انتخاب کفپوش مطب چالش‌های خاصی دارد. زیرا کفپوش مطب ضمن برخورداری از زیبایی ظاهری برای حفظ روحیه‌ی بیماران و ایجاد حس آرامش آن‌ها باید دارای ویژگی‌های خاصی نیز باشد. در این مقاله می‌خواهیم به کفپوش مطب و به طور خاص بهترین کفپوش مطب دندانپزشکی بپردازیم.

انتخاب کفپوش مطب دندان‌پزشکی

انتخاب کفپوش مطب دندانپزشکی دارای قواعد خاصی است و باید نکاتی را در نظر بگیرید. درواقع اگر در حال بازسازی مطب خود هستید و یا قصد نقل مکان به مطب جدیدی را دارید بهتر است  برای انتخاب کفپوش عجله نکنید. کمی حوصله به خرج دهید و وقت بگذارید و سوالاتی را از خود بپرسید. در نهایت بر اساس آن‌ها اقدام به خرید و نصب کفپوش مطب دندانپزشکی خود کنید. درواقع شما باید بدانید که:

  • در طی روز چه تعدادی مراجعه و بیمار دارید؟
  • زیرساخت‌های ساختمان مطب شما چگونه است؟
  • شرایط آب‌ وهوایی منطقه‌ای که در آن‌جا هستید چگونه است؟
  • حاضر هستید چه مقدار برای کفپوش مطب خود هزینه کنید؟
  • و...

ویژگی های کفپوش مطب

بعد از طرح این سوالات باید ویژگی‌های کفپوش مطب را در نظر بگیرید و براساس آن‌ها اقدام به خرید و نصب کفپوش مطب دندانپزشکی کنید. این ویژگی‌ها شامل موارد زیر است:

  • طول عمر بالا
  • مقاومت زیاد در برابر رطوبت، تردد، ضربه، سایش و خط‌وخش
  • برخورداری از نظافت آسان
  • داشتن قابلیت شستشو
  • آنتی باکتریال
  • بدون درز و شکاف
  • زیبایی ظاهری
  • قیمت مناسب
کفپوش مطب دندانپزشکی

کفپوش مطب دندانپزشکی

کفپوش مناسب مطب دندانپزشکی باید ویژگی های خاص داشته باشد و مناسب نصب و اجرا در محیط های درمانی باشد.

با در نظر گرفتن ویژگی‌هایی که یک کفپوش مطب دندان پزشکی باید داشته باشد به تعدادی کفپوش مناسب برای این مکان می‌پردازیم.

دریافت مشاوره رایگان

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی و رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

انواع کفپوش مطب دندانپزشکی

اپوکسی
یکی از بهترین نمونه‌های کفپوش مطب، کفپوش اپوکسی است. این کفپوش پلیمری کاملا یکپارچه و بدون درز و شکاف است. از آن‌جایی که کاملا ضدآب است به سادگی می‌توان آن را نظافت کرد و با خیال راحت شست. ضمن این‌که کفپوش اپوکسی خاصیت آنتی‌باکتریال دارد و از این نظر نگران جذب ویروس‌ها و باکتری‌ها و رشد قارچ‌ها و کپک‌ها نباشید.
پی وی سی
کفپوش پی وی سی نوعی کفپوش پلاستیکی است و از این‌نظر کاملا ضدآب و رطوبت است. ضمن این‌که مقاومت بسیار بالایی دارد و ظرفیت تحمل فشار زیادی را دارد. پس انتخاب بسیار مناسبی برای مطب پرتردد شما است. این کفپوش ضمن داشتن ظاهری زیبا و برخورداری از تنوع طرح و رنگ به شکل پشت چسب‌دار، تایلی و رولی وجود دارد که در ایران بیش‌تر نوع پشت‌چسب‌دار آن رواج دارد. مهم‌ترین مزیت کفپوش پی وی سی، قیمت بسیار مناسب آن با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فردش است.
سرامیک
یک نوع متداول‌ کفپوش مطب، سرامیک است که مقاومت مناسبی دارد و می‌تواند حجم فشار زیادی را تحمل کند. سرامیک‌ها دارای درجه‌بندی مقاومتی مختلفی هستند که هنگام خرید باید به آن توجه کرد. سرامیک از نظافت آسانی برخوردار است و به سادگی قابل شستشو است. از معایب سرامیک می‌توان به انتقال صدا، نصب دشوار و زمان‌بر بودن آن اشاره کرد.
کاشی وینیل
اگر در تنگنای مالی قرار دارید و به دنبال کفپوش اقتصادی و مقرون به‌صرفه‌ای برای مطب دندانپزشکی خود هستید، پیشنهاد ما کاشی وینیل است. این کفپوش قیمت پایین‌تری نسبت به سایر کفپوش ها دارد و از طرح و رنگ متنوعی نیز برخوردار است. با تمام این‌ها مراقبت و نگهداری از آن سخت است و نیاز به واکس زدن دارد.

دیگر انواع کفپوش ها

سنگ
اگر به دنبال ایجاد ظاهری بسیار مجلل برای مطب خود هستید، از کفپوش سنگی غافل نشوید. شما می‌توانید کف مطب دندان‌ پزشکی خود را با سنگ بپوشانید. کفپوش‌های سنگی، با برخورداری از تنوع رنگ و طرح دارای ظاهری بسیار جذاب و باشکوه هستند. هرچند که سنگ‌ها نیز مانند سرامیک دارای رده‌های مختلف کیفی هستند ولی به طور کلی از قیمت بالایی برخوردار هستند. با این‌حال از مقاومت و طول عمر بالایی برخوردارند و نظافت آن ها نیز آسان است.
پورسلین
نوع جدیدی از کفپوش مطب، پورسلین است که شباهت بسیار زیادی به سنگ طبیعی دارد ولی درواقع نوعی چینی باکیفیت است. این کفپوش به دلیل داشتن شباهت ظاهری به سنگ طبیعی جلوه‌ی ویژه‌ای به مطب شما می‌بخشد.
پارکت لمینت
یکی از زیباترین کفپوش های موجود در بازار، پارکت لمینت است که شباهت بسیار زیادی به پارکت چوبی دارد. پارکت لمینت از چندین لایه‌ی مختلف ساخته می‌شود که لایه‌ی درونی آن شامل چوب فشرده است که با فناوری خاصی فشرده می‌شود. پارکت لمینت به دلیل شباهت به چوب طبیعی حس گرما را به فضا می‌بخشد. این کفپوش نسبت به رطوبت مقاومت نسبی دارد و همچنین از نظافت آسانی نیز برخوردار است. با این وجود ضدآب نیست و نیاز به مراقبت‌های خاصی دارد. پیشنهاد می‌شود از این کفپوش برای فضای انتظار استفاده کنید و بخش درمان را با نوع دیگری از کفپوش که قابلیت شستشو دارند بپوشانید. پارکت لمینت طول عمر بالایی دارد و ضمن داشتن نصب سریع از قیمت مناسبی نیز برخوردار است.

همان‌طور که مطالعه کردید ایده‌های مختلفی برای کفپوش مطب دندانپزشکی وجود دارد. هر یک از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و شما می‌توانید کفپوشی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز و بودجه‌‌تان باشد.

در نهایت امیدوارم که با مطالعه‌ی این مقاله به شما در انتخاب کفپوش مناسب کمک کرده باشیم.

در وب سایت راشین بیشتر بخوانید.

5/5 - (1 امتیاز)

1 نظر در “بهترین کفپوش مطب دندانپزشکی

  1. مریم گفت:

    درود و خسته نباشید

    ممنون از مطلب کاربردی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *