در این مقاله دکوراسیون به سبک سنتی ایرانی را توضیح خواهیم داد. امروزه تا صحبت از دکوراسیون و طراحی داخلی منزل می‌شود، اکثرا سخن راجع به سبک‌های مینیمال و مدرن به میان می‌آید. مردم سبک‌های دیگر مثل سنتی و کلاسیک را سبک‌های قدیمی و از مد افتاده می‌دانند ولی اینطور نیست.

دکوراسیون سبک سنتی حس نوستالژی زیبایی به فضا می‌دهد. این سبک حال و هوای گذشته را زنده می‌کند. به دلیل استفاده از رنگ‌هایی مثل قرمز، سبز و نارنجی حس نشاط و شادی را هم به محیط القا می‌کند.

پس نمی‌توان از سبک دکوراسیون سنتی ایراد گرفت. چرا که این سبک هم زیبایی‌های خاص خودش را دارد و هم مورد پسند خیلی از افراد می‌تواند باشد.

در صورتی که شما جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه به سبک سنتی دارید، می‌توانید با رعایت یکسری نکات و اصول منزل خود را به سبک سنتی چیدمان کنید. البته که خیلی اصول سخت و تخصصی ندارد چرا که ما ایرانی هستیم و لوازمی که برای یک دکوراسیون سنتی نیاز است معمولا در خانه اکثر ایرانی‌ها یافت می‌شود.

با راشین همراه باشید تا ادامه اصول دکوراسیون سبک سنتی را به شما عزیزان آموزش دهیم.

دکوراسیون به سبک سنتی ایرانی

آیتم‌های دکوراسیون سنتی

آیتم اول:

سعی کنید جای مبلمان، از تخت‌های قدیمی و سنتی استفاده کنید. روی تخت‌ها قالیچه یا گلیم‌های طرح‌دار پهن کنید تا کاملا حس قدیمی بودن را به فضا القا کند. می‌توانید از چند بالشت یا پشتی استفاده کنید.

 

آیتم دوم:

استفاده از نور خوب یعنی نور پردازی به گونه‌ای باشد که انرژی نور در فضا حس شود. در صورتی که از پنجره‌هایی با ابعاد بزرگ استفاده شود هم نور بیشتری به فضا وارد می‌شود هم انرژی بالاتری منتقل می‌شود. در کنار نور طبیعی می‌توانید از لوسترهای سنتی هم استفاده کنید.

 

آیتم سوم:

پارچه از دیگر آیتم‌های مهم است که در دکوراسیون سنتی نقش مهمی دارد. پارچه‌های سنتی معمولا کار دست هستند و از الیاف طبیعی ساخته شده‌اند، طراحی دارند و معمولا ساده نیستند مثل ترمه و طرح بته جقه. شما می‌توانید از این پارچه روی میزها یا حتی از ترمه روی دیوار استفاده کنید تا دیوار جلوه تزئینی زیبایی به خود بگیرد.

 

آیتم چهارم:

در حال حاضر در خانه‌هایمان اکثرا از ظروف آرکوپال و پیرکس استفاده می‌کنیم. اما برای داشتن دکوری سنتی بهتر است از ظروف مسی استفاده شود. اگر چه بسیاری از ایرانی‌ها اعتقاد دارند که غذا خوردن در ظروف مسی لذت بخش‌تر است. همین اعتقاد باعث شده تا با ورود ظروف مسی به منزل کمی هم سبک سنتی ناخودآگاه به خانه هایمان بیاید.

 

آیتم پنجم:

یکی از المان‌های خیلی مهم در دکوراسیون به سبک سنتی فرش می‌باشد. استفاده از فرش ایرانی با طراحی و رنگ آمیزی خاص، بسیار جلوه‌ی زیبایی به محیط می‌دهد و کاملا حس و حال قدیم را زنده می‌کند.

دکوراسیون به سبک سنتی ایرانی

آیتم ششم:

کاشی‌ها خیلی تاثیر دارند در این سبک از دکوراسیون. می‌توانید از کاشی‌های سنتی با رنگ‌های شاد در قسمت آشپزخانه استفاده کنید و از زیبایی فضا لذت ببرید.

 

آیتم هفتم:

استفاده از وسایل دست ساز و صنایع دستی در این سبک خیلی اهمیت دارد. می‌توانید برای تزئین بخشی از خانه از آنها استفاده کنید یا روی یک میز را با پارچه سنتی و صنایع دستی تزئین کنید.

 

آیتم هشتم:

استفاده از وسایل با طرح قدیمی مثل سماور و قوری یا حتی استفاده از سماور ذغالی به عنوان دکور، زیبایی سنتی به فضا می‌بخشد. همچنین استفاده از آینه کاری و قالیچه‌های دست بافت باعث جذابیت بیشتر فضا می‌شود.

دکوراسیون به سبک سنتی ایرانی

سخن نهایی

دکوراسیون منزل به سبک سنتی زیبایی خاص خودش را دارد و مورد پسند بعضی از افراد است. به دلیل استفاده زیاد از رنگ‌های گرم، انرژی خوبی را به فضا می‌دهد و حس نوستالژی و قدیمی را وارد فضا می‌کند. برای داشتن دکوراسیون به سبک سنتی رعایت همین آیتم‌هایی که در بالا ذکر شد کافی است.

با تشکر از همراهی شما با سایت راشین

به این مقاله رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *