،در این مقاله تاثیر کاغذ دیواری در بزرگنمایی خانه را تحلیل می‌کنیم. انتخاب کاغذ دیواری بهترین روش برای تغییر دادن حالت‌های خشک و منضبط خانه می‌باشد. اگر شما انتخابتان کاغذ دیواری‌هایی به سبک روز باشد، قطعا شگفت زده می‌شوید. تجربه نشان داده است که رنگ‌های مختلف با نوع بافت متفاوت، خیلی در بزرگ و کوچک نشان دادن ابعاد خانه تاثیرگذار هستند. حتی اگر مثلا بخواهیم یک مکان خاص از خانه را بیشتر دنج و گرم نشان بدهیم، در این مورد نیز مستثنی نبوده است.

انتخاب کاغذ دیواری شما تاثیر فوق العاده ای روی ظاهر، حس و حال اتاق و خانه شما دارد.

شما می‌توانید فضا را جوری با کاغذ دیواری طراحی کنید که خانه شما مکان و پاتوق خوبی باشد، یا از آن بخواهید فرار کنید و خسته کننده باشد. اینها همه به نوع کاغذ دیواری و طراحی شما بستگی دارد. مثلا کاغذ دیوای‌های روشن با رنگ‌های شمعی خیلی تاثیر در وسعت خانه و بلندی سقف دارد. کاغذ دیواری‌هایی با رنگ تیره اغلب فضا را کوچکتر نشان می‌دهند.

تاثیر کاغذ دیواری در بزرگنمایی خانه

 

خطای دید با کاغذ دیواری:

به جای اینکه دیوارها را با رنگ پوشش دهیم، بهتر است که با کاغذ دیواری دیوارها را پوشش دهیم. هم خطای دید ایجاد می‌کنیم که باعث می‌شود خانه بزرگتر یا کوچکتر نشان داده شود. کاغذ دیواری‌های مدرن نصب راحتی دارند. همچنین تمیز کردن و نگه داری آن با یک دستمال خشک و اسفنج صابونی (کفی) می‌توان آن را تمیز کرد.

قبل از انتخاب کاغذ دیواری باید این را در نظر بگیرید، مثلا سبک زندگی شما چگونه است؟مثلا بچه یا سگ در خانه دارید، مسلما الگوها و طرح‌های انتخابی برای اتاق یا خانه متفاوت است.

استفاده از رنگ و طرح و نوع بافت، همه اینها موثر است. مثلا حتی روشنی کاغذ دیواری می‌تواند فضا را دنج تر و سقف را بلند تر نشان بدهد. مثلا کاغذ دیواری تیره روی یک دیوار و بقیه دیوار ها روشن باشد، حس فرار از آن محل را القا می‌کند.

تاثیر کاغذ دیواری در بزرگنمایی

 

چگونه فضا را کوچکتر نشان بدهیم؟

در این بخش ببینیم تاثیر کاغذ دیواری برای کوچک‌تر نشان دادن فضا به چه صورت می‌باشد. یکی از حقه‌هایی که می‌توانیم در کوچک جلوه دادن فضا انجام بدهیم این است که روی دیوار اصلی اتاق می‌توانیم کاغذ دیواری با طرح های روشن‌تر استفاده کنیم. این باعث تضاد دیوارها می‌شود.

انتخاب کاغذ دیواری تیره روی یک دیوار و بقیه دیوارها روشن باشد. این باعث می‌شود از نظر خطای دید به سمت بیرون دیده شود. این خطای دید ایجاد می‌کند که اتاق و فضا، کوچک دیده می‌شود.

مثلا انتخاب کاغذ دیواری شامل اجزایی با طرح‌های کامل نشان می‌دهد که طرح ها تکرار شده است. این هم باعث به وجود آوردن خطای دید در کوچک جلوه دادن فضا می‌شود.

تاثیر کاغذ دیواری در بزرگنمایی خانه

 

چگونه با خطای دید فضای بزرگتری را نمایان کنیم؟

بزرگ جلوه دادن اتاق یا فضا با استفاده از طرح‌های جزیی در کاغذ دیواری خطای دید ایجاد می‌کند.

تاثیر کاغذ دیواری هایی که طرح‌هایی عمودی یا با خطوط عمودی دارند باعث می‌شوند فاصله بین دیوارها زیادتر به نظر برسد. این کاغذ دیواری ها خطای دید ایجاد می‌کنند و فضا  بزرگتر دیده می‌شود.

فضای خانه، اتاق و حتی انتخاب کاغذ دیواری با خطوط عمودی و جزییات کامل باعث می‌شود ارتفاع سقف بیشتر شود. یعنی همان خطای دید برای بیننده ایجاد می‌شود.

برای وسعت دادن مثلا برای اتاق ورودی (ورودی سالن) یاید یک سبک با الگوهای یک جور استفاده شود.

تاثیر کاغذ دیواری در بزرگنمایی خانه

 

چه طرح‌هایی از کاغذ دیواری باعث بزرگ نشان دادن اتاق می‌شود؟

گل‌های درشت روی کاغذ دیواری باعث بزرگ نشان دادن فضا می‌شود. خطوط افقی باعث می‌شود وسعت دید به فضا داده شود. خطوط عمودی باعث می‌شود سقف بلندتر دیده شود. همچنین طرح‌های شلوغ، طرح‌های هندسی ساده، باعث بزرگ دیده شدن فضا می‌شود. طرح‌های پر تکرار ساده با رنگ روشن که کل خانه را پوشش بدهد هم حالت خاص به وجود می‌آورد و هم بزرگتر دیده می‌شود.

تاثیر کاغذ دیواری

 

آیا باید کل دیوارها را کاغذ دیواری کنیم؟

قبل از اینکه تصمیم بگیرید کل اتاق را کاغذ دیواری کنید باید بدانیم تاثیر کاغذ دیواری روی تمام اتاق را بررسی کنیم. اول باید روی فضا و اینکه بدانیم مثلا این اتاق را برای چه کاری می‌خواهیم استفاده کنیم، تمرکز کنیم. اینکه باید به نوع لوازم در اتاق، ابعاد اتاق، طرح اتاق و چیزی که می‌خواهیم دیده شود، بررسی کنیم.

مثلا برای فضای سنتی باید از رنگ‌های سه بعدی بدون طرح استفاده کنیم و تمام دیوارها با پوششی یکسان باید باشد.

اتاق‌های مدرن خیلی جذاب هستند. کاغذ دیواری باعث به وجود آمدن دید عمیق‌تر و جلو آمدن یا عقب رفتن فضا می‌شود. اگر در مابقی دیوارها از کاغذ دیواری استفاده نکنیم، باعث بزرگ جلوه دادن فضا می‌شود.

شرکت راشین به شما در مورد انتخاب کاغذ دیواری که بهترین فضا را داشته باشید مشاوره خواهد داد.

برگرفته از سایت: www.homedecorbliss.com

به این مقاله رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *