نقش چوب در دکوراسیون

شاید شما هم شنیده باشید که چوب در دکوراسیون یکی از بهترین متریال هایی است که تا کنون در بازار وجود دارد.

وقتی صحبت از دکوراسیون داخلی خانه میشود ، چوب انتخابی کلاسیک و جاودانه برای دکوراسیون است. جاودانه به این معنی است که هیچ گاه از مد نمی افتد و همیشه مدرن است . هیچ ماده ای به اندازه چوب  سازگار نیست.  

چوب ، روشی ایده آل برای دستیابی به انواع دکوراسیون خانه ، از روستایی و تاریخی، تا مدرن و امروزی  است.حالتی کاملا جادویی در مورد گرمای ارگانیکی که چوب به فضای داخلی می آورد ، وجود دارد. بنابراین ، اگر به دنبال طراحی ( یا طراحی مجدد )  برای فضای خود هستید ، طراحان داخلی به شما پیشنهاد میکنند که دکوراسیون داخلی چوبی را انتخاب کنید.

چرا که چوب یک عنصر کامل و چند بعدی در دکوراسیون داخلی محسوب میشود.

  به طور کلی در دکوراسیون و طراحی داخلی ، میتوان با توجه به سلیقه و بودجه ای   که در اختیار است، از متریال های متنوعی استفاده کرد. اما امروزه یکی از بهترین و پر طرفدار ترین متریال ها ، چوب است و دکوراسیون داخلی چوبی جز جذاب ترین پیشنهاد ها برای هر فضایی میباشد.

چوب در دکوراسیون داخلی

1- سازگاری بالای چوب با محیط زیست

چوب به مراتب کمتر از سایر مواد یا عناصر دکوراسیون، موجب آسیب محیط زیست میشود. پردازش چوب باعث انتشار  میزان بسیار کمتری از کربن می شود، که می تواند برای سلامتی شما مضر باشد. علاوه بر این، چوب میتواند به عنوان عایق بسیار خوب عمل کند. بنابراین، گنجاندن چوب در فضای داخلی خانه شما، سیستم سرمایش و گرمایش سریع فضا را تضمین می کند. همچنین سر و صدا و کربن اتمسفر را جذب می کند و فضا را برای شما بسیار سالم تر می کند.

2- دوام و عمر بالای چوب

چوب یکی از بادوام ترین مواد موجود در بازار است. که در بین طراحان محبوب است . چوب اگر به درستی نگهداری و مراقبت شود، می تواند چندین سال دوام بیاورد. اکنون با استفاده از آخرین روش‌های نگهداری چوب، نگهداری آن آسان‌تر از همیشه است.

3- چوب به عنوان متریالی زیبا و جذاب استفاده میشود

طراحان داخلی حرفه ای ، چوب را به عنوان پرکاربردترین متریال در مورد جلوه های بصری می دانند. کار و طراحی آن نه تنها آسان است، بلکه می توان از آن به طرق مختلف برای دستیابی به سطوح جذابیت و زیبایی بیشتر، استفاده کرد. حتی می توان آن را رنگ آمیزی کرد تا جلوه ای خیره کننده به فضای شما اضافه کند.از اثاثیه ساده گرفته تا دیوارها و کف های تزئینی.

چوب متریال رویایی بسیاری از طراحان داخلی است. وقتی چوب به درستی استفاده شود، می تواند یک مکان را کاملاً متحول کند.

4- چوب با هر نوع تغییری سازگار است

چوب علاوه بر لطافتی که در فضا به ارمغان می‌آورد، تنها ماده‌ای است که می‌توان آن را براق کرد و صیقل داد و یا هر نوع پوشش دیگری را روی آن پیاده کرد .

امروزه، تکنیک‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید چوب را آنطور که می‌خواهید درست کنید. حتی  میتوانید آن را با تغییرات اندک یا بدون هیچ تغییری همانطور که هست بگذارید، چوب را می‌توان به طرح‌ها و عناصر دکوری منحصربه‌فرد تبدیل کرد که ویژگی‌ها، بافت‌ها و دانه‌های منحصربه‌فرد آن را به تصویر می‌کشد.

چوب در دکوراسیون

چوب به دلیل وزن کم وسبکی که دارد،  به راحتی قابل جا به جایی و حمل می باشد . و همچنین لوازمی که با متریال چوبی ساخته میشوند  به مراتب جا به جایی و حمل آسان تری نسبت به دیگر متریال ها دارد.

5- قالب گیری و توانایی ساخت بالا

چوب در طیف گسترده ای از رنگ ها، تناژ و انواع موجود است، تا به بهترین شکل به سبکی که می خواهید برسید.  وقتی نوبت به انتخاب ها می رسد، بدون شک از گزینه های موجود مقابل چشمانتان  متعجب میشوید. از مبلمان و لوازم چوبی گرفته تا دیوارها و کف.

در ساخت چوب هیچ محدودیتی وجود ندارد. حتی در این دسته بندی ها، تعداد بی پایانی از طرح ها، انواع و سبک ها را برای انتخاب میبینید.

6- مقرون به صرفه بودن چوب

وقتی مزایای استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی خانه خود را با قیمت مناسبی که دارد، مقایسه کنید بسیار شگفت زده می شوید. طراحان داخلی متخصص ادعا می‌کنند که چوب یکی از ارزان‌ترین مواد موجود برای استفاده در طراحی داخلی است. در حالی که مواد ارزان دیگری در دسترس هستند، هیچ چیز بهتر از چوب طبیعی زیبایی  فضا را نشان نمی دهد. چه بودجه کمی داشته باشید و چه محدودیتی برای خرید ندارید، طراحی داخلی چوبی زیباترین جنبه های یک فضا را به نمایش می گذارد.

با همه اینها که گفته شد، در واقع نباید سوالی وجود داشته باشد که چرا باید چوب را به جای سایر مواد برای طراحی داخلی انتخاب کنید. چوب بدون شک محبوب ترین متریال طراحی داخلی است و در آینده نیز همینطور باقی خواهد ماند. همانطور که در بالا ذکر شد، چوب یک ماده جاودانه است که می تواند به شما در دستیابی به طراحی داخلی رویاهایتان کمک کند.

برگرفته شده از سایت : 

www.decorpot.com

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *