در این مقاله در مورد زیباترین دیوارپوش مناسب اتاق توضیح خواهیم داد. اگر زمان زیادی را صرف تماشای همان دیوار کرده‌اید، طبیعی است که از آن خسته شوید. شاید سلیقه شما تغییر کرده باشد، یا به سادگی از همان کاغذ دیواری قدیمی خسته شده‌اید و چیزی جدید و تازه می‌خواهید. خوب پس، زمان ارتقا رسیده است! اما صبر کنید رنگ و کاغذ دیواری تنها انواع پوشش‌های دیوار نیستند! بنابراین، قبل از اینکه قلب خود را روی آن طرح با اشکال جالب قرار دهید، همه گزینه‌های خود را در نظر بگیرید. خوشبختانه، ما اینجا هستیم تا شما را در مورد برخی از انواع پوشش دیوار رایج (و برخی کمتر رایج) راهنمایی کنیم، تا بدانید که انتخاب درستی کرده اید!

پس اگر شما:

آیا به تجدید دکوراسیون اتاق فکر می‌کنید.

مشتاق کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مختلف پوشش دیوار هستند.

می‌خواهید یک اتاق منحصر به فرد طراحی کنید که مناسب سبک شما باشد.

پس این پست برای شماست!

آماده‌ای؟ بیایید با کلاسیک شروع کنیم.

 

رنگ به عنوان دیوارپوش

رنگ یکی از رایج‌ترین انواع پوشش‌های دیوار داخلی است و دلیل خوبی هم دارد. این در سمت ارزان‌تر طیف قرار دارد (البته بسته به رنگ) و می‌تواند برای هر اتاقی مناسب باشد.

اگر می‌خواهید ظاهری کلاسیک و ظریف داشته باشید، نیازی نیست بیشتر از یک سایه رنگ خنثی نگاه کنید. به دنبال جسورتر شدن هستید؟ یک رنگ عمیق یا روشن را امتحان کنید که با استایل شما مطابقت دارد! رنگ به شما امکان انتخاب رنگ بی‌پایان و همچنین انواع مختلف پرداخت، مناسب برای هر اتاق و هر سلیقه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بنابراین، برای کمک به شما در انتخاب بهترین انتخاب، انواع مختلف رنگ، از مات تا براق کامل را بررسی خواهیم کرد. بیایید شیرجه بزنیم!

 

تخت

این شاید رایج ترین رنگ داخلی باشد. معمولاً می‌توانید از آن برای سطوح ناهموار استفاده کنید. زیرا سطح صاف آن باعث می‌شود کمتر دیده شوند. با این حال، این نوع رنگ مستعد خراش است و نیاز به روتوش منظم دارد. تمیز کردن آن می‌تواند کمی دشوارتر از انواع براق باشد. چند گزینه رنگ مات بادوام وجود دارد، اما می‌توانند گرانتر باشند.

 

مینای صاف

این نوع رنگ، که اغلب توسط خرده‌فروشان «مات» نامیده می‌شود، اساساً همان رنگ مسطح معمولی است. اما با چند تفاوت کلیدی. تمیز کردن آن بسیار آسان‌تر، بادوام‌تر است و نیازی به روتوش ندارد. برای مناطق پرترافیک مانند راهروها انتخاب خوبی است.

 

ساتن

با حرکت به سمت انواع براق‌تر، رنگ ساتن جایی در وسط بین پرداخت‌های صاف و براق قرار دارد. درخشندگی نرمی دارد که تمیز کردن آن را آسان‌تر می‌کند. اما نه خیلی بازتابنده و قابل توجه. نقطه ضعف آن این است که می‌تواند عیوب دیوارهای شما را برجسته کند. بنابراین از آن بر روی سطوح صاف استفاده کنید.

 

پوسته تخم مرغ

درخشندگی این نوع رنگ نسبت به ساتن کمی کمتر است. اما تمیز کردن و نگهداری آن به همان سادگی است. کاهش درخشندگی آن را به گزینه بهتری برای دیوارهایی با عیوب جزئی تبدیل می‌کند. زیرا آنها را بیشتر به چشم نمی‌آورد. هر دو پوشش پوسته تخم مرغ و ساتن برای آشپزخانه‌ها و حمام‌ها مناسب هستند. جایی که می‌خواهید ظاهری خنثی داشته باشید و تمیزکاری ساده داشته باشید.

 

نیمه براق

رنگ نیمه براق را اغلب روی دیوارها استفاده نمی‌کنید. معمولاً می‌توان آن را بر روی تزئینات برای عمق بخشیدن به اتاق یافت. براق‌تر از روکش‌های ساتن و پوسته تخم‌مرغ است، تمیز کردن آن بسیار آسان است. طبیعتاً با افزایش تمایل به نشان دادن هرگونه نقص در دیوارهای شما.

 

براق

اگر دیواری می‌خواهید که بتوانید انعکاس خود را در آن ببینید، رنگ براق برای شما مناسب است! این برای آشپزخانه‌ها، دیوارهای برجسته، درها، قاب پنجره‌ها و تزئینات عالی است. این ساده‌ترین و بادوام‌ترین رنگ موجود است. بسیار براق است و در مورد عیوب بسیار نابخشودنی است. بنابراین، از آن عاقلانه استفاده کنید.

انواع مختلفی از رنگ‌های دیگر نیز وجود دارد، مانند پوشش زیرین و آستر، اما این موضوع برای روز دیگری است.

اکنون که انواع مختلف پوشش‌های رنگی را پوشش دادیم، اجازه دهید به دومین انتخاب رایج در مورد انواع پوشش دیوار برویم.

 

کاغذ دیواری به عنوان یک دیوارپوش زیبا

اگر رنگ بیش از حد “اساسی” یک گزینه است و برای شما مهم نیست که کمی بیشتر روی دیوارهای خود خرج کنید، ممکن است کاغذ دیواری همان چیزی باشد که نیاز دارید. با گزینه‌های بادوام و بادوام در بازار، می‌توانید کاغذ دیواری خود را در آن قرار دهید و تا 10 تا 15 سال آینده آن را فراموش کنید. یا اگر تمایل به تغییر عقیده خود دارید یا خانه‌ای را اجاره می‌کنید که امکان سفارشی‌سازی زیادی را ندارد، کاغذ دیواری قابل جابجایی می‌تواند راهگشا باشد.

کاغذ دیواری نباید محدودتر از رنگ باشد! به همان اندازه تنوع، با رنگ‌ها، طرح‌ها، پرداخت‌ها، بافت‌ها و غیره متعدد ارائه می‌شود.  چه نوع کاغذ دیواری وجود دارد؟

زیباترین دیوارپوش اتاق

انواع کاغذ دیواری

کاغذ آستر

ابتدایی‌ترین نوع کاغذ دیواری موجود، کاغذ آستر، که به عنوان کاغذ دیواری لاینر نیز شناخته می‌شود. یک نوع دیوارپوش ضخیم و بادوام است. از کاغذ یا فایبرگلاس ساخته شده است و بیشتر برای پوشاندن عیوب یا به عنوان پایه‌ای برای انواع کاغذ دیواری ظریف‌تر استفاده می‌شود. نصب آن نیز بسیار ساده است.

 

آناگلیپتا

کاغذ دیواری آناگلیپتا یک گزینه دیوارپوش ضخیم و بادوام است که با الگوی سه بعدی نقش بسته است. معمولاً به رنگ سفید می‌آید، زیرا برای رنگ آمیزی ساخته شده است، اما می‌توانید آن را رنگی نیز پیدا کنید. نصب آن چالش برانگیز نیست و در صورت نیاز به پوشاندن هرگونه نقص دیوار عالی است.

 

چاپ شده

کاغذ دیواری را می‌توان به صورت دیجیتال یا دستی چاپ کرد که چاپ دیجیتال ارزان تر است. کاغذ دیواری چاپ شده طیف گسترده ای از طرح ها و رنگ ها را ارائه می دهد و پیدا کردن کاغذ دیواری متناسب با سلیقه شما را آسان می کند. با این حال، دوام زیادی ندارد و نباید از آن در آشپزخانه و حمام استفاده کنید، زیرا جوهرهای مبتنی بر آب نمی توانند رطوبت را تحمل کنند.

 

وینیل

این یکی از رایج‌ترین انواع پوشش دیوار در مورد کاغذ دیواری است. این شامل یک لایه کاغذ چاپ شده است که با یک لایه وینیل دیگر پوشانده شده است که از آن محافظت می‌کند و باعث می‌شود که بسیار بادوام‌تر و تمیز کردن آن آسان‌تر شود. می‌توانید با خیال راحت کاغذ دیواری وینیل را در آشپزخانه یا حمام خود نصب کنید.

 

فویل

فویل به اتاق درخشندگی فلزی می‌بخشد، و آن را برای دیوارهای برجسته‌ای که هدفشان بیان است عالی است. با این حال، کاغذ دیواری فویل می‌تواند ظریف باشد و مستعد برجسته کردن هر گونه نقص است. به کاربرد بسیار دقیق نیاز دارد که برای برخی می‌تواند چالش برانگیز باشد.

 

گله

اگر به دنبال روکشی نرم و مخملی هستید، به کاغذ دیواری گله نگاه نکنید. بافت و الگوهای سه بعدی آن که روی پایه کاغذی چاپ شده است، آن را به گزینه‌ای لوکس تبدیل کرده است. جای تعجب نیست که گله یکی از گران‌ترین انواع کاغذ دیواری موجود است. اگرچه برای همه مناسب نیست، زیرا نگهداری از آن بسیار مشکل است و به همان اندازه حذف آن سخت است. همچنین می‌تواند به راحتی آسیب ببیند. بنابراین بهتر است در مناطقی با ترافیک کم استفاده شود.

 

مایلار

این نوع کاغذ دیواری از یک پایه کاغذی تشکیل شده است که روی آن یک فیلم پلی استر قرار دارد. این روکش براق است، بنابراین می‌تواند هر گونه نقص دیوار را به نمایش بگذارد، به این معنی که شما نیاز به یک دیوار صاف دارید. یکی از بهترین قسمت‌ها این است که قابل شستشو است و آن را به انتخاب خوبی برای آشپزخانه یا حمام شما تبدیل می‌کند. حذف آن نیز بسیار آسان است.

 

پارچه علف

این یک کاغذ دیواری بافته شده با بافت بسیار مناسب است، اگر می‌خواهید ظاهری طبیعی داشته باشید. عالی به نظر می‌رسد، اما تمیز کردن آن بسیار دشوار است. بنابراین اگر به دنبال گزینه‌ای با تعمیر و نگهداری کم هستید، از آن دوری کنید.

 

غیر بافته شده

این نوع دیوارپوش در سال‌های اخیر به دلیل سازگاری با محیط‌زیست رواج بیشتری پیدا کرده است. این شامل ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی است، قابل شستشو است، قرار دادن و پایین آوردن آن بسیار آسان است و انتخابی عالی برای آشپزخانه و حمام است.

 

کاشی به عنوان دیوارپوش

کاشی ها نوع کلاسیک دیوارپوش در آشپزخانه و حمام هستند. مسلما، آنها به اندازه رنگ یا کاغذ دیواری تنوع ارائه نمی‌دهند. اما این به هیچ وجه آنها را محدود نمی‌کند. کاشی‌ها را می توان از مواد مختلفی ساخته و به اشکال و اندازه‌های مختلف برش داد، به این معنی که می‌توانید یک طرح شخصی ایجاد کنید.

نصب آنها ممکن است زمان زیادی ببرد. اما ماندگاری آنها و تمیز کردن آسان آنها بیشتر از جبران آن است. خوب، تمیز کردن دوغاب کاشی می‌تواند کمی تلاش بیشتری بکند، اما این داستان دیگری است.

 

حالا پس از آن، گزینه‌های شما در مورد کاشی‌های دیوار به عنوان دیوارپوش چیست؟

سرامیک یا چینی

اینها رایج‌ترین مصالح کاشی موجود هستند. پرسلن نسبت به سرامیک سرعت جذب آب کمتری دارد. بنابراین در حمام رایج تر است. کاشی‌های سرامیکی و چینی بادوام هستند و نگهداری آنها بسیار آسان است.

 

لعاب‌دار

کاشی‌های لعابدار معمولاً سرامیکی یا چینی هستند. با این حال، به دلیل لعاب، دوام و مقاومت بیشتری در برابر رطوبت دارند. آنها همچنین در رنگ‌های روشن‌تری عرضه می‌شوند و لعاب آنها را براق‌تر می‌کند. با این حال، آنها بهترین انتخاب برای همه دیوارها نیستند. بنابراین برای اطمینان از مناسب بودن آنها با یک متخصص مشورت کنید.

 

موزاییک

این کاشی‌ها از قطعات کوچکی ساخته شده‌اند که به صورت طرح‌دار چیده شده‌اند. آنها در انواع سبک‌ها، مواد، طرح‌ها، شکل‌ها و رنگ‌ها موجود هستند. کاشی‌های موزائیک بیشتر روی دیوارها و حتی بیشتر به عنوان پشتی آشپزخانه یافت می‌شوند.

 

شیشه

کاشی‌های شیشه‌ای را می‌توانید هم به‌عنوان کاشی‌های مجزا و هم به‌عنوان الگوی موزاییکی با پایه مشبک پیدا کنید. آنها هم برای طراحی الگوها و هم برای دستیابی به ظاهری ساده‌تر و اساسی‌تر عالی هستند. کاشی‌های شیشه‌ای گزینه خوبی برای آبپاش‌های آشپزخانه و همچنین حمام هستند. زیرا بادوام، مقاوم در برابر رطوبت و تمیز کردن بسیار آسان هستند.

 

سنگ طبیعی به عنوان دیوارپوش

این نوع دیوارپوش‌ها بسیار بادوام هستند و می‌توانند ظاهر زیبای خود را حفظ کنند. کاشی‌های سنگ طبیعی را می‌توان از تخته سنگ، گرانیت، تراورتن یا سنگ مرمر ساخت. با این حال، به دلیل ماهیت متخلخل آنها، آنها بهترین گزینه در اتاق‌هایی نیستند که رطوبت در آنها مشکل ساز است. آب بندی بخشی ضروری از فرآیند نصب آنها است. اکنون که کلاسیک‌ها را پوشش داده‌ایم، بیایید به سراغ برخی از انواع کمتر رایج پوشش دیوار برویم که شایسته توجه شما هستند.

زیباترین دیوارپوش اتاق

چوب

“چوب” دوست دارید به خانه خود احساس راحتی بدهید؟ سپس پانل‌های چوبی همان چیزی است که شما نیاز دارید  هر کسی “تبر”!

جدا از شوخی‌ها، چوب یک گزینه عالی برای پوشش دیوار است و نه تنها به دلیل ظاهرش. این یک راه عالی برای دادن عایق اضافی به اتاق نیز است. انواع زیادی از پانل در بازار وجود دارد. بیایید به برخی از رایج‌ترین آنها نگاهی بیندازیم.

 

تخته به عنوان دیوارپوش

اگر می خواهید احساس کنید که در یک کلبه جنگلی گرم هستید، به هیچ چیز فانتزی نیاز ندارید. تخته‌های چوبی ساده اغلب کافی هستند. آنها یک انتخاب بسیار ابتدایی هستند، ساخت دیوار آسان است و می‌توانید از هر نوع چوبی که می‌خواهید استفاده کنید! شما می‌توانید تخته‌ها را در اندازه‌های مختلف پیدا کنید و بسته به ظاهری که می‌خواهید به دست آورید. هیچ کمبودی در رنگ‌ها و پرداخت‌ها وجود ندارد.

 

پانل‌های تخت

اینها راهی عالی برای دادن ظاهری تمیز و صیقلی به دیوارهای شما هستند. مانند بسیاری از پانل‌های چوبی، می توانید کل دیوار یا تنها بخشی از آن را بپوشانید.

 

شیپلاپ

یکی دیگر از گزینه‌های تمیز، مدرن و بادوام shiplap است. این شامل تخته‌های افقی و شیاردار است که محکم به هم می‌چسبند. با این حال، شیارها می‌توانند تمیز کردن آن را کمی سخت کنند. برای اطمینان از پوسیدگی یا پیچ خوردگی چوب، shiplap باید به درستی نصب شود. این بهترین کار توسط یک متخصص انجام می‌شود.

 

دیوارپوش زبانه و شیار

این نوع دیوارپوش تفاوت چندانی با shiplap ندارد. با این حال، اتصالات متفاوتی دارد. کمی هم گرانتر است. این نوع پانل‌های چوبی از یک اتصال زبانه و شیار تشکیل شده است. همانطور که احتمالاً می‌توانید از نام آن حدس بزنید. این اتصال به محکم نگه داشتن پانل‌ها در کنار هم کمک می‌کند و احتمال اینکه هر گونه کثیفی یا گرد و غبار را به دام بیندازند کمتر می‌کند. نصب پانل‌های زبانه و شیار می‌تواند زمان زیادی طول بکشد زیرا پانل‌ها باید یکی یکی قرار گرفته و به هم متصل شوند.

 

تخته مهره

پانل‌های تخته مهره دارای شیارهای گسترده‌تر و با فاصله مساوی در امتداد تخته‌ها هستند. می‌توانید تخته‌های مهره‌ای با اتصالات زبانه و شیار یا به صورت ورق پیدا کنید. این نوع پانل قابل رنگ است، بنابراین می‌توانید به راحتی آن را مطابق با سلیقه خود سفارشی کنید. با این حال، شیارها مستعد جذب کثیفی هستند. بنابراین تمیز نگه داشتن آن می‌تواند چالش برانگیز باشد.

 

تخته و چاقو

این نوع پانل‌های چوبی از صفحاتی به نام “تخته” و نوارهای چوبی باریک – “چاق” – تشکیل شده است که درزهای بین آنها را پنهان می‌کند. این یک راه عالی برای افزودن بافت سه بعدی به دیوار است و معمولاً فقط بخشی از دیوار را می‌پوشاند. پانل‌های تخته‌ای و چوبی قابل رنگ آمیزی هستند. نگهداری آسان و در صورت مراقبت کافی ماندگاری طولانی دارند. اگرچه بسیار پرهزینه است.

 

دیوارپوش پانل‌های برجسته

این گزینه پوشش سه بعدی دارای پانل‌های چوبی اریب‌دار است که روی ریل‌های افقی و عمودی قرار گرفته‌اند. پانل‌های برجسته راه عالی دیگری برای افزودن ظاهری کلاسیک و سه بعدی به دیوارها هستند و عمق اتاق را فراهم می‌کنند.

 

پارچه

اگر خانه خود را اجاره می‌کنید و به دنبال راه حلی برای دکوراسیون موقت هستید، یا اگر اغلب تمایل به تغییر عقیده خود دارید، پارچه یکی از انواع پوشش دیوار است که می‌تواند رویاهای تزئینی شما را محقق کند!

قرار دادن و پایین آوردن آن بسیار آسان است. اغلب ارزان‌تر از کاغذ دیواری است، و از همه بهتر قابلیت تنفس دارد. به این معنی که هوا می‌تواند به راحتی از آن عبور کند و اساساً آن را در برابر قالب مقاوم می‌کند!

همانطور که گفته شد، دیوارپوش‌های پارچه‌ای را از آشپزخانه خود دور نگه دارید. زیرا گرما می‌تواند به آن آسیب برساند. حمام‌ها نیز مکان مناسبی برای آن نیستند. زیرا رطوبت می‌تواند چسب را شل کند و پارچه را درست از روی دیوار شما بیفتد.

اگر به فکر استفاده از پارچه برای تزئین دیوارهای خود هستید، پارچه‌های سبک مانند پنبه و پلی استر را انتخاب کنید. موادی مانند پشم و مخمل بسیار سنگین هستند و نمی‌توان آن‌ها را در جای خود با چسب نگه داشت.

 

آینه

آیا می‌خواهید یک اتاق کوچک را بزرگتر نشان دهید؟ به یک دیوارپوش لهجه غیر معمول فکر می‌کنید؟ چرا سراغ آینه نمی‌روی؟ درست است که دیوار آینه‌ای نوعی دیوارپوش سنتی نیست، اما اگر به دنبال ایجاد یک اتاق کوچک بزرگ‌تر و روشن‌تر از آنچه هست، بسیار عالی است.

به طور طبیعی، کل اتاق را با آینه نمی‌پوشانید، اما یک دیوار برجسته به درستی می‌تواند روح تازه‌ای به اتاق شما ببخشد. دیوارهای آینه‌ای را در مناطقی با ترافیک کم نگه دارید، زیرا نمی‌خواهید به شیشه آسیب بزنید.

به دستی نیاز دارید که اتاقتان را تزئین کند؟

اگر مطمئن نیستید که چگونه اتاق خود را تزئین کنید، یا فقط می‌خواهید وقت آزاد خود را صرف کاری کنید که دوست دارید، چرا به حرفه‌ای ها نگاه نکنید؟ نقاشان و دکوراتورهای متخصص در Fantastic Services می‌توانند اتاق شما را در یک چشم به هم زدن متحول کنند! نیازی به نگرانی در مورد بی‌نظمی هم نیست. خانه شما بدون لکه و بهتر از همیشه به نظر می‌رسد. بنابراین، از فرم رزرو ساده ما استفاده کنید و خدمات خود را همین امروز رزرو کنید!

 

غذای آماده

رایج ترین انواع دیوارپوش ها رنگ، کاغذ دیواری و کاشی است.

برخی از گزینه‌های کمتر سنتی عبارتند از چوب، پارچه و آینه.

رنگ و کاغذ دیواری در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی موجود هستند.

کاشی‌ها بهترین انتخاب برای آبپاش آشپزخانه و حمام هستند.

پانل‌های چوبی یک راه عالی برای دادن فضایی دنج به اتاق است.

پارچه برای اجاره کنندگان و افرادی که اغلب نظر خود را تغییر می‌دهند، انتخاب مناسبی است.

آینه‌ها این امکان را دارند که اتاق را روشن‌تر و بزرگ‌تر نشان دهند.

و اکنون، احتمالاً در آنجا نشسته‌اید و به این فکر می‌کنید که آیا رنگ را انتخاب کنید یا کاغذ دیواری؟ اگر چنین است، وقت آن است که یاد بگیرید کدام بهتر است کاغذ دیواری یا رنگ.

شرکت راشین امیدوار است خواندن مقاله دیوارپوش مناسب اتاق برای شما مفید بوده باشد.

برگرفته از سایت: blog.fantasticservices.com

به این مقاله رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *