب بدون ترک و شکاف هستند. تمیز کردن آن‌ها نیز فوق العاده آسان است. با این حال، او کابینت‌های تخته‌ای را برای کسی که امیدوار است ساده نگه دارد توصیه نمی‌کند. از آنجایی که طراحی بسیار ابتدایی است، ممکن است یک لایه رنگ ساده برای جذاب جلوه دادن کابینت‌ها کافی نباشد.

 

4-کابینت تخته‌ای آشپزخانه

کابینت‌های تخته مهره‌ای از لت‌های بلند تشکیل شده‌اند که با هم قرار می‌گیرند تا کابینت‌ها راه راه به نظر برسند.

لزلی مورفی، می‌گوید: «اگر به‌دنبال یک آشپزخانه کلاسیک به سبک کلبه یا خانه‌های کشاورزی هستید، تخته‌های مهره‌ای انتخابی عالی است. “همچنین می‌توانید عمق و طول تسمه‌های خود را انتخاب کنید که به شما امکان می‌دهد کمی بازی کنید.”

از آنجایی که آنها هم همه کاره و هم انعطاف پذیر هستند، کابینت‌های تخته‌ای انتخابی عالی برای بسیاری از آشپزخانه‌ها هستند. همچنین تمایل دارند که نسبت به بودجه مناسب نیز باشند. تنها مشکل؟ نوارهای عمودی در جمع آوری گرد و غبار عالی هستند و تمیز کردن کابینت‌های تخته مهره را سخت می‌کنند.

راهنمای کامل کابینت آشپزخانه

5-کمد دیواری 

کابینت‌های دیواری به بسیاری از آشپزخانه‌ها افزوده شده است. در حالی که کابینت‌های پایه در امتداد پایین دیوار آشپزخانه شما (زیر سینک و کانتر شما) قرار دارند. کابینت‌های دیواری در امتداد بالای آن (بالای سینک و میزهای شما) قرار دارند. و اگر واقعاً سعی می‌کنید فضای ذخیره سازی را به حداکثر برسانید، کابینت‌های دیواری شما می‌توانند تا سقف شما کشیده شوند.

الکساکیس می‌گوید: “کابینت‌های دیواری به اندازه همتایان پایه خود حجیم نیستند. بنابراین فضای ذخیره سازی زیادی ندارند.” “اما آنها برای کاربرد عالی هستند، و شما می‌توانید در حالی که ایستاده‌اید به آنها دسترسی پیدا کنید.”

کابینت‌های دیواری از فضای ذخیره‌سازی استفاده می‌کنند که ممکن است در غیر این صورت از دست داده باشید. بنابراین برای کارایی فضا عالی هستند. از آنجایی که آنها در مجموعه‌ای از سبک‌های مختلف در دسترس هستند. برای پیدا کردن مجموعه‌ای که دوست دارید مشکل زیادی ندارید.

 

6-کابینت‌های آماده مونتاژ

هنگام انتخاب کابینت، نباید فقط به ظاهر فکر کنید. شما همچنین باید در نظر بگیرید که چقدر کار باید انجام دهید و چقدر پول باید خرج کنید تا این نگاه را به خود جلب کنید. الکساکیس می‌گوید: کابینت‌های آماده مونتاژ مقرون به صرفه‌ترین نوع کابینت آشپزخانه هستند.

همانطور که از نام آنها پیداست، کابینت‌های آماده مونتاژ یا کابینت‌های RTA از پیش ساخته شده‌اند. او می‌افزاید: “بزرگترین مزیت آنها این است که انتخاب نوع و سبکی که می‌خواهید بدون اینکه زیاد در مورد آن فکر کنید برای شما آسان‌تر است.”

بنابراین اگر به دنبال صرفه جویی در زمان و هزینه هستید، کابینت‌های آماده می‌توانند گزینه بسیار خوبی باشند. از آنجایی که آنها در سبک‌های مختلف موجود هستند، احتمالاً می‌توانید مجموعه‌ای را که دوست دارید پیدا کنید. فقط روی هیچ گونه سفارشی سازی حساب نکنید. مگر اینکه بخواهید کار اصلاح را خودتان انجام دهید.

 

7-کابینت آشپزخانه پانل برجسته 

کابینت‌های پنلی برجسته یکی از سنتی‌ترین گزینه‌های پیشنهادی است. آنها با یک حاشیه بیرونی برجسته و یک پانل داخلی برجسته با یک حاشیه فرو رفته در اطراف آن مشخص می‌شوند. مورفی می‌گوید: «احتمالاً یک پانل برجسته را در طراحی آشپزخانه سنتی‌تر دیده‌اید. زیرا در قرن هفدهم و اوایل قرن هجدهم بسیار محبوب بود. “اگر به دنبال افزودن ابعاد و عمق به فضا هستید، عالی است.”

گرین خاطر نشان می‌کند که از آنجایی که کابینت‌های پانل برجسته بسیار «آرایشی» هستند، در هر آشپزخانه‌ای بیانیه‌ای خواهند داشت. او می‌افزاید: «اگر می‌خواهید کابینت‌هایی در پس‌زمینه محو شوند، اینها ممکن است انتخاب درستی نباشند. اگر امیدوارید یک آشپزخانه مدرن بسازید، احتمالاً آنها نیز گزینه مناسبی برای شما نیستند.

راهنمای کامل کابینت آشپزخانه

8.کابینت‌های قوسی

کابینت‌های قوس دار دقیقاً همان چیزی است که شما انتظار دارید: کابینت‌هایی با قوس‌ها. مورفی می‌گوید: «کابینت‌های قوسی یکی از متداول‌ترین (و مقرون‌به‌صرفه‌ترین) کابینت‌های اطراف هستند. آنها کلاسیک، سنتی هستند و دارای یک صفحه برجسته یا فرورفته با منحنی در بالا هستند.

از آنجایی که کابینت‌های قوسی بسیار سنتی هستند، ممکن است بهترین انتخاب برای طرفداران طراحی مدرن نباشند. اما آنها یک راه آسان برای افزودن جذابیت بصری به آشپزخانه شما ارائه می‌دهند.

 

9-کابینت‌های سفارشی

کابینت‌های سفارشی دقیقاً برای فضای شما ساخته شده‌اند. بنابراین از نظر فرم و عملکرد بهینه‌سازی می‌شوند. اما معمولاً یک پنی هزینه دارند.

الکساکیس می‌گوید: «کابینت‌های سفارشی گران‌ترین گزینه‌ها هستند. با این حال، طراحی آنها می‌تواند کاملاً اصلی باشد./ به این معنی که اگر واقعاً می‌خواهید آشپزخانه رویایی خود را به واقعیت تبدیل کنید، این راهی است که باید پیش بروید.

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، کابینت‌های سفارشی در مجموعه‌ای از اندازه‌ها، سبک‌ها و انواع موجود هستند.

 

10.کابینت آشپزخانه بلند

کابینت‌های بلند دقیقاً همان چیزی هستند که به نظر می‌رسند: کابینت‌های بسیار بلند که اغلب از سقف به زمین کشیده می‌شوند. الکساکیس می‌گوید: «کابینت‌های بلند فضای مناسبی را برای انباری، لباس‌ها یا وسایل بزرگ ایجاد می‌کنند. ” آنها بسیار قابل توجه هستند، آنها همچنین ظروف بزرگی را برای طرح‌هایی ایجاد می‌کنند که می‌توانند ظاهر آشپزخانه شما را مشخص کنند.”

مانند کابینت‌های پایه و کابینت‌های دیواری، کابینت‌های بلند نیز در سبک‌های مختلف موجود هستند. تنها نقطه ضعف آنها این است که حجیم هستند، بنابراین باید فضای مناسبی را برای آنها در نظر بگیرید.

کابینت‌های بلند

11-کابینت‌های پنلی توکار

کابینت‌های پنلی تمیز، ساده و همه کاره باید تقریباً در هر آشپزخانه‌ای عالی به نظر برسند. مانند کابینت‌های پانل برجسته، کابینت‌های پنلی فرورفته دارای حاشیه بیرونی برجسته هستند. اما در داخل آن حاشیه، پانل به جای برآمده، فرورفته است، بنابراین کاملاً صاف است. (این باعث می‌شود کابینت‌های پنلی توکار شبیه کابینت‌های شیکر باشند. اگرچه می‌توانید انتظار داشته باشید که در کابینت‌های پنلی فرورفته کمی تزیینات بیشتری مشاهده کنید.)

مورفی می‌گوید: «کابینت‌های پنلی توکار ظاهری شیک‌تر دارند که بسته به سبک شما می‌توانند سنتی یا مدرن باشند. آنها همچنین بسیار ساده هستند و توانایی ترکیب شدن با طرح‌های مختلف را دارند.

این تطبیق پذیری به کابینت‌های پانل فرورفته اجازه می‌دهد تا در بسیاری از سبک‌های طراحی مختلف قرار گیرند و همچنین آنها را قادر می‌سازد تا به خوبی با رنگ‌های پررنگ و سخت افزار چشم نواز جفت شوند.

 

12-کابینت‌های جلو شیشه‌ای

کابینت‌های جلو شیشه‌ای کابینت‌های کلاسیک مجهز به پانل‌های شیشه‌ای هستند. این پانل‌های شیشه‌ای می‌توانند مات یا کاملاً شفاف باشند و خود کابینت‌ها در طیف وسیعی از سبک‌های مختلف هستند.

گرین می‌گوید: «کابینت‌های جلو شیشه‌ای می‌توانند چندین سبک آشپزخانه از سنتی تا مدرن را تکمیل کنند. از آنجایی که می‌توانید از طریق آنها (حداقل کمی) ببینید، کابینت‌های جلوی شیشه‌ای راه بسیار خوبی برای نشان دادن لوازم مورد علاقه آشپزخانه شما ارائه می‌دهند.

گرین می‌گوید: «همه چیز به نیازهای عملکردی و علاقه طراحی بستگی دارد. برخی از صاحبان خانه‌ها ممکن است از کابینت‌های جلوی شیشه‌ای برای نمایش آن ظروف خاص بخواهند. در حالی که برخی دیگر ممکن است کابینتی را ترجیح دهند که وسایل ضروری را تا زمانی که به آن‌ها نیاز ندارند، پنهان کنند.

راهنمای کامل کابینت آشپزخانه

 

13-کابینت‌های نیمه سفارشی

آیا می‌خواهید کابینت سفارشی بدون قیمت کابینت سفارشی احساس شود؟ مجموعه‌ای از کابینت‌های نیمه سفارشی را در نظر بگیرید. در هسته خود، کابینت‌های نیمه سفارشی بسیار شبیه کابینت‌های آماده مونتاژ هستند. اما آنها دارای برخی از ویژگی‌های قابل تنظیم هستند. به عنوان مثال به شما امکان می‌دهند بین چند قسمت مختلف کابینت یکی را انتخاب کنید.

الکساکیس می‌گوید: «ترکیبی بین گزینه‌های سهام و سفارشی، کابینت‌های نیمه سفارشی به شما این امکان را می‌دهد تا در نتایج نهایی بیشتر حرف بزنید. از آنجایی که کابینت‌های نیمه سفارشی به اندازه کابینت‌های سفارشی کامل گران نیستند، به شما این امکان را می‌دهند که خلاقیت خود را بدون هدر دادن هزینه انجام دهید.

شرکت راشین امیدوار است خواندن مقاله انتخاب کابینت آشپزخانه برای شما مفید بوده باشد.

برگرفته از سایت:www.mydomaine.com

به این مقاله رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *